Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Misschien, maar voor 't zelfde geld was het vervangen van de krukas niet nodig. En ik geef liever die uitgespaarde €1000 aan iets anders ipv een stuk dat misschien nog volledig in orde is. Maar zoiets ga je nu nooit weten natuurlijk
    Dat ga je inderdaad nooit weten.

    Anderzijds vind ik wel dat "het forum" van in het begin had mogen weten. Nu heeft iedereen zijn/haar ongezouten mening over het grote prijsverschil tussen BMW-dealer en anderen kunnen geven. Maar achteraf bleek het om vrij verschillende herstelling te gaan. Ik vind het een beetje appelen met peren vergelijken.

    Hopelijk voor jou blijft de auto natuurlijk tiptop werken !

    Comment


    • Dat is vaak ook het probleem als je je wagen bij een niet-officiële dealer laat maken. De mensen gaan meestal naar daar om minder te moeten betalen, maar ze verwachten wel dat alles even goed of zelfs beter uitgevoerd wordt. En dat lukt niet altijd. Maar soms ook wel. Het blijft je eigen keuze.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
        Nogal wiedes dat de werkuren bij BMW hoger lagen, als je ziet welk extra werk zij allemaal doen.
        Achteraf bekeken (aangezien BMW tussenkomt op alle onderdelen) had je het beter bij hen laten doen.

        Dan had je misschien iets meer aan uren betaald, maar reed je wel met een nieuwe krukas ...
        En wat was ik vooruit geweest met een nieuwe krukas?

        De enige reden waarom BMW die vervangt, is omdat het tandwiel erop gesmeden is. Maar bij mij was het tandwiel nog perfect OK-> geen verbetering imo.

        Uiteindelijk heb ik nu 2400 betaald alles samen... bij BMW was ik nog steeds 3600 kwijt als zij de stukken betaalde, mede omdat ze ook voor 800 euro mijn pomp wilde vervangen die zou lekken (wat redelijk zeker de DPF was blijkt nu)

        Ik moet toch efkes werken voor die 1200 euro verschil... en bij BMW hadden ze dan allicht later de DPF ook nog moeten vervangen, @ nieuwprijs 1400 euro...

        Comment


        • BMW schrijft voor dit probleem voor dat een hoop vervangen dient te worden...
          Standaard, kapot of niet kapot -> vervangen!

          ...En dat noemen jullie "beter"?!

          Eveneens durf ik inderdaad betwijfelen dat BMW dit "beter" had uitgevoerd: Hoeveel motoren demonteren ze daar per week/maand?
          En hoeveel motoren legt dat revisiebedrijf open per week/maand?

          Het is niet omdat het een BMW garage is dat daar allemaal F1-grade monteurs rondlopen hé...
          Pas op, ik ben voor 100% te spreken over mijn dealer hoor! Goeie mechaniekers ook daar!

          Maar sommige zaken zijn zeker niet slechter in een "gespecialiseerd" bedrijf imo.
          En voor mijn wagen was dat in dit geval het meest gunstige.

          Comment


          • Deregelijke revisie bedrijven kunnen zeer keurig werk afleveren. Nu is het zo dat ik ook dealers wel hoog inschat wat betreft reparaties omdat de specialisereing en de productkennis er hoog is en vaak elke monteur zijn specifieke taken heeft in dat gene waar hij het beste in is.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Deregelijke revisie bedrijven kunnen zeer keurig werk afleveren. Nu is het zo dat ik ook dealers wel hoog inschat wat betreft reparaties omdat de specialisereing en de productkennis er hoog is en vaak elke monteur zijn specifieke taken heeft in dat gene waar hij het beste in is.
              Dat klopt en wat ik er nog aan wilde toevoegen is het feit dat de uurprijzen van de dealers tegenwoordig zo hoog liggen dat je ook echt top kwaliteit moogd eisen. (zeker als je ziet hoe die prijzen de afgelopen 10j gestegen is)

              Comment


              • Ongetwijfeld hebben ze bij mijn dealer iemand lopen die wel een motor kan open lappen... Maar die doet dat allicht niet dagelijks of zelfs niet wekelijks/maandelijks. Anders zou dat veel zeggen over de kwaliteit van hun motoren.
                Als dat ene is op de 10 die er rondlopen die daar ervaring en nodige kennis heeft, en die is net op verlof... Dan zal degene die hem vorige keer geassisteerd heeft wel overnemen.

                Toch nog een contrast tegenover een garage waar 7 mechaniekers elk gemiddeld 2 motoren "opereren" per week...

