Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Spijtig dat het prijsverschil tussen 95 en 98 tegenwoordig groot is, anders zou ik altijd zo wie zo 98 tanken zonder nadenken.
    Ik vind het straf dat er geen informatie te vinden is in de handleiding ivm de 3.0 en wel ivm de 2.5.

    Gohja,hoeveel scheelt het op een naftbak ?,voor mij verwaarloosbaar ...sigaretten slaan ook altijd maar op,iemand die Marlboro rookt zal ze dan ook niet zelf beginnen draaien ,ik wil gewoon het beste voor m'n hok,zodat als er iets aan scheelt ik het niet op dienen bucht moet steken,spreekwoord luidt:gierigheid bedriegt de wijsheid...
    Last edited by ; 30/08/2013, 14:25.

    Comment


    • Repost.......

      Comment


      • vroeger, toen ik met een opel ascona reed, was dit 20fr verschil op een volle tank.

        ik neem nu de gul aan de vichtseweg (ik woon er 100meter af).
        95 staat 1,60: 50liter tanken is 80€
        98 staat 1,65: 50liter tanken is 82.5€ (met 95 zou ge 1,56liter meer hebben)

        stel dat de auto 10liter verbruikt. met 82,5€ aan 95 zou ge dus 516,5km doen terwijl ge maar 500 kunt met uwe tank 98. indien de auto op 98 zijn verbruik zou dalen naar 9,7liter, kunt ge dus evenver rijden

        Comment


        • Dat hadden we al door.
          Als de prijs 3% duurder is, maar je geraakt 3% verder, dan maakt het niet uit wat je tankt.

          Feit is, dat je verbruik makkelijk 10% schommelt afhankelijk van je rechtervoet, en of je goed geslapen hebt of niet.
          Dus echt bewijzen dat je 3% minder verbruikt kan je alleen maar doen door:

          - hetzelfde traject bij dezelfde omstandigheden met cruise control af te leggen

          Als je dat echt wil testen heb je ofwel een testpiste nodig, ofwel doe je dat 's nachts op de autostrade, zodat je minstens 20km kan rijden met de cruise op.
          Het moet ook 2 keer op dezelfde plaats zijn, en liefst met identiek dezelfde vertrekpunten.

          Voor elke brandstof minstens een keer of 3 meten, en die metingen moeten ook binnen de 3% liggen, anders is je basis al verkeerd.

          Comment


          • Bij Lukoil in Geel:

            95+: 1,506
            98: 1,661

            0,155 verschil. Op een volledige bak is dat: €8,835 en met een verbruik van 10 à 11 L/100km loopt dat toch snel op. Hetgeen ik met 98 zou uitsparen is niet voldoende omdat het prijsverschil te hoog is.



            Ik heb geen cruise control. Ik heb enkel voet control.

            Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
            Gohja,hoeveel scheelt het op een naftbak ?,voor mij verwaarloosbaar ...sigaretten slaan ook altijd maar op,iemand die Marlboro rookt zal ze dan ook niet zelf beginnen draaien ,ik wil gewoon het beste voor m'n hok,zodat als er iets aan scheelt ik het niet op dienen bucht moet steken,spreekwoord luidt:gierigheid bedriegt de wijsheid...
            Knap gezegde. Had ik nog nooit van gehoord. Ga ik uitprinten en boven mijn bed hangen want ik zit soms nogal op mijn geld. (100x )

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              .
              .
              .
              .

              Knap gezegde. Had ik nog nooit van gehoord. Ga ik uitprinten en boven mijn bed hangen want ik zit soms nogal op mijn geld. (100x )
              Maar dan moet ik eerst een zwart inkpatron gaan halen voor de printer . Maa ja, da kost weeral zo veel, hé.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                Maar dan moet ik eerst een zwart inkpatron gaan halen voor de printer . Maa ja, da kost weeral zo veel, hé.
                een negerke

                Comment


                • Ik tank nu al bijna een 8 jaar denk ik Dats24 , waarom, t’is makkelijk omdat ik hier een paar stations in m’n buurt heb waar ik regelmatig langskom, t’is goedkoop en ieder maand factuurtje met domiciliering, geen werk aan. Daarvoor heb ik een jaar of 5 Power getankt ( toen woonde ik nog op 500m van zo’n pomp vandaar de keuze ) . Nooit enig probleem gehad door dergelijke merken te tanken, geen verstopte filters, stotterende motoren enz… tot over een jaar of 3 deed ik toch meestal tussen de 50.000 en 70.000km op jaarbasis, ik tankte dus nogal wat. Met de wagens die ik in die periode heb versleten reed ik meestal een jaar of 4 om dan te vernieuwen. Buiten een defecte EGR klep ( op m’n eerste A6 , model 2005 ) en een defecte servopomp nog nooit defecten gehad aan en rond de motor. Zo slecht zal die goedkope diesel dan wel niet zijn zeker… Dat ik 3% trager ben dan de rest die wel V-power tankt zal me worst wezen, tegenwoordig zijn 70% van de wagens rondom mij eco lease bakken dus daar zal het niet van komen. De eerste weg zijn aan de lichten zegt me ook niet veel…

                  Comment


                  • Makro diesel , prima brandstof voor mijn zuinige eco diesel.

