Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Bah der is toch een groot verschil tussen premium/niet premium 95/98 brandstof en banden hoor voor mij. Banden zijn het enige stuk van mijn wagen die contact moeten en mogen maken met de weg (als andere stukken van de wagen contact maken met de weg ben ik niet goed bezig ) en banden behoren voor mij tot de veiligheidsonderdelen van mijn wagen daarop besparen vind ik niet verantwoord, brandstof anderzijds zit het verschil vooral tussen mijn twee oren, en daar ben ik mij zeer van bewust, ik tank normaal altijd één en hetzelfde merk, laatst waren ze echter het tankstation aan het herbouwen en heb ik een ander merk getankt en neen ik heb niets gemerkt maar toch ga ik nu terug naar mijn vertrouwde merk...
    Heb me slecht uitgedrukt. Je hebt gewone bridgestone en dan Potenza's. Net als de eagle F1 etc. Duurdere modellen van de goede merken. Heb je op je leasebak met 1.6 TDI eco een Eagle F1 band nodig of niet? :-)

Terug on topic. Heb een vriend die in de haven werkt. Hij beweert dat je het minste vervuiling gaat vinden in brandstoffen van de bekende merken (Shell etc). Ze zitten aanvankelijk in dezelfde silo's. Op het einde is er een prijzenslag voor de budget pompen (lokale stations). Ik zeg niet dat die slecht zijn, want alles wordt gecontroleerd, maar die van Shell zullen net dat tikkeltje minder vervuiling hebben. Dixit die maat van me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Heb je op je leasebak met 1.6 TDI eco een Eagle F1 band nodig of niet? :-)
      Ik heb op mijn 1.9 TDI krel michelin supersports liggen
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Gij hebt dan ook geen gewone 1.9 TDI hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Only the very best

Comment

• Over op http://www.gtplanet.net/forum/index.php heb ik gisteren, van een heel slimme Brit, die adminitrator is op GTP (iemand met een IQ van 178 moleculair bioloog is en kankeronderzoek heeft gedaan), die zelf een ST220 had te horen gekregen dat de ST220 motor ontwikkeld (heeft een knock senor) is voor 98 en deze motor met het hoge compressiewaarde wel degelijk prestatie verhoging heb. Ook zou 98 de kleppen en de pistons minder snel doen verslijten.

Zit niks anders op dan mijne tuut op stal te zetten en met een Smart beginnen te rijden.

Het is trouwens van deze gast dat ik te weten ben gekomen dat diesel uitlaatgassen de meest potente en sterkste kankerverwekkende stoffen bevat die er zijn.
            Last edited by ; 15/09/2013, 11:07.

Comment

• Fout recht zetten. Hij heeft niet echt gezegd dat de ST220 Duratec ST motor specifiek voor 98 ontwikkeld is maar wel voordelen heeft bij 98.

Comment

• Hehe:

We all know that exhaust gases are bad for us, but just how bad? http://www.bbc.co.uk/news/health-18415532 All of a sudden that high MPG diesel looks dirtier than ever.

Oorspronkelijk geplaatst door Famine
                We've known this for years.

Diesel exhaust contains two of the most potent carcinogens ever tested. In fact, the top two - 3-Nitrobenzanthrone and 1,8-Dinitropyrene. They're the top two scorers in the Ames Test for carcinogens and are both exclusively produced by diesel combustion.

If you search GTP for "Nitrobenzanthrone" you'll find a post by me from so long ago I can't even remember when it was... 2005/6 maybe? This isn't news, except to the WHO...

Comment

• Oei... Mag ik me aan een schadeclaim van je verwachten? :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Oei... Mag ik me aan een schadeclaim van je verwachten? :p
                    Yep, mijne bumper voor niks laten spuiten.

En en goeie frut van biologische ingrediënten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Over op http://www.gtplanet.net/forum/index.php heb ik gisteren, van een heel slimme Brit, die adminitrator is op GTP (iemand met een IQ van 178 moleculair bioloog is en kankeronderzoek heeft gedaan), die zelf een ST220 had te horen gekregen dat de ST220 motor ontwikkeld (heeft een knock senor) is voor 98 en deze motor met het hoge compressiewaarde wel degelijk prestatie verhoging heb. Ook zou 98 de kleppen en de pistons minder snel doen verslijten.

Zit niks anders op dan mijne tuut op stal te zetten en met een Smart beginnen te rijden.

Het is trouwens van deze gast dat ik te weten ben gekomen dat diesel uitlaatgassen de meest potente en sterkste kankerverwekkende stoffen bevat die er zijn.

Niet alleen minder laten verslijten, maar ook minder VERVUILEN.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Niet alleen minder laten verslijten, maar ook minder VERVUILEN.
                        Das nog beter. Minder vervuilen is altijd beter. Ik heb ook niet graag vuil polle.
                        Last edited by ; 15/09/2013, 15:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                          Bij ons niet het geval; Normaal gezien zal een Shell Express of Esso Express zijn prijs laten zakken tot die van de goedkoopste uit de omgeving... bij ons zijn de prijzen van Gabriels en Shell Express dus veelal exact dezelfde... en ja dan kies ik wel voor Shell, gewoon voor de zekerheid.

Geen idee waar Gabriels inkoopt ...

Sent from my Samsung Galaxy S3
                          DATS staat steeds mee aan de laagste prijs in Ninove. Als Gabriëls zakt, dan zakt DATS mee. Is trouwens brandstof van Q8 bij DATS.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Is trouwens brandstof van Q8 bij DATS.
                            Niet altijd en zeker niet overal.

Familielid heeft paar jaar geleden de injectiepomp van zijn Renault stukgereden dank zij water in de diesel bij Dats. Uiteindelijk wel allemaal vergoed (zij het niet zonder slag of stoot)
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Fout recht zetten. Hij heeft niet echt gezegd dat de ST220 Duratec ST motor specifiek voor 98 ontwikkeld is maar wel voordelen heeft bij 98.
                              alle benzinemotoren moeten perfect op 95 kunnen draaien ook de hoogperformante
                              ecu en pingelsensor past de parameters aan
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                alle benzinemotoren moeten perfect op 95 kunnen draaien ook de hoogperformante
                                ecu en pingelsensor past de parameters aan
                                Waarschijnlijk wel ja, maar 98 zou beter zijn voor de levensduur van de motor en daar draait het bij mij om.

Comment

Toch wel, momenteel toch.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Familielid heeft paar jaar geleden de injectiepomp van zijn Renault stukgereden dank zij water in de diesel bij Dats. Uiteindelijk wel allemaal vergoed (zij het niet zonder slag of stoot)
                                    Waarheid begint stillekes boven te komen. Kikkie blijf bij de top-merken! Zo'n dikke Ford van u mag niet (weer) stuk!

Comment

• Nog een halve tank Aral 102...

Comment

• Maakt geene zak uit, ge kunt bij elk merk pech hebben.
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Mijn huidige tank doet het goed, al meer dan 1100 km gedaan, waar ik bij Shell amper over de 1000 geraakte.

Comment

Working...
                                          X