Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 407 problemen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 407 problemen!!

    Dag beste leden,
    Ik ben in het bezit van een Peugeot 407 van 2005.
    3 weken geleden bleef er een lampje branden 'storing emmissiesysteem' en daarna brandde het lampje van de ABS/ESP defect.
    Wanneer ik de gaspedaal een beetje hard indrukte bleef hij stotteren en haperen. De melding van 'abs/esp defect' krijg ik soms als ik de auto start. Mijn wagen was ook op de autosnelweg uitgevallen. Dan kreeg ik hem niet meer aan. Mijn motortemperatuur steeg omhoog tot het einde en dan kreeg ik weer een melding over de temperatuur. En dan daalde hij weer tot 0.

    Dus wat heb ik gedaan: (iets heel stom) Ik bracht mijn wagen naar een garagist en die had de wagen onderzocht en hij zei dat de motor moest vervangen worden. Dus ik heb 2500euro betaald voor de motor+werk.
    Dan was ik terug naar huis gekomen en ik kreeg dezelfde meldingen en problemen. Dus ik ben terug naar de garage gegaan en nog is 100 euro betaald voor werk+herstelling. Maar nu heb ik weer dezelfde problemen en nu wil ik niet meer naar die garage gaan. Naar de Peugeot dealer ook niet, want ik wil echt niet meer geld uitgeven, mijn bank is volledig leeg.
    Heeft er iemand ervaring met dit probleem??

  • #2
    Lijkt me alsof de roetfilter vol zit en de auto wil die regenereren?

    Waarom laat je je motor vervangen als er niets aan scheelt?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Lijkt me alsof de roetfilter vol zit en de auto wil die regenereren?

      Waarom laat je je motor vervangen als er niets aan scheelt?

      De garagist zei tegen mij dat het probleem in de motor lag, dus heb ik het laten vervangen. Maar waar zit die roetfilter?? Alle filters zijn pas vervangen en alles in de motor is in orde.

      Comment


      • #4
        Roetfilter zit in de uitlaat.

        Ik zou eens een deftige garage zoeken als ik u was
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Auto45 Bekijk Berichten
          Ik ben in het bezit van een Peugeot 407 van 2005.
          hier zit je probleem...

          Comment


          • #6
            Ik zou er niet van verschieten mocht het oorspronkelijke probleem een losse massa-kabel ergens zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              hier zit je probleem...
              ach, ne specialist ter zake

              de boodschap die ge kreeg is zeer algemeen en kan gaan over een probleem van de inlaat tot de uitlaat. Je kan dus enkel via een diagnosetoestel te weten komen waar het probleem zich bevindt. Ga eens langs bij een deftige peugeotgarage en laat die een diagnose doen. Dan weet ge tenminste wat het probleem is. De roetfilter is een mogelijkheid, maar daar zijn er ook verschillende oorzaken waardoor de regeneratie niet goed meer verloopt. Dat kan gaan van een deftecte EGR klep tot een defecte druksensor in de roetfilter.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                ach, ne specialist ter zake

                de boodschap die ge kreeg is zeer algemeen en kan gaan over een probleem van de inlaat tot de uitlaat. Je kan dus enkel via een diagnosetoestel te weten komen waar het probleem zich bevindt. Ga eens langs bij een deftige peugeotgarage en laat die een diagnose doen. Dan weet ge tenminste wat het probleem is. De roetfilter is een mogelijkheid, maar daar zijn er ook verschillende oorzaken waardoor de regeneratie niet goed meer verloopt. Dat kan gaan van een deftecte EGR klep tot een defecte druksensor in de roetfilter.
                Oke, bedankt, dan zal ik maar naar de Peugeot dealer gaan als er niets anders op zit.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                  hier zit je probleem...
                  Vol van uw eigen zeker , onozele opmerkingen maken dat is uw probleem.

                  In feite zou je met zo'n probleem nooit naar een niet Peugeotdealer mogen gaan, ook al zal er daar kaf tussen het koren zitten meestal hebben zij alleen de expertise in huis om een juiste diagnose te stellen.
                  Jammer dat je reeds zo veel geld hebt mogen ophoesten zonder resultaat, trouwens voor 2500 euro gaan je geen nieuwe motor hebben incl. inbouw. dus vraag ik me toch af wat ze in die garage echt gedaan hebben....
                  Hopelijk vind je een goede merkdealer die je met geen al te grote kosten van je problemen af kan helpen, succes .
                  Last edited by V-zesserke; 06/04/2012, 21:28.

