Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alarm gaat vanzelf aan (en uit)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alarm gaat vanzelf aan (en uit)

Heb ik weer iets voor.

woensdag parkeer ik mijn auto, toen ik binnen in mijn appartement was hoor ik een alarm afgaan, door het raam kijken zie ik dat het mijn auto is (mercedes sportcoupe) dus ik via mijn sleutel alarm afzetten.
    Knipperlichten stopen met pinken maar het alarmgeluid bleef maar gaan.
    Was niet meer normaal, ik dus in de auto gesprongen en naar mercedes garage aan het rijden, ondertussen tijdens het rijden bleef de alarm aan- en uit springen toen ik al bij de garage was, was het geluid van de alarm helemaal vervrongen en kwam er een klein piepgeluidje uit maar dan heel scherp....
    Mercedes garage kon mij niet helpen, ik kon de auto achterlaten zodat ze het zouden na zien maar ik had de auto dringend nodig, ze stelden voor dat ik naar ARC ging.
    Zo gezegd zo gedaan, kwam ik daar bij ARC aan, ze waren volboekt maar stelden voor om vrijdag te komen om 10h30.

Ondertussen was het alarm gestopt en niet meer afgegaan, vrijdag ga ik dus bij ARC langs alles nagezien alarm werkte perfect hoe hij moest werken (ik stond zelf naast de auto toen de technicien aan het testen was.)
    sindsdien geen problemen gehad tot nu dus 2h geleden, ik sprong in de auto om even iets te doen, toen ik terugkeerde en hem parkeerde hoor ik weer het alarm afgaan.....
    maar nu was het anders, dus ik terug in de auto een rondje gereden en ik hoor geen alarm meer, ik parkeer hem, doe hem op slot en alarm gaat af....
    ik heb laten doen, knipperlichten waren niet aan het afgaan, na verloop van tijd hoor je hoe het geluid van het alarm helemaal aan het vervormen is en dan houdt hij gewoon op.....vanzelf net hoe het begon.

ik gok ergens een sensor die niet goed reageert en denkt dat er een deur open is ofzo....?
    Het gaat ook over een alarm die zelf door Mercedes is geplaatst af-farbriek toen de auto besteld werd.

Iemand een idee?

Laat hem bij Mercedes zelf uitlezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Laat hem bij Mercedes zelf uitlezen
      Dat was ik ook van plan, maar ik dacht dat uitlezen ook zin had op het moment dat het zelf gebeurt, en sinds dat het alarm afgaat op willekeurige tijden.....wordt dit wel moeilijk.
      niet?

Comment

Is dat met anti car jack.Je moet wat handelingen doen als de motor gestart is en portieren dicht.(rem in/los,knopje naar onder klikken en terug=tuut,tuut)
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Valt dat niet uit te schakelen.

Comment

een nageplaatste anti carjack kan je niet uitschakelen. Je kan wel de hele mikmak gewoon verwijderen :p

Comment

Volgens is dat meer een draadbreuk aan de portieren of koffer.Als er een portier geopend wordt(nu evtl door de draadbreuk of gewoon maar binnenlicht aan) dan moet je die handelingen terug uitvoeren.Rij je toch verder of vertrek je zonder deze handelingen(na enkele km) dan heb je zoiets van pinkers aan en alarm aan .Ik kende dat niet en heb toen eens een kwaad telefoontje gedaan naar de eigenaar.Ik was te voet naar huis aan 't gaan,auto wilde niet meer(rommel).
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                Is dat met anti car jack.Je moet wat handelingen doen als de motor gestart is en portieren dicht.(rem in/los,knopje naar onder klikken en terug=tuut,tuut)
                Nope denk niet dat het met anti car jack is....

is een gewoon alarm met binnensensoren en kantel alarm (je weet wel als de auto wordt getild ofzo dat de alarm afgaat)

Anyway bij mij Mercedes langs geweest, ze hebben hem aan de pc gekoppeld en surprise surprise hij gaf geen foutmeldingen weer.....
                Nu ja de mens bij Mercedes was ook verbaasd sinds hij mij nog wist van mijn 1ste bezoek....
                sensors nagezien alles was normaal aan het werken zoals het moest....

Alarm is sindsdien ook niet meer afgegaan, dus hopelijk was een kleine storing en komt het niet meer voor....

Comment

Working...
                X