                    Comment


                    • Ik heb het al eerder gezegd, maar deze keer met cijfers.

                      Lange tijd Shell V-Power getankt: Gemiddeld verbruik 5,75 liter; beste verbruik 5,53 liter
                      Effe Shell gewone diesel getankt: Gemiddeld verbruik 6,30 liter
                      Nu reeds enkele tanks Esso diesel: Gemiddeld verbruik 5,41; beste verbruik 5,30 liter
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • In't begin lange tijd esso: Vebruik 7,6 (beste 7,3)
                        Daarna af en toe Shell V-power gevarieert met Shell diesel: verbruik 7,3 (beste 7,0)
                        Nu Aral Ultimate diesel gevarieert met Bp ultimate (soms ook shell diesel): verbruik 6,8 (beste 6,6)
                        Gecombineerd met een stiller lopende motor, meer gasrespons, trekt langer door, minder motorstress,
                        Tijdens de winter een VEEL betere start en minder ''dieselklop'' Als je in de details gaat kijken: lager verbruik zorgt er ook voor dat m'n motor gezonder is, minder vervuiling van de EGR, roetfilter die een langere levensduur heeft....
                        Last edited by ; 30/08/2013, 22:50.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Makro diesel , prima brandstof voor mijn zuinige eco diesel.
                          En niet alleen voor eco diesels!

                          Comment


                          • Trouwens, kheb video's vergeleken van een Audi a6 c7 3.0TFSI. Stock doet em 0-200 in 23sec. Met Euro 98 19.5sec en met 102 Octaan van Aral 17.5 sec. Duidelijk verschil.

                            Comment


                            • Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

                              Kvind da echt raar. U ford past zich compleet aan aan welk merk ge tankt, het word een compleet andere auto precies.

                              Ik heb gisteren de porsche volgetankt bij lukoil en heb ook eens wat getest.

                              Verbruik stond op 20ltr en volgens de chrono 0-100 in 3,87 sec.

                              Dan volgetankt met 98 van shell en raar maar waar, geen verschil merkbaar..
                              Last edited by kefkie; 30/08/2013, 23:05.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                In't begin lange tijd esso: Vebruik 7,6 (beste 7,3)
                                Daarna af en toe Shell V-power gevarieert met Shell diesel: verbruik 7,3 (beste 7,0)
                                Nu Aral Ultimate diesel gevarieert met Bp ultimate (soms ook shell diesel): verbruik 6,8 (beste 6,6)
                                Gecombineerd met een stiller lopende motor, meer gasrespons, trekt langer door, minder motorstress,
                                Tijdens de winter een VEEL betere start en minder ''dieselklop'' Als je in de details gaat kijken: lager verbruik zorgt er ook voor dat m'n motor gezonder is, minder vervuiling van de EGR, roetfilter die een langere levensduur heeft....
                                Wel serieuze verbruikscijfers.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                  Wel serieuze verbruikscijfers.
                                  Ja, vind ik ook! In't begin was dat echt een zuiper!
                                  Nu gechipt daalt het verbruik ook een beetje. Maar tijdens de winter stijgt het verbruik naar 6.9-7.0. Vroeger was da echt 7.6 in de winter en 7.3 in de zomer

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Kvind da echt raar. U ford past zich compleet aan aan welk merk ge tankt, het word een compleet andere auto precies.

                                    Ik heb gisteren de porsche volgetankt bij lukoil en heb ook eens wat getest.

                                    Verbruik stond op 20ltr en volgens de chrono 0-100 in 3,87 sec.


                                    Dan volgetankt met 98 van shell en raar maar waar, geen verschil merkbaar..

                                    Niet waar. M'n Ford past zich aan aann de hoeveelheid cetaan. In Belgie 51-53. Dus meeste mensen (hier) ondervinden geen verschil omdat cetaan hier in belgie tussen de 51 en 53 ligt. Als je naar Duitsland gaat en je tankt Aral of in Nederland Bp dan ligt het cetaan een STUK hoger. 57.5-61.5. Daar past m'n wagen zich aan. Dan inderdaad wordt het een heel andere auto.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Kvind da echt raar. U ford past zich compleet aan aan welk merk ge tankt, het word een compleet andere auto precies.

                                      Ik heb gisteren de porsche volgetankt bij lukoil en heb ook eens wat getest.

                                      Verbruik stond op 20ltr en volgens de chrono 0-100 in 3,87 sec.

                                      Dan volgetankt met 98 van shell en raar maar waar, geen verschil merkbaar..
                                      Welke porsche is dat dan die op 3.8 op 100 zit ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Welke porsche is dat dan die op 3.8 op 100 zit ?
                                        Dat moet toch al een serieuze porsche zijn. Moet toch een Porsche 911 Turbo zijn fzo.. Betwijfel ik dat hij zo ene heeft. (Kan mis zijn natuurlijk)

                                        Comment


                                        • Bijna allemaal diesel reacties. Is niet relevant gezien ik met naft rijd. (Nie slecht bedoeld. Keep on posting please).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X