Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Zou nogal erg zijn als ik het wist, zonder de eigenaar van de auto te zijn.
    Je weet het toch!
    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Kikkie, uw auto kan en zal op 95 octaan ''bollen''. Is niet dat je 95 tankt dat je motor niet zal starten of rijden. Met 98 octaan heb je WEL meer voordelen dan 95 octaan. Maar als je op je portomonnee let, dan zeg ik: tank 95 bij een goed merk (dus bijvoorbeeld Lukoil, wat je nu dus tankt) Echter zal je minder prestaties hebben, waarschijnlijk meer verbruik, motor die beetje luider draait en trilt. Af en toe eens V-power kan goed doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Je weet het toch!

Chemisch gezien is dit zo. Maar ik denk dat de eigenaar dat wel kan bevestigen.

Comment

Chemisch gezien is dit zo. Maar ik denk dat de eigenaar dat wel kan bevestigen.
        Dus jij weet wat de eigenaar weet, voelt,... . Sterk!

Comment

Dus jij weet wat de eigenaar weet, voelt,... . Sterk!
          Ford-Power.......

Comment

Ford-Power.......
            Veelzeggend.

Comment

Veelzeggend.
              Meer is niet nodig...

Comment

Meer is niet nodig...
                Of het veel of weinig is, je zegt toch niks.

Comment

• tip: ga eens op facebook naar powerplus engineering, een tamelijk gekende tuner met goede reputatie, er staat een focus rs getuned op met 95 en getest. even later terug getest met 98, scheelt heel wat pks.

Comment

• Tjonge, tjonge, tjonge,

In 40 is het ook zo begonnen en het heeft 5 jaar geduurd........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      tip: ga eens op facebook naar powerplus engineering, een tamelijk gekende tuner met goede reputatie, er staat een focus rs getuned op met 95 en getest. even later terug getest met 98, scheelt heel wat pks.
                      Dus is Ford Belgium verkeerd als ze zeggen dat 'ie met 95 moet bollen?

Comment

tip: ga eens op facebook naar powerplus engineering, een tamelijk gekende tuner met goede reputatie, er staat een focus rs getuned op met 95 en getest. even later terug getest met 98, scheelt heel wat pks.
                        Ja zeker. Maar dat is tuning. Dan MOET de auto 98 hebben voor optimaal te presteren. Bij m'n diesel is dat juust hetzelfde.

Comment

• Ben morgen een dagje vrij.

Ik ga vroeg opstaan en sitopresto naar de korstbijgelegen Ford dealer een getjuunde S-Max kopen.

Rechtover deze dealer ga ik daarmee Luk-oil tanken. uiteraard 98!

I am the best in town hiermee.

Is er nu echt niemand op dit forum die werkzaam is bij een of andere petrolium producent die met echt objectieve kennis van zaken hier een en ander kan verduidelijken?

Dit zou een heel grote meerwaarde geven aan dit anders zo prettig en nuttig forum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                            Ben morgen een dagje vrij.

Ik ga vroeg opstaan en sitopresto naar de korstbijgelegen Ford dealer een getjuunde S-Max kopen.

Is er nu echt niemand op dit forum die werkzaam is bij een of andere petrolium producent die met echt objectieve kennis van zaken hier een en ander kan verduidelijken?

Dit zou een heel grote meerwaarde geven aan dit anders zo prettig en nuttig forum.
                            Ik kan begrijpen dat het moeilijk wordt met al die onzin van FP hier. Maar het is hier al meermaals gezegd geweest. In België kan je met een gerust hart overal gaan tanken, ook met auto's met moderne motoren. Alle brandstofmerken voldoen aan de vereiste geldende normen, er is nergens een bewijs dat merk A slechter zou zijn dan merk B.

Comment

• Sorry maar Ford belgium wat is dat een bediende die in een handleiding iets voorleest? Ik heb het over een getunede wagen die effectief meer pks levert met 98 tov 95. Niks theorie,filmpjes,links...puur meting!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                Ben morgen een dagje vrij.

in een ander topic zei iem die werkt bij shell hun benzine ook naar de witte pompen gaat.
                                BMW X5 45e

Comment

Sorry maar Ford belgium wat is dat een bediende die in een handleiding iets voorleest? Ik heb het over een getunede wagen die effectief meer pks levert met 98 tov 95. Niks theorie,filmpjes,links...puur meting!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                  Een handleiding wordt samengesteld door de fabrikant. Als het daar al verkeerd vermeld wordt, dan is er wel een serieus probleem peins 'k.

Comment

• Hen intussen reeds meer dan 1.000.000 km achter de kiezen met mijn diverse auto's (heb een buitendienstfunctie, dus doe aardig wat kilometers, hout vasthouden, tot nog toe schadevrij).

Heb gewone diesels met radiaal pompen gehad, pompverstuivers (VW), nu common-rail techniek.(zowel Peugeot, Citroen, Renault en nu volvo)

Heb beschikking gehad over tankkaarten van Total, Shell, Esso, kortom de gekende merken.

Heb nooit een brandstof geralateerd probleem gehad.

Qua verbruik.... het rechter voetje hé!

Comment

Welke auto heb je?
                                      vw 6 gti (2.0tsi dus)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        vw 6 gti (2.0tsi dus)
                                        Oei, da's een 'prestatiewagen'. Wat gaat 'm nu weer uit z'n hoed gaan toveren.

Comment

Ik kan begrijpen dat het moeilijk wordt met al die onzin van FP hier. Maar het is hier al meermaals gezegd geweest. In België kan je met een gerust hart overal gaan tanken, ook met auto's met moderne motoren. Alle brandstofmerken voldoen aan de vereiste geldende normen, er is nergens een bewijs dat merk A slechter zou zijn dan merk B.
                                          Het meest zinnige wat hier al verschenen is in dit topic!

Comment

Working...
                                          X