Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
    5600 in totaal zelfs, als we de dieselpomp meetellen.
    Over dat laatste roep ik nog niet te hard... in NL hebben ze niets verkeerd gezien aan de pomp, maar goed, de lek kan ook enkel bij hoge druk (in bedrijf) ontstaan natuurlijk... Of het de pomp of de DPF is weten we na de 26e -> Geen DPF mee, dus ook geen diesel meer in de olie normaal, anders verdiend de dealer alsnog een duimpje ;-) In het andere geval.... sja!
    Ik ben geen expert, maar ik heb één vraag:
    Wat is de logische uitleg die gegeven wordt omtrent "diesel bij de olie" en de DPF als oorzaak ?

    Bedankt !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
      Ik ben geen expert, maar ik heb één vraag:
      Wat is de logische uitleg die gegeven wordt omtrent "diesel bij de olie" en de DPF als oorzaak ?

      Bedankt !
      Roetfilterreiniging voor personenauto's is door Diesel Büchli op de kaart gezet. Veel mensen is niet duidelijk waarom roetfilters onderhoud nodig hebben en h...


      Ik ben geen garagist, maar had begrepen;

      De uitleg is dat bij regeneratie extra diesel ingespoten wordt in de uitlaatfase zodat die onverbrande diesel verbrand in de DPF om daar de temperatuur verder omhoog te brengen en te regenereren. Indien de DPF vol zit zal die regeneratie continu gebeuren, de ingespoten diesel zal voor een stukje condenseren tegen de cylinderwand en via de zuigerringen meegenomen worden en zo langs die weg in de olie komen. Dit kan ook gebeuren bij normale regeneratie, maar de hoeveelheid is dan beperkter waardoor die deels weer verdampt via de carterverluchting. Als de DPF coninu regenereerd zal er continu diesel mee weglopen naar de olie zodat die uiteindelijk verdund en het peil zal stijgen...
      Last edited by ; 15/06/2013, 15:36.

      Comment


      • Vandaag de auto gaan halen. Vriendelijke man, die Peter van TSC. Koffietje gekregen wat gepraat, een ander blokje bekeken etc.
        Wagen gestart.... WAT EEN VERSCHIL!

        NIKS meer van bijgeluiden. Verder reed hij ook best aardig, niet dat hij ervoor speciaal slechter reed, maar alles is gewoon weer zoals je zou verwachten van BMW.

        Ik ga het nu even aanzien, voorlopig 150Km gereden, en alles perfect! Ook de nieuwe bakolie (Kroon SP 1011) lijkt het schakelen vlotter te doen gaan.
        Ik hou het nog wat in de gaten (wat zeggen 150 Km uiteindelijk) en houd jullie op de hoogte, zeker ook na de DPF aanpassing de 26e, waar ik nu ook al naar uitkijk... (EINDELIJK uitsluitsel over de dieselvervuiling dan)

        Comment


        • fieuw, een pak van je/mijn hart ! Ik leefde met je mee. Nog vele km's toegewenst.

          Comment


          • Mooi dat het gelukt is! Veel succes er nog mee

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Erg dat zowat elke x20d bij BMW problemen heeft gekend, eerst dieselpompen, dan turbo's en in deze generatie kettingproblemen dus. Ook onbegrijpelijk dat ze niet vroeger ingrijpen bij zo'n dingen. Als ik het goed begrijp is het pas opgelost bij bouwjaar na 03/2011?
              Je moet het zo bezien,BMW heeft een heel mooie motor ontwikkeld met de M47 reeks...alleen heeft Rover de beste er van gemaakt: nl de M47R met gietzijzeren onderblok en ketting vooraan de motor met commonrail van de eerste generatie en een degelijke Mitsubishi turbo erop!
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • Zo kunnen jullie zelf luisteren hoe hij nu klinkt :-)

                Comment


                • Comment


                  • Nog een kleine update:

                    Ik had een coulanceverzoek ingediend bij BMW daags na de diagnose...
                    Ondertussen telefoon van de dealer:
                    "BMW wil 100% tussenkomen in de onderdelen" Dat komt dan na een maand.

                    Nu goed, dan blijven er nog 2200€ excl BTW uren over plus de 800 euro voor de pomp... blijft dus 3000€ excl. BTW voor eigen rekening, al moet ik toegeven dat ik het een mooie geste vond.
                    Uiteindelijk na 5,5 jaar en 200.000Km is dat toch wel "iets"

                    Ik hou ze even af tot na woensdag als de DPF eruit is en de olieverdunning daarmee zou stoppen... anders heb ik ze alsnog nodig voor de pomp
                    In dat geval zou het dan slecht gegokt geweest zijn van mij.

