Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DPF verwijderen verbruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DPF verwijderen verbruik

Op sommige tuning websites leest men dat het mogelijk is de DPF te verwijderen .
    Wegens de weerstand dat deze bied resulteert een DPF filter dus ook in een hoger verbruik .
    Nu beweren sommige firma's die dit doen dat de hedendaagse diesels ook zonder DPF door de roettest raken en zelfs de diesels vanaf de jaren 2008 -2009 .

Kan dit kloppen ?

Wat kan een dpf verwijderen zoal verschillen in verbruik , stellende dat bvb mijn wagen toch een 6,5 liter op 100 km verbruikt ?

Thanxx

Een euro 5 voertuig zal zonder roetfilter niet door de autokeuring komen.

Een euro 4 waarschijnlijk wel.

De euro 3 van bijv de S60 Volvo had 0.027 als roetgetal. Euro 3 was <0.050. Dus geen probleem voor de roettest.

vermoedelijk zal de euro 4 S60 zonder roetfilter wel een roetgetal < 0.025 hebben.

maar een euro 5 mag maar 0.005 hebben en dat zal nooit lukken zonder roetfilter.

vermoedelijk zal elke euro 4 ook zonder roetfilter voldoen aan roetgetal <0.025.

gedeeltelijk is je stelling dus waar.

Comment

Bij sommige wagens is het mogelijk, bij andere niet omdat ze geen zogenaamde DPF delete kunnen doen (de software van de auto veranderen). Hoe het juist zit met de keuring weet ik niet precies maar ik weet wel dat als ze het zien bij de keuring je wel eens een probleem zou kunnen hebben. Eerlijk gezegd zou ik niet zomaar iedere chiptuner op zijn woord geloven als hij zegt dat het geen probleem zou geven voor de roettest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 69wim69 Bekijk Berichten

vermoedelijk zal de euro 4 S60 zonder roetfilter wel een roetgetal < 0.025 hebben.
        .
        Ik kan dit bevestigen. Een euro 4 S60 diesel zonder roetfilter voldoet VLEKKELOOS aan de normen tijdens de roetmeting op de keuring

Comment

Wettelijk gezien en zolang je door de roettest raakt kan men je auto dus niet afkeuren als ik het goed voorheb .
          Ik heb wel een euro 5 auto .

Maar stel nu dat je naar de keuring gaat .
          Waar ik ga is de eerste stap van de keuring de roettest , stel dat die prima verloopt .
          Als laatste ( alvast waar ik naar de keuring ga ) komt de auto boven een put te staan om de wagen onderaan te inspecteren .
          Stel dat die man in de put opmerkt dat het roetfilter verdwenen is .
          Krijg je dan geen opmerking op je keuringskaart ?
          Nu een opmerking daar mag je dus nog mee verder rijden .
          Maar als je dan een jaar nadien terug komt op de keuring en ze merken bij de roettest de opmerking van het DPF op , gaan ze dan de grens van het max aantal roetuitstoot niet bewust naar beneden halen om de wagen toch te kunnen afkeuren ???

Comment

Working...
          X