mijne klinkt ook nogal "ketting" mee lezen!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
N47D20 Kettingprobleem
Collapse
X
-
ik had nooit gedacht dat te zeggen als liefhebber van onze Europese auto's maar: Van alle auto's,zijn de Japanse de beste (uitz de diesels die in Europa ontwikkeld zijn)
als je ziet dat VAG,BMW,PSA,Fiat,Opel kettingproblemen hebben,Mercedes koppakking en balansas issues,Renault krukaslager problemen,PSA/Ford,BMW smeerproblemen,VAG olieverbruik,.....zou je spontaan overlopen héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenik had nooit gedacht dat te zeggen als liefhebber van onze Europese auto's maar: Van alle auto's,zijn de Japanse de beste (uitz de diesels die in Europa ontwikkeld zijn)
als je ziet dat VAG,BMW,PSA,Fiat,Opel kettingproblemen hebben,Mercedes koppakking en balansas issues,Renault krukaslager problemen,PSA/Ford,BMW smeerproblemen,VAG olieverbruik,.....zou je spontaan overlopen hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenik had nooit gedacht dat te zeggen als liefhebber van onze Europese auto's maar: Van alle auto's,zijn de Japanse de beste (uitz de diesels die in Europa ontwikkeld zijn)
als je ziet dat VAG,BMW,PSA,Fiat,Opel kettingproblemen hebben,Mercedes koppakking en balansas issues,Renault krukaslager problemen,PSA/Ford,BMW smeerproblemen,VAG olieverbruik,.....zou je spontaan overlopen hé
Zou iemand jou ongelijk kunnen geven . Bij de volgende aankoop zal er hier iemand sterk overwegen om niet europees te gaan voor de eerste maal in zijn leven .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenik had nooit gedacht dat te zeggen als liefhebber van onze Europese auto's maar: Van alle auto's,zijn de Japanse de beste (uitz de diesels die in Europa ontwikkeld zijn)
als je ziet dat VAG,BMW,PSA,Fiat,Opel kettingproblemen hebben,Mercedes koppakking en balansas issues,Renault krukaslager problemen,PSA/Ford,BMW smeerproblemen,VAG olieverbruik,.....zou je spontaan overlopen hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichtenhet grote verschil is dat bv toyota de problemen wel erkend met hun 2l en 2.2 diesels in de periode 2006 tot 2010!hierop krijg je een verlengde garantie periode van 7j en 200000km als je te maken krijgt met verhoogd olieverbruik,scheurende kop of een lekkende koppakking sterker nog ze geven je gewoon een gratis nieuw blok! dit in tegenstelling tot BMW dat zijn hoofd hier toch wel in het zand steekt.dat is het verschil in service......
En goed, de garantie verlengen voor dit probleem naar 4 jaar of 100.000 km is al iets, maar verre van een échte oplossing met service.
Comment
-
Gisteren een goed gesprekje gehad met Peter Sap van TSC in NL. Morgen komen ze de wagen ophalen. Voor deze kost kan ik het niet laten. Zelfs als ik hem daarna hersteld in goeie staat verkoop is de meerwaarde groter dan de herstelkost. Maar zoals gezegd: hij moet nog twee jaartjes dienen en dan zoek ik een vervanger... Of het weer een BMW ,of een jap wordt... Wie weet
Eerlijk gezegd: verder geen klagen van BMW! En de eerste jap met een interieur dat ik aangenaam vind moet ik nog tegenkomen...
Nu soit, Peter gaat zelf de diagnose doen van de motor en vooral van het dieselprobleem. Hij heeft nog nooit eerder een lekkende pomp gehad op deze blokjes, en hij had er toch al een hoop opengegooid. Hij vermoed eerder een injector of de DPF die vol zit waardoor de regeneratie foutloopt. Een soortgelijke twijfel hoorde ik ook al bij de dieselspecialist van De Jonghe waar ik informeerde naar een nieuwe/revisie pomp. TSC zou eerst de injectoren al eens testen en een blik werpen in de DPF en de bijhorende logs uitlezen. Kwestie van zeker te zijn.... Ketting wordt dan ook vervangen incl. alle geleiders en spanners.