                    Maar ja, een maand is ook lang natuurlijk, zeker als hij ook een hoop olie lekte aan de carterdop sinds hij de laatste keer bij de dealer was (dop losgemaakt om een beetje olie af te laten, en ring allicht niet vervangen)

                    Ik weet niet waar ik nu het beste mee gedaan zou hebben... zelfs met de €500 voor DPF staat de teller nu op 2320, wat nog steeds minder is :-p

                    Comment


                    • 'T is inderdaad wel mooi van BMW dat ze 100% tussenkomen in de onderdelen. Maar blijf er toch van verschieten dat het zoveel uren zou kosten.
                      Denk dat je geen slechte keuze hebt gemaakt hoor, op voorwaarde dat de reparatie in NL goed is gedaan.
                      Laten we hopen dat je pomp toch niet defect is.

                      Comment


                      • Idd, wat NL betreft heb ik er eigenlijk veel vertrouwen in: gespecialiseerd bedrijf die enkel revisies en herstellingen van fameus in de soep gelopen motoren doen.
                        Zij hebben niet vervangen wat BMW allemaal zou vervangen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet altijd nodig is ook. Bijvoorbeeld zou BMW de volledige krukas met lagerschalen etc vervangen, aangezien de tandwielen daar op gesmeed zijn: dat scheelt een hoop werkuren natuurlijk: gans de onderblok moet uit elkaar. Plus de onderdelen uiteraard

                        In NL hebben ze geen probleem gezien aan de tandwielen op de krukas en die boel dan verder ook netjes dicht gelaten. Scheelt natuurlijk ergens hé....

                        Voorlopig ga ik idd nog uit van de goeie keuze, al is het verschil nu wel wat kleiner :-s

                        Comment


                        • Verschil is er toch nog altijd? €3630 vs €2320...
                          Of is die €2320 ook exclusief BTW?
                          Hoe lang heb je garantie op de werken in NL? 1 jaar waarschijnlijk?
                          Langs de andere kant, als je het door BMW laat doen heb je een nieuwe krukas enz... Maar als het niet nodig was
                          Anyway, voor een verschil van momenteel €1300 zou ik het ook wel in NL laten doen hoor, en nu ben je ook meteen van die DPF vanaf.
                          EGR klep ging je ook laten doen zeker?

                          Comment


                          • die 1820 in NL was ex BTW, die 500 voor de DPF is BTW-in in BE
                            Dus €1000 zit er zeker nog op....ALS de gok goed was en de pomp niet defect blijkt :-p

                            Maar goed... dat zullen we snel genoeg weten zekers :-p
                            EGR gaat ook dicht "while they're at it" :-p Kunnen ze ineens mee doen dan, heb ik ineens al die eco zever al niet meer die kapot gaat en vele euro's kost.

                            Comment


                            • Gisteren bij ASD geweest.

                              Al bij al tevreden op het eerste zicht. Motor gaat merkbaar beter! roeten lijkt mee te vallen, al zie ik wel meteen een gitzwarte aanslag aan de binnenkant van het uitlaatsierstukje .
                              De DPF zelf werd niet vervangen maar leeggehaald om één of andere reden. Niet 100% gelukkig mee, maar als er ooit problemen waren (keuring) mocht ik altijd langskomen en zouden ze er voor zorgen.

                              Och ja, we zullen wel zien, uiteindelijk "als hij maar leeg is" hé

                              Verder nog wat moeizamere afspraken door de verbouwingen daar, maar dat viel wel mee, en werd ook in de prijs "opgelost" aangezien ze tijdens de verbouwingen lagere tarieven geven.

                              Zover tevreden!!

                              Comment


                              • Heb je dan enkel je DPF laten behandelen? EGR ook zeker?
                                Ging je hem ook niet direct laten chippen?

                                Je bedoelt dan dat de DPF niet vervangen is door gewoon een stalen buis, maar gewoon leeggemaakt (wat volgens mij het meest wordt gedaan)?
                                Want jij wou liefst een stalen buis zeker?

                                Comment


                                • Het motormanagement is aangepast en draait "optimaler" (dus ja, eigenlijk bijna gelijk met een perfo chiptune )

                                  De DPF had ik inderdaad liever gewoon laten wisselen met een buis. Dit omdat dat "logischer" is. Nu zit er dus een lege lot na de turbo, waar de luchtstroom gaat werverlen, golven gaan reflecteren etc... Misschien "details" maar eigenlijk heb je een kans dat het daar ook mis mee gaat. Elke vernauwing/verwijding gaat een drukverschil en dus verschil in doorstromingssnelheid veroorzaken ook...

