Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    gisterenavond deed ik onze 3 binnen bij de lokale garagist voor wat kleine werkzaamheden aan de uitlaat.

    Er stond een net binnengebrachte 3serie waarbij de ketting effectief de geest had gegeven... De definitieve diagnose en het bestek moesten nog worden opgemaakt.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      gisterenavond deed ik onze 3 binnen bij de lokale garagist voor wat kleine werkzaamheden aan de uitlaat.

      Er stond een net binnengebrachte 3serie waarbij de ketting effectief de geest had gegeven... De definitieve diagnose en het bestek moesten nog worden opgemaakt.
      Dan wordt dat normaal gezien een nieuwe motor. Toch frustrerend, hoop dat de mijne zoiets niet tegenkomt.

      Comment


      • #83
        Nog tel van NL gehad: Roetfilter zit dicht, ze krijgen hem ook niet vrij met geforceerde regeneratie -> laten reinigen stellen ze voor: €600 extra (incl montages) en 3 dagen langer :-s

        Wat denken jullie? Ik zou ineens de DPF willen laten vervangen door een buis met aanpassing van de motormanagement software (ineens ook de EGR softwarematig eruit) Do or DON't?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
          Nog tel van NL gehad: Roetfilter zit dicht, ze krijgen hem ook niet vrij met geforceerde regeneratie -> laten reinigen stellen ze voor: €600 extra (incl montages) en 3 dagen langer :-s

          Wat denken jullie? Ik zou ineens de DPF willen laten vervangen door een buis met aanpassing van de motormanagement software (ineens ook de EGR softwarematig eruit) Do or DON't?
          Doen . Roetfilter uit en herprogrammatie zal u ook een 6a700euro kosten.

          Comment


          • #85
            pffff holy crap, ik word depri van deze thread...

            Wat liggen googlen, en de 123d zou er ook last van kunnen hebben! De mijne is van september 2009, en heb gelezen dat ze net rond die periode het type tandriem veranderd hebben in de productie... 't is te hopen dat ik dan één van de nieuwere heb...

            Ik heb ook ergens (ander forum) gelezen dat het naïef is om te denken dat een tandriem de hele levensduur van de wagen mee gaat, maar mijn schoonvader zijn mondeo van 2001 (nieuwe ketting geïntroduceerd bij dat model) heeft al 215000km en die ketting is nog zo goed als nieuw...

            Ik vind dat BMW hier de klanten wel een beetje in de kou laat staan...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Doen . Roetfilter uit en herprogrammatie zal u ook een 6a700euro kosten.
              Kan zijn, ik heb iemand die het kan doen voor 500, originele roetfilter demonteren, inox buis in de plaats van aan de turbo tot aan de koppeling waar de roetfilter zou moeten zitten, en software volledig aangepast, eveneens de EGR eruit.

              Voordelen imo:
              -ik hou de roetfilter nog bij (stel dat ze op eens moeilijk doen op de keuring, kan gewoon weer even gemonteerd worden)
              -Ineens van die ziekmakende miserie af (EGR en DPF lijken mij logischerwijs geen "aanwinst" voor een motor)
              -Ietsje goedkoper
              -Geen kans dat ik binnen een jaar weer hetzelfde aan de hand heb

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                Kan zijn, ik heb iemand die het kan doen voor 500, originele roetfilter demonteren, inox buis in de plaats van aan de turbo tot aan de koppeling waar de roetfilter zou moeten zitten, en software volledig aangepast, eveneens de EGR eruit.

                Voordelen imo:
                -ik hou de roetfilter nog bij (stel dat ze op eens moeilijk doen op de keuring, kan gewoon weer even gemonteerd worden)
                -Ineens van die ziekmakende miserie af (EGR en DPF lijken mij logischerwijs geen "aanwinst" voor een motor)
                -Ietsje goedkoper
                -Geen kans dat ik binnen een jaar weer hetzelfde aan de hand heb

                Geeft dat bij de nieuwere wagens geen foutmelding als ge de EGR klep 'bijregelt' en de DPF ertussen uit haalt?

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                  Geeft dat bij de nieuwere wagens geen foutmelding als ge de EGR klep 'bijregelt' en de DPF ertussen uit haalt?
                  Blijkbaar niet als de software hierop aangepast wordt... Ik zal u dat na de 26e weten te zeggen, dan is de mijne aangepast normaal

                  Comment


                  • #89
                    Misschien stomme vraag, maar geeft dat geen problemen bij de keuring, de DPF en EGR laten verwijderen? Anders zou ik dat op de mijne ook wel durven laten doen wanneer er problemen mee zijn.

