Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bocht nemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bob_vdb Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reacties alvast mja ik ken iemand die gebuisd was en dat zat daar onder andere ook bij (samen met nog een paar fouten :p) en ik kende iemand die er door was en achteraf pas doorhad hoe hij moest remmen op de motor, dusja het is wel sterk afhankelijk van wie je in je auto hebt zitten denk ik. Het zou een klote reden zijn om te buizen, aangezien ge dat echt leert door meer en meer te rijden (denk ik).

Btw heeft iemand hier zijn examen afgelegd in erembodegem?
    Ik. In 1991
    Straf verhaal hoor, maar nu niet relevant.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ontkoppelen tijdens een bocht is ook wat mijn pa mij had aangeleerd. Werd me ook heel rap afgeleerd door de rijschool
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ja hij heeft het mij zo aangeleerd, enja ik rij nu zo dus het is wel moeilijk om het eruit te krijgen. Ik probeer er nu wel op te letten maarja een (nu wel al) 'gewoonte' eruit krijgen is niet zo simpel.
        Maar ik probeer erop te letten, soms lukt het, soms denk ik van ow weer verkeerd

Comment

Blijven proberen.
          Toen ik nog rijinstructeur was heb er leerlingen door weten buizen en anderen zijn er op die manier zonder probleem door geraakt.
          Maar eigenlijk is het gewoon niet de juiste rijtechniek.
          Zeg maar tegen uwe pa dat hij het ook moet proberen af te leren.

Rijdt hij zelf eigenlijk ook zo?
          Voor velen is autorijden zulk een automatisme dat ze zich niet echt meer bewust zijn van wat ze doen.
          Vaak leren ze anderen (meestal hun kinderen) anders rijden dan ze zelf doen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik weet het eigenlijk niet echt, vroeger niet echt op gelet. En nu zijn de 2 auto's van mijn ouders alle2 die automatisch schakelen.
            Ik denk dat hij wel op de correcte manier zal rijden.

Btw nog een vraag, met het achterwaarts parkeren heb ik gehoord dat je niet aan je stuur mag draaien terwijl je stilstaat, is dit echt zo?
            Want het lijkt mij vrij moeilijk om in een plaats (in het alledaagse verkeer) dit te doen. Als ik veel plek heb lukt me dat, maar als het een nauwe plek is dan niet.

Nog enige tips trouwens van een rijinstructeur komende?

Comment

Ik ben al 7 jaar geen instructeur meer hoor.
              Vlot rijden, bij rechts afslaan goed over je schouder achteruit kijken (niet alleen in de spiegel), afstand houden (ook van geparkeerde wagens) en zéér goed letten op voorrangsregels (ook daar ostentatief kijken).

Wat je vraag omtrent parkeren betreft, dat klopt eigenlijk wel.
              Stilstaand aan je stuur draaien zien ze graag.
              Zelfs al beweeg je maar miniem (20cm volstaat vaak) vooruit of achteruit, dat is altijd beter.
              Je merkt dat zelf trouwens ook aan het stuur zelf, vanaf dat je ook maar een klein beetje beweegt zal het stuur zich veel makkelijker laten manipuleren.
              Zeer traag leren rijden dus, een goede controle van ontkoppeling en rem is dus cruciaal.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Jaja, ik had me slecht uitgedrukt.
                Ik bedoelde tijdens het aanrijden van/vertragen voor een stoplicht.
                Eens je stilstaat zet je hem zelfs best in neutraal (voor het geval er iemand in je kont rijdt) maar anders is het inderdaad lastig om hem draaiende te houden in vetesse terwijl je stilstaat zonder ambriage.
                My bad.
                'k Wist dat wel, was maar een beetje aan het jennen.

Comment

Sinds de algemene toepassing van bekrachtigd stuur en remmen zijn er relatief veel die stilstaand aan hun stuur zitten te draaien, dat is slecht voor de stuuronderdelen en voor de banden. Vroeger toen alles nog met spierolie moest gebeuren werd daar veel meer voor opgelet, toen probeerde men, zoals Schussboelie ook zegt, zelfs al was het maar 20 cm, te bewegen om gemakkelijker het stuur te kunnen draaien. Toen was het zelfs zo dat bij vrachtwagens die mannen soms met twee handen aan een kant aan het sturen zaten te sleuren om het gedraaid te krijgen. En die banden maar tegenwringen.....

Comment

je moet juist de motorrem gebruiken, koppeling induwen in de bocht zou ik niet doen
                    voor de bocht al in de juiste versnelling zitten en dan voet op je gas houden als je een bocht neemt

Comment

Zo neem je een 90° bocht voor je rijexamen

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                        Zo neem je een 90° bocht voor je rijexamen

http://www.youtube.com/watch?v=EugDDhCZTPo
                        En zo parallel parkeren? http://www.youtube.com/watch?v=TMK4HlBp7Jo

Comment

Even een kleine opmerking over wat hier iets verder terug staat, een examinator mag niet zeggen links afslaan als dit een weg is waar je niet in mag, op een kruispunt waar je bijvoorbeeld enkel links mag zullen ze waarschijnlijk niets zeggen (waardoor je dus rechtdoor zou blijven rijden) op die moment moet je goed zien of je er wel in mag. Maar in principe mogen ze je niet een foute straat laten inrijden. In Leuven lappen ze je dit truukje aan het Ladeuzeplein

Ivm. remmen op de motor, terugschakelen in te hoge toeren is ook niet ideaal zeker, zit je dan niet eerder op je koppeling ipv. je motor te remmen ?
                          All hail the Ovlov

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
                            Even een kleine opmerking over wat hier iets verder terug staat, een examinator mag niet zeggen links afslaan als dit een weg is waar je niet in mag, op een kruispunt waar je bijvoorbeeld enkel links mag zullen ze waarschijnlijk niets zeggen (waardoor je dus rechtdoor zou blijven rijden) op die moment moet je goed zien of je er wel in mag. Maar in principe mogen ze je niet een foute straat laten inrijden. In Leuven lappen ze je dit truukje aan het Ladeuzeplein

Ivm. remmen op de motor, terugschakelen in te hoge toeren is ook niet ideaal zeker, zit je dan niet eerder op je koppeling ipv. je motor te remmen ?
                            Dat van die straat waar je niet in mag, heb ik althans niet gehad op mijn examen.

Comment

Zal afhangen vd route die je krijgt, m'n eerste keer was heel de tijd centrum Leuven en toen zat het erbij, tweede keer Leuven niet gezien en was er denk ik nergens iets in die aard. M'n punt was maar dat ze je niet express in een foute straat mogen sturen
                              All hail the Ovlov

Comment

Working...
                              X