Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen scirocco 1.4TSI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kettingreacties op Volkswagen TSI-motoren : http://www.autoweek.nl/autonieuws/20945/kettingreacties-op-volkswagen-tsi-motoren

Video : http://www.autoweek.nl/video/3087/jo...dossier-deel-3
    Last edited by ; 19/10/2012, 00:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
      En ik dacht dat een distibutieketting degelijker was als een tandriem. Mooi niet dus .
      Buiten VAG heeft zoals gezegd BMW/PSA op hun benzines er problemen mee,BMW op hun viercilinderdiesel vanaf de N code met ketting achteraan in motor,Fiat op hun 1.3 diesels,VAG met hun zescilinderdiesels,....
      een riem die je op tijd vervangt is heus niet slecht hoor
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• hallo, na 30.000 km beginnen de storingen opnieuw. Nu is de auto terug binnen in de garage waar ze het probleem proberen te vinden en te herstellen. Blijkbaar is mijn concessiehouder in Gent geen concessiehouder meer zodoende kon de auto daar niet meer gerepareerd worden in garantie. Dus naar een andere concessiehouder moeten gaan waar ze het probleem ernstig nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
          hallo, na 30.000 km beginnen de storingen opnieuw. Nu is de auto terug binnen in de garage waar ze het probleem proberen te vinden en te herstellen. Blijkbaar is mijn concessiehouder in Gent geen concessiehouder meer zodoende kon de auto daar niet meer gerepareerd worden in garantie. Dus naar een andere concessiehouder moeten gaan waar ze het probleem ernstig nemen.
          En welke dealer is dit dan?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
            hallo, na 30.000 km beginnen de storingen opnieuw. Nu is de auto terug binnen in de garage waar ze het probleem proberen te vinden en te herstellen. Blijkbaar is mijn concessiehouder in Gent geen concessiehouder meer zodoende kon de auto daar niet meer gerepareerd worden in garantie. Dus naar een andere concessiehouder moeten gaan waar ze het probleem ernstig nemen.
            Hier van hetzelfde. Zaterdagavond naar een dansoptreden geweest met mijn vriendin. toen ik in ondergrondse parkeergarage naar boven reed trilde de wagen heel even meer fel bij het gas geven, maar voor de rest niks aan.
            Bijna thuis en het lampje uitlaatgasstring gaat branden. Auto in de garage gezet en de volgende morgen eens gestart om te kijken maar helaas lampje gaat niet uit.
            Naar goede gewoonte gebeurd dit weer in een lang weekend zoals 2 jaar geleden. Dus thuisblijven maar deze dagen.

Zou het eigenlijk kwaad kunnen om kleine afstanden te rijden als deze storing aangegeven word. Bedoel zou ik morgen naar mijn werk (10km enkele rit) durven rijden of beter vervoer regelen?
            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
            2014 Opel Astra OPC
            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Probleem niet direct gevonden. Er waren wel meerdere foutmeldingen. Deze zijn nu allemaal gewist.
              Als lampje niet terug gaat branden binnenkort is er niks aan de hand. duimen maar.
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Tja...foutcodes wissen noem ik nu niet direct het probleem oplossen. Ze maken er zich wel makkelijk vanaf vind ik. Is je wagen nog in garantie?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik zou hem wegdoen . Straks gen garantie en dure facturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Ik zou hem wegdoen . Straks gen garantie en dure facturen.
                    Neen geen garantie meer (4jaar geweest in oktober). Ik wil/moet er nog een klein jaartje mee rijden.
                    foutcodes wegdoen is het probleem niet oplossen maar stukken wisselen waar ze niet zeker van zijn als ze defect zijn is mij onnodig op kosten jagen.
                    Het is nog altijd een "controlelampje" die gaat branden en geen lampje "direct panikeren en vervangen".
                    De garage is trouwens niet de aankoopgarage want die is ver van waar ik nu woon, maar de dealer hier in de buurt.
                    Zeer vriendelijk en heb geen euro betaald voor uit te lezen en wissen. Toch al begin van een goed verstandhouding denk ik dan.
                    2014 Opel Astra OPC
                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Wanneer zijn laatste u bougies vervangen geweest? Hoogstwaarschijnlijk zal het dat zijn... Bij de 1.4 TSI moeten die om de 15000km a 20000km vervangen worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                        Kettingreacties op Volkswagen TSI-motoren : http://www.autoweek.nl/autonieuws/20945/kettingreacties-op-volkswagen-tsi-motoren

Video : http://www.autoweek.nl/video/3087/jo...dossier-deel-3
                        Hier onder garantie een recall gehad voor vervangen van de ketting door een beter exemplaar + vervangen van betere glijblokken etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                          Wanneer zijn laatste u bougies vervangen geweest? Hoogstwaarschijnlijk zal het dat zijn... Bij de 1.4 TSI moeten die om de 15000km a 20000km vervangen worden.
                          ow jong, moeten die zo vaak vervangen worden??
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Bij mij worden die rond de 20000 a 25000 vervangen... Voel je wel. Nadat je ze vervangen hebt rijdt je scirocco terug gelijk nieuw. ;-)

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Tja...foutcodes wissen noem ik nu niet direct het probleem oplossen. Ze maken er zich wel makkelijk vanaf vind ik. Is je wagen nog in garantie?
                              Als je een klant voor de eerste keer ziet, met een wagen van een andere dealer, met foutcodes die je als dealer nog niet veel gezien hebt, kan je soms niet meer doen.

Het is niet omdat motorstoring brand dat het zoiezo nieuwe kettingen zijn of bougies...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                Het is niet omdat motorstoring brand dat het zoiezo nieuwe kettingen zijn of bougies...
                                Kan veel andere dingen zijn, maar omdat het mooi terug na 30000km komt zonder tussentijds de bougies te hebben verandert denk ik toch dat dit een grote boosdoener kan zijn...

Comment

• Als er maar de minste twijfel is dat de bougies voor een slechte verbranding zorgen, en dat de storing daar van verder komt, zullen ze bij de dealer niet twijfelen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                    Als er maar de minste twijfel is dat de bougies voor een slechte verbranding zorgen, en dat de storing daar van verder komt, zullen ze bij de dealer niet twijfelen hoor
                                    Gij kent de meeste garages niet zeker? Te horen over verhalen van anderen zijn er weinig garages die daar naar kijken...

Comment

• Sind die Steuerketten-Probleme bei den TSI-Motoren von VW noch viel größer als befürchtet? Im Kummerkasten von AUTO BILD häufen sich Beschwerden.

2012 deckte AUTO BILD Fertigungsfehler bei TSI-Steuerketten auf. VW versprach großzügige Kulanz – doch viele Kunden bleiben auf den Kosten sitzen.

Naast de gekende 1.2 en 1.4 blijkt ook de 1.6 FSI distributiekettingproblemen te hebben :

Klik op "teil 2" , de reportage over de TSI steurketten begint rond 11a 12 min :

Comment

• Vind het nog steeds een super motorke... Nu al 120000km. Zou het terug nemen die 1.4, spijtig dat het nimeer in het gamma zit.

Comment

Working...
                                        X