Dus komt normaal wel goed!
En voor €1100 en €85 transport kan ik niet in het zak gezet zijn denk ik.
Zelfs bij nieuwe injectoren of DPF of pomp zal het niet meer dan 2K kosten. DPF zouden ze zelfs kunnen schoonbranden normaal... To be continued!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenWagen verkopen voor export geen optie? ben je van gans de miserie vanaf,ok je gaat er minder voor krijgen ...maar weegt dit allemaal op tegen de miserie en naar mijn inzien ga je nooit meer met een gerust hart met deze ketel rondrijden.
Dus als ik nu voor 2K een hertstelling heb is het uit de voeten. Er is geen reden om ongerust te zijn daarna: nieuwe kettingset met spanners en geleiders kunnen er weer een tijd tegen. Deze zouden ook wat "geupdate" zijn tegenover de originele. Ze zijn ook OEM BMW! geen namaak. Verder is er aan die wagen niets verkeerd, dus waarom afdanken denk ik dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichtenhet grote verschil is dat bv toyota de problemen wel erkend met hun 2l en 2.2 diesels in de periode 2006 tot 2010!hierop krijg je een verlengde garantie periode van 7j en 200000km als je te maken krijgt met verhoogd olieverbruik,scheurende kop of een lekkende koppakking sterker nog ze geven je gewoon een gratis nieuw blok! dit in tegenstelling tot BMW dat zijn hoofd hier toch wel in het zand steekt.dat is het verschil in service......BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenZeker als je weet dat die 2.2 van Honda een ijzersterk blok is, idem voor 2.0 Boxer van Subaru.
dat is idd zo,maar die zijn ook Japan-ontwikkeld hé,en niet in Europa of hier ingekochtBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenZeker als je weet dat die 2.2 van Honda een ijzersterk blok is, idem voor 2.0 Boxer van Subaru.
Wij (of beter gezegd mijn zus) hebben nog een 2007 Civic 2.2 ctdi gehad en dit was veruit onze slechtste koop ooit. Koppeling erdoor na 70k, continu roetfilter problemen (ondanks langere afstanden), relatief hoog verbruik, krakende achterophanging, handremmechanisme meermaals defect, ECU moeten vervangen omdat die tilt sloeg...
Ik wil gewoon maar het punt maken dat een Japanner ook niet per definitie probleemloos is...
@318d: dus voor 85€ extra komen ze die ophalen en terug leveren van de kempen naar noord-Nederland en terug?2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenZonder teveel off-topic te willen gaan, die Subaru diesel had in het begin ook wel wel wat problemen. Je moet maar eens zoeken op Mobile hoeveel 2008 exemplaren (vnl. de Legacy waar ze die eerst hebben ingebouwd) er een ruilmotor hebben. Het zijn er tamelijk veel
Wij (of beter gezegd mijn zus) hebben nog een 2007 Civic 2.2 ctdi gehad en dit was veruit onze slechtste koop ooit. Koppeling erdoor na 70k, continu roetfilter problemen (ondanks langere afstanden), relatief hoog verbruik, krakende achterophanging, handremmechanisme meermaals defect, ECU moeten vervangen omdat die tilt sloeg...
Ik wil gewoon maar het punt maken dat een Japanner ook niet per definitie probleemloos is...
@318d: dus voor 85€ extra komen ze die ophalen en terug leveren van de kempen naar noord-Nederland en terug?
- Handrem = gekend probleem = terugroepactie met gewijzigd onderdeel. Nadien bij geen enkele klant het probleem nog terug gehad.
- Koppeling = gekend probleem = herstelling onder waarborg tot 180 000 km of 6 jaar. Vervangen door gewijzigd onderdeel.
