Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid Autoradio Astra dempt ad random

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
    De handleiding voor het Infotainment System bevat alle mogelijke types en instellingen. Als je goed zoekt vind je wel terug wat er wel en niet aanwezig is bij de CD400. DAB is een optie, waarvoor je flink bij mag betalen.

De geluidsschommelingen zijn dus alvast niet te wijten aan de instellingen die afhankelijk zijn van het motorgeluid: niet bij cd of bij stilstand.

Dan blijft er maar één optie over: je vaste traject bevindt zich effectief in een gebied waar zich veel signaalwisselingen voordoen of waar het signaal regelmatig verstoord wordt. De radio doet waarvoor hij gemaakt is: hij zoekt het beste signaal voor jou om je de beste kwaliteit te laten horen. Met die schommelingen als gevolg. Technisch gezien scheelt er volgens mij dus niets aan de radio, maar is het een samenloop van omstandigheden.
    OK, ik betaalde niet voor DAB. Dus het zal daaraan liggen...
    Of een écht goed werkende antenneversterker natuurlijk. Bij Opel hebben ze daar een mooi woord voor 'productspecifieke eigenschappen'. Het lijkt me héééél sterk dat ik de enige Astra-J heb die over dat probleem klaagt - terwijl ik tóch de aller-aller-aller eerste ben die daarmee afkomt . Ik denk dat ik niet de enige ben die dit type wagen heeft, of die met dit type wagen dit traject afleg. Een vriend van mij rijdt met een Volvo. Hij doet elke dag hetzelfde traject als ik. Een drietal frequentiewissels waren er bij hem, zonder geluidsschommelingen (bij mij naargelang tot 170x). Tot voor enkele maanden deed ik hetzelfde traject altijd met mijn Peugeot 206. 0 geluidsschommelingen, fantastische radio/antenne.

Op mijn dorpsplein: het zelfde probleem, in Gent stad: hetzelfde probleem. De laatste keer in de garage wilden ze mij doen instemmen met de visie dat ze pas iets gaan doen als het probleem zich in een x% van de wagens voordoet. Ik antwoordde dat die x% mij niet interesseert en dat ik die wagen ook 100% heb betaald.

Het kind moet het naam hebben, en 'Opel brol' is de beste naam tot nu toe.

Comment

Of er scheelt iets met je gehoor natuurlijk... Je hebt bij 2 verschillende wagens identiek dezelfde ervaring...

Aangezien er niets aan de hele auto deugt voor jou, verkoop hem dan. Probleem opgelost

Comment

Mijn radio speelt als een raket,niets op aan te merken.
        Net zoals de service die bij opel uitstekend is, is gewoon pech met een *slechtere dealer* neem ik aan.
        Heb ik nu toevallig bij citroen voorgehad, en ik breek citroen nu toch ook niet af ? meer nog op het einde ging het tussen de c4 en astra .
        Wat uiteindelijk de astra geworden is.

En opel uitmaken voor brol , tja koop u een premium merk dan heb je NOOIT ergens last van want dat is een wonder op aarde
        En ik verzin dit niet,zijn veel die echt zo denken.

Comment

De handleiding voor het Infotainment System bevat alle mogelijke types en instellingen. Als je goed zoekt vind je wel terug wat er wel en niet aanwezig is bij de CD400. DAB is een optie, waarvoor je flink bij mag betalen.

De geluidsschommelingen zijn dus alvast niet te wijten aan de instellingen die afhankelijk zijn van het motorgeluid: niet bij cd of bij stilstand.

Dan blijft er maar één optie over: je vaste traject bevindt zich effectief in een gebied waar zich veel signaalwisselingen voordoen of waar het signaal regelmatig verstoord wordt. De radio doet waarvoor hij gemaakt is: hij zoekt het beste signaal voor jou om je de beste kwaliteit te laten horen. Met die schommelingen als gevolg. Technisch gezien scheelt er volgens mij dus niets aan de radio, maar is het een samenloop van omstandigheden.
          Acor, heb jij een Meriva met built-in navigatie? Indien ja, dan heb je geen CD400 radio, correct? De klantendienst zegt dat er zich geen problemen voordoen met de radio van de navigatie-variant van mijn Astra-J. Zeggen ze. Blijkt een heel ander antenneversterker te zijn daar. Ik legde wel het zelfde traject met mijn oude wagen af (Peugeot 206): 0,0 geluidsschommelingen. Dát zijn nogal goede 'productspecifieke eigenschappen' van Peugeot hé

Comment

Of er scheelt iets met je gehoor natuurlijk... Je hebt bij 2 verschillende wagens identiek dezelfde ervaring...

