Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegwiel Ford Galaxy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik heb de factuur nooit gezien (leasing). Maar volgens de dealer zou het korter bij de 2000 geweest zijn dan de 1500€.

    Boven de 100.000 km kwam het ene dure probleem na het andere naar boven:
    - uitlaat was ineens doorgeroest (auto was 2,5 jaar oud)
    - wiellagers achteraan
    - turbo die loskwam van de motor

    Dat laatste wou de leasing niet meer herstellen, terwijl het contract nog 3 maanden liep.

    Eigenlijk hebben ze tijdens dat laatste onderhoud aan de garage enkel toelating gegeven om de olie te vervangen. Zelfs de remmen achteraan mochten niet meer vervangen worden.
    Toen ben ik naar onze parkbeheerder gestapt, en heb gevraagd of er geen andere kar beschikbaar was in afwachting van de volgende. Volgens de regels moest ik nog 2 maand rijden met remmen die 1 mm boven de slijtagegrens zaten, en een turbo die elk moment kon begeven.
    Omdat ik elke 2 weken in duitsland zit wou ik dat risico niet nemen, en onze parkbeheerder was het daarmee volmondig eens.

    Er reden bij ons toen nog 2 S-maxen rond met dezelfde motor.
    Die kregen vrijwel dezelfde problemen na de 100k.
    Ford is blijkbaar niet gemaakt om meer dan 100k te doen...

    Comment


    • #22
      ik heb dezelfde verhalen al gezien bij renault ook (collegas). remschijven en remblokken achteraan die volledig versleten waren na 20 000km (eerste onderhoud). volgens mij zien garages graag leasebakken komen omdat ze daar wat 'extra' herstellingen kunnen bijgooien

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ik heb dezelfde verhalen al gezien bij renault ook (collegas). remschijven en remblokken achteraan die volledig versleten waren na 20 000km (eerste onderhoud). volgens mij zien garages graag leasebakken komen omdat ze daar wat 'extra' herstellingen kunnen bijgooien
        De achterremmen op Scenics komt door de electronische handrem blijkbaar dat die zo slijten.

        Op mijn VW trouwens ook koppeling\vliegwiel problemen, dus ik vrees dat ze het allemaal wat hebben tegenwoordig, niet enkel diegene die hier al genoemd zijn
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ik heb de factuur nooit gezien (leasing). Maar volgens de dealer zou het korter bij de 2000 geweest zijn dan de 1500€.

          Boven de 100.000 km kwam het ene dure probleem na het andere naar boven:
          - uitlaat was ineens doorgeroest (auto was 2,5 jaar oud)
          - wiellagers achteraan
          - turbo die loskwam van de motor

          Dat laatste wou de leasing niet meer herstellen, terwijl het contract nog 3 maanden liep.

          Eigenlijk hebben ze tijdens dat laatste onderhoud aan de garage enkel toelating gegeven om de olie te vervangen. Zelfs de remmen achteraan mochten niet meer vervangen worden.
          Toen ben ik naar onze parkbeheerder gestapt, en heb gevraagd of er geen andere kar beschikbaar was in afwachting van de volgende. Volgens de regels moest ik nog 2 maand rijden met remmen die 1 mm boven de slijtagegrens zaten, en een turbo die elk moment kon begeven.
          Omdat ik elke 2 weken in duitsland zit wou ik dat risico niet nemen, en onze parkbeheerder was het daarmee volmondig eens.

          Er reden bij ons toen nog 2 S-maxen rond met dezelfde motor.
          Die kregen vrijwel dezelfde problemen na de 100k.
          Ford is blijkbaar niet gemaakt om meer dan 100k te doen...
          Helemaal niet waar.....
          Ik heb al een S-max vervangwagen gereden en die had al 210 000Km (2.0Tdci 140pk). Onderhoudsboekje was erbij en geen een spoor van ''major'' vervangingen.
          De 1.8Tdci moet je gewoon niet kopen.... ik koop toch ook nooit een auto zonder te weten welke motor het beste, betrouwbaards is.
          Ze bouwen de 1.8Tdci niet meer trouwens in de S-max.
          Beste motoren Ford(modellen genk zijn: 2.0Tdci (dw10b=140pk), (Dw10c=136,163 nieuwe generatie), (2.0Scti ecoboost 203 en 240pk), (1.6GdtiEcoboost 160pk),2.2Tdci (Dw12c 200pk)

