Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegwiel Ford Galaxy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    1.8Tdci is een motor die je zeker moet vermijden als je een ford koopt (behalve focus).

Ik had zo'n Focus, 90000km en was ook naar de zak, eerste en laatste Ford ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
      Ik had zo'n Focus, 90000km en was ook naar de zak, eerste en laatste Ford ....
      Tjah, in 2006 had ik ook een Bmw 320D 163pk. Turbo kapot en draaide op z'n eigen olie. Kreeg em niet meer uit, eerste en laatste Bmw.
      Amper op 82 000Km. Bmw niet waardig, zoals de meeste nu.

Comment

Tjah, in 2006 had ik ook een Bmw 320D 163pk. Turbo kapot en draaide op z'n eigen olie. Kreeg em niet meer uit, eerste en laatste Bmw.
        Amper op 82 000Km. Bmw niet waardig, zoals de meeste nu.

Tja, had ge misschien vermeden als ge wat ruwer, hoger in de toeren was gegaan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Tja, had ge misschien vermeden als ge wat ruwer, hoger in de toeren was gegaan!
          Nope, die auto's hadden een turbo-kwaal. Zeker model 320D. Heel veel problemen. Typ maar in Bmw 320d turbo problems.

Comment

Nope, die auto's hadden een turbo-kwaal. Zeker model 320D. Heel veel problemen. Typ maar in Bmw 320d turbo problems.
            Ik neem het graag van u aan

Comment

Aan uw nick te zien ben jij de juiste om daar over te oordelen.
              Je bent de eerste die ik om een objectief oordeel zal vragen over de kwaliteit van Ford versus BMW.
              En daarna zal ik het eens op een BMW forum gaan vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Je bent de eerste die ik om een objectief oordeel zal vragen over de kwaliteit van Ford versus BMW.
                M'n huidige wagen is toch een Ford, niet?!? Als m'n vorige wagen geen problemen had dan was mijn nick misschien anders geweest.
                Ford heeft vroeger problemen gehad met vliegwiel en Bmw heeft vroeger problemen gehad met Turbo en hun distrubutieketting. Wat is erger? Hoeft niet te vragen.
                Hier is een site waar je alles vindt. Lees het pluske en het minneke.

Very good to drive. Exceptionally good 320d engine. Practical loadspace. Huge performance from 335i.

Comment

Leg me dan eens uit hoe je zo'n uitlaatcollector van de motor laat scheuren?
                  Af en toe een aardappel in de uitlaat steken?

Een auto moet er toch tegen kunnen dat er af en toe eens (in D) een kwartiertje plankgas gereden wordt.
                  Geen idee hoe dat kwam .
                  Merkte opeens een nog al vreemd lawaai op bij gas geven, precies turbine die op toeren kwam .
                  Naar garage, mekanieker halve minuut onder de sprinter. 'Uwe intercooler is gebarsten, dat komt nog al eens voor bij die modellen'.
                  Ok, nieuwe intercooler der in.
                  'Tiens, dat lawaai is er nog steeds'.
                  Ah, den uitlaatcollector is gescheurd....

Tja, hoe komt dat ? Misschien heeft er een Mercedes medewerker een bout te vast of net te los gezet of een lasnaad die niet goed was of ....

Comment

En een motor kan veel hebben zunne.
                    Met mijn eerste circuitmotor heb ik 5 jaar op circuit gereden, buiten 1 kapotte gaskabel en het gewone onderhoud heb ik daar nooit aan gewerkt.
                    Mijn andere circuit- en racemoto's hadden maar van 1 ding last na verloop van tijd en dat waren de versnellingsbakken, 2e en 3e zien enorm af en op den duur moet je daar wel eens een paar tandwielen (laten) vervangen. Maar het blok zelf houdt wel een ganse tijd uit zunne. Goe warm rijden, op tijd en stond een onderhoud geven, oliepeil in de gaten houden en gaaaaaaaz.

Comment

M'n huidige wagen is toch een Ford, niet?!? Als m'n vorige wagen geen problemen had dan was mijn nick misschien anders geweest.
                      Ford heeft vroeger problemen gehad met vliegwiel en Bmw heeft vroeger problemen gehad met Turbo en hun distrubutieketting. Wat is erger? Hoeft niet te vragen.
                      Hier is een site waar je alles vindt. Lees het pluske en het minneke.

