Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Ik wil ni beginnen zagen, maar kunnen we de jappen voorlopig even buiten beschouwing laten?
    Ik ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat, ik heb dezelfde wagen, met mogelijk dezelfde kwaal... Ik probeer het te volgen, maar wordt altijd uitgenodigd om nieuwe reacties te lezen over de handrem van één of andere civic
    Dit verhaal is afgelopen, denk ik ?

    Hij laat de wagen dan toch in Nederland herstellen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
      Dit verhaal is afgelopen, denk ik ?

      Hij laat de wagen dan toch in Nederland herstellen.
      Verhaal is pas afgelopen als de herstelling gebeurd is en de 318d terug goed rijd
      Ben ook wel benieuwd of het in orde gaat komen voor die prijs.

      Comment


      • #63
        Inderdaad...
        Dat zou dan een goede tip zijn voor iedereen met een ratelende N47D20!
        Dus hopelijk post de TS alle ervaringen van het verder verloop...
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
          Ik kan je begrijpen hoor. Heb gelukkig zo geen probleem auto bij klanten.

          Over UK:
          Er worden al lang verschillende Honda's in de UK gemaakt. En deze zijn in mijn ogen niet slechter hoor.
          De uwe duidelijk wel ...
          Ik heb alles bij elkaar 6 ROnda's gehad waarvan ik er 3 nog steeds heb waaronder een fenomenale Vitesse V6. Over heel de lijn bangelijke auto's wat betreft betrouwbaarheid en rijbeleving.
          Honda is voor mij het allerbeste wat er is op technisch gebied.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #65
            Zo,
            Daarstraks op de aanhanger gereden en zien vertrekken richting NL...
            Nu aftellen naar volgende week zaterdag!

            Morgen ga ik een nieuwe 116d halen die ik voorlopig ga gebruiken... eens kijken of dat meevalt!

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
              Zo,
              Daarstraks op de aanhanger gereden en zien vertrekken richting NL...
              Nu aftellen naar volgende week zaterdag!

              Morgen ga ik een nieuwe 116d halen die ik voorlopig ga gebruiken... eens kijken of dat meevalt!
              Ben wel benieuwd naar volgende zaterdag
              De nieuwe 116d F20, of nog een E87?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                Zo,
                Daarstraks op de aanhanger gereden en zien vertrekken richting NL...
                Nu aftellen naar volgende week zaterdag!

                Morgen ga ik een nieuwe 116d halen die ik voorlopig ga gebruiken... eens kijken of dat meevalt!
                Wat ik mij eigenlijk afvraag.
                Als ze (diene hollander dus) uw wagen komen ophalen, geven ze dan een bewijs daarvan aan u ?

                Comment


                • #68
                  Een F20 ;-)
                  Ben nieuwsgierig naar de x16d variant, aangezien dit dezelfde blok is, maar wel "slechts" 116Pk. Ik heb al gehoord dat dit best "ok" is, maar wil dit zelf eens ervaren. Ik had persoonlijk als opvolger momenteel de nieuwe 3 touring met 320d ed erin (veruit laagste CO en verbruik, toch mooi vermogen :-)) Maar als ik op de prijslijst kijk en het prijsverschil tussen de 316d en 320d ed zie... dat zijn al enkele leuke opties
                  En aangezien het blijkbaar een wegwerpproduct is na 5 jaar, ga ik niet méér dan 40K meer spenderen

                  Soit, dat zijn zorgen voor binnen een jaar of 2 (hopelijk)


                  @ Beeimwee 3;
                  Geen bon, geen afschrift, hem voor de aanhanger gezet, sleutel afgegeven, praatje gemaakt terwijl hij vastgelegd werd en goeie reis gewenst

                  Doet ergens "raar" maar goed, het is de eigen transportdienst met eigen vrachtwagen van het revisiebedrijf. Kan een risico zijn, I know! Maar soms moet je gewoon wat vertrouwen hebben.... zeker met Nederlanders. De originele papieren liggen niet in de wagen, en hij is op het bedrijf op de vrachtwagen gereden: camerabeelden uit alle hoeken

                  Tuurlijk, als het een scam is, dan zal de nrplaat niet echt zijn, en is hij nooit nog te vinden. Maar waarom zouden ze die risico's nemen voor een ford mondeo van 8j oud die er al op stond, en dan mijne E91 die momenteel bij de dealer nog 3K waard is, max 10K indien hersteld...

