Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZelfs een groot deel van de bussen van de lijn tanken bij dats..
mss moeten die bussen eens shell V-power of BP ultimate tanken. komen ze eens op tijdBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendas ook geen referentie.
mss moeten die bussen eens shell V-power of BP ultimate tanken. komen ze eens op tijdOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Er wordt volop werk gemaakt om CNG stations bij te plaatsen. Maar daar gaat wel wat tijd over. Tegen einde 2013 zouden er al 15 operationeel moeten zijn. Ik zal de vraag van Geel eens stellen. Wie weet?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDan steken ze waarschijnlijk allemaal in de gracht, want die chauffeurs kunnen die power niet aan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenPatinerend aanzetten aan elke halte. In derde!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenPatinerend aanzetten aan elke halte. In derde!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten't zijn toch allemaal automatische bakken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Stadsbussen wel ja.
Maar er zitten wel geen Getunede Ford motoren in die op Ultimate ineens 30% meer vermogen hebben hé.
Meestal zijn het Man of Daf zescilinders in lijn...
Tja, als strikske zo verder doet zal de bus nemen de enige manier worden om te rijden met een 6-in lijn met turbo en intercooler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZijn dat geen 5 cilinders met rond de 250pk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenNog efkes en ik ga mijn bakske terug vullen met Lukoil 98. Eigenlijk zou ik, gewoon als test, eens een tijdje met 95+ van Lukoil moet rijden. Zien of er een verschil is met 98.
Volgend voorjaar laat ik de PPK van BMW installeren op m'n 330d en samen met V power diesel zal ik eens ergens op de rollenbank gaan staan. Ben nu al benieuwd.
Comment
-
Klopt, een testbank is de enige manier om definitief te weten te komen of je meer vermogen hebt of niet.
Bij gaat het nog altijd om de levensduur van de motor. Is 95+ van Lukoil goed om een lange levensduur te garanderen of moet ik in dit specifiek geval (motor van mijn auto) met 98 rijden om een langere levensduur te garanderen.
Niet vergeten, ik heb al één motor stuk gereden en heb nu een volledig nieuwe motor steken. >> http://www.autoforum.be/showthread.p...zen&highlight= Ik reed toen jaren lang met 95 en af en toe eens met 98. Ik zal niet zeggen dat de lagerschalen meer speling op minder kilometers krijgen bij 95 dan bij 98 maar ik vraag me toch af .......... .
95+ bij Lukoil is gewone 95 met extra additieven om een betere kwaliteit te verkrijgen dan de gewone 95.
De prijs van 95+ waar ik altijd tank = 1,474
De prijs van 98 waar ik altijd tank = 1,626
Vroeger vroeg ik me dat allemaal niet af maar sinds ik deftige kosten gehad heb, denk ik toch eens 2 keer na.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHij beweert dat je het minste vervuiling gaat vinden in brandstoffen van de bekende merken (Shell etc). Ze zitten aanvankelijk in dezelfde silo's. Op het einde is er een prijzenslag voor de budget pompen (lokale stations). Ik zeg niet dat die slecht zijn, want alles wordt gecontroleerd, maar die van Shell zullen net dat tikkeltje minder vervuiling hebben. Dixit die maat van me.
Ik tank vrijwel altijd Esso, of uitzonderlijk een keer Total, hier in het dorp.
Esso Express in Beveren is trouwens even goedkoop (en soms zelfs goedkoper) dan Avia of DATS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenKlopt, een testbank is de enige manier om definitief te weten te komen of je meer vermogen hebt of niet.
Hoe hoger de energiewaarde van het voedsel van een wielrenner, hoe beter die zal presteren. Volgens mij is dat met benzine net hetzelfde.
EDIT: foutje uit mijn grijze massa corrigeren: octaangetal slaat enkel op klopvastheid, niet op energie ;-)Last edited by K2; 20/09/2013, 11:38.
Comment
-
Octaan getal heeft niks met energieinhoud te maken...
Zoals al 10 keer vermeld, enkel op auto's die met een hoge compressieverhouding zitten zal 98 een verschil maken tov 95.
Ik kan me verder niet voorstellen dat het een effect zou hebben op de slijtage.
Iedere moderne auto heeft een klopsensor, wat betekent dat die zelfs op 91 zou kunnen rijden, maar dan wel ten koste van een paar pk's.
Het verschil tussen de onderlinge merken zit in de additieven. Zo kan één vrachtwagen eerst een Esso betanken en daarna Total of DATS. Er zal alleen een ander additief aan toegevoegd worden tijdens het tanken.
De meeste petroleummerken rijden trouwens zelf niet meer met tankwagens rond, maar besteden dit uit. Zo zie je meer en meer blanco tankwagens brandstof leveren.
Denk maar eens na, stel dat die merken allemaal met eigen wagens met merknaam er op zouden rijden, hoeveel van die tankwagens zouden we dan niet in het straatbeeld moeten zien denk je? Bedenk maar eens wat voor volumes er elke dag getankt worden.
Comment
Comment