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar...ring-e91-2005/
                      en ford roest en bouwd zijn eigen motoren niet eens meer (zijn nu peugeot en volvo blokken), vroeger zo sterk met hun blokken...

ik had 3jaar geleden een hangaar vol fords en reed daily met een dodge rond van 1977. toen ik ineens veel meer km's privé moest doen, zocht ik een andere auto die goedkoop was, makkelijk in onderhoud, oerdegelijk en liefst belastingsvrij.
                      -ford viel af wegens roest (de pré 1980autos vallen mee, alles erna roest kapot), de 1.8D motoren drinken
                      -opel viel af wegens roest (idem als ford), GM motoren vroeger waren goed, die isuzu blokken later iets minder
                      -franse autos.... zeldzaam boven de 15jaar oud zonder gebreken
                      -italianen: schoon om te zien, maar niet betrouwbaar op leeftijd
                      -VW... golf 2: oerdegelijke 1.6Diesel blokken, carosserie houd beter stand tegen roest dan een golf 3, zuinig, goedkoop, overal stukken voor te krijgen en beginnend oldtimer, dus belastingsvrij.
                      -audi, bmw, mercedes: ook degelijk maar mij te duur

wel raar dat een fordliefhebber dan toch voor een ander merk kiest als betrouwbare daily wagen

Comment

Ik heb al spijt van deze post:

Sinds half juli heb ik al een paar probleemjes gehad met mijn Galaxy 1.8TDCi uit 2008.

Nu sinds enkele weken hoor ik tijdens het ontkoppelen een huilend/fluitend geluid gepaard met lichte trilling. Net alsof ijzer op ijzer wrijft. Persoonlijk dacht ik aan de koppeling maar ik lees verontrustende problemen rond het vliegwiel en vraag me af of ik het ook vlaggen heb. (zie ook http://www.autoforum.be/showthread.p...ij-Ford-Galaxy ). Hoewel de motor en het bouwjaar blijkbaar bij de risico groep behoort komt de omschrijving die ik hier lees niet helemaal overeen met wat ik ervaar. Het geluid is enkel de eerste paar keren dat ik ontkoppel als ik vertrek. Eénmaal goed vertrokken hoor ik het niet meer tenzij ik echt met het ontkoppelingspedaal ga spelen om het ‘kritieke’ punt op te zoeken en zo terug het geluid te horen. Ik heb ook al een paar dagen gehad dat ik het niet hoorde (hoopte dat het verdwenen was – helaas). Dit was wel nadat ik met de wagen een veel langere trip (200km) had gedaan dan gewoonlijk. Daarom denk ik ook aan smering????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                          Ik heb al spijt van deze post:

Sinds half juli heb ik al een paar probleemjes gehad met mijn Galaxy 1.8TDCi uit 2008.

Nu sinds enkele weken hoor ik tijdens het ontkoppelen een huilend/fluitend geluid gepaard met lichte trilling. Net alsof ijzer op ijzer wrijft. Persoonlijk dacht ik aan de koppeling maar ik lees verontrustende problemen rond het vliegwiel en vraag me af of ik het ook vlaggen heb. (zie ook http://www.autoforum.be/showthread.p...ij-Ford-Galaxy ). Hoewel de motor en het bouwjaar blijkbaar bij de risico groep behoort komt de omschrijving die ik hier lees niet helemaal overeen met wat ik ervaar. Het geluid is enkel de eerste paar keren dat ik ontkoppel als ik vertrek. Eénmaal goed vertrokken hoor ik het niet meer tenzij ik echt met het ontkoppelingspedaal ga spelen om het ‘kritieke’ punt op te zoeken en zo terug het geluid te horen. Ik heb ook al een paar dagen gehad dat ik het niet hoorde (hoopte dat het verdwenen was – helaas). Dit was wel nadat ik met de wagen een veel langere trip (200km) had gedaan dan gewoonlijk. Daarom denk ik ook aan smering????
                          Hoeveel km heeft je Galaxy?
                          Bezoek aan garage zal duidelijkheid brengen...

Comment

Hoeveel km heeft je Galaxy?
                            Bezoek aan garage zal duidelijkheid brengen...
                            +/- 100000 (wel veel stadsverkeer)

ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe wagen en deze over te laten. Daarom leek het me intressant eens te horen wat men hier denkt zonder de garage te moeten inlichten over het probleem wat de overnameprijs zou kunnen beinvloeden...