- ECU heb ik ooit één keer bij een klant weten stuk gaan. Dit in een 2006 CR-V met 2.2 i-CTDI motor. Ergens in 2011 onder waarborg vervangen.
Blijkbaar dan toch niet van de service kunnen genieten die bij een Honda-verdeler aanwezig hoort te zijn.
Comment
-
Neen precies niet hé .
Handrem: was idd. garantie
ECU: uiteindelijk ook (alarm begon spontaan af te gaan, bij voorkeur 's nachts en in het weekend, heb dan maar de betreffende zekering eruit gehaald...)
Roetfilter probleem: (overdreven regeneratie en noodloop) is eigenlijk nooit opgelost, er werd elke dag grotendeels buiten de spits van Gent naar Etterbeek mee gereden. Je kunt dat moeilijk nog 'korte afstanden' noemen denk ik.
Koppeling: kreeg te horen dat dit een slijtage-onderdeel was, geen garantie...
Krakende ophanging: nooit opgelost.
Ik was nog de vaak haperende airco vergeten vermelden...
Zie anders eens op www.civinfo.com/forum voor een oplezing van de problemen (trek wel een paar uurtjes uit)
Veel heeft te maken met het feit dat deze Civic in de UK in elkaar werd gevijsd en dus eigenlijk geen 'Japanse' auto is. Dit i.t.t. bijvoorbeeld de Accord die wel uit Japan komt en waar veel minder problemen mee waren.
In elk geval, voorlopig hier geen Honda meer (huidige modellen zijn trouwens toch niet om aan te zien).2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
@318d: dus voor 85€ extra komen ze die ophalen en terug leveren van de kempen naar noord-Nederland en terug?
Die 85 is excl. BTW, maar ook dan: geen geld eigenlijk.
Ophalen ga ik wel zelf doen. Niet voor het geld, maar om meteen te testen en in te rijden. De ganse motor is eruit gehaald, als ik na 20Km merk dat er iets niet 100% is kan ik altijd even terugdraaien dan...
Brengen kan ik zelf niet voor €85, alleen al het risico dat er iets fout gaat onderweg (naast de ketting rijd ik ook op 1L diesel in mijn oliecarter.... smeert allicht wel wat minder)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenNeen precies niet hé .
Handrem: was idd. garantie
ECU: uiteindelijk ook (alarm begon spontaan af te gaan, bij voorkeur 's nachts en in het weekend, heb dan maar de betreffende zekering eruit gehaald...)
Roetfilter probleem: (overdreven regeneratie en noodloop) is eigenlijk nooit opgelost, er werd elke dag grotendeels buiten de spits van Gent naar Etterbeek mee gereden. Je kunt dat moeilijk nog 'korte afstanden' noemen denk ik.
Koppeling: kreeg te horen dat dit een slijtage-onderdeel was, geen garantie...
Krakende ophanging: nooit opgelost.
Ik was nog de vaak haperende airco vergeten vermelden...
Zie anders eens op www.civinfo.com/forum voor een oplezing van de problemen (trek wel een paar uurtjes uit)
Veel heeft te maken met het feit dat deze Civic in de UK in elkaar werd gevijsd en dus eigenlijk geen 'Japanse' auto is. Dit i.t.t. bijvoorbeeld de Accord die wel uit Japan komt en waar veel minder problemen mee waren.
In elk geval, voorlopig hier geen Honda meer (huidige modellen zijn trouwens toch niet om aan te zien).
Over UK:
Er worden al lang verschillende Honda's in de UK gemaakt. En deze zijn in mijn ogen niet slechter hoor.
De uwe duidelijk wel ...
Comment
-
Ik wil ni beginnen zagen, maar kunnen we de jappen voorlopig even buiten beschouwing laten?
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat, ik heb dezelfde wagen, met mogelijk dezelfde kwaal... Ik probeer het te volgen, maar wordt altijd uitgenodigd om nieuwe reacties te lezen over de handrem van één of andere civic
Comment
Comment