Hallo iedereen,
Ik heb een uurtje rondgelezen hoe je dit moet doen maar de meningen lijken nogal te verschillen. Ik heb min of meer 3 vragen
1) Qua kabels aansluiten, komt doorgaans iedereen overeen. Wel sluit je best de negatieve klem van de wagen met de platte batterij NIET aan op de batterij zelf, maar wel ergens op het chassis (om te voorkomen dat de batterij zou kunnen ontploffen).
Hierna komen enkele verschillen.
1)Wat betreft het starten van de auto met de goede batterij:
A) Start je best eerst de auto met de goede batterij even, en leg je hem na enkele minuten stil
B) Start je best eerst de auto met de goede batterij, en laat je hem draaien
C) Start je best eerst de auto met de goede batterij en laat je hem draaien én geef je nog een beetje gas?
D) Start je de auto met de goede batterij best helemaal niet
2)Wat betreft het aanzetten van lichten en andere zaken:
- Steek je de lichten aan op beide voertuigen of niet?
3) Moet de rating van de batterij (mAH) van beide batterijen overeenkomen, of mogen deze verschillen? Zo ja, hoeveel?
Persoonlijk start ik de wagen met de goede batterij, en ontsteek ik op elke wagen de lichten
. Maar of dit nu een goed idee is weet ik niet. Ik heb alleszins nog nooit proberen gehad.
Wel durf ik met de batterij van mijn Hondatje (45 mAH) niet een jeep in nood te starten daar deze een veel krachtigere batterij heeft.
Wie brengt duidelijkheid
!
Ik heb een uurtje rondgelezen hoe je dit moet doen maar de meningen lijken nogal te verschillen. Ik heb min of meer 3 vragen

1) Qua kabels aansluiten, komt doorgaans iedereen overeen. Wel sluit je best de negatieve klem van de wagen met de platte batterij NIET aan op de batterij zelf, maar wel ergens op het chassis (om te voorkomen dat de batterij zou kunnen ontploffen).
Hierna komen enkele verschillen.
1)Wat betreft het starten van de auto met de goede batterij:
A) Start je best eerst de auto met de goede batterij even, en leg je hem na enkele minuten stil
B) Start je best eerst de auto met de goede batterij, en laat je hem draaien
C) Start je best eerst de auto met de goede batterij en laat je hem draaien én geef je nog een beetje gas?
D) Start je de auto met de goede batterij best helemaal niet
2)Wat betreft het aanzetten van lichten en andere zaken:
- Steek je de lichten aan op beide voertuigen of niet?
3) Moet de rating van de batterij (mAH) van beide batterijen overeenkomen, of mogen deze verschillen? Zo ja, hoeveel?
Persoonlijk start ik de wagen met de goede batterij, en ontsteek ik op elke wagen de lichten

Wel durf ik met de batterij van mijn Hondatje (45 mAH) niet een jeep in nood te starten daar deze een veel krachtigere batterij heeft.
Wie brengt duidelijkheid

Comment