Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alarm gaat af na gebruik reservesleutel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alarm gaat af na gebruik reservesleutel

Enkele dagen geleden was ik de originele sleutel (afstandsbediening) van mijn auto kwijt. Skoda Fabia (2003)
    Na het openen met de reservesleutel ging mijn alarm af, het alarm kon ik wel stoppen door mijn auto te starten.

Is het normaal dat mijn reservesleutel het alarm niet kan deactiveren bij het openen van de deur?

Is dat zonder afstandsbediening?

Comment

Ja, zonder afstandsbediening.

Comment

Ja, dat is normaal. In je sleutelblad zal wss. geen desactivatie van je alarm zitten, dat zal enkel via de afstandsbediening werken.
        Je hebt je auto gesloten met de afstandsbediening en meteen ook je alarm geactiveerd.
        Je probeert nu open te doen met het sleutelblad, zonder desactivering: je wagen gaat in alarm. Je stopt je sleutel in het contact, waar er een sensor in zit die de startonderbreker-chip in je sleutel herkent: alarm wordt gestopt, en je kan starten.

Ik had hetzelfde voor op onze vorige wagen: de afstandsbediening in mijn sleutel was stuk. Met de sleutel zelf kon ik de wagen ontgrendelen, maar dan ging het alarm af. Starten, en het alarm ging uit.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Bedankt voor je uitleg .

Comment

Working...
          X