                Ook is het imo niet omdat BMW voorschrijft elk onderdeel te vervangen dat "mogelijk misschien, zou kunnen" weten van het probleem, dat dit per definitie "best" is.
                Ik heb persoonlijk liever dat mijn onderplok dicht blijft als dat niet open MOET. Nieuwe krukas etc is allemaal leuk, maar de onderdelen die er nu inzitten zijn op die 200K km netjes op elkaar "ingesleten". Nieuwe krukas, met oude zuigerstangen, zal allicht wel werken, mits alles ook perfect geplaatst wordt zeker... imo leg je toch iets meer complexiteit en dus ook meer risico in de ganse operatie.

                BMW vervangt ook elk boutje en moertje dat werd uitgedraaid. Nu snap ik dat dit goed kan zijn voor bepaalde bouten, maar voor ALLES?!

                Ik verdenk BMW ervan toch een verborgen agenda te hebben: onderdelen verkopen. Daar hebben ze immers meer marge op dan op een verkochte wagen.
                En in dit geval zouden ze alle onderdelen schenken, wat nog steeds nobel is, maar de uurtarieven inderdaad maakte dat dit nog steeds niet de meest interessante piste was.

                Als ik nu antwoord met "bestel de onderdelen maar, ik kom ze volgende week ophalen".... dat zou erover zijn zeker?

                Comment


                • Over dat "niet dagelijks/ wekelijks" vervangen van kettingen, ik heb van mijn locale BMW dealer ooit gehoord dat ze gemiddeld 1 tot 2 kettingen per week vervangen . Dus bij BMW zullen ze er ook wel genoeg ervaring mee hebben, feit is wel dat ze duur zijn, eigenlijk zou zoiets altijd volledig binnen garantie vervangen moeten worden!

                  Comment


                  • Ik weet da ze bij Sneyers een tijdje direct een nieuwe motor staken ipv de ketting te vervangen. Dit da bij wagens die nog onder garantie vielen of gedeelde tussenkomst. Scheelt wat in werkuren

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door peeters1 Bekijk Berichten
                      Ik weet da ze bij Sneyers een tijdje direct een nieuwe motor staken ipv de ketting te vervangen. Dit da bij wagens die nog onder garantie vielen of gedeelde tussenkomst. Scheelt wat in werkuren
                      Ze doen dat nog altijd bij wagens die onder garantie vallen

                      Comment


                      • bij zware motorschade probeer ik van Volvo ook altijd een nieuwe motor te krijgen bij een defect,dat is beter voor de klant. Bij wagens uit garantie natuurlijk zoveel mogelijk de motor te herstellen hé. Want dat is echt allemaal niet zo moeilijk dan het lijkt hoor. Heb onlangs nog een 1.6 volledig uitelkaar gedaan en die draait nu beter dan ooit
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • Ik ben aan het rondzien naar een 123D, maar de kettingproblemen met deze motor doen me twijfelen om eentje aan te schaffen.
                          Zijn er bepaalde zaken die je kan doen (voor aankoop) om de kans op problemen zo klein mogelijk te houden? Sowieso controleren of hij het ratel-geluid maakt, maar kan er nog iets anders gedaan worden? Kunnen er zaken preventief vervangen worden en deze problemen doen voorkomen?

                          Een optie is natuurlijk een premium selection aankopen, maar weet eigenlijk niet of dit dan onder garantie valt. Heb hier en daar precies gelezen dan BMW daar nogal lastig om doet. Iemand die hier meer over weet? Misschien beemer_m3? Jij hebt toch onlangs een 118d gekocht in premium selection.

                          En zijn er bij de 123D nog zaken waar op te letten? Of bepaalde ziektes?
                          Ook vraag ik me af of chippen van deze motoren een goed idee is. Ze halen toch best veel uit een 2liter blok. Kunnen die blokjes dat aan?
                          Maar waarschijnlijk doet chippen het risico verhogen op kettingproblemen verhogen? Ben nu geen snelheidsduivel die constant alles eruit haalt, maar ik kies wel bewust voor de 123D net voor wat pit in de auto en af en toe eens te kunnen doorrijden (uiteraard als de motor warm staat en enkel waar het toegelaten is)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                            Ik ben aan het rondzien naar een 123D, maar de kettingproblemen met deze motor doen me twijfelen om eentje aan te schaffen.
                            Zijn er bepaalde zaken die je kan doen (voor aankoop) om de kans op problemen zo klein mogelijk te houden? Sowieso controleren of hij het ratel-geluid maakt, maar kan er nog iets anders gedaan worden? Kunnen er zaken preventief vervangen worden en deze problemen doen voorkomen?

