Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid Autoradio Astra dempt ad random

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geluid Autoradio Astra dempt ad random

Ik kocht mijn nieuwe Opel Astra ongeveer 9 maand geleden op Stockbook via Wim's Garage (Gent-Koopvaardijlaan).

Van in het begin bleek dat het volume van de autoradio op onregelmatige tijdstippen wordt gedempt. Het komt voor bij alle zenders, en op vele plaatsen. Ik ontdekte dat gedurende een rit Gent-Brussel mijn radio - via RDS - ongeveer 170x van kanaal verandert. RDS afzetten geeft geen kanaalswitch (uiteraard) maar dan heb ik een ongelooflijk slecht ontvangst met heel veel storingen.

Ik heb het opgegeven om het via Wim's garage te regelen want daar is de klantgerichtheid een dikke nul en zit dat daar vol met amateurs.

Ik belde al verschillende malen met de Opel klantendienst en zij beweren dat dit een 'productspecifieke eigenschap' is. Hun uitleg is dat de radio telkens naar het beste kanaal zoekt, en dat de radio om geluidsverschillen en storingen te onderdrukken het geluid automatisch dempt. Ik neem aan dat dit inderdaad een correcte uitleg zou kunnen zijn. Ander uitleg natuurlijk is dat de radio ongelooflijk dikke brol is. Op 170 radiokanaalwisselingen geeft dat ongeveer 60 keer een duidelijk hoorbare demping van het geluid. Soms een seconde of 3 lang. Nu komt het: ze hebben mijn klacht nog nooit gehoord en ze beweren dat ik er gewoon hypergevoelig voor ben. Een halve dove kan die geluidsschommelingen horen en ik word er kotsmisselijk van.

Ik vond onlangs iemand in mijn vriendenkring die net hetzelfde probleem heeft in haar Opel.

Mijn vraag:
    wie heeft er hier ook last van radiogeluidsdempingen
    en hoe kan dat opgelost worden. Ze zijn niet van plan om mijn autoradio te vervangen/up te graden naar een model waar het probleem zich niet stelt.

Conclusie tot nu:
    1. koop nooit bij Wim's Garage (Gent-Koopvaardijlaan), en als het even kan,
    2. koop nooit een Opel (meer). Hun productspecifieke eigenschappen is een ander woord voor dikke brol en afzetterij.

is de wagen uitgerust met het Infinity Sound System??

Zie hier mijn pagina https://www.facebook.com/pages/My-In...41045185963753 . Als het een wagen is met Infinity Sound System (ISS) dan is er een oplossing voor handen. Alleen moet ge hemel en aarde bewegen om een goede versterker los te krijgen van Opel.
    Last edited by Volvo_Bjorn; 05/01/2013, 21:49.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Beste Bjorn,
      Ik heb geen ISS systeem. Anders was de oorzaak waarschijnlijk vlug gevonden.
      Ik heb dezelfde post ook op www.opelforum.be geplaatst. Ik ben verheugd te vernemen dat ze eerst mijn bericht hebben gecensureerd, en nadien mijn login hebben geblokkeerd. Zo goed is dus de Opel Service en Opel Klantendienst. Ik laat de verdere conclusie over aan de goede verstaander....

Comment

Opelforum is wel niet van Opel zelf, maar gewoon een onafhankelijk forum
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Het is heel gemakkelijk om een garage af te breken.
          Laat mij u zeggen dat Wim's garage de enige is waar ik ooit zo een service heb gekregen.
          Wat zij allemaal niet gedaan hebben om mij als klant tevreden te stellen heb ik nog niet meegemaakt.
          Zelf wanneer Opel er niet wilde tussenkomen deden zij het op eigen kosten.

