Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Hou u eens bezig en post hier eens de goedkoopste auto(lees geen jeep, suv, camionette, aixam, vrachtwagen) die je kan vinden aan Belgische dealprijzen prijzen (lees niet in duitsland , timboekte of de noodpool) die effectief Ron98 nodig heeft.
    Ik lees het graag
    Wilt dat dan zeggen dat ik met een dure auto rij? Correct!
    Weet jij ze? Want in Belgie heb je geen nieuwe auto die goedkoop is en die 98 MOET hebben.

Comment

• Tenzij je gaat kijken naar Bmw m3 RC autokes.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten

wakker worden.

Awel, ik ga eens een tijdje 95 tanken en proberen zo objectief mogelijk kijken of er een verschil is qua prestaties en aantal km met een volle bak.

Als gewone benzine even goed is als premium benzine en 98, dan snap ik niet waarom bepaalde deftig presterende auto's minstens 98 MOETEN tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            wakker worden.

Awel, ik ga eens een tijdje 95 tanken en proberen zo objectief mogelijk kijken of er een verschil is qua prestaties en aantal km met een volle bak.

Als gewone benzine even goed is als premium benzine en 98, dan snap ik niet waarom bepaalde deftig presterende auto's minstens 98 MOETEN tanken.
            Beter presterende wagens MOETEN geen 98 tanken, en kunnen ook op 95 rijden. Echter zullen ze wel beter lopen en presteren op 98.

Comment

• Ik bedoelde "moeten", volgens de handleiding, dus voorgeschreven best 98 te tanken. Volgens dat filmpje is er geen verschil tussen gewone 95 en 98. Maar ja, een Toledo is geen deftig presterende auto.

Comment

• Beetje dieselolie op het vuur; de handleiding van mijn f20 adviseert ook bij BP te tank. Niet makkelijk in België

Comment

Ik bedoelde "moeten", volgens de handleiding, dus voorgeschreven best 98 te tanken. Volgens dat filmpje is er geen verschil tussen gewone 95 en 98. Maar ja, een Toledo is geen deftig presterende auto.
                  Eigenlijk is dat zever wat ze in de handleiding schrijven. Bij m'n vriendin haar C3 (1.4 atmo benzine) wordt 98 aangeraden, omdat die dan soepeler zou lopen. 95 gaat ook perfect, maar zou dan minder soepel lopen. Ik viel omver toen ik dat las. In de garage zelf zeiden ze ook om 98 te tanken, wtf?!

Comment

• Tegen mij is gisteren ook gezegd van 98 te tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Wilt dat dan zeggen dat ik met een dure auto rij? Correct!
                      Weet jij ze? Want in Belgie heb je geen nieuwe auto die goedkoop is en die 98 MOET hebben.
                      Jij rijdt toch niet met een dure auto?

Die auto heeft 50k gekost - korting en - korting als ford medewerker. Dan zal er niet veel meer van overschieten.

En het is niet omdat jij met een dure auto rijdt qua opties, dat de motor duur is en inneens meer waard is.

De motor is dezelfde in de basisuitvoering van 25k (of wat het ook mag zijn), dan in een full option van 50k.

Zelfde voorbeeld als bv de 1.9tdi. Die vond je terug in een goedkope ibiza van 12.000€ destijds maar ook een een high end A6 die gemakkelijk x2 of x3 is.

Wilt dat dan zeggen dat de 1.9 in de A6 betere diesel moet hebben omdat die duurder is dan dezelfde 1.9 in een ibiza?
                      BMW X5 45e

Comment

• Mss houdt dezelfde tdi het langer uit in een lichte ibiza dan in zware A6
                        Hoeveel weegt zo'n sport-ford eigenlijk?

Comment

• Ben niet volledig mee... sinds wanneer is een s-max een dure wagen? Da's toch gewoon een beetje de betere middenklasse? Mijn vorige auto was een Espace en die zat volgens mij ook in die categorie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Mss houdt dezelfde tdi het langer uit in een lichte ibiza dan in zware A6
                            Hoeveel weegt zo'n sport-ford eigenlijk?
                            Weegt een kleine 1600 kg denk ik.

Comment

• Tel er maar 200 kg bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Tel er maar 200 kg bij.
                                En aan wat zou die 200 kg extra dan liggen?
                                Gewicht zou 1590 kg zijn, give or take.
                                2e tabje, bij maten / gewichten.

Comment

• Valt nog best mee 1600kg.

Comment

• Inderdaad, Rond de 1600 kg. Dus dat gaat heel goed vooruit met 200pk

Straks ga ik naar Duitsland. Kan ik Aral ultimate diesel eringooien. Het verschil zal ik straks wel posten. Maar over dat moet ik niet gaan twijfelen.

Comment

• Normaal voel je dat toch zo vlug niet? Moet je niet minstens één bak leeg gereden hebben eer je iets van verschil kunt voelen?

Comment

Normaal voel je dat toch zo vlug niet? Moet je niet minstens één bak leeg gereden hebben eer je iets van verschil kunt voelen?
                                        Bak is bijna leeg en ik moet nog vertrekken. Daarna gooi ik em wel bijna vol. voor 80 euro. dan heb ik ongv 80% vol.

Comment

Normaal voel je dat toch zo vlug niet? Moet je niet minstens één bak leeg gereden hebben eer je iets van verschil kunt voelen?
                                          Inderdaad
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X