Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuurbekrachtiging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuurbekrachtiging

Volgend probleem doet zich voor met mijn Peugeot 407SW 2.0 HDI bj2008:

Ik merkte dat de stuurbekrachtiging weg was en slechts beperkt of niet werkte. Best akelig op autosnelweg.

Oliepijl gecontroleerd van de stuurbekrachtiging en dit was vrijwel leeg. Een bus olie gekocht en gevuld en daarna olie laten rondpompen. Ik hoorde dit in mijn stuur (net alsof je de lucht uit een radiator laat).

Ik ging nog eens kijken in het reservoir en zag dat de olie schuimde.

Nu gaat de bekrachtiging weer.

Gezien het om een gesloten circuit gaat zal er waarschijnlijk een lek zijn. Aan het motorgedeelte geen lek te zien.

Als ik internet raadpleeg zijn er blijkbaar veel identieke gevallen met deze wagen. Ook verschillende oplossingen zoals nieuwe servopomp, lekken slang vervangen tot nieuwe stuurhuisinrichting.

Maandag wagen binnendoen. Ik vrees echter dat ze bij Peugeot natuurlijk voor de duurste oplossing zullen gaan: nieuwe stuurhuisinrichting!! Maar nog even afwachten dus. Zoiets kost officieel makkelijk 1800 EURO.

Nog iemand die dit heeft voorgehad?

Ik heb al geen vertrouwen meer in Peugeot en denk dat mijn volgende auto er wel eens sneller kan komen dan verwacht. Zeker geen Peugeot meer!

als het stuurhuis effectief kapot is steek een vervangingsonderdeel van Moog of zoiets. scheelt je gemakkelijk de helft in prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      als het stuurhuis effectief kapot is steek een vervangingsonderdeel van Moog of zoiets. scheelt je gemakkelijk de helft in prijs.
      Gebruiken ze dit ook in een officiële Peugeot garage? Daar zullen ze misschien proberen om enkel echte merkstukken te gebruiken?

Comment

Ik zou eerst eens kijken waar het lek juist zit. Misschien is het de druk of retourleiding tussen pomp en stuurhuis en kom je er nog 'goedkoop' vanaf.

Comment

Ik kan best inderdaad even afwachten.
          Morgen gaat hij binnen en hopelijk weet ik dan snel wat het is en wat het 'zou' kosten.
          Ik laat het dan effe weten.

Maar had al graag wat info vooraf. Al bedankt

Comment

Het verhaal heeft een andere wending gehad. Zaterdag maak ik telefonisch afspraak om auto maandag binnen te brengen. Daar aangekomen zeggen ze gewoonweg dat ze geen tijd meer hebben de eerste drie komende dagen. Wat moet ik dan? Zeggen ze doodleuk dat ik er wat olie moet in doen en later terugkomen. Ik stond echt versteld! Dan maar eens goed nagedacht. Ik ken mensen die dezelfde auto hebben gehad en deze weg deden na tal van gebreken. Heb dan maar ineens een nieuwe stockwagen gekocht bij vw en de Peugeot hebben ze zo overgenomen. Op vier dagen tijd had ik een nieuwe auto.

Comment

de garage is slecht en daarom is de auto dat dan ook maar...

een beetje rondgooglen had u geleerd dat in de merendeel van de gevallen het gewoon bijvullen van de olie tot iets boven het maximum het probleem had opgelost
              www.peugeotforum.be

Comment

heb zelf ook een 407, al jaar en dag electronicastoringen (hij is van 2005) op het dashboard maar alles werkt nog wel.
                vind het een goede auto, rijdt aangenaam, laag verbruik. alleen de piepjes gaan vlotjes

enkele kosten gehad maar aan de VW en Skoda die we voor de peugeot hebben gehad zijn we wel een lap meer kwijt geweest... (bobijnen, 3x voorophaning, gaten in de stuurkolom, airco die in het interieur water liet lopen, etc... enkel de motor deed het nog goed na 3jaar)

Comment

welke electronicastoringen hebt ge dan?
                  www.peugeotforum.be

Comment

Al bij al was het een goede auto maar het was totaal mijn ding niet. Hij ging sowieso binnen het jaar weg. Nu was het de druppel om het direct te doen. Die garage trekt op niks ook al is het een grote Peugeot garage. Voor de Peugeot had ik een Seat en was daar super tevreden van. Daardoor terug naar vw.

