De problemen begonnen een maand of 2 geleden.
Tijdens autosnelwegritten viel het vermogen plots weg gedurende enkele seconden. Ik geraakte niet boven de 3000 toeren. (zonder melding op de boordcomputer)
Na enkele seconden had ik terug mijn volledige vermogen.
Eerste diagnose was de EGR-klep, die werd gereinigd.
Ondertussen was het probleem al verschoven naar een constant vermogenverlies waarop de wagen nogmaals binnen ging.
Nu werden 2 gloeibougies vevangen en één of andere klep van de turbo( waarvan ik de exacte naam niet weet)
Het probleem bleek hierna echter nog steeds niet opgelost, de wagen ging terug naar de garage en nu werd de roetfilter vervangen( was vorig jaar reeds vervangen) en een vacuum klep van de turbo.
De mecanicien vind dat hij nu terug normaal rijdt, ik vind echter dat ik hem nog steeds te hoog in toeren moet trekken om er vermogen uit te halen.
Rond 2600/2800 toeren voel ik hem duidelijk trekken, terwijl ik toch dacht dat dit vroeger rond de 2000 toeren al was.
Iemand ervaring met een geijkaardig probleem ?
Wat kunnen de oorzaken zijn waardoor een turbo later in werking schiet ? (ik voel hem wel werken, maar te laat)
Tijdens autosnelwegritten viel het vermogen plots weg gedurende enkele seconden. Ik geraakte niet boven de 3000 toeren. (zonder melding op de boordcomputer)
Na enkele seconden had ik terug mijn volledige vermogen.
Eerste diagnose was de EGR-klep, die werd gereinigd.
Ondertussen was het probleem al verschoven naar een constant vermogenverlies waarop de wagen nogmaals binnen ging.
Nu werden 2 gloeibougies vevangen en één of andere klep van de turbo( waarvan ik de exacte naam niet weet)
Het probleem bleek hierna echter nog steeds niet opgelost, de wagen ging terug naar de garage en nu werd de roetfilter vervangen( was vorig jaar reeds vervangen) en een vacuum klep van de turbo.
De mecanicien vind dat hij nu terug normaal rijdt, ik vind echter dat ik hem nog steeds te hoog in toeren moet trekken om er vermogen uit te halen.
Rond 2600/2800 toeren voel ik hem duidelijk trekken, terwijl ik toch dacht dat dit vroeger rond de 2000 toeren al was.
Iemand ervaring met een geijkaardig probleem ?
Wat kunnen de oorzaken zijn waardoor een turbo later in werking schiet ? (ik voel hem wel werken, maar te laat)
Comment