Kan ik alvorens naar de autokeuring te gaan zelf ingrijpen om een eventuele te hoge uitlaatgas CO2 te beperken (Opel Omega 1998 cc- 16 V- benzine -190000 Km)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
uitlaatgas bij autokeuring
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Galant Bekijk BerichtenKan ik alvorens naar de autokeuring te gaan zelf ingrijpen om een eventuele te hoge uitlaatgas CO2 te beperken (Opel Omega 1998 cc- 16 V- benzine -190000 Km)
Wagens die net boven de grenswaarden zitten, krijg je zo gekeurd heb ik al gehoord.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWat zeer zeker helpt, is de wagen enorm heet rijden voor je naar de keuring gaat. Doe een lange autostraderit in 4de tegen 4000-4500 toeren, en net voor je aan de keuring bent trek je nog een paar keer door tot aan't rood.
Wagens die net boven de grenswaarden zitten, krijg je zo gekeurd heb ik al gehoord.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo007 Bekijk BerichtenDat helpt sowieso bij diesels, maar ook bij benzines?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWat zeer zeker helpt, is de wagen enorm heet rijden voor je naar de keuring gaat. Doe een lange autostraderit in 4de tegen 4000-4500 toeren, en net voor je aan de keuring bent trek je nog een paar keer door tot aan't rood.
Wagens die net boven de grenswaarden zitten, krijg je zo gekeurd heb ik al gehoord.
CO2 is een gas dat zowel door diesel als door benzinemotoren wordt gegenereerd, op 100% is er 14% CO2 bij een benzine, en 13% CO2 bij een diesel
Ik denk dat de vraagsteller CO bedoeld (koolmonoxide) en dat kan je verminderen door de motor zo zuinig mogelijk (arm mengesel) af te stellen...
Wat altijd helpt is uiteraard wel dat je motor op bedrijfstemperatuur is maar je moet hem daarvoor niet hoog in de toeren jagen...
Comment
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZou dat trukje ook helpen voor auto's waarvan de katalysator leeggehaald is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZou dat trukje ook helpen voor auto's waarvan de katalysator leeggehaald is?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
koolafzetting kan een reden zijn waarom de CO te hoog komt. Dan werkt eens goed aftrappen wel degelijk. En vooral zien dat je bij het aanschuiven de auto niet afzet want dan koelt de motor en dus ook de uitlaat af. Een goede CO meting kan enkel maar gedaan worden bij een motor die op bedrijfstemperatuur is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Vo Bekijk Berichtende werkwijze die U voorstelt doet volgens mij niet ter zake voor het doen dalen van de CO2 (kooldioxide), wel voor een gunstigere roettest bij diesels !
CO2 is een gas dat zowel door diesel als door benzinemotoren wordt gegenereerd, op 100% is er 14% CO2 bij een benzine, en 13% CO2 bij een diesel
Ik denk dat de vraagsteller CO bedoeld (koolmonoxide) en dat kan je verminderen door de motor zo zuinig mogelijk (arm mengesel) af te stellen...
Wat altijd helpt is uiteraard wel dat je motor op bedrijfstemperatuur is maar je moet hem daarvoor niet hoog in de toeren jagen...
normaal moet bij een benzine doe toch al vanzelf op temperatuur komen. tenzij die te ver naar achter in de uitlaat is geplaatst.
maar dan kan je al beter een 3 draads sensor installeren ( voorverwarmd model )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Galant Bekijk BerichtenAan Paul Vo.
Wat meet de autokeuring in Belgie : CO of CO2 Betreft Opel Omega van 1998 - 190000 m -benzine- 16 V - katalysator
.
CO2 is op zichzelf geen schadelijk gas, maar het heeft wel een kwalijke naam omdat het een broeikasgas is...
CO daarentegen is wel een giftig gas
Dit is 100% zeker, ik weet het van iemand die op de keuring werkt.
een warme motor en warme katalysator zijn belangrijk voor een lage CO,
voor motoren zonder katalysator is een arme afstelling een garantie voor een lage CO, maar dan spreek ik wel over motoren met een carburator
Comment
Comment