Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik beide kettingen naast elkaar leg, oud en nieuw scheelt het quasi bijna 1/3 van een schakel dat de oude langer is. Kettinggeleiders zijn overigens niet ingelopen. Dus uw stelling trek ik in twijfel.
Enige wat wij echt opgemerkt hebben qua slijtage is dat de kettingen wel degelijk uitgerokken zijn. Nu, de eigenaar van de wagen kent zelf ook wel iets van auto's en had het bijgevolg vlug gehoord. Als je blijft rijden zal hij uiteindelijk breken of andere schade doen.
Ziet eruit alsof het door google translate gehaald is. Er staat in dat de ketting niet gelijkmatig over de geleiderails loopt, of dat er scherpe randen aan de kettingwielen komen. Inlopen van de rails staat er dus niet letterlijk in. En nogmaals, ik beweerde niet dat jij het uit je duim zoog. Ik zei enkel dat de ketting 1/3 schakel langer was dan een nieuwe. Dat heeft 0.0 te maken met het inlopen van kettinggeleiders/spanners.
Ja gast het komt van iemand rechtstreeks bij BMW, dan zo'n opmerking ivm translate
Gij zei dat het aan de ketting lag, wat dus NIET waar is.
Als ge me nu nog niet gelooft dat het aan de geleiders ligt, nevermind dan ze.
En jij moet me nu eens uitleggen waarom een "oude" ketting langer is dan een nieuwe, en wat dat dat te maken met een "foute" geleider. Ik zeg enkel wat ik ZIE tijdens het VERVANGEN, dit lees ik dus niet uit een documentje.. Een ingelopen geleider zal er inderdaad voor zorgen dat de speling slapper wordt op een ketting. Volledig mee akkoord, logisch uiteindelijk. De geleider loopt in, waardoor de ketting minder spant, de spanner niet meer verder kan bijspannen: Bijgevolg, meer speling. Volledig akkoord. Als je nu die ketting verwijdert van de motor, en die is zichtbaar langer dan een nieuwe ketting die je erlangs legt. Waar komen die geleiders dan in het verhaal? Vooral omdat toen ik de geleiders vanop de cilinderkop bestelde, de magazijnier (bij een grote officiele dealer nota bene) zei dat men die dingen quasi nooit vervangt.
Volgens mij lees jij ook wat je zelf wilt, ik repliceerde over de scherpe tanden aan de kettingwielen en je valt over het translate comment. Je ziet toch duidelijk het "OF" woordje in die PUMA?
En jij moet me nu eens uitleggen waarom een "oude" ketting langer is dan een nieuwe, en wat dat dat te maken met een "foute" geleider. Ik zeg enkel wat ik ZIE tijdens het VERVANGEN, dit lees ik dus niet uit een documentje.. Een ingelopen geleider zal er inderdaad voor zorgen dat de speling slapper wordt op een ketting. Volledig mee akkoord, logisch uiteindelijk. De geleider loopt in, waardoor de ketting minder spant, de spanner niet meer verder kan bijspannen: Bijgevolg, meer speling. Volledig akkoord. Als je nu die ketting verwijdert van de motor, en die is zichtbaar langer dan een nieuwe ketting die je erlangs legt. Waar komen die geleiders dan in het verhaal? Vooral omdat toen ik de geleiders vanop de cilinderkop bestelde, de magazijnier (bij een grote officiele dealer nota bene) zei dat men die dingen quasi nooit vervangt.
Volgens mij lees jij ook wat je zelf wilt, ik repliceerde over de scherpe tanden aan de kettingwielen en je valt over het translate comment. Je ziet toch duidelijk het "OF" woordje in die PUMA?
De eerste ketting die niet rekt moet nog uitgevonden worden...
Das waar, maar een ketting van HDpomp naar nokkenas die 1/3 schakel rekt en een ketting van krukas naar HD pomp die 3/4 schakel rekt in 160k km zonder chippen & een rustige chauffeur.. Carlito, jij weet even goed als ik dat dat geen normale slijtage is
Zijn zoveel n47's wat last hebben van de kettingspanners tot kettingen zelf. Gaande van 1 serie tot 5 serie...
de 1 heeft er snel last van, de ander weer niet. Maar als je hem hoort rammelen dan rij je er best niet te lang meer mee.
Spijtig dat de kost enorm duur is voor die grap te laten vervangen. Wat wel goed is, is dat bmw er toch voor stuk tussen komt als de wagen goed onderhouden is.
Hoi Jan, beste Belgische vrienden,
ben Jur uit Holland -BMW 318d- met 300.000 en plus op het klokje en met slepende geluiden ca. 60.000km.
kun je wellicht een follow up geven van de gerepareerde 3 serie van de vriend,
- knap werk-, wellicht geen geluiden meer etc, gaat AGR/EGR ook vervuilen, ondanks regenereren etc.
heb zelf een Def. N47 blokje aangeschaft als studieobject om te leren, - de zog. leermomenten-
we horen van elkaar,
groet Jur
Das waar, maar een ketting van HDpomp naar nokkenas die 1/3 schakel rekt en een ketting van krukas naar HD pomp die 3/4 schakel rekt in 160k km zonder chippen & een rustige chauffeur.. Carlito, jij weet even goed als ik dat dat geen normale slijtage is
Die kettingen dienen enkel voor de nokkenas en de oliepomp aan te drijven.
Wat heeft dat nu te maken met chippen & een rustige rijstijl??
Denk je nu echt dat die kettingen meer belast zijn door de motor te chippen??
Zouden eventueel enkel wat vlugger slijten door hoge toerentallen .
Ik denk dat u niet weet hoe een motor werkt.
Comment