Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem VW Golf 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleem VW Golf 6

    Hoi iedereen,

    Ik heb volgend probleem met mijn Golf 6, Het motorblok lampje brand (precies zo'n pomp met een krantje op vanboven). De dieselfilter brand en ook een spiraallampje dat knippert.

    Kort verhaal: In begin brande enkel die dieselfilter, maar kwam meer en meer terug, toen kwam dat pomplamje erbij en dat bleef steeds branden. Tot overmaat begon ook het lampje van spiraal te knipperen.
    Nu doe ik mijn wagen binnen voor eerste keer bij een niet officiele garage en die man leest de wagen uit, die dieselfilter kan hij door VW laten cleanen. Maar de andere dingen kan hij niet uitlezen, hij kreeg 2 foutmeldingen die door VW beveiligd waren.
    Ben ik nu verplicht om mijn wagen bij VW binnen te doen?? Dat is er toch wel compleet over zou je denken?

    Iemand die wat raad kan geven?

  • #2
    Probleem gekomen na een regeneratie? Zijn problemen mee op de golf 6 oplossing is gekend serviceregeneratie en software update, 2 bijkomende storingen kunnen iets anders zijn of gewoon vetband hebben met de roetfilter.
    Als je het opgelost wil en jouw garagist kan het niet oplossen zit er niet anders op dan naar Vw gaan he.

    Comment


    • #3
      Volgende foutcodes zijn het:
      motor:
      09299 DPF DIFF Pressure sensor circuit
      01137 KNDT 15267
      08194 Roet filter bank1 storing
      09315 ONB 0 (deze fout krijgt hij niet weg via de uitlezing dus hij weet niet wat dit kan zijn)
      Elktronica:
      00532 voeding B+
      0907 Belastingsregeling interventie (deze fout krijgt hij ook niet weg en weet hij niet wat dit is)

      Iemand toevallig bij VAG groep die duidelijkheid zou kunnen bieden wat de oorzaak kan zijn. Mijn garagist gaat het zelf ook uitzoeken alleen moet hij dat zelf ook rondvragen. Gaat dan wat langer duren en rijden met een auto zonder vermogen is gewoon niet zo leuk.

      Comment


      • #4
        Zoals ik hierboven al zei, serviceregeneratie + softwareupdate en uw vermogen zal terug zijn. Storingen hebben verband met mekaar, is een nota van bij vw
        Motorcode CAYA of CAYB vermoed ik die je hebt

        Comment


        • #5
          Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Golf 2.0 tdi 110 pk en bij was het een defecte gelijkdruksensor van de roetfilter.Hierdoor werkte de regeneratie van de roetfilter niet meer zoals het hoort. Deze werd na de garantieperiode (60.000 km en bijna 3 jaar oud) vanzelfsprekend kosteloos vervangen door de dealer . Normaal kost dat +/- 100 euro.VW zal deze bij u ook wel kosteloos (het betreft hier immers een fabrieksfout die na 3 jaar nooit mag voorkomen) vervangen neem ik aan, als er tenminste geen dubieuze chiptuning of zo werd op toegepast. Dit was tot dusver het enige defectje dat ik aan deze auto heb gehad.

          Comment


          • #6
            Staat die nota toevallig ergens online of heeft hier iemand iets van op papier of digitaal? Kwestie van iets te kunnen zeggen als ze moesten moeilijk doen ivm die servicegarantie.

            Het is effectief wel zo dat ik een chiptuning heb laten uitvoeren, maar los daarvan zouden ze toch gewoon hun service moeten uitvoeren vind ik, als het daarna snel terugkomt dan weet ik ook dat het aan de tuning ligt en dat ik dan de kosten daarna zelf moet dragen.

            Als iemand iets heeft dan mag hij/zij dit altijd even doorsturen als dat kan.

            Alvast bedankt voor de antwoorden hier, hebben zeer goed geholpen tot hiertoe om het probleem al te kennen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
            Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Golf 2.0 tdi 110 pk en bij was het een defecte gelijkdruksensor van de roetfilter.Hierdoor werkte de regeneratie van de roetfilter niet meer zoals het hoort. Deze werd na de garantieperiode (60.000 km en bijna 3 jaar oud) vanzelfsprekend kosteloos vervangen door de dealer . Normaal kost dat +/- 100 euro.VW zal deze bij u ook wel kosteloos (het betreft hier immers een fabrieksfout die na 3 jaar nooit mag voorkomen) vervangen neem ik aan, als er tenminste geen dubieuze chiptuning of zo werd op toegepast. Dit was tot dusver het enige defectje dat ik aan deze auto heb gehad.

