Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N47D20 Kettingprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    Als ik beide kettingen naast elkaar leg, oud en nieuw scheelt het quasi bijna 1/3 van een schakel dat de oude langer is. Kettinggeleiders zijn overigens niet ingelopen. Dus uw stelling trek ik in twijfel.
    Dan geeft BMW zelf verkeerde informatie aan mij

    Comment


    • Ik zeg maar wat ik vaststel bij het vervangen van de kettingen . Motor draait ondertussen weer, een 12tal uur zit er in..

      Comment


      • Zeg Jan, is dat probleem dan effectief 'uitleuren' van een ketting?

        Comment


        • Enige wat wij echt opgemerkt hebben qua slijtage is dat de kettingen wel degelijk uitgerokken zijn. Nu, de eigenaar van de wagen kent zelf ook wel iets van auto's en had het bijgevolg vlug gehoord. Als je blijft rijden zal hij uiteindelijk breken of andere schade doen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Dan geeft BMW zelf verkeerde informatie aan mij
            En wie is bmw ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              En wie is bmw ?
              Verstraeten, toch een garage die er iets van kent.

              Comment


              • Voor diegenen die dachten dat ik iets uit m'n duim zoog, de PUMA case;

                Comment


                • Ziet eruit alsof het door google translate gehaald is. Er staat in dat de ketting niet gelijkmatig over de geleiderails loopt, of dat er scherpe randen aan de kettingwielen komen. Inlopen van de rails staat er dus niet letterlijk in. En nogmaals, ik beweerde niet dat jij het uit je duim zoog. Ik zei enkel dat de ketting 1/3 schakel langer was dan een nieuwe. Dat heeft 0.0 te maken met het inlopen van kettinggeleiders/spanners.

                  Comment


                  • Ja gast het komt van iemand rechtstreeks bij BMW, dan zo'n opmerking ivm translate
                    Gij zei dat het aan de ketting lag, wat dus NIET waar is.
                    Als ge me nu nog niet gelooft dat het aan de geleiders ligt, nevermind dan ze.

                    Comment


                    • En jij moet me nu eens uitleggen waarom een "oude" ketting langer is dan een nieuwe, en wat dat dat te maken met een "foute" geleider. Ik zeg enkel wat ik ZIE tijdens het VERVANGEN, dit lees ik dus niet uit een documentje.. Een ingelopen geleider zal er inderdaad voor zorgen dat de speling slapper wordt op een ketting. Volledig mee akkoord, logisch uiteindelijk. De geleider loopt in, waardoor de ketting minder spant, de spanner niet meer verder kan bijspannen: Bijgevolg, meer speling. Volledig akkoord. Als je nu die ketting verwijdert van de motor, en die is zichtbaar langer dan een nieuwe ketting die je erlangs legt. Waar komen die geleiders dan in het verhaal? Vooral omdat toen ik de geleiders vanop de cilinderkop bestelde, de magazijnier (bij een grote officiele dealer nota bene) zei dat men die dingen quasi nooit vervangt.
                      Volgens mij lees jij ook wat je zelf wilt, ik repliceerde over de scherpe tanden aan de kettingwielen en je valt over het translate comment. Je ziet toch duidelijk het "OF" woordje in die PUMA?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Voor diegenen die dachten dat ik iets uit m'n duim zoog, de PUMA case;


                        Strange , de f34 staat er niet tussen .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                          Strange , de f34 staat er niet tussen .
                          Misschien omdat het nog maar bij een paar is voorgevallen, goeie opmerking wel.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Misschien omdat het nog maar bij een paar is voorgevallen, goeie opmerking wel.
                            In de f34 ligt geen n47, van het type vermeld op de puma.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              In de f34 ligt geen n47, van het type vermeld op de puma.

                              Ikke dan content.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                En jij moet me nu eens uitleggen waarom een "oude" ketting langer is dan een nieuwe, en wat dat dat te maken met een "foute" geleider. Ik zeg enkel wat ik ZIE tijdens het VERVANGEN, dit lees ik dus niet uit een documentje.. Een ingelopen geleider zal er inderdaad voor zorgen dat de speling slapper wordt op een ketting. Volledig mee akkoord, logisch uiteindelijk. De geleider loopt in, waardoor de ketting minder spant, de spanner niet meer verder kan bijspannen: Bijgevolg, meer speling. Volledig akkoord. Als je nu die ketting verwijdert van de motor, en die is zichtbaar langer dan een nieuwe ketting die je erlangs legt. Waar komen die geleiders dan in het verhaal? Vooral omdat toen ik de geleiders vanop de cilinderkop bestelde, de magazijnier (bij een grote officiele dealer nota bene) zei dat men die dingen quasi nooit vervangt.
                                Volgens mij lees jij ook wat je zelf wilt, ik repliceerde over de scherpe tanden aan de kettingwielen en je valt over het translate comment. Je ziet toch duidelijk het "OF" woordje in die PUMA?
                                De eerste ketting die niet rekt moet nog uitgevonden worden...

                                Comment


                                • Das waar, maar een ketting van HDpomp naar nokkenas die 1/3 schakel rekt en een ketting van krukas naar HD pomp die 3/4 schakel rekt in 160k km zonder chippen & een rustige chauffeur.. Carlito, jij weet even goed als ik dat dat geen normale slijtage is

                                  Comment


                                  • Voor een N47 wel

                                    Comment


                                    • Zijn zoveel n47's wat last hebben van de kettingspanners tot kettingen zelf. Gaande van 1 serie tot 5 serie...
                                      de 1 heeft er snel last van, de ander weer niet. Maar als je hem hoort rammelen dan rij je er best niet te lang meer mee.

                                      Spijtig dat de kost enorm duur is voor die grap te laten vervangen. Wat wel goed is, is dat bmw er toch voor stuk tussen komt als de wagen goed onderhouden is.
                                      2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                                      2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                                      1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                                      (o\_!_/o)

                                      Comment


                                      • Hoi Jan, beste Belgische vrienden,
                                        ben Jur uit Holland -BMW 318d- met 300.000 en plus op het klokje en met slepende geluiden ca. 60.000km.
                                        kun je wellicht een follow up geven van de gerepareerde 3 serie van de vriend,
                                        - knap werk-, wellicht geen geluiden meer etc, gaat AGR/EGR ook vervuilen, ondanks regenereren etc.
                                        heb zelf een Def. N47 blokje aangeschaft als studieobject om te leren, - de zog. leermomenten-
                                        we horen van elkaar,
                                        groet Jur

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                          Das waar, maar een ketting van HDpomp naar nokkenas die 1/3 schakel rekt en een ketting van krukas naar HD pomp die 3/4 schakel rekt in 160k km zonder chippen & een rustige chauffeur.. Carlito, jij weet even goed als ik dat dat geen normale slijtage is
                                          Die kettingen dienen enkel voor de nokkenas en de oliepomp aan te drijven.
                                          Wat heeft dat nu te maken met chippen & een rustige rijstijl??
                                          Denk je nu echt dat die kettingen meer belast zijn door de motor te chippen??
                                          Zouden eventueel enkel wat vlugger slijten door hoge toerentallen .
                                          Ik denk dat u niet weet hoe een motor werkt.
                                          Z4 M40i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X