Comment

+/- 100000 (wel veel stadsverkeer)

ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe wagen en deze over te laten. Daarom leek het me intressant eens te horen wat men hier denkt zonder de garage te moeten inlichten over het probleem wat de overnameprijs zou kunnen beinvloeden...
                              Ik veronderstel dat iedere geïnteresseerde die wrijving wel zal voelen, en als die geïnteresseerde goed geïnformeerd is, hetzelfde vermoeden heeft als jij wat de oorzaak kan zijn, alsook wat de vervanging van een vliegwiel kost, kan je zelf vermoeden wat de invloed daarvan op je vraagprijs zal zijn.
                              Stel dat je een onwetende koper betreft, wil je dan werkelijk die wagen verkopen aan je gewenste prijs, wetende welke kosten er voor de koper vrijwel onmiddellijk zitten aan te komen..

Comment

Ik veronderstel dat iedere geïnteresseerde die wrijving wel zal voelen, en als die geïnteresseerde goed geïnformeerd is, hetzelfde vermoeden heeft als jij wat de oorzaak kan zijn, alsook wat de vervanging van een vliegwiel kost, kan je zelf vermoeden wat de invloed daarvan op je vraagprijs zal zijn.
                                Stel dat je een onwetende koper betreft, wil je dan werkelijk die wagen verkopen aan je gewenste prijs, wetende welke kosten er voor de koper vrijwel onmiddellijk zitten aan te komen..
                                Dat is juist het probleem, ik ken iemand die mogelijks de wagen wil overnemen, en hem wil ik correct informeren. Na de recente kosten op mijn galaxy heb minder 'medelijden' met de garage. Als ik naar de garage rij en ze maken dan een testrit zal de wagen het geluid niet maken... Zoals ik schreef, het enkel nadat de wagen een tijdje heeft stilgestaan en dan de eerste (paar) ontkoppeling(en).

Comment

Dat is juist het probleem, ik ken iemand die mogelijks de wagen wil overnemen, en hem wil ik correct informeren. Na de recente kosten op mijn galaxy heb minder 'medelijden' met de garage. Als ik naar de garage rij en ze maken dan een testrit zal de wagen het geluid niet maken... Zoals ik schreef, het enkel nadat de wagen een tijdje heeft stilgestaan en dan de eerste (paar) ontkoppeling(en).
                                  Dan zou ik eerst je garage, of een onafhankelijke hersteller, eerst laten analyseren wat het probleem precies is. Misschien is het inderdaad niet noodzakelijk het vliegwiel. Zonder die analyse kan je toch je geïnteresseerde kennis niet op een correct manier informeren.

Comment

Dan zou ik eerst je garage, of een onafhankelijke hersteller, eerst laten analyseren wat het probleem precies is. Misschien is het inderdaad niet noodzakelijk het vliegwiel. Zonder die analyse kan je toch je geïnteresseerde kennis niet op een correct manier informeren.
                                    Als die kennis echt geïntresseerd blijft zal ik dat zeker doen. Ik hoop (ijdele hoop?) hier echter een signiaal op te vangen dat het mogelijks te wijten is aan iets anders (kleinere kost). Dan zou ik de herstelling gewoon nu doen. Het zal toch wel enkele maanden (mss half jaar) duren totdat ik een nieuwe wagen heb gekozen, besteld en geleverd krijg. Als mijn slecht vermoeden hier echter bevestigd zou worden dan zou ik sneller voor een nieuwe wagen kiezen.

Comment

Tommie, deed jij met je Galaxy meer stadsverkeer dan snelweg?
                                      Vliegwielproblemen lijken me ook vooral bij de 1.8 op te duiken (om een of andere reden).

Comment

Ik deed eigenlijk weinig stadsverkeer.
                                        Op mijn dagelijkse rit had ik wel wat file, maar ik reed nogal dikwijls door Duitsland, en dan was het een paar honderd km zonder koppeling.

Er reden in ons bedrijf nog 2 andere Ford's rond met die motor en die kregen juist dezelfde problemen rond de 100k.

Bij mij kwam er dan nog een enorm gat in de uitlaat (diesel, 3 jaar oud), en de turbo die los kwam van de motor.

Verkoop die auto gewoon zo snel mogelijk aan de garage, en zadel er geen kameraad mee op.
                                        Bij een overname hoef je U daar niks van aan te trekken, de garage moet toch garantie geven....

Comment

Vergeet t nieuwe rijden, gas volledig induwen onder 1000tpm en snel opschakelen zijn nefast voor t vliegwiel.
                                          Eco driving zeggen ze dan: tot wel 3 liter besparing op 100km.
                                          Maar na 100.000 km betaal je t gewoon terug.
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X