                  schade etc onderweg... kan gebeuren, zien we dan wel even. Die man heeft een goede reputatie zo ver ik heb kunnen opzoeken en navragen. Ik ga er van uit dat dit goed gaat.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                    Een F20 ;-)
                    Ben nieuwsgierig naar de x16d variant, aangezien dit dezelfde blok is, maar wel "slechts" 116Pk. Ik heb al gehoord dat dit best "ok" is, maar wil dit zelf eens ervaren. Ik had persoonlijk als opvolger momenteel de nieuwe 3 touring met 320d ed erin (veruit laagste CO en verbruik, toch mooi vermogen :-)) Maar als ik op de prijslijst kijk en het prijsverschil tussen de 316d en 320d ed zie... dat zijn al enkele leuke opties
                    En aangezien het blijkbaar een wegwerpproduct is na 5 jaar, ga ik niet méér dan 40K meer spenderen

                    Soit, dat zijn zorgen voor binnen een jaar of 2 (hopelijk)


                    @ Beeimwee 3;
                    Geen bon, geen afschrift, hem voor de aanhanger gezet, sleutel afgegeven, praatje gemaakt terwijl hij vastgelegd werd en goeie reis gewenst

                    Doet ergens "raar" maar goed, het is de eigen transportdienst met eigen vrachtwagen van het revisiebedrijf. Kan een risico zijn, I know! Maar soms moet je gewoon wat vertrouwen hebben.... zeker met Nederlanders. De originele papieren liggen niet in de wagen, en hij is op het bedrijf op de vrachtwagen gereden: camerabeelden uit alle hoeken

                    Tuurlijk, als het een scam is, dan zal de nrplaat niet echt zijn, en is hij nooit nog te vinden. Maar waarom zouden ze die risico's nemen voor een ford mondeo van 8j oud die er al op stond, en dan mijne E91 die momenteel bij de dealer nog 3K waard is, max 10K indien hersteld...

                    schade etc onderweg... kan gebeuren, zien we dan wel even. Die man heeft een goede reputatie zo ver ik heb kunnen opzoeken en navragen. Ik ga er van uit dat dit goed gaat.
                    Je bent verzekerd voor diefstal ;-)

                    Houd ons op de hoogte...

                    Comment


                    • #70
                      Ik heb hem zelf voor de aanhanger gereden, en de sleutel afgegeven... de verzekering gaat lachen denk ik :-p

                      Ondertussen al 250 Km gedaan met de F20 116d
                      Op zich niet onaangenaam, qua koppel is dat best ok, dus het vertrekken en normaal rijden in het verkeer is perfect. Enkel mis ik toch enkele paardjes als het aankomt op hernemingen, inhalen, hellingen...
                      En aangezien de 3 toch duidelijk groter is dan de 1, vrees ik dat die als 316d toch wat gaat missen (wat een kabouter auto :-p ik zit met mijn rechterknie erg oncomfortabel tegen de middenconsole)

                      Comment


                      • #71
                        Wil je dan de (goede)afloop posten?ben wel benieuwd eigenlijk en ook interessant voor meerderen denk ik ..

                        Comment


                        • #72
                          Zal ik zeker doen!
                          Lijkt me inderdaad interessant voor anderen met het probleem. Daarom zal ik dit zeker updaten.

                          Ondertussen nog wat met de F20 116d gereden. Wel enkele dikke "verbeteringen" gemerkt: vertrekken gaat véél soepeler dan met de 318d. Daar heb je altijd dat beetje trilling en dipje bij het aangrijpen. Niks van te merken hier!
                          Ook de snelheid waarop de start/stop weer paraat is is beter: je kan gelijk vertrekken, met de 318d heb je net dat tikkeltje meer tijd nodig om de motor volledig te laten starten, anders val je stil.
                          Verder is ook de CC geweldig: de stuurbediening is véél beter dan de aparte hendel achter het stuur, ietsje meer mogelijkheden, CC valt niet uit bij indrukken koppeling (je kan dus hogerop schakelen mét cc op!) Verder ook aangenaam verrast dat deze automatisch remt! dus als je plots de CC 20km/h lager instelt gaat hij gewoon op de rem staan tot de snelheid er netjes staat. Dat is super bij aanschuivend verkeer -> Je kan file rijden met je duim.