                                  Maar soit. Als de boel werkt en ik merk geen nadelige gevolgen....

                                  Een buis kan ik ook nog altijd naplaatsen natuurlijk. Maar die kosten wel snel €200 aangezien die op maat gelast worden, en voorzien van bussen voor de sensoren etc. Ik vermoed ook daar de reden voor het leeghalen (= uurtje werk en een beetje lasmateriaal, dus wel goedkoper)

                                  Ik ben hierdoor niet per sé ontevreden, maar ook niet dolgelukkig

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                    Het motormanagement is aangepast en draait "optimaler" (dus ja, eigenlijk bijna gelijk met een perfo chiptune )

                                    De DPF had ik inderdaad liever gewoon laten wisselen met een buis. Dit omdat dat "logischer" is. Nu zit er dus een lege lot na de turbo, waar de luchtstroom gaat werverlen, golven gaan reflecteren etc... Misschien "details" maar eigenlijk heb je een kans dat het daar ook mis mee gaat. Elke vernauwing/verwijding gaat een drukverschil en dus verschil in doorstromingssnelheid veroorzaken ook...

                                    Maar soit. Als de boel werkt en ik merk geen nadelige gevolgen....

                                    Een buis kan ik ook nog altijd naplaatsen natuurlijk. Maar die kosten wel snel €200 aangezien die op maat gelast worden, en voorzien van bussen voor de sensoren etc. Ik vermoed ook daar de reden voor het leeghalen (= uurtje werk en een beetje lasmateriaal, dus wel goedkoper)

                                    Ik ben hierdoor niet per sé ontevreden, maar ook niet dolgelukkig
                                    Mja, moesten er negatieve gevolgen zijn dat je nog met een lege DPF zit ipv een buis, zouden ze dat dan niet al weten?
                                    Alé, ik kan je redenering volgen hoor van die luchtstroom enz.
                                    Welke waarden heeft hij dan nu na het tunen?

                                    "Spijtig" dat m'n 118d nog in garantie is, anders liet ik het nu ook al doen

                                    Comment


                                    • is (nog) niet op de rollen gezet aangezien zijn rollenbank gedemonteerd staat.
                                      Maar het gaat vlotter, dat merk ik wel.

                                      Sja, die DPF bij BMW heeft ingang en uitgang wat in het verlengde, dus dat zal wel meevallen. Of we mogelijke problemen zouden weten... geen idee hoeveel mensen er met een x18d rijden met leeggehaalde DPF.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                        Idd, wat NL betreft heb ik er eigenlijk veel vertrouwen in: gespecialiseerd bedrijf die enkel revisies en herstellingen van fameus in de soep gelopen motoren doen.
                                        Zij hebben niet vervangen wat BMW allemaal zou vervangen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet altijd nodig is ook. Bijvoorbeeld zou BMW de volledige krukas met lagerschalen etc vervangen, aangezien de tandwielen daar op gesmeed zijn: dat scheelt een hoop werkuren natuurlijk: gans de onderblok moet uit elkaar. Plus de onderdelen uiteraard

                                        In NL hebben ze geen probleem gezien aan de tandwielen op de krukas en die boel dan verder ook netjes dicht gelaten. Scheelt natuurlijk ergens hé....

                                        Voorlopig ga ik idd nog uit van de goeie keuze, al is het verschil nu wel wat kleiner :-s
                                        Nogal wiedes dat de werkuren bij BMW hoger lagen, als je ziet welk extra werk zij allemaal doen.
                                        Achteraf bekeken (aangezien BMW tussenkomt op alle onderdelen) had je het beter bij hen laten doen.

                                        Dan had je misschien iets meer aan uren betaald, maar reed je wel met een nieuwe krukas ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                          Nogal wiedes dat de werkuren bij BMW hoger lagen, als je ziet welk extra werk zij allemaal doen.
                                          Achteraf bekeken (aangezien BMW tussenkomt op alle onderdelen) had je het beter bij hen laten doen.

                                          Dan had je misschien iets meer aan uren betaald, maar reed je wel met een nieuwe krukas ...
                                          Misschien, maar voor 't zelfde geld was het vervangen van de krukas niet nodig. En ik geef liever die uitgespaarde €1000 aan iets anders ipv een stuk dat misschien nog volledig in orde is. Maar zoiets ga je nu nooit weten natuurlijk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X