Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pneumatische slagmoersleutels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pneumatische slagmoersleutels

Ik heb het nogmaals mogen ondervinden dat men de dag van vandaag bijna alles vastzet met een slagmoersleutel .
    Gemakkelijk is dat wel ja , maar stel me er toch vragen bij of dit allemaal wel wenselijk is .
    Vaak kom je echt bouten en moeren tegen die bijna niet zijn los te krijgen , en nee niet zijn vastgeroest maar gewoon enorm zijn aangedraaid met zo'n slagmoersleutel .

Ik heb zelfs een garage gezien die de olieaftapbout vast zette met een slagmoersleutel .

Er zijn slagmoersleutels waarvan je 't koppel kan instellen. En dan kan je zo'n dingen als een olie aftapbout daar gerust mee vastzetten.

Comment

Ik heb mijn boulonneuse eens gekocht in promo.Ziet eruit als een gewone maar is 970 Nm sterk.Ik draai er zo een aandrijfas mee los.
      Let wel:niet voor fijne spoed,draad kan ook stuk zijn waardoor het zogezegd vaststaat.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Alsof bv. een olieaftapplug vastdraaien zo'n enorm werk is en zo arbeidsintensief is dat men er een boulonneuse moet voor bezigen. Ge kunt zo'n vijs begot met de hand tot tegen de pan vastdraaien en dan met ne ringsleutel een rukje geven en ze staat vast, zonder het risico to lopen dat den draad naar de kl.... getrokken word. Ik heb vroeger gezien dat er nen bimbo aan zoi 'n sleutel ging hangen met gans zijn gewicht, de auto stond op een brug, als daar een nieuwe koperen joint tussensteekt is dat toch allemaal niet nodig ?? Tamzakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Er zijn slagmoersleutels waarvan je 't koppel kan instellen. En dan kan je zo'n dingen als een olie aftapbout daar gerust mee vastzetten.
          Een alu carter mag de carterbout zo'n 30Nm worden aangetrokken.
          Hiervoor een slagmoersleutel gebruiken is gewoon dom. Tenzij je de klant bij het volgend onderhoud een carterpan wilt aanrekenen want die draad is dan toch naar de vaantjes.

Verder ontopic
          Stalen velgen vastzetten met een slagmoersleutel kan weinig kwaad, deze krijg je steeds "gemakkelijk" los.
          Alu velgen vastzetten is een ander verhaal. Beste is de bout gewoon aanschieten tot hij tegen de velg zit, wagen op de grond zetten (niet volledig maar toch dat er enige druk op de banden staat) en vervolgens de bouten met een momentsleutel aantrekken.
          Meestal is dit zo'n 130Nm.

Maar als je hiermee in een bandencentrale komt, dan lachen ze het wel weg (hoewel het vrij belangrijk is). Krijg zo'n bout maar eens los met je reservemateriaal naast de autosnelweg.

Comment

Laatst depannage mogen bellen om mijn band van mijne sprinter te vervangen.
            Heb 3 van de 5 bouten los gekregen... Heb zelfs mijn wielsleutel en verlengbuis geplooid . Sjans dat den depanneur extra zwaar materiaal mee had .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
              Laatst depannage mogen bellen om mijn band van mijne sprinter te vervangen.
              Heb 3 van de 5 bouten los gekregen... Heb zelfs mijn wielsleutel en verlengbuis geplooid . Sjans dat den depanneur extra zwaar materiaal mee had .
              Volgens mij zijn ze daar in Nederland streng op : als die mannen (van touring NE oid) kunnen aantonen dat de bouten te vast stonden , dan draaien diegenen ervoor op die deze zo vast hebben gezet...

Sindsdien gebruiken ze allemaal momentsleutels

Comment

Ik denk dat er mensen zijn die gewoon een lekke band laten vervangen door een sleepdienst.Ze zijn daar verzekerd voor.Dikwijls zit er zo'n wielssleuteltje bij dat bij het minste plooit of je plooit zelf dubbel.
                Je hebt dan nog zo'n thuiskomertje-band of geen band(spuitbusje).Korte/lange bouten voor alu/stalen velg.En surtout dat veiligheidsleutelje.Audi gebruikt zelfs Torx wielbouten dacht ik.
                Ben je dan niet graag verzekerd voor platte band ?
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Ik denk dat er mensen zijn die gewoon een lekke band laten vervangen door een sleepdienst.Ze zijn daar verzekerd voor.Dikwijls zit er zo'n wielssleuteltje bij dat bij het minste plooit of je plooit zelf dubbel.Korte/lange bouten voor alu/stalen velg.En surtout dat veiligheidsleutelje.Ben je dan niet graag verzekerd voor platte band ?
                  Natuurlijk zijn er mensen die gebruik maken van deze dienst , ik kan me niet voorstellen dat een minder-valide persoon zelf aan z'n wielen gaat sleutelen .......of in je mooiste kostuum/galajurk ga je ook niet staan kl*ten natuurlijk.

Wil je echter zo weinig mogelijk tijd verliezen dan kan je het uiteraard zelf doen , ik kan me voorstellen dat een marktkramer met pech liever binnen het half uur terug op weg is omdat ie anders een mooi verlies tegemoet gaat

In mijn auto zit standaard : rolkrik 2 ton , kruissleutel om vast te draaien , telescopische sleutel om los te draaien , handzeep , water , doekjes ........en een volwaardig reservewiel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Natuurlijk zijn er mensen die gebruik maken van deze dienst , ik kan me niet voorstellen dat een minder-valide persoon zelf aan z'n wielen gaat sleutelen .......of in je mooiste kostuum/galajurk ga je ook niet staan kl*ten natuurlijk.

Wil je echter zo weinig mogelijk tijd verliezen dan kan je het uiteraard zelf doen , ik kan me voorstellen dat een marktkramer met pech liever binnen het half uur terug op weg is omdat ie anders een mooi verlies tegemoet gaat

In mijn auto zit standaard : rolkrik 2 ton , kruissleutel om vast te draaien , telescopische sleutel om los te draaien , handzeep , water , doekjes ........en een volwaardig reservewiel

Handschoenen niet vergeten want je water kan nog vervrozen liggen in de koffer bij vriesweer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

En een aanhangwagen op al de rest te vervoeren...

Ik ga langs de weg NOOIT een wiel vervangen, in mijn propere kleren. Ik betaal met plezier voor een Assistance. Nog nooit langer dan 20 min moeten wachten (tenzij die ene keer op vakantie, waar ik een klein uurtje moeten wachten heb op de takelwagen, maar toen had ik alle tijd (lag aan het zwembad))
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                      X