Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minder vermogen Volvo 1.6D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Minder vermogen Volvo 1.6D

De problemen begonnen een maand of 2 geleden.
    Tijdens autosnelwegritten viel het vermogen plots weg gedurende enkele seconden. Ik geraakte niet boven de 3000 toeren. (zonder melding op de boordcomputer)
    Na enkele seconden had ik terug mijn volledige vermogen.
    Eerste diagnose was de EGR-klep, die werd gereinigd.
    Ondertussen was het probleem al verschoven naar een constant vermogenverlies waarop de wagen nogmaals binnen ging.
    Nu werden 2 gloeibougies vevangen en één of andere klep van de turbo( waarvan ik de exacte naam niet weet)
    Het probleem bleek hierna echter nog steeds niet opgelost, de wagen ging terug naar de garage en nu werd de roetfilter vervangen( was vorig jaar reeds vervangen) en een vacuum klep van de turbo.

De mecanicien vind dat hij nu terug normaal rijdt, ik vind echter dat ik hem nog steeds te hoog in toeren moet trekken om er vermogen uit te halen.
    Rond 2600/2800 toeren voel ik hem duidelijk trekken, terwijl ik toch dacht dat dit vroeger rond de 2000 toeren al was.

Iemand ervaring met een geijkaardig probleem ?
    Wat kunnen de oorzaken zijn waardoor een turbo later in werking schiet ? (ik voel hem wel werken, maar te laat)

Lmm ??

Comment

Ik heb dit ook een tijd geleden eens voorgehad, probleem was dat de sensor van de turbo kapot was. Daarom kon hij niet snel optrekken & niet sneller dan 90 rijden. Laat dat eens nakijken misschien?

Comment

Knappe garagist heb jij van alles vervangen en probleem nog niet opgelost.

Comment

@ Will
          Heb er ook al aan gedacht. Ik had gelezen dat het bij sommige modellen te testen is door de lmm los te koppelen. Heb ik geprobeerd maar springt dan in een soort van veiligheid.
          @ Xenobe
          Kan ik misschien ook doen, maar het vermogen is er wel maar wordt niet goed geregeld heb ik de indruk.
          @ Blackhorse
          Nuttige bijdrage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
            @ Will
            Heb er ook al aan gedacht. Ik had gelezen dat het bij sommige modellen te testen is door de lmm los te koppelen. Heb ik geprobeerd maar springt dan in een soort van veiligheid.
            @ Xenobe
            Kan ik misschien ook doen, maar het vermogen is er wel maar wordt niet goed geregeld heb ik de indruk.
            @ Blackhorse
            Nuttige bijdrage.
            Misschien was de mijne kapot & scheelt er ad jouwe iets. Nu ja, je kan het eens nakijken. Wie weet is het daarmee opgelost.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Lach maar, vooral in je eentje.

Groetjes!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Geweldig, die negeer lijst.

Comment

als ik het zo lees zou ik ook direct aan de EGR denken, maar gezien die al vervangen is kunnen we die uitsluiten. De turbo zelf? maar kunnen ze dat dan niet zien qua foutcodes?

Comment

Domme vraag mss, maar is de wagen gechipt?

Comment

Controleer eens of het vacuumdarmpje dat op de turbo zit nog vrij is. Als dit verstopt is of beschadigd is krijg je dit soort effect...

Comment

Hij geeft geen foutcodes. Da is tegenwoordig precies een beetje een probleem. Als er geen foutcodes zijn weten ze ni goe waar te beginnen.
                        De wagen is ook nooit gechipt geweest.

Het vacuum darmpje zit er in ieder geval nog goed op. Er zit een dikke buis van de turbo voor waardoor ik er moeilijk of niet aan kan om het verder te controleren. Het drampje ziet er wel vrij nieuw uit.

Wat ik nu meer en meer ondervind is dat er ook een verschil is bij koude of warme motor, bij warme gaat het iets beter.
                        Ik denk er aan om hem is te laten testen op een vermogenbank, zal ik misschien een beter zicht hebben en een bewijs van het vemogenverlies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                          Hij geeft geen foutcodes. Da is tegenwoordig precies een beetje een probleem. Als er geen foutcodes zijn weten ze ni goe waar te beginnen.
                          De wagen is ook nooit gechipt geweest.

Het vacuum darmpje zit er in ieder geval nog goed op. Er zit een dikke buis van de turbo voor waardoor ik er moeilijk of niet aan kan om het verder te controleren. Het drampje ziet er wel vrij nieuw uit.

Wat ik nu meer en meer ondervind is dat er ook een verschil is bij koude of warme motor, bij warme gaat het iets beter.
                          Ik denk er aan om hem is te laten testen op een vermogenbank, zal ik misschien een beter zicht hebben en een bewijs van het vemogenverlies.
                          Ja dat darmpje loopt door tot achter de motor, naar de elektroklep vd turbo. Kan zijn dat dit verstopt zit ergens onderweg. Als de motor dan warmer wordt, zet het een beetje uit en kan het zijn dat de turbo dan net wel vacuum krijgt. Dit kan het soms wel/soms niet probleem verklaren....

Comment

OK bedankt, interessant.
                            Morgen ga ik nog is naar de dealer en ga ik er is samen met iemand van de garage mee rijden om het probleem kort te sluiten.

Comment

Heb hetzelfde gehad met mijn auto. Soms viel het vermogen volledig weg. Bleek de onderdruksensor van de turbo te zijn. Vervangen en de auto rijdt weer als vanouds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Heb hetzelfde gehad met mijn auto. Soms viel het vermogen volledig weg. Bleek de onderdruksensor van de turbo te zijn. Vervangen en de auto rijdt weer als vanouds.
                                Zelfde als bij mij dus.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Net terug,
                                  Alle dingen die hier besproken zijn waren blijkbaar getest of vervangen.
                                  De LMM vlug veranderd maar ook dat gaf niet echt een verandering.

Hij gaf nu een fout door de LMM lost te koppelen, dus terug gereset.
                                  Binnen enkele dagen wordt hij terug uitgelezen en wordt er een log file naar Volvo gestuurd waar ze blijkbaar meer daaruit kunnen te weten komen dan in de garage zelf.

Het probleem is eigenlijk best te omschrijven als het vermogen dat verschoven is naar andere toerentallen. Het is er nog, maar komt pas later vrij.

TBC

Comment

Working...
                                  X