Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Wat je ook doet, contacteer deze mensen eens http://www.garagedeclercqb-g.be/about.php
    Zijn zeer gekend voor hun kennis van BMW

    Comment


    • #22
      Voor al uw horrorverhalen...





      Blijkbaar tot model maart 2011...
      Last edited by Jakkel; 02/06/2013, 12:15.

      Comment


      • #23
        Dus elke 318d tussen 2007 en 2011 heeft kans vroeg of laat met deze problemen/herstelling te maken te krijgen?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
          Dus ik zoek een motor van na 03/2010 :-p
          @MRJ: ik ga niemand in't zak zetten hé... waarom zou ik ook verkopen net nadat er een nieuwe motor in hangt? Als ik zou willen verkopen, dan zweeg ik in alle talen en stond hij al op autoscout voor 10K hé... Maar idd dat kan ik niet. Die zever wil ik niet!

          Hoe werd het probleem eigenlijk opgelost op de N47N motoren? Ander type ketting? Ketting vooraan geplaatst?

          BTW: Stel dat ik een motor in de versie 177 Pk kan vinden, gaat dat passen?
          Turbo en injectoren zijn anders, maar die hangen er bij een volledige motor ook aan.
          Zit de elektronische sturing (ECU) er ook bij? Of zit die ergens bij centraal in de computer. Maw moet het exact dezelfde 136PK zijn, of maakt dat minder uit?
          Dat kun je zeker doen . 320d motor vinden met ecu maar dan zul je de sleutels moeten laten coderen. Keuring ziet dat niet.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Dat kun je zeker doen . 320d motor vinden met ecu maar dan zul je de sleutels moeten laten coderen. Keuring ziet dat niet.
            Dat wordt een lekker zooitje om alles aan te passen. Jij liever dan ik.
            Ik zou bij dezelfde ecu blijven en terug voor een 318d gaan indien ruilmotor.

            Comment


            • #26
              ik versta toch niet dat BMW hier niks aan doet. dit lijkt toch duidelijk een fabricagefout die mensen onnodig hoog in kosten jagen.
              als je na 5jaar al zo een dure kost moet doen, of een andere motor steken, is er toch iets fout.

              op den duur zou je bij aankoop van een auto de verkoper een papier moeten laten tekenen dat die motor in staat is meer dan 200 000km te halen zonder dat er kosten aankomen die duurder zijn dan een andere motor. dit is in ieder geval een heeeeeel slechte reklame voor het merk.

              ik ken mensen die op de baan zijn voor hun job (zonder firmawagen maar zelfstandig) en die rijden 600 000km met de auto voor die verkocht wordt (en die persoon koopt ook geen andere tot die 600 000km haalt, wel altijd audi's). als je dan elke 200 000km er voor 6000€ kosten moet aan geven, ben je op die tijd wel 18 000€ kwijt. kan je al een andere auto voor kopen.

              vooor ik overstapte naar treinreizen, deed ik 266km/dag voor men werk. dit is op jaarbasis dus vlotjes 55 000km, daar nog wat privékm's bij (pakt 15 000), zit ik op 70 000km/jaar. in mijn geval zou ik die 200k km halen op 3jaar. op 15jaar haal ik 1 000 000km. moest ik dus bmw rijden, dan verwacht ik toch dat hun autos 10-15jaar op de baan kunnen rijden (men 2huidige daily's zijn 25 en 36jaar oud en ik ben niet van plan ze de eerste jaren te vervangen, immers nog niet versleten . samen hebben ze nog maar 750k km)

              Comment


              • #27
                Aangezien BMW dit probleem nog niet officieel erkent, vraag ik mij af hoeveel % van de N47 motoren dit voorheeft. Zeker aangezien er een enorme hoeveelheid geproduceerd is van dat type motor.
                En welke factoren eventueel een rol spelen naar aanleiding van dit probleem (niet op tijd op onderhoud, hevig rijgedrag enz...)?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Aangezien BMW dit probleem nog niet officieel erkent, vraag ik mij af hoeveel % van de N47 motoren dit voorheeft. Zeker aangezien er een enorme hoeveelheid geproduceerd is van dat type motor.
                  En welke factoren eventueel een rol spelen naar aanleiding van dit probleem (niet op tijd op onderhoud, hevig rijgedrag enz...)?
                  Niet officieel erkent?
                  In ieder geval heel bekend.
                  Ook belangrijk: als het niet goed hersteld wordt komt het nog sneller terug dan je denkt

