Ik zou graag een tweede batterij installeren in mijn c15.
Dit zou ik doen dmv een scheidingsrelais die als de motor draait de 2 batterijen parallel schakelt waardoor de tweede accu mee oplaadt.
Nu heb ik nog een goede batterij staan maar de Ah en A is verschillend (minder) dan die dat in mn auto zit kan dit kwaad?
Op mijn alternator staat dat die tot 70A kan laden dus zou een scheidings relais van 80A goed moeten zijn?
Om de batterijen te verbinden dacht ik een startkabel te gebruiken met in de plaats van de huidige “krokodil-klemmen” poolklemmen,
zou zo een startkabel volgens jullie voldoen of is iets zwaarders nodig?
De tweede batterij zou voor extra verlichting en elektrische 12v toestellen dienen.
Heb al heel veel zitten googlen en vind veel informatie maar spijtig genoeg ook veel tegenstrijdige informatie.
Alle tips, ervaring en meningen hierover zijn welkom...
Dit zou ik doen dmv een scheidingsrelais die als de motor draait de 2 batterijen parallel schakelt waardoor de tweede accu mee oplaadt.
Nu heb ik nog een goede batterij staan maar de Ah en A is verschillend (minder) dan die dat in mn auto zit kan dit kwaad?
Op mijn alternator staat dat die tot 70A kan laden dus zou een scheidings relais van 80A goed moeten zijn?
Om de batterijen te verbinden dacht ik een startkabel te gebruiken met in de plaats van de huidige “krokodil-klemmen” poolklemmen,
zou zo een startkabel volgens jullie voldoen of is iets zwaarders nodig?
De tweede batterij zou voor extra verlichting en elektrische 12v toestellen dienen.
Heb al heel veel zitten googlen en vind veel informatie maar spijtig genoeg ook veel tegenstrijdige informatie.
Alle tips, ervaring en meningen hierover zijn welkom...
Comment