                  Comment


                  • #10
                    @Auto 45:
                    Welk type van motor heb je? Benzine of diesel? Cilinderinhoud?
                    Zinloos te praten over een roetfilter of EGR-klep wanneer het een benzineversie betreft.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Auto45 Bekijk Berichten
                      Dag beste leden,
                      Ik ben in het bezit van een Peugeot 407 van 2005.
                      3 weken geleden bleef er een lampje branden 'storing emmissiesysteem' en daarna brandde het lampje van de ABS/ESP defect.
                      Wanneer ik de gaspedaal een beetje hard indrukte bleef hij stotteren en haperen. De melding van 'abs/esp defect' krijg ik soms als ik de auto start. Mijn wagen was ook op de autosnelweg uitgevallen. Dan kreeg ik hem niet meer aan. Mijn motortemperatuur steeg omhoog tot het einde en dan kreeg ik weer een melding over de temperatuur. En dan daalde hij weer tot 0.

                      Heeft er iemand ervaring met dit probleem??
                      M'n ma rijdt met een 407 SW 1.6 HDI BJ 2007. Vorig jaar ongeveer gelijkaardige problemen gehad. Heb er toen zelf ook even mee gereden, was levensgevaarlijk om een kruispunt over te steken. Wat me toen opviel was dat dit enkel bij koude motor was. M'n ma heeft hem dan binnen gestoken bij Peugeot dealer met de suggestie dat het wel eens aan een sensor zou kunnen liggen. Er is een sensor vervangen waarmee de problemen weg waren ( in totaal 90 euro gekost). Zou eens moeten navragen welke sensor het was.

                      Ondertussen 160.000 probleemloze kms ( op bovenstaand geval na). Maar dat neemt niet weg dat de tevredenheid ondermaats is. Heel wat interieuronderdelen zijn reeds versleten/ kapot. Gezien er niet echt hinder is, zijn deze niet hersteld en zullen wss ook niet meer hersteld worden.

                      Redelijk comfortabel, betrouwbaar, maar povere afwerking/ bouwkwalititeit en uiteraard te weinig vermogen.

                      Comment


                      • #12
                        Beste Auto45,

                        Het zijn nu wel vijgen na pasen voor dit geval, maar vooraleer je in de toekomst nog es zulke zware kosten maakt, ben je beter van toch eerst ergens anders een tweede opinie te vragen. Heb ooit ook es voor zware kosten gestaan, tenminste dat deed de eerste garagist mij geloven, ben toen naar een andere geweest voor een tweede opinie. Die gaf een heel andere oorzaak van het probleem aan, heb die opinie gevolgd, kosten waren veel lichter als wat het bij de eerste zou geweest zijn, en probleem was toch ook opgelost ! Dus een kleine raad voor in de toekomst...

                        Comment


                        • #13
                          problemen peugoet 407

                          iemand noemt Auto45 onnozel omdat deze toevallig niet naar officiële dealer van peugoet is geweest, maar deze zijn ook niet altijd professioneler dan een onafhankelijke garagist, je moet gewoon geluk hebben.
                          Want mijn vader was ook zo iemand die dacht altijd beter naar de merk dealer te gaan omdat ze beter van hun eigen merk op de hoogte zijn maar dat zal nooit zeggen. hij liet vroeger zijn Nw. Hyundai H100 bij de officiële dealer naar een rookprobleem kijken deze hebben hem voor een controle zonder resultaat 450 euro zonder schroom of schaamte aangerekend, naderhand is hij vandaar uit rechtstreeks naar een turkse garage gegaan en die heeft het probleem binnen een half uur gevonden en voor 85 euro verholpen.
                          het was een beschadigd krukaspoeli. Dus nooit meer een merk dealer voor ons. deze rekenen een behoorlijk bedrag aan voor niets.

                          Comment


                          • #14
                            Da's mooi ... nu, dit topic is > 3.5 jaar oud en de TS was laatst online op 9 april 2012, dus de kans dat hij / zij dit nog leest is ... ?

                            Comment

                            Working...
                            X