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Helemaal niet waar.....
            Ik heb al een S-max vervangwagen gereden en die had al 210 000Km (2.0Tdci 140pk). Onderhoudsboekje was erbij en geen een spoor van ''major'' vervangingen.
            De 1.8Tdci moet je gewoon niet kopen.... ik koop toch ook nooit een auto zonder te weten welke motor het beste, betrouwbaards is.
            Ze bouwen de 1.8Tdci niet meer trouwens in de S-max.
            Beste motoren Ford(modellen genk zijn: 2.0Tdci (dw10b=140pk), (Dw10c=136,163 nieuwe generatie), (2.0Scti ecoboost 203 en 240pk), (1.6GdtiEcoboost 160pk),2.2Tdci (Dw12c 200pk)
            Ik heb een grote herstelling nog niet dikwijls in mijn onderhoudsboekje zien staan.

            We zullen wel pechvogels geweest zijn: 3 op 3 met dikke probs.... kort na de 100 k.

            Comment


            • #26
              In een onderhoudsboekje staat niet meer dan een stempel. Wat je daaruit komt te weten is dat hij dan naar de garage is geweest, en op hoeveel kilometers. Wat er effectief aan gedaan is geweest, moet je al de facturen opvragen.

              Trouwens, heeft een 2.0 noodzakelijk een ander vliegwiel dan de 1.8?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                In een onderhoudsboekje staat niet meer dan een stempel. Wat je daaruit komt te weten is dat hij dan naar de garage is geweest, en op hoeveel kilometers. Wat er effectief aan gedaan is geweest, moet je al de facturen opvragen.

                Trouwens, heeft een 2.0 noodzakelijk een ander vliegwiel dan de 1.8?

                Awel, om de 20 000km een stempel lijkt me toch zorgeloos. Hij reed ook geweldig goed, trok goed (Egr was toe), trilde ietsjes maar niet voor te zeggen dat er iets aan scheelde.....

                Van de fabriek heeft de 2.0tdci inderdaad een ander vliegwiel, maar je kan ze waarschijnlijk in de 1.8tdci ook steken. Prijs van 1.8tdci vliegwiel in rond de 500-600euro. Prijs 2.0Tdci (nieuw) weet ik niet want er zijn nog geen gevallen van stukken. motor is al bijna 4 jaar oud.....

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  In een onderhoudsboekje staat niet meer dan een stempel. Wat je daaruit komt te weten is dat hij dan naar de garage is geweest, en op hoeveel kilometers. Wat er effectief aan gedaan is geweest, moet je al de facturen opvragen.

                  Trouwens, heeft een 2.0 noodzakelijk een ander vliegwiel dan de 1.8?
                  Was dit een Pre-productie model?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Beste motoren Ford(modellen genk zijn: 2.0Tdci (dw10b=140pk), (Dw10c=136,163 nieuwe generatie), (2.0Scti ecoboost 203 en 240pk), (1.6GdtiEcoboost 160pk),2.2Tdci (Dw12c 200pk)
                    ²²²² DW10 en DW12 zijn supermotoren op gebied van betrouwbaarheid
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Awel, om de 20 000km een stempel lijkt me toch zorgeloos. Hij reed ook geweldig goed, trok goed (Egr was toe), trilde ietsjes maar niet voor te zeggen dat er iets aan scheelde.....
                      Bij mijn Mercedes zetten ze alleen maar stempels voor het periodiek onderhoud.
                      Iemand die de mijne koopt zal daar niets vreemds merken.

                      De waarheid is dat ik nu 215.000 km heb (3 jaar en paar maand oud) en is volgend al vervangen :

                      - cardan (voor naar achter)
                      - 2 x carter (lekkages)
                      - intercooler
                      - turbo
                      - vliegwiel
                      - onderdrukklep (ofzo, te maken met turbo)
                      - inlaatcollector turbo
                      - uitlaatcollector motor gelast

                      Dus niet bepaald een zorgeloze (bestel)wagen en in het boekje is daar niets van te merken...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                        Bij mijn Mercedes zetten ze alleen maar stempels voor het periodiek onderhoud.
                        Iemand die de mijne koopt zal daar niets vreemds merken.

                        De waarheid is dat ik nu 215.000 km heb (3 jaar en paar maand oud) en is volgend al vervangen :

                        - cardan (voor naar achter)
                        - 2 x carter (lekkages)
                        - intercooler
                        - turbo
                        - vliegwiel
                        - onderdrukklep (ofzo, te maken met turbo):Turboklep?
                        - inlaatcollector turbo
                        - uitlaatcollector motor gelast

                        Dus niet bepaald een zorgeloze (bestel)wagen en in het boekje is daar niets van te merken...