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Niet officieel erkent?
                    In ieder geval heel bekend.
                    Ook belangrijk: als het niet goed hersteld wordt komt het nog sneller terug dan je denkt
                    Je gaat me niet horen ontkennen dat het niet bekend is hoor, verre van. En ik krijg zelf ook al half de zenuwen elke keer ik hoor dat een N47 dit probleem heeft.
                    Maar spijtig genoeg is het dus nog niet officieel erkent. Laatste dealer waar ik bij was (paar dagen geleden) had zogezegd nog nooit gehoord van het probleem. Ik vermoed dat ze dit niet officieel willen erkennen omdat het teveel zou kosten, wat eigenlijk geen service is...
                    Ik wil vooral weten hoe je dit (zo lang mogelijk) kan voorkomen. Er moeten toch N47's tussen zitten die dit niet hebben, en vandaar de vraag.

                    "The N47 engine family is prone to excessive timing chainwear and premature failure. Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, up to 03/2011 models. BMW does not recognize this problem, thus no proper service is given to BMW customers."


                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                      Je gaat me niet horen ontkennen dat het niet bekend is hoor, verre van. En ik krijg zelf ook al half de zenuwen elke keer ik hoor dat een N47 dit probleem heeft.
                      Maar spijtig genoeg is het dus nog niet officieel erkent. Laatste dealer waar ik bij was (paar dagen geleden) had zogezegd nog nooit gehoord van het probleem. Ik vermoed dat ze dit niet officieel willen erkennen omdat het teveel zou kosten, wat eigenlijk geen service is...
                      Ik wil vooral weten hoe je dit (zo lang mogelijk) kan voorkomen. Er moeten toch N47's tussen zitten die dit niet hebben, en vandaar de vraag.

                      "The N47 engine family is prone to excessive timing chainwear and premature failure. Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, up to 03/2011 models. BMW does not recognize this problem, thus no proper service is given to BMW customers."


                      Het is niet omdat de dealer zegt dat ze het nog nooit gehad hebben dat bmw het niet erkent. Als ze het niet zouden erkennen zou er geen oplossing zijn

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Het is niet omdat de dealer zegt dat ze het nog nooit gehad hebben dat bmw het niet erkent. Als ze het niet zouden erkennen zou er geen oplossing zijn
                        Maar moesten ze het probleem erkennen, zouden ze toch op z'n minst tussenkomen in de kosten? Of ben ik verkeerd?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Maar moesten ze het probleem erkennen, zouden ze toch op z'n minst tussenkomen in de kosten? Of ben ik verkeerd?
                          BMW is geen VZW he.
                          En in beperkte mate doen ze dat ook.

                          Comment


                          • #33
                            zoals ik al zei,is het eigen aan deze tijd,motorproblemen. Klanten en overheden willen krachtige,schone en zuinige motoren in één en dit moet allemaal snel ontwikkeld worden....geeft ooit wel eens problemen. De tijden van vroeger zijn voorbij,het enige dat we kunnen doen is de laatste generaties goede wagens koesteren zodat er sommige overblijven en er later nog auto's uit onze tijd zullen rijden. Maar de moderne auto is een wegwerpproduct geworden en moet gewoon naar de schroothoop na 250kkm.

                            maar waarom zou je de motor vervangen? kan je evengoed de ketting steken hé
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #34
                              Triestig...
                              zonder een nek te willen krijgen: ik verwacht toch van dergelijk type wagen met dergelijk prijskaartje, dat hij zich ook in betrouwbaarheid en levensduur onderscheid van anderen. Zonder denigrerend te doen: ik kan me dan beter een Astra break aanschaffen van 30K dan een "gelijkwaardige" 3 touring van 45K... Als ik ze na 5 jaar toch aan de prijs per Kg staal/alu moet overlaten

                              Maar soit, ik ga er ook niet over lopen zeuren: problemen zijn er om opgelost te worden!

