Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegwiel Ford Galaxy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    Vergeet t nieuwe rijden, gas volledig induwen onder 1000tpm en snel opschakelen zijn nefast voor t vliegwiel.
    Eco driving zeggen ze dan: tot wel 3 liter besparing op 100km.
    Maar na 100.000 km betaal je t gewoon terug.
    ik dacht da eco driving net het gas voorzichtig induwen was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      ...
      Bij mij kwam er dan nog een enorm gat in de uitlaat (diesel, 3 jaar oud), en de turbo die los kwam van de motor.

Verkoop die auto gewoon zo snel mogelijk aan de garage, en zadel er geen kameraad mee op.
      Bij een overname hoef je U daar niks van aan te trekken, de garage moet toch garantie geven....
      Ik vind het zonde om de wagen nu snel snel weg te doen, deze zomer nog maar verschillende kosten gedaan (oa ook een nieuwe uitlaat )

Comment

Als de kosten beginnen, dan is er geen houden meer aan.

Vliegwiel zal kort bij 1500€ zitten, wat later krijg je de turbo aan je broek, en toen is mijn auto weg gegaan.

Zelfs de Ford fanboys weten dat die 1.8 een slechte motor was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als de kosten beginnen, dan is er geen houden meer aan.

Vliegwiel zal kort bij 1500€ zitten, wat later krijg je de turbo aan je broek, en toen is mijn auto weg gegaan.

Zelfs de Ford fanboys weten dat die 1.8 een slechte motor was...
          Dat blok is bagger. Ook in de Mondeo is het een probleemkind. Geerto, kijk eens naar een jonge tweedehands Mondeo met de 2 liter diesel. Die dingen gaan voor weinig geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            Dat blok is bagger. Ook in de Mondeo is het een probleemkind. Geerto, kijk eens naar een jonge tweedehands Mondeo met de 2 liter diesel. Die dingen gaan voor weinig geld.

Die nieuwe diesel blokken (2.0Tdci-2.2Tdci) zijn uiterst betrouwbaar en zeer krachtig. Ik ben nog steeds aan't wachten op de 2.0Tdci met 195pk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              ik dacht da eco driving net het gas voorzichtig induwen was?
              Ecodriving is vanaf stilstand vol gas tot 2000tpm en dan schakelen
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Ecodriving is vanaf stilstand vol gas tot 2000tpm en dan schakelen
                Ok, ik dacht dat je het gas vederlicht moest bedienen.

Comment

Ik had ondertussen beslist toch maar met mijn koppelingsgeluid bij de dealer langs te gaan. Maar doordat het enkel bij het vertrekken (koude motor) te horen is, en dus waarschijnlijk niet te horen zou zijn als ik bij de dealer ben, dacht ik het geluid op te nemen. Intussen dus al 5 dagen alles aan het opnemen in mijn auto en.... het geluid is verdwenen! Hoe ik ook met de koppeling speel, het is niet meer te reproduceren. Enerzijds ben ik dus zeer blij, anderzijds zit ik met de gedachte, hoelang nog voor het toch opnieuw opduikt en wat was er nu eigenlijk aan de hand. Fingers crossed, dat ik het nooit meer hoor.

Comment

Working...
                  X