Ik heb er ook enkele uren doorgebracht maar alles was opgelost, Jo doet heel veel opzoekwerk tot dat het opgelost is.
          Ik heb zelf 3 radio's gekregen zonder morren.
          De opel garantie trekt op niks en hun klantendienst zit vol met onwetende nullen, dat is juist.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            De opel garantie trekt op niks en hun klantendienst zit vol met onwetende nullen, dat is juist.
            Ik rij al 15 jaar met Opel, heb geen klachten over de garantie en ben zeer tevreden over de klantendienst. Goede werking en opvolging van de zaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
              Ik rij al 15 jaar met Opel, heb geen klachten over de garantie en ben zeer tevreden over de klantendienst. Goede werking en opvolging van de zaken.
              Daar hebben enkele duizenden dan een andere mening over. (Insignia eigenaars vooral)
              Ik zou u kunnen uitnodigen en dan kan je een dagje "klantendienst" mails lezen bij mij.
              Je zou nog versteld staan hoe ze het spelen.
              Ik ben geen gemakkelijke, bij mij moet het in orde zijn.
              We betalen er ook voor. Gelukkig kwam ik bij Wim terecht, hij zet zich in om de problemen op te lossen.
              den borre

Int3x0r

Comment

Beste alanus.
                Merci voor je opmerking. Ze mailen of bellen mij zo goed als nooit, ook al vraag ik dit expliciet, telkens opnieuw. Ik ken de persoon waarover je spreekt. Hij is wel heel vriendelijk, maar na ongeveer 9 maanden....dat is toch wel héél lang je tijd nemen om iets te zoeken...Ik werd door de garage wel aangeraden om alles met de klantendienst te regelen. Misschien wringt daar het schoentje. Je feedback helpt mij echt om het probleem beter te kaderen, echt waar.
                Maar nu ben ik wel benieuwd natuurlijk wat jouw probleem met je radio was.

Comment

Hahaha. Dat wist ik niet...ik dacht nog:'klachten bannen op dat forum is precies zoals hun Klantendienst: megaonprofessioneel'. Maar dat geldt dus niet, zo blijkt. Enfin de vergelijking toch niet. Lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                    Opelforum is wel niet van Opel zelf, maar gewoon een onafhankelijk forum
                    Hahaha. Dat wist ik niet...ik dacht nog:'klachten bannen op dat forum is precies zoals hun Klantendienst: megaonprofessioneel'. Maar dat geldt dus niet, zo blijkt. Enfin de vergelijking toch niet. Lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyv Bekijk Berichten
                      Beste alanus.
                      Merci voor je opmerking. Ze mailen of bellen mij zo goed als nooit, ook al vraag ik dit expliciet, telkens opnieuw. Ik ken de persoon waarover je spreekt. Hij is wel heel vriendelijk, maar na ongeveer 9 maanden....dat is toch wel héél lang je tijd nemen om iets te zoeken...Ik werd door de garage wel aangeraden om alles met de klantendienst te regelen. Misschien wringt daar het schoentje. Je feedback helpt mij echt om het probleem beter te kaderen, echt waar.
                      Maar nu ben ik wel benieuwd natuurlijk wat jouw probleem met je radio was.
                      De mijne blokkeerde volledig. Het eerste jaar is hij al vervangen en toen bleek dat ze al met een ander merk werkten.
                      Na een tijd weer problemen en weer een nieuwe gekregen. Ik had het Infinity systeem maar had geen geluidsschommelingen. Anderen hadden er dan wel weer problemen mee.
                      Op het Insignia topic kan je er veel van weervinden, inclusief de interne probleem code.
                      Het bestaat wel uit 3 delen dus je zal een beetje opzoekwerk hebben.