                              Is er iemand die mij kan vertellen wat de voornaamste verschillen zijn bij de motoren na 03/2011?! Met andere woorden HOE hebben ze dat opgelost?
                              Totaal nieuwe engineering (lijkt me sterk, zelfde blok als basis) of aanpassingen aan de kettingoverbrenging gedaan? En kan die zelfde aanpassing overgenomen worden als ik mijn ketting service? Of wordt deze gewoon 1:1 vervangen, zodat ik de komende 100K km weer bang kan afwachten? (met 300K km koop ik we een andere stilaan normaal )
                              Deze vragen ga ik morgen zeker aan mijn hollandse vriend stellen, waar ik hem dan ook ga binnendoen behoudens betere oplossingen.
                              1100 ex BTW maar all-in voor de complete herstelling is het scherpste tot nu toe. En het is een gespecialiseerd revisiecenter voor motoren en versnellingsbakken blijkbaar, ze doen 1 tot 2 N47D20 kettingen per week gemiddeld ... nee hoor: er is GEEN probleem aan met die motoren: gewoon pech!

                              @MRJ ik overwoog even een andere motor, omdat dan alles meteen weer jonger is en omdat ik even dacht een motor van de generatie na het probleem te zoeken zodat het zeker opgelost is. Maar de blok kost me dan tussen de 2500 en 3500 euro zonder plaatsing, dus plan afgevoerd

                              @Beemer_m3: Ik vraag me dat ook af... afgaande op petities en facebook likes zijn er toch enkele duizenden actief rond dit probleem... als dan 1/5 ook effectief een probleem heeft... Ik zou ook graag meer details weten over de omstandigheden waarin dit een probleem wordt. Mijne ratelt duidelijk, maar is het dan ook een garantie dat het fout loopt? Breekt de ketting omdat het ratelt? Of breekt de ketting bij sommigen, los van een ratel?
                              Tuurlijk is dat ratelen niet goed, en ik kan kiezen om 1100 + BTW in mijn zak te houden, maar het verlies als het toch misloopt is dan weer een veelvoud .
                              Misschies is bij mij de oorzaak mindere smering door diesel in de olie van de pomp... ik heb al overwogen de pomp te vervangen, andere olie en even kijken wat het geeft... maar dat risico hé?!

                              Vandaar: iemand die betrouwbare info heeft over hoe groot het gevaar is? Als ik eerlijk ben: ik heb die ratel al LANG hoor... Dacht dat het bij de motor hoorde, had me al bedacht dat het voor een BMW toch maar als een pepermolen klonk :-p Maar binnenin hoor je niks, goeie geluidsisolatie en amper motorgeluid.

                              Ook andere 2L diesels van BMW ratelen imo...

                              Verder ook de bedenking dat de grootste hoop beemers uit de 1-3 en zelfs 5 met een 2L diesel van de leasing zijn... dat zijn helaas voor velen andere normen en waarden, en vooral niet te vaak stilstaan bij de gezondheid van de leaseslet. Rammelt? laten doen! Draait in de soep? In hoeverre wordt nog echt onderzocht wat het probleem was?
                              Na de lease gaan de grote hoop op export en een klein deel wordt hier verkocht aan wat garagisten. Wat horen we daar dan nog van?

                              Soit: Ik zoek nog steeds naar de grote oorzaak: WAT maakt dat de ketting faalt, en hoe werd dat opgelost vanaf 03/2011...

