Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepend geluid linkervoorwiel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Piepend geluid linkervoorwiel

Ik heb sinds paar dagen last van een piepend geluid aan m'n linkervoorwiel. Valt enkel voor wanneer ik in de file rijd (dus traag, tussen de 10 - 20 km/u). Hoewel het heel af en toe durft voorvallen als ik ook rond de 50 - 60 km/u rijd, maar is veel minder aanwezig dan bij het file rijden.

Heb er een filmpje van geupload, waarbij je het duidelijk hoort:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Extra info:
    Heb band er eens af gehaald en filmpje gemaakt van hoe het er allemaal uitziet (ik weet niet of dit van hulp kan zijn). Ziet er wel allemaal al goed verroest uit.

Last edited by ; 01/03/2013, 18:33. Reden: Extra info (2e filmpje)

Wiellager

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Wiellager
      Dat was snel De wiellager ziet er inderdaad wel goed verroest uit (zie 2e filmpje). Eventueel een idee of ik dit zelf kan vervangen, of hoeveel me dit zou kosten in een garage?

Naar de garage geweest, en het zou aan de remmen liggen, dat piepen. Wiellager zelf zou nog volledig in orde zijn. Zou ook een ander geluid moeten maken zei garagist?
      Last edited by ; 02/03/2013, 13:38.

Comment

piepende remblokjes, redelijk zeker.

een wiellager piept niet (of die moet wreed droog staat), maar maakt een schurend lawaai.
        je kan de remblokjes er eens uitnemen, zien dat de klauw nog goed heen en weer beweegt, blokjes eventueel voorzien van een gleufje in het midden (ijzerzaagje) of aan de voorzijde van de rijrichting (dus de kant waar de blokken naar uwe achterkant van de auto wijzen) een schuif hoekje aan vijlen. beetje kopervet aan de achterkant van de blokjes (waar de cilinder tegenduwd) kan ook helpen.

dit dus, maar zo extreem niet, randje van 2mm diep is voldoende, die hier schuurt bijna 25% van de blok weg

als uw auto van die halve plaatjes heeft achter de remblokjes (ford doet dit) zodat de remblokjes vanzelf beetje schever staan, dan kan het helpen om de binnenste en buitenste blokjes van plaats te wisselen

Comment

Klopt inderdaad wat je zegt. Na controle, garagist had me het ook laten zien, is het eigenlijk tijd voor vervanging van mijn remmen (remschijf en blokken). Remschijf was zeker aan vervanging toe zei hij, je zag inderdaad dat er al serieus wat weggesleten was op de schijf. Je zag precies zo'n randje aan de buitenkant, en was een serieus randje Blokken waren nog niet echt aan vervanging toe, maar moest toch gebeuren binnenkort, dusja dan maar mee laten vervangen. Hij zei ook dat je het merkte dat het een piepend geluid ging geven, mijn remschijf was precies volledig gepolierd.

Comment

Randje aan een schijf kan geen kwaad, daarom dat je je blokjes ff schuin moet afschuren/slijpen. maar als ge al zegt dat het een serieus randje was moet ge dat toch al langer gemerkt hebben denk ik?
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Het gepiep was er inderdaad al langer, maar ik maakte me er toen geen zorgen om, omdat het echt niet zo vaak voor kwam. Laatste tijd is het echter veel luider en regelmatiger aanwezig, daarmee. Indien misschien iemand geïnteresseerd is, remblokken zelf betaalde ik €90,75 voor, en de schijven (Brembo) betaalde ik €213,00 voor.

Comment

Working...
              X