                    Comment


                    • #90
                      vraag ik me ook af... EGR zien ze niet, denk ik... maar PDF wel...

                      Comment


                      • #91
                        Wat plaatsen ze eigenlijk ipv de EGR en wat doe je met die fiche?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                          Wat plaatsen ze eigenlijk ipv de EGR en wat doe je met die fiche?
                          Dacht dat ze er zo'n afdekplaatje tussenstaken, maar meer weet ik er ook niet van.

                          Handig uitgelegd:

                          Comment


                          • #93
                            als de filter volzit, waarom laten ze die dan niet reinigen. Er zullen toch ook wel firma's in Nederland zijn die dit doen. In België heb je Scannix en is het vanaf 300€ een gereinigde filter (mits inruil van de oude).
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #94
                              De EGR klep blijft netjes zitten, alleen wordt deze door de ECU niet meer "gebruikt" en blijft deze gewoon dicht ;-)
                              De DPF moet men ofwel leeghalen ofwel vervangen door een stuk buis zoals ze bij mij van zin zijn.

                              @Flappie: bij mijn vriend in de NL waar de wagen nu staat kost dit 600 euro en duurt dit nog drie werkdagen (eigen filter die schoongebrand wordt)
                              Probleem is dat ik mijn auto nodig heb en niet nog een week kan wachten.

                              Uiteindelijk si die dan weer proper... maar hoe lang? En echt 100% als nieuw zal hij ook niet zijn vermoed ik. Eigenlijk wordt de motor niet vrolijk van die EGR en DPF, dus wil ik voor hetzelfde geld wel even kijken wat er gebeurt met de remap en DPF eruit....

                              Met het idee dat originele software teruggezet wordt en de DPF dan nog altijd gekuist en herplaatst kan worden... proberen waard!
                              Geen DPF is ook geen regeneratieshit en geen toekomstige problemen meer is mijn idee

                              Comment


                              • #95
                                ze kunnen hem ook gewoon met een hoge drukreiniger en ontvetter proper maken. Enfin proper genoeg opdat de auto een geforceerde regeneratie kan uitvoeren. En dan is het aan u om daarna de auto in duitsland eens goed buiten te laten om de filter helemaal schoon te branden.
                                600€ voor de filter te reinigen vind ik stevig doorgerekend.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #96
                                  Ik ben nog altijd van mening:
                                  Als nen Hollander u niet in 't zak heeft gezet, is hij het vergeten ...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Die 600 is inclusief montage en demontage en verzending etc. Die stuurd de filter in bij Diesel Buchli http://www.buchli.nl/

                                    Ondertussen ook de gehele afrekening ontvangen;
                                    Inclusief transport van de wagen, een andere alternator en riemspanner (defect rollement in de alternator en stroeflopende spanner), volledige diagnose ivm diesel in de olie (injectoren doorgetest op testbank, roetfilter regeneratierit, roetfilter even omgewisseld om te kijken of er een verschil was) en nieuwe olie in versnellingsbak en diff, betaal ik morgen 1820 euro... valt nog mee denk ik.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                      Die 600 is inclusief montage en demontage en verzending etc. Die stuurd de filter in bij Diesel Buchli http://www.buchli.nl/

                                      Ondertussen ook de gehele afrekening ontvangen;
                                      Inclusief transport van de wagen, een andere alternator en riemspanner (defect rollement in de alternator en stroeflopende spanner), volledige diagnose ivm diesel in de olie (injectoren doorgetest op testbank, roetfilter regeneratierit, roetfilter even omgewisseld om te kijken of er een verschil was) en nieuwe olie in versnellingsbak en diff, betaal ik morgen 1820 euro... valt nog mee denk ik.
                                      Alleszins stukken beter dan de €4800 die je als offerte hebt gekregen van de officiële dealer

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Alleszins stukken beter dan de €4800 die je als offerte hebt gekregen van de officiële dealer
                                        5600 in totaal zelfs, als we de dieselpomp meetellen.
                                        Over dat laatste roep ik nog niet te hard... in NL hebben ze niets verkeerd gezien aan de pomp, maar goed, de lek kan ook enkel bij hoge druk (in bedrijf) ontstaan natuurlijk... Of het de pomp of de DPF is weten we na de 26e -> Geen DPF mee, dus ook geen diesel meer in de olie normaal, anders verdiend de dealer alsnog een duimpje ;-) In het andere geval.... sja!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          Misschien stomme vraag, maar geeft dat geen problemen bij de keuring, de DPF en EGR laten verwijderen? Anders zou ik dat op de mijne ook wel durven laten doen wanneer er problemen mee zijn.
                                          Geen probleem indien euro 4 motor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X