                          Verder blijf ik erbij: koppel is OK dus rijden in de lagere toeren gaat super. Maar eens de 2500rpm voorbij valt hij dood en is er weinig te beleven Toch niet overtuigd hierdoor

                          Soit, genoeg reclame voor BMW. Leuk te zien dat enkele hekele punten aangepakt zijn in de motor (koppeling en normaal ketting). De rest wachten we af...

                          Comment


                          • #73
                            is die 116d nu een huurwagen want ik volg even niet?
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #74
                              Yep,
                              Tijdelijke vervanger tot volgend weekend wanneer de 318d (hopelijk) hersteld is.
                              Ik wilde bewust eens met een x16d rijden om te kijken hoe deze het deed. Bij deze dus de gelegenheid gekregen :-)

                              Comment


                              • #75
                                Net telefoon met NL: Ketting werd vervangen, was duidelijk ook nodig wist men.
                                Ze hebben de injectoren ook getest: geen problemen mee, ene die wat meer retour gaf, maar geen reden om die te vervangen. Dieselpomp hadden ze ook nagekeken, maar daar vonden ze geen sporen van lekkage. Ze gaan deze middag even rijden met de computer eraan om de roetfilter en regeneratie na te kijken en zo proberen achterhalen waar de diesel in de olie vandaan kan komen.

                                Ook gemeld dat de alternator een defecte lager had, en de riemspanner ook wat lawaai maakte. Ze stelde voor om de alternator een nieuwe lager te geven, en de spanner te vervangen door een 2e handse die ze hadden, of een nieuwe. Kwam op enkele tientallen euro's, dus geen probleem. Meteen ook gevraagd om de olie in boite en differentieel te vervangen ook, dat was ik ook al van plan omdat ik niet echt in "levenslange" olie geloof. en met dik 200K km erop en voor de €50 aan olie dat dit zou kosten is dat toch te verantwoorden denk ik
                                Ze gaan me op de hoogte houden wat betreft de diesel... hopelijk vinden ze de oorzaak en komt dat in orde.
                                Naar alle waarschijnlijkheid geen dieselpomp dus... dat had me bij de dealer nochtans €1200 gekost!

                                Dus we zijn op goeie weg hopelijk!

                                Comment


                                • #76
                                  Ziet er wel goed uit. Zou wel straf zijn moest de dieselpomp niet lekken.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                    Ziet er wel goed uit. Zou wel straf zijn moest de dieselpomp niet lekken.
                                    Hoe bedoel je?
                                    Lekken die dan zo frequent? Zowel de mensen in NL hadden dit nog niet vernomen, ook bij een bosh service center dat ik contacteerde vonden ze dat nogal "raar" dat die pomp zou lekken...

                                    En als ze zou lekken, dan moet de as toch nat zijn van diesel? of toch sporen vertonen van een lekkage?

                                    Pas op, ik sluit niks uit hoor! Injectoren zijn alvast getest, dus daar relatieve "zekerheid" Compressie lijkt OK, dus zuigerveren ook minder waarschijnlijk... het moet wel ergens vandaan komen natuurlijk
                                    Volgens de man in NL komt dat wel eens voor bij regeneratieproblemen. Dus diesel ingespoten in uitlaatcyclus die condenseert en zo langs de zuigers bij de olie gaat dacht ik.

                                    Alle ervaringen en adviezen welkom hoor!
                                    Last edited by ; 12/06/2013, 13:08.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Nee zo bedoel ik het niet hoor Ik zou het straf vinden dat een officiële dealer zou zeggen dat die pomp lekt, terwijl het niet zo is. En al zeker omdat het zo duur is.
                                      Then again, er zijn niet veel deftige "officiële" dealers meer...
                                      Ik ben eerder geneigd om de man uit NL zijn uitleg te geloven

                                      Comment


                                      • #79
                                        Erg dat zowat elke x20d bij BMW problemen heeft gekend, eerst dieselpompen, dan turbo's en in deze generatie kettingproblemen dus. Ook onbegrijpelijk dat ze niet vroeger ingrijpen bij zo'n dingen. Als ik het goed begrijp is het pas opgelost bij bouwjaar na 03/2011?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Erg dat zowat elke x20d bij BMW problemen heeft gekend, eerst dieselpompen, dan turbo's en in deze generatie kettingproblemen dus. Ook onbegrijpelijk dat ze niet vroeger ingrijpen bij zo'n dingen. Als ik het goed begrijp is het pas opgelost bij bouwjaar na 03/2011?
                                          Klopt, dan pas zijn er betere onderdelen in gebruik genomen. Maar ja, BMW kan het zich permitteren zeker?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X