Ik heb de factuur nooit gezien (leasing). Maar volgens de dealer zou het korter bij de 2000 geweest zijn dan de 1500€.
Boven de 100.000 km kwam het ene dure probleem na het andere naar boven:
- uitlaat was ineens doorgeroest (auto was 2,5 jaar oud)
- wiellagers achteraan
- turbo die loskwam van de motor
Dat laatste wou de leasing niet meer herstellen, terwijl het contract nog 3 maanden liep.
Eigenlijk hebben ze tijdens dat laatste onderhoud aan de garage enkel toelating gegeven om de olie te vervangen. Zelfs de remmen achteraan mochten niet meer vervangen worden.
Toen ben ik naar onze parkbeheerder gestapt, en heb gevraagd of er geen andere kar beschikbaar was in afwachting van de volgende. Volgens de regels moest ik nog 2 maand rijden met remmen die 1 mm boven de slijtagegrens zaten, en een turbo die elk moment kon begeven.
Omdat ik elke 2 weken in duitsland zit wou ik dat risico niet nemen, en onze parkbeheerder was het daarmee volmondig eens.
Er reden bij ons toen nog 2 S-maxen rond met dezelfde motor.
Die kregen vrijwel dezelfde problemen na de 100k.
Ford is blijkbaar niet gemaakt om meer dan 100k te doen...
Boven de 100.000 km kwam het ene dure probleem na het andere naar boven:
- uitlaat was ineens doorgeroest (auto was 2,5 jaar oud)
- wiellagers achteraan
- turbo die loskwam van de motor
Dat laatste wou de leasing niet meer herstellen, terwijl het contract nog 3 maanden liep.
Eigenlijk hebben ze tijdens dat laatste onderhoud aan de garage enkel toelating gegeven om de olie te vervangen. Zelfs de remmen achteraan mochten niet meer vervangen worden.
Toen ben ik naar onze parkbeheerder gestapt, en heb gevraagd of er geen andere kar beschikbaar was in afwachting van de volgende. Volgens de regels moest ik nog 2 maand rijden met remmen die 1 mm boven de slijtagegrens zaten, en een turbo die elk moment kon begeven.
Omdat ik elke 2 weken in duitsland zit wou ik dat risico niet nemen, en onze parkbeheerder was het daarmee volmondig eens.
Er reden bij ons toen nog 2 S-maxen rond met dezelfde motor.
Die kregen vrijwel dezelfde problemen na de 100k.
Ford is blijkbaar niet gemaakt om meer dan 100k te doen...
Comment