                            Een optie is natuurlijk een premium selection aankopen, maar weet eigenlijk niet of dit dan onder garantie valt. Heb hier en daar precies gelezen dan BMW daar nogal lastig om doet. Iemand die hier meer over weet? Misschien beemer_m3? Jij hebt toch onlangs een 118d gekocht in premium selection.

                            En zijn er bij de 123D nog zaken waar op te letten? Of bepaalde ziektes?
                            Ook vraag ik me af of chippen van deze motoren een goed idee is. Ze halen toch best veel uit een 2liter blok. Kunnen die blokjes dat aan?
                            Maar waarschijnlijk doet chippen het risico verhogen op kettingproblemen verhogen? Ben nu geen snelheidsduivel die constant alles eruit haalt, maar ik kies wel bewust voor de 123D net voor wat pit in de auto en af en toe eens te kunnen doorrijden (uiteraard als de motor warm staat en enkel waar het toegelaten is)
                            Enige dat je kan controleren is wat je zelf opnoemde, nl. het geluid checken.
                            De oorzaak is slechte geleiders. Echter heeft het geen nut om dit preventief te laten vervangen, aangezien het evenveel kost wanneer je het probleem effectief hebt.
                            Dit valt onder garantie. Dus daar moet je u geen zorgen om maken. Ik "hoop" dat de mijne het binnen de 2 jaar voorheeft, zodat ik het kan laten vervangen.
                            Langs de andere kant, het wil niet zeggen dat je 123d het persé gaat voorhebben hé, 't is niet dat elke N47 motor dit heeft.
                            Ik zou echter wel aanraden om, als je het budget hebt, voor een premium selection te gaan.
                            Probleem is opgelost sinds 03/2011, maar ik veronderstel dat je 123d die je gaat aankopen wel ouder zal zijn?

                            Chippen zou ik uitlaten, je hebt al 204 pk en 400 Nm, da's volgens mij ruimschoots voldoende. En hou er rekening mee ook naar de toekomst toe. Zoals je zegt, chippen zorgt voor hogere belasting op de onderdelen, en dat gaat geen goed doen voor de ketting. Ook, indien je het probleem toch zou voorhebben (buiten garantie dan) komt BMW normaal gezien tussen op de stukken. Als ze echter merken dat je gechipt hebt, dan mag je er naar fluiten.

                            En verder heb ik nog geen weet van echte andere 'ziektes'

                            Comment


                            • Iedereen babbelt wel over garantie maar ik ken een jongen die dit probleem hebben waar de dealer niet wilt verder helpen . Het ratelt niet hard genoeg is de antwoord. En deze wagens hebben nog garantie.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Iedereen babbelt wel over garantie maar ik ken een jongen die dit probleem hebben waar de dealer niet wilt verder helpen . Het ratelt niet hard genoeg is de antwoord. En deze wagens hebben nog garantie.
                                Bornem contacteren??

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Iedereen babbelt wel over garantie maar ik ken een jongen die dit probleem hebben waar de dealer niet wilt verder helpen . Het ratelt niet hard genoeg is de antwoord. En deze wagens hebben nog garantie.
                                  No offense naar die jongen toe, maar als ze hem zeggen dat het niet hard genoeg ratelt, wil het dus zeggen dat het alleszins wél ratelt. En vanaf het ratelt, moet dat vervangen worden.
                                  En over welke garage gaat het hier?
                                  En zoals Luc zegt, gewoon Bornem contacteren als ze moeilijk doen. Sturen ze een expert langs, en die zal het wel bevestigen dan.

                                  Comment


                                  • Om eens omhoog te schoppen, ben vandaag begonnen met het vervangen van de kettingen in een N47 motor (van een vriend).
                                    Qua onderdelen kom je op een kleine 500 euro uit. Werkuren lopen wel vlug op...



                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                      Om eens omhoog te schoppen, ben vandaag begonnen met het vervangen van de kettingen in een N47 motor (van een vriend).
                                      Qua onderdelen kom je op een kleine 500 euro uit. Werkuren lopen wel vlug op...



                                      Ferm dat je dat zelf kan doen!
                                      Tenzij je garagist bent ofzo? Maar San nog!
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                                      2007 BMW E91 318d - 122pk

                                      Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                                      Comment


                                      • Ben technieker ja, wel bij een ander merk . Eerste maal dat ik echt aan een BMW werk (buiten eens een onderhoudje ofzo)

                                        Comment


                                        • Hoeveel werkuren zijn erin gekropen?
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

                                          BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017


                                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                          Comment

                                          Working...
                                          X