                              Comment


                              • #35
                                Ik had zowat "hetzelfde" voor bij m'n Corsa C. Die had een paar maand geleden ook last van een ketting die uitgezet was. Hebben ze dan aangespannen in de garage. Hier koste dat echter maar een dikke €300.
                                Het geratel komt logischerwijze van het uitrekken van de ketting, ketting schuurt dan tegen andere onderdelen aan, begint op de duur zwakker en zwakker te worden, en breekt uiteindelijk. Dat was wat de garage als uitleg gaf, wat ook logisch klinkt.
                                Ik denk dat een ketting niet zal breken, totdat je het geratel hoort. Eens het geratel, zal het een kwestie van tijd zijn...
                                Wat ik na wat lezen tegenkom, is dat de ketting dus vooral uitrekt bij het zwaarder belasten van de motor, dus waarschijnlijk sportiever rijden.
                                Maar hoe heb jij ermee gereden? Rustig, of 'sportiever'? En altijd correct op onderhoud bij BMW zelf enz?
                                Echter, op je laatste vraag weet ik ook het antwoord niet en wil ik graag ook weten.

                                Comment


                                • #36
                                  Wacht effekes, als dat probleem werkelijk zo grootschalig zou zijn, dan rijdt half België met een slappe ketting rond eh... dat zal het toch niet zijn?
                                  Waar ik spontaan aan moet denken is gTa z'n eendje, als die ketting dan nog geen meter langer was geworden, dan weet ik het ook niet meer.

                                  Comment


                                  • #37
                                    leasewagens... al mijn leasebakken werden afgeschreven en vervangen tussen de 130 en 150 000km. dus die hebben dat probleem volgens mij niet dan. komt bij de volgende eigenaar wel tevoorschijn.

                                    So i'm just wondering how long will it take until the timing chain snap and i have to change the whole engine, meanwhile trying to gather money to change the...

                                    hier in de commentaar staat dat het kan vervangen worden zonder te demonteren? misschien kunnen die dat in NL ook. bespaard direct een pak op werkuren dan.

                                    die ketting loopt door een aantal geleiders en wordt normaal op spanning gehouden door een kettingspanner. als die niet goed werkt, loopt de ketting te los en klopt overal tegenaan (de geleiders). van verloop van tijd gaan die uitslijten of breken en kan de ketting in het slechtste geval verspringen. kan ook zijn dat je lange tijd geratel hebt en gewoon niks van problemen

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wat was er met GTA zijn 1? :-p

                                      Ik maak me eigenlijk momenteel meer zorgen over de rest van de blok: Ik heb al eens een dikke halve liter olie afgelaten (opgezogen met een spuit via peilstok kanaal) en nu heeft de garage ook wat afgehaald... dus pakt dat 1L van de olie eigenlijk diesel is...

                                      Aangezien diesel eigenlijk ontvet en niet smeert, maak ik me wat zorgen dat andere onderdelen daar eens last van gaan krijgen
                                      Dus: snel handelen wat dat betreft! Maar dan moet 1) de pomp ook vervangen worden zodat het probleem ook weg is, en 2) bij de ketting moet er ook alle olie af, en ik ben niet zinnes 2-3 keer olie te vervangen op veertien dagen...

                                      Aangezien ik ook volle bak aan het bouwen ben, geef ik ook liever die 1100 uit aan vervanging en zekerheid, dan dat ik het maar waag en binnenkort een andere wagen kan gaan zoeken, of andere motor.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik kan me ergens wel voorstellen dat er een manier is om de ketting te vervangen zonder uitbouw... maar als ook de geleiders en de pomp die de geleiders onder spanning houden vervangen moeten worden (=initieel probleem als ik het goed begrijp) dan vrees ik dat ze deze moeten demonteren. Zat pal achteraan: dat stuk zit eigenlijk onder het dashboard... Nu zelfs zonder uitbouw kost het volgens die gast 1000 pond, dus prijs is wat gelijk: dan maakt het mij weinig uit.

                                        Voorlopig meer vertrouwen in de NL mannen die er enige ervaring en regelmaat in hebben, dan één of andere garagist die er wel eens van gehoord heeft en zijn weg moet zoeken.
                                        http://technischservicecenter.nl/ Ze hebben ook een facebookpagna waar er verschillende BMW's staan :-p Ze vervangen ook alles, elke geleider, spanner etc en zetten de timing weer goed (die zou ook kunnen verlopen bij het probleem) .

                                        Voorlopig lijkt me dit de beste oplossing...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                          Wat was er met GTA zijn 1? :-p
                                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X