                        Tjah, dat kan best goed zijn!
                        Maar voor mij was dat een cross autoke :p
                        Bolde nog goed, maar die had al roest aan de motorkap, wiellagers waren op vanachteren, kopplingspedaal knakte bij lossen. Voor de rest een goede auto.

                        Zo te lezen bent u nogal een rustige rijders type, niet?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          ²²²² DW10 en DW12 zijn supermotoren op gebied van betrouwbaarheid
                          Das waar! Waarom standaard dan 163pk? als het met gemak 200pk aankan. Hetzelfde voor Dw12, kan gemak standaard 230-240pk hebben en 550Nm.
                          Beestige motoren. Bedankt voor de positieve reactie. (sommige mensen breken mij maar af.....wel niet op deze topic)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                            Tjah, dat kan best goed zijn!
                            Maar voor mij was dat een cross autoke :p
                            Bolde nog goed, maar die had al roest aan de motorkap, wiellagers waren op vanachteren, kopplingspedaal knakte bij lossen. Voor de rest een goede auto.

                            Zo te lezen bent u nogal een rustige rijders type, niet?
                            Zeg niet dat het een slechte bestelwagen is als je die koopt hé. Integendeel, nieuwe turbo en al maar je zal het niet zien aan het boekje .
                            En met de camionette rij ik idd 99% van de tijd rustig, heb mijn 106-ke en mini + escort om me uit te leven .

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                              Bij mijn Mercedes zetten ze alleen maar stempels voor het periodiek onderhoud.
                              Iemand die de mijne koopt zal daar niets vreemds merken.

                              De waarheid is dat ik nu 215.000 km heb (3 jaar en paar maand oud) en is volgend al vervangen :

                              - cardan (voor naar achter)
                              - 2 x carter (lekkages)
                              - intercooler
                              - turbo
                              - vliegwiel
                              - onderdrukklep (ofzo, te maken met turbo)
                              - inlaatcollector turbo
                              - uitlaatcollector motor gelast

                              Dus niet bepaald een zorgeloze (bestel)wagen en in het boekje is daar niets van te merken...

                              Dat is dus het punt wat ik ook eerder wou maken. Die stempels zeggen quasi niks, ok, hij is op onderhoud geweest op kilometerstand 000000. Maar je hebt gewoon geen idee wat er aan de wagen de afgelopen X'duizenden kilometers allemaal aan heeft gescheeld, en wat er allemaal al aan is vervangen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                Das waar! Waarom standaard dan 163pk? als het met gemak 200pk aankan. Hetzelfde voor Dw12, kan gemak standaard 230-240pk hebben en 550Nm.
                                Beestige motoren. Bedankt voor de positieve reactie. (sommige mensen breken mij maar af.....wel niet op deze topic)
                                ik heb het al in vele topics gezegd,de grote HDI's (de DW's dus) zijn de beste diesels die er zijn,en hoe hard ook voor vele: ze zijn beter dan vele Duitse diesels. Spijtig dat de DV6 minder is op gebied van betrouwbaarheid
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  ik heb het al in vele topics gezegd,de grote HDI's (de DW's dus) zijn de beste diesels die er zijn,en hoe hard ook voor vele: ze zijn beter dan vele Duitse diesels. Spijtig dat de DV6 minder is op gebied van betrouwbaarheid
                                  Ja, jij begrijpt me tenminste. Ik durf het al niet meer te zeggen, anders weer zo'n grote menigte op mij af.... Tis spijtig dat de dv6 minder betrouwbaar is, maar het was waarschijnlijk (wat ik ooit eens heb gelezen) dat de olie leidingen naar de turbo te klein zijn. Combineer je dit met een onderhoudsinterval van 30 000 km, dan heb je problemen. Veel bedrijven die een auto hebben met een dv6 motor gaan op 20 000 naar de garage voor een beurt ipv 30 000.
                                  Collega van mij op de werk, heeft een 1.6Tdci Ford focus 109pk (model 2005) heeft problemen met injectoren door slechte diesel en dat bij q8. Nu, bolt die weer slecht en het is (denkt hij) steeds dezelfde injector. Hij gaat wel bij 10 000 km naar de garage voor een beurt. Ik heb em gezegd om de EGR ook zuiver te maken. Stel u voor dat het de heletijd de schuld lag van de EGR dat hij slecht bolt bij koude start en het accelereren in 4e en 5e versnelling.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                                    Bij mijn Mercedes zetten ze alleen maar stempels voor het periodiek onderhoud.
                                    Iemand die de mijne koopt zal daar niets vreemds merken.