Aangezien er niets aan de hele auto deugt voor jou, verkoop hem dan. Probleem opgelost
            Nope. Alleen de radio is slecht. Ze hebben er wel alles aangedaan om me een huurwagen te zoeken met exact dezelfde radio - CD400. Moet je mijn wagen niet kopen, trouwens? Hij heeft héél bijzondere producteigenschappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              Mijn radio speelt als een raket,niets op aan te merken.
              Net zoals de service die bij opel uitstekend is, is gewoon pech met een *slechtere dealer* neem ik aan.
              Heb ik nu toevallig bij citroen voorgehad, en ik breek citroen nu toch ook niet af ? meer nog op het einde ging het tussen de c4 en astra .
              Wat uiteindelijk de astra geworden is.

En opel uitmaken voor brol , tja koop u een premium merk dan heb je NOOIT ergens last van want dat is een wonder op aarde
              En ik verzin dit niet,zijn veel die echt zo denken.
              Ja, dat is mijn volgende stap. Eens bij een ander Opel garagist gaan. Als die mij kan helpen zal ik ook daar voor mijn onderhoud gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyv Bekijk Berichten
                Ja, dat is mijn volgende stap. Eens bij een ander Opel garagist gaan. Als die mij kan helpen zal ik ook daar voor mijn onderhoud gaan.
                Dat zou ik ook doen alvorens een merk af te breken.
                Ik heb een enorm slechte ervaring met een bepaalde citroen dealer ( kosten lopen in de meerdere grote euro's )
                En toch ga ik deze niet openbaar slecht maken,wordt niemand beter van,ik heb andere manieren om duidelijk te maken dat ik er niet helemaal tevreden mee was.
                Dus informeer je eens bij een andere dealer ( liefst 1 waarvan goede referentie's zijn ).

Comment

Geen ingebouwde navigatie: mijn Mio is veel beter. Bij mij zit ook de CD400.

Comment

Geen ingebouwde navigatie: mijn Mio is veel beter. Bij mij zit ook de CD400.
                    Heb nu wel een beetje spijt dat ik de navi900 niet genomen heb , zo zit je wel niet met dat ding aan u ruit.
                    Maar de reden dat ik de navi niet genomen heb was omdat ik recent mijn mio toestel had aangekocht.
                    Uiteraard je navi900 van opel moet je ook updaten en dat kost ook altijd wat centen,en wat kosten een navigatie toestel in de winkel nu nog ?.
                    Van mijn mio ben ik ook tevreden,al vondt ik de locale dingen als winkels,taverne's,hotels,eetgelegenheden bij mijn voorgaande takara wel beter.
                    Reden dat ik mijn mio heb aangekocht is voor het 5 inch scherm.

Comment

Klein vraagje nog: bij welke zender heb je dit voor? Bij alle zenders of heb je een favoriet die je steeds beluistert. Daarstraks eens op gelet en bepaalde zenders gaven een zwakker signaal door. Bij andere bleef het signaal even sterk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        Uiteraard je navi900 van opel moet je ook updaten en dat kost ook altijd wat centen,en wat kosten een navigatie toestel in de winkel nu nog ?.
                        Als je wat uitkijkt waarschijnlijk minder dan de kaartupdate van je Opel systeem (met Navteq kaarten) met dan nog eens
                        een lifte time gratis update van dezelfde Navteq kaarten in je extern systeem.
                        En je kan je reis lekker van achter je pc uitstippelen ipv een eenvoudige route (met de vreemdste omwegen) van achter je dashboard.

Comment

Working...
                        X