Voor de electronica moet je bij Jo zijn. Niet dat hij een techneut is maar hij zal het wel altijd goed uitzoeken.
                      den borre

Int3x0r

Comment

Update. Op maandag 21 jan. kreeg ik gedurende 2 dagen een huurwagen (Meriva) met dezelfde radio als de mijne, CD400. De logica van de klantendienst is als volgt: rijd er mee, en als het probleem zich ook daar stelt, dan is het probleem in jouw wagen te wijten aan een productspecifieke eigenschap. Toen ik vroeg wat de garagist ondertussen met mijn eigen wagen in de garage ging doen, antwoordde hij aanvankelijk 'niets. Het is vooral om te kijken of het met de Meriva ook zo is....' Ik werd al wat ongemakkelijk. Toen zei hij 'ik zal zien, ik weet het nog niet...'.

Soit, zelfde probleem met de Meriva, demping van geluid. Terug in de garage bleek de garagist 70 km met mijn eigen wagen gereden te hebben - ik vond dit al heel goed. Op die 70 km is er 3 keer van kanaal gewisseld, zonder demping....'Het zal aan jouw traject liggen'. Ze vertelden mij ook dat de antenneversterker wel vervangen was. Ik heel blij natuurlijk. Toen ik als proactieveling vroeg wat hun plan B is als zich het probleem opnieuw stelt, konden ze mij niet antwoorden....ik gaf hen nog de pap in de mond en sprak over een prototype van een nieuwe antenneversterker, maar het bleek op dat moment te donderen in Keulen. Na enkele km gereden te hebben was ik thuis en had ik de dempingen opnieuw gehoord. Ik word een beetje gek en vooral heel erg boos op Opel...(to be continued).

Comment

Dus omdat opel slechte radio's heeft moet je geen opel meer kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Dus omdat opel slechte radio's heeft moet je geen opel meer kopen.
                            Nope. Omdat de klantendienst héél, héél slecht is. Terwijl mijn centjes die ik voor de auto gaf héél, héél goed waren. Van de beste en zuiverste soort eigenlijk.
                            Last edited by ; 27/01/2013, 16:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyv Bekijk Berichten
                              Nope. Omdat de klantendienst héél, héél slecht is. Terwijl mijn centjes die ik voor de auto gaf héél, héél goed waren. Van de beste en zuiverste soort eigenlijk.

Dat de garage houder niet van alles op de hoogte is daar kan ik best inkomen. Veel modellen met andere toebehoren, snelle veranderingen en vele updates.
                              Maar er moet toch iemand zijn die op de hoogte is waar zij terecht kunnen.
                              Maar bij Opel blijkbaar niet en al zeker de klant bij de klantendienst niet.

Daar zeggen ze enkel dat ze ermee bezig zijn en er binnen enkele maand een update zal komen. In de hoop dat jij het tegen dan opgegeven hebt (leren mee leven hebt)of vergeten bent.

Heb je al eens gekeken bij Nederlandse, Duitse of Engelse fora?
                              Eens zoeken op uw radio type en kijk of er nog problemen of misschien wel oplossingen zijn.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Dus omdat Opel slechte radio's heeft moet je geen Opel meer kopen.
                                Moogt gij daar gerust mee lachen, maar moest ik tijdens een testrit zoiets tegenkomen, dan zou ik toch ook twee keer nadenken voor ik mijn centen aan zoiets gaf, hoe fantastisch de rest van de auto ook is.
                                Zeker tegenwoordig waar de radio volledig geïntegreerd is in het dashboard en gelinkt zit aan aparte schermpjes etc.

Comment

Toch wel vreemd dat in die willekeurige Meriva net hetzelfde probleem zich voordoet. Je spreekt over 2 dingen: zenderwisselingen (sterkste signaal zoeken) en dempingen van het geluid. Het sterkste signaal zoeken gaat automatisch. De geluidsdempingen kan je zelf instellen: bekijk je handleiding eens even en kijk je instellingen eens na. Het radiogeluid is afhankelijk van het motorgeluid en dat kan je dus zelf regelen. In mijn Meriva B zit hetzelfde type en ik heb nog nooit last gehad van het probleem waar jij over spreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Dat de garage houder niet van alles op de hoogte is daar kan ik best inkomen. Veel modellen met andere toebehoren, snelle veranderingen en vele updates.
                                    Maar er moet toch iemand zijn die op de hoogte is waar zij terecht kunnen.
                                    Maar bij Opel blijkbaar niet en al zeker de klant bij de klantendienst niet.