Olie bijvullen is geen oplossing want dat is een gesloten circuit. Er is duidelijk een lek. Even bijvullen en terug rijden is levensgevaarlijk. Als de bekrachtig het in een bocht laat afweten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proseat Bekijk Berichten
                      Even bijvullen en terug rijden is levensgevaarlijk. Als de bekrachtig het in een bocht laat afweten.
                      nu niet overdrijven ook é. Als de bekrachtiging wegvalt kan je nog altijd sturen, alleen een beetje zwaarder

Comment

Stuurhuizen worden meestal geleverd door toeleveranciers dus is eigenlijk niet echt een Peugeot kwaal maar komt bij alle merken wel eens voor...Ik zou het persoonlijk wel zo snelmogelijk laten herstellen
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proseat Bekijk Berichten
                          Al bij al was het een goede auto maar het was totaal mijn ding niet. Hij ging sowieso binnen het jaar weg. Nu was het de druppel om het direct te doen. Die garage trekt op niks ook al is het een grote Peugeot garage. Voor de Peugeot had ik een Seat en was daar super tevreden van. Daardoor terug naar vw.

Olie bijvullen is geen oplossing want dat is een gesloten circuit. Er is duidelijk een lek. Even bijvullen en terug rijden is levensgevaarlijk. Als de bekrachtig het in een bocht laat afweten.
                          niet noodzakelijk dat er een lek was. Net door een te laag niveau pist de pomp de olie er langs de bovenkant terug uit. Daarom de vettigheid langs de vuldop.

En dat van de grote dealers: ik ga bij een kleine dealer en die neemt zijn werk en het volk dat daar werkt heel serieus. En dat aan prijzen die niet te kloppen zijn.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Ja, hoe witter de kiel aan de receptie en hoe beter (of laat ons zeggen hoe groter) de koffie die je mag drinken hoe gemakkelijker ze in uwe portemonnee zitten...... maar er zijn kennelijk mensen die door zo'n ontvangst gecharmeerd zijn en daardoor de rekening zonder nadenken of morren betalen.

Comment

als ik voor een groot onderhoud op 120.000 km 177€ betaal, dan sta ik dikwijls te kijken van de prijzen die op dit forum vermeld worden voor een klein onderhoud.

maar kom, daar moet ge zelf uw koffie uitschenken, staat er een zoon in de garage mee te werken, staat de andere zoon in voor de verkoop, ziet de toonzaal er niet hypermodern uit. Maar altijd goed gezind als ge langskomt en voor de goede klanten doen ze net altijd ietsje meer.
                              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                als ik voor een groot onderhoud op 120.000 km 177€ betaal, dan sta ik dikwijls te kijken van de prijzen die op dit forum vermeld worden voor een klein onderhoud.

maar kom, daar moet ge zelf uw koffie uitschenken, staat er een zoon in de garage mee te werken, staat de andere zoon in voor de verkoop, ziet de toonzaal er niet hypermodern uit. Maar altijd goed gezind als ge langskomt en voor de goede klanten doen ze net altijd ietsje meer.
                                177€ voor olie, oliefilter, luchtfilter, mazoutfilter, pollenfilter, remolie, evt boiteolie, alles nazien en een uur of 2-3 werk? das voorniet.

Comment

luchtfilter moest niet want ik heb een oliefilter van Green steken
                                  remolie ook niet want die wordt normaal gezien om de 2 jaar vervangen en dat laat ik dan samenvallen met het dichtsbijzijnde onderhoud

maar voor de rest, inderdaad 't is bijna voor niets... Ik heb het al een paar keer tegen de eigenaar gezegd maar die antwoord altijd met dezelfde zin: ik kan er niet meer voor vragen dan dat er aan gedaan is...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Ik ben blij dat ik overgeschakeld ben.

Die Peugeot was echt niks voor mij. Ik breek Peugeot niet af omdat ik er een slechte ervaring mee gehad heb.

Ieder zijn ding uiteraard. Heb vroeger Seat gehad en was hierover zeer tevreden. Nooit enig probleem gehad en reed zalig.

Hopelijk ben ik er over een paar jaar nog tevreden van en later zien we wel wat het volgende wordt.

Comment

Working...
                                    X