                                    De waarheid is dat ik nu 215.000 km heb (3 jaar en paar maand oud) en is volgend al vervangen :

                                    - cardan (voor naar achter)
                                    - 2 x carter (lekkages)
                                    - intercooler
                                    - turbo
                                    - vliegwiel
                                    - onderdrukklep (ofzo, te maken met turbo)
                                    - inlaatcollector turbo
                                    - uitlaatcollector motor gelast

                                    Dus niet bepaald een zorgeloze (bestel)wagen en in het boekje is daar niets van te merken...
                                    Je kon veel dingen voorkomen door eens wat ruwer, hoger in toeren te gaan. Onderdrukklep is waarschijnlijk denk ik toch de turboschoepen ipv turboklep. Turboschoepen die teveel vuil op de schoepen hebben, raken vast.
                                    Inlaatcollector vuil is omdat de EGR steeds werkt en dus continue uw inlaat vervuild.
                                    Uiltaatcollector is omdat je nooit doortrekt. Je blaast het dan ook niet zuiver eh!
                                    Turbo dood, waarschijnlijk door de vaste turbo schoepen. Omdat de turbo dan overtoeren maakt. Maar op 215 000km lijkt me dit een normale levensduur. Er heeft waarschijnlijk ook veel massa ingezeten en dus turbo die gloeienrood wordt.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Je kon veel dingen voorkomen door eens wat ruwer, hoger in toeren te gaan. Onderdrukklep is waarschijnlijk denk ik toch de turboschoepen ipv turboklep. Turboschoepen die teveel vuil op de schoepen hebben, raken vast.
                                      Inlaatcollector vuil is omdat de EGR steeds werkt en dus continue uw inlaat vervuild.
                                      Uiltaatcollector is omdat je nooit doortrekt. Je blaast het dan ook niet zuiver eh!
                                      Turbo dood, waarschijnlijk door de vaste turbo schoepen. Omdat de turbo dan overtoeren maakt. Maar op 215 000km lijkt me dit een normale levensduur. Er heeft waarschijnlijk ook veel massa ingezeten en dus turbo die gloeienrood wordt.
                                      Straf dat ge dat zo allemaal van op afstand kunt zeggen .

                                      Ik rij rustig maar wees gerust, als het nodig is trek ik em wel eens tot het rood zunne, ben geen woesie é . Ik haat het om achter ene te zitten die 80 rijdt ipv 90km/h, zijt maar gerust dat ik dan de 160pk gebruik.
                                      Daar ligt het dus zeker niet aan.
                                      En volgens hun woorden was het een 'onderdrukklep die doorliet'. Vorige keer was het de 'wastegate' die vast zat... Ik ken er niet genoeg van om te zeggen 'dakan' of 'dakanie' .

                                      De intercooler was gescheurd, gekend probleem bij die types volgens de mekanieker.
                                      Uitlaatcollector van motor was gescheurd, zie niet in hoe je dat kan doen door rustig te rijden, integendeel....
                                      Inlaatcollector van turbo was een bout die afbroken was en daardoor dichtte hij natuurlijk niet volledig af.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                                        Straf dat ge dat zo allemaal van op afstand kunt zeggen .

                                        Ik rij rustig maar wees gerust, als het nodig is trek ik em wel eens tot het rood zunne, ben geen woesie é . Ik haat het om achter ene te zitten die 80 rijdt ipv 90km/h, zijt maar gerust dat ik dan de 160pk gebruik.
                                        Daar ligt het dus zeker niet aan.
                                        En volgens hun woorden was het een 'onderdrukklep die doorliet'. Vorige keer was het de 'wastegate' die vast zat... Ik ken er niet genoeg van om te zeggen 'dakan' of 'dakanie' .

                                        De intercooler was gescheurd, gekend probleem bij die types volgens de mekanieker.
                                        Uitlaatcollector van motor was gescheurd, zie niet in hoe je dat kan doen door rustig te rijden, integendeel....
                                        Inlaatcollector van turbo was een bout die afbroken was en daardoor dichtte hij natuurlijk niet volledig af.
                                        Amai zeg!!

                                        Fabriekfout eh! Dat bij een Mercedes....Foei.
                                        Wastegate a.k.a turboklep.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Leg me dan eens uit hoe je zo'n uitlaatcollector van de motor laat scheuren?
                                          Af en toe een aardappel in de uitlaat steken?

                                          Een auto moet er toch tegen kunnen dat er af en toe eens (in D) een kwartiertje plankgas gereden wordt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X