            Comment


            • #7
              Probleem zit in de software waardoor regeneratie niet mogelijk is, dus softwareupdate is noodzakelijk.
              Staat niets van op het net of papier, is interne nota

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten

                Het is effectief wel zo dat ik een chiptuning heb laten uitvoeren, maar los daarvan zouden ze toch gewoon hun service moeten uitvoeren vind ik, als het daarna snel terugkomt dan weet ik ook dat het aan de tuning ligt en dat ik dan de kosten daarna zelf moet dragen.
                Grappig.
                Een voorbeeld. Als iemand zijn wagen laten chiptunen en zijn turbo draait stuk, dan moet dit (volgens jou) worden vergoed worden door de VW dealer. Dit terwijl de wagen ook niet onderhouden werd bij een VW dealer, zoals je zelf aangaf (geen officiële dealer). Vervolgens komt de persoon met de wagen naar de VW dealer en eist een nieuwe turbo, op hun kosten, om te "testen" of het wel degelijk de chiptuning is of niet? Om te kijken of hij binnen x aantal tijd opnieuw stuk draait.
                Sorry, maar wat denk je nu zelf dat ze zullen zeggen?

                Ik kan me perfect inbeelden, wanneer je een vaste klant bent bij een VW dealer, dat je voor deze update of geforceerde regeneratie niks zal moeten betalen.
                Maar als "klant" enkel binnenkomen met je "misérie" en eisen dat het (gratis) wordt opgelost? Neen, zo werkt het niet.

                Comment


                • #9
                  Gelijkdruksensor werd op hun kosten vervangen. Ik heb wel laten verstaan dat als ik al na amper 3 jaar / 60.000 km onvoorziene kosten zou moeten betalen voor een onderdeel dat geen slijtageonderdeel is het mijn laatste VW zou zijn. Dit is mijn zevende nieuwe wagen op 25 jaar tijd bij deze dealer.

                  Comment


                  • #10
                    Als ik het goed heb staan er een aantal van deze foutcodes in het hexadecimaal of decimaal weergegeven ????

                    Om deze te veranderen doe het volgende:

                    Open de rekenmachine en kies 'wetenschappelijk'.



                    Vink 'Dec' aan.



                    Vul de foutcode in zonder de eerste nul. (9299)




                    Klik nu op 'Hex,' met als resultaat, 2453




                    09299 = 18885 = P2453 ( http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18885.html )

                    01137 = 471 ( zie hier, http://www.gerritspeek.nl/vag-com_fo...adecimaal.html ) = 01137

                    Enz......

                    Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-e.html

                    Ik hoop dat ik het juist heb ????

                    Comment


                    • #11
                      Een niet officiele dealer dubbel betalen doen sommige hier liever dan naar een dealer te gaan en metteen te weten wat het probleem is, wat de oplossing is, wat het gaat kosten...
                      Wat is je kilometerstand btw?

                      Edit: het is trouwens verschildruksensor, maar gezien hier alle lampen branden is het deze niet, al zal hij mss nu wel moeten vervangen worden...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                        Gelijkdruksensor werd op hun kosten vervangen. Ik heb wel laten verstaan dat als ik al na amper 3 jaar / 60.000 km onvoorziene kosten zou moeten betalen voor een onderdeel dat geen slijtageonderdeel is het mijn laatste VW zou zijn. Dit is mijn zevende nieuwe wagen op 25 jaar tijd bij deze dealer.
                        Zaalig, welk merk denk je dan te kopen?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                          Een niet officiele dealer dubbel betalen doen sommige hier liever dan naar een dealer te gaan en metteen te weten wat het probleem is, wat de oplossing is, wat het gaat kosten...
                          Wat is je kilometerstand btw?

                          Edit: het is trouwens verschildruksensor, maar gezien hier alle lampen branden is het deze niet, al zal hij mss nu wel moeten vervangen worden...
                          Defecte verschildruksensor is een veel voorkomend defect bij deze motoren volgens mijn dealer. Ik hoop daar van gespaard te blijven.
                          Last edited by ; 11/12/2012, 19:42. Reden: aanvulling

                          Comment


                          • #14
                            hallo

                            ik heb sinds 2maanden een vw golf6 bluemotion. Na 1maand rijden kwam het eerste probleem er kwam op het dashboard een oranje spiraallampje en lampje met een motortje met wieltje boven. Dit was volgens de garagist een injector die moest vervangen worden. nu terug een maand later komt het oranje spiraallampje terug te voorschijn maar niet het tekentje met motor en wieltje. Wat kan het probleem zijn? of zou het opnieuw een injector kunnen zijN?

                            Comment


                            • #15
                              Kan vanalles zijn, moet ge laten uitlezen. Spiraaltje kan vanalles zijn, is algemeen voor motorproblemen.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                              Comment


                              • #16
                                Heb ik ook

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Celle1978 Bekijk Berichten
                                  Heb ik ook
                                  Topic is meer dan 2j oud. Welkom.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X