Daar zeggen ze enkel dat ze ermee bezig zijn en er binnen enkele maand een update zal komen. In de hoop dat jij het tegen dan opgegeven hebt (leren mee leven hebt)of vergeten bent.

Heb je al eens gekeken bij Nederlandse, Duitse of Engelse fora?
                                    Eens zoeken op uw radio type en kijk of er nog problemen of misschien wel oplossingen zijn.
                                    Ik zocht al op Nederlands forums. Bekabeling, contacten en antenneversterking zijn de drie meest voorkomende oorzaken lees ik daar. Autoradio zelf eigenlijk niet.
                                    Volledig akkoord dat ze gokken dat ik zou opgeven. Het is een strategie als een ander, maar is ongelooflijk onprofessioneel. Ik vind het belangrijk dat de mensen/het grote publiek dat weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                      Toch wel vreemd dat in die willekeurige Meriva net hetzelfde probleem zich voordoet. Je spreekt over 2 dingen: zenderwisselingen (sterkste signaal zoeken) en dempingen van het geluid. Het sterkste signaal zoeken gaat automatisch. De geluidsdempingen kan je zelf instellen: bekijk je handleiding eens even en kijk je instellingen eens na. Het radiogeluid is afhankelijk van het motorgeluid en dat kan je dus zelf regelen. In mijn Meriva B zit hetzelfde type en ik heb nog nooit last gehad van het probleem waar jij over spreekt.
                                      Klopt! Ik vind dat ook raar. En akkoord met je analyse: de sequentie van de problemen zijn als volgt, denk ik. 1: 'iets' maakt dat de ontvangst op een gegeven frequentie slecht is geworden, en het systeem besluit dan om op zoek te gaan naar een andere/betere frequentie. 2. De switch van frequentie kan gepaard gaan met ruis of geluidsschommelingen en het systeem probeert deze niet te laten horen door dempingen tijdens het switchen te maken. Ik besloot dit uit de volgende observaties.

Effe technisch: Het probleem doet zich niet voor als je een CD speelt, en niet als de wagen geparkeerd staat met de radio aan. Als de demping zich voordoet, dan is dat tijdens zo'n frequentiewissel. RDS volledig UIT=geen frequentieswichen (natuurlijk) maar dan héél slechte radio (vooral ruis en minder diepe dempingen). RDS (reg) aan of uit: geen verschil; frequentie switchen blijven en demping is even diep.

Ik keek in mijn handleiding (Infotainment System; uitgave augustus 2011): hier blijkt dat de software veel minder opties biedt dan wat in dit boekje beschreven staat. Voorbeeld DAB (Digital Audio Broadcasting op p. 39) is totaal onmogelijk bij mij. Het komt gewoon niet voor in mijn menu.

Comment

De handleiding voor het Infotainment System bevat alle mogelijke types en instellingen. Als je goed zoekt vind je wel terug wat er wel en niet aanwezig is bij de CD400. DAB is een optie, waarvoor je flink bij mag betalen.

De geluidsschommelingen zijn dus alvast niet te wijten aan de instellingen die afhankelijk zijn van het motorgeluid: niet bij cd of bij stilstand.

Dan blijft er maar één optie over: je vaste traject bevindt zich effectief in een gebied waar zich veel signaalwisselingen voordoen of waar het signaal regelmatig verstoord wordt. De radio doet waarvoor hij gemaakt is: hij zoekt het beste signaal voor jou om je de beste kwaliteit te laten horen. Met die schommelingen als gevolg. Technisch gezien scheelt er volgens mij dus niets aan de radio, maar is het een samenloop van omstandigheden.

Comment

Working...
                                        X