Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Al een paar dagen op Ultimate aan't rijden en het blijft een zalig spul! Je voelt totaal geen trillingen binnen en vanbuiten kan je niet onderscheiden als het een diesel of benzine is. Gasrespons is er direct en hij blijft trekken tot het einde. Als de motor koud is loopt em rustiger en stiller. Geweldig spul die ik blijf tanken! Prijs was 1,425 euro. Goedkoper dan de duurste diesel in Belgie!
    Wat is het verschil tss BP ultimate en V power? Mijn diesel klinkt nog steeds als een diesel zelfs met V Power... Hoewel het idd rustiger loopt, is het wel nog altijd geen benzine...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
      Al een paar dagen op Ultimate aan't rijden en het blijft een zalig spul! Je voelt totaal geen trillingen binnen en vanbuiten kan je niet onderscheiden als het een diesel of benzine is. Gasrespons is er direct en hij blijft trekken tot het einde. Als de motor koud is loopt em rustiger en stiller. Geweldig spul die ik blijf tanken! Prijs was 1,425 euro. Goedkoper dan de duurste diesel in Belgie!
      wow, dan is die wel goedkoop, de Shell V-Power staat altijd aan de max prijs en die is idd hoger.

      Ik blijf momenteel Esso tanken, doet het nog steeds goed.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • De ESSO waar ik altijd diesel tank is sinds kort een wit merk, maar ik zie nog steeds de vrachtwagens van ESSO leveren. 't Zal dus nog steeds ESSO in onderaanneming zijn neem ik aan, ik merk alleszins geen verschil, niet op verbruik, noch op rijcomfort.

        Edit: hoewel, ik merk niets aan mijn auto, maar mijn camion zuipt de laatste weken wel 3 liter meer, ik dacht door de ouderdom, maar zou het daaraan kunnen liggen? Liggen ook wel net sneeuwbanden op sinds dat verbruik gestegen is, zal dus eerder daarmee zijn denk ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          De ESSO waar ik altijd diesel tank is sinds kort een wit merk, maar ik zie nog steeds de vrachtwagens van ESSO leveren. 't Zal dus nog steeds ESSO in onderaanneming zijn neem ik aan, ik merk alleszins geen verschil, niet op verbruik, noch op rijcomfort.

          Edit: hoewel, ik merk niets aan mijn auto, maar mijn camion zuipt de laatste weken wel 3 liter meer, ik dacht door de ouderdom, maar zou het daaraan kunnen liggen? Liggen ook wel net sneeuwbanden op sinds dat verbruik gestegen is, zal dus eerder daarmee zijn denk ik.
          Ale toch iemand die winterrubber onder zijne camion steekt, zijn er veel die dat niet doen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ale toch iemand die winterrubber onder zijne camion steekt, zijn er veel die dat niet doen.
            Deden ze bij ons ook niet, tot ik er zelf genoeg naar gevraagd had, nu hebben ze er allemaal onder zitten.

            Comment


            • Zo moet dat.

              Ik ben er op het werk ook al over bezig geweest om er onder de vrachtwagen en de bestelwagens te zetten.
              En een bestelwagen, met bijna kale zomerbanden, daar kruip ik bij winterweer gewoon niet in, dat weten ze ook al op het werk.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Zo moet dat.

                Ik ben er op het werk ook al over bezig geweest om er onder de vrachtwagen en de bestelwagens te zetten.
                En een bestelwagen, met bijna kale zomerbanden, daar kruip ik bij winterweer gewoon niet in, dat weten ze ook al op het werk.
                Hier was dat ook zo. Mijn zomerbanden waren nog op 50%, maar met een zomerband op 50% ga ik niet door sneeuw, dus gevraagd om winterbanden te mogen leggen. Was na een paar weken argumenteren goed en week nadien had de rest er ook.
                Op mijn vorige werk vonden ze dat allemaal te duur, met de chauffeurs die regelmatig miserie hadden om ergens weg te raken als gevolg. Nu rijden we gewoon op twee setjes. November-maart met de sneeuwband, de rest van 't jaar op de zomerband.

                Comment


                • het is bijna geen kost, want als je tijdens de winter op die winterbanden rijd, verslijten je zomerbanden niet. en omgekeerd.
                  je hebt alleen een grotere aankoop in het begin en wat ruimte nodig voor stockage. het geld verdien je terug wanneer je de eerste keer banden vervangt (met 1set zit je dan al aan de 2de keer vervangen).

                  als zomerbanden op zijn, kan je evengoed splinternieuwe zomerbanden leggen vlak voor de winter. het is nog geen winterband, maar de prestaties zijn wel beter en goed genoeg voor in belgie (als je de rijstijl ook nog steeds aanpast).

                  om weer op die brandstof te komen, toen ik mijn golf diesel kocht, dan rammelde die heel zijn dashboard door elkaar op ralenti. werd er echt gek van.
                  nu na 3jaar is die auto volledig stil, dashboard trilt ook niet als ik voor een rood licht sta. en ik tank nog altijd de goedkoopste brandstof die ik vind (momenteel gabriels aan 1.28€/l)
                  ik zou wel eens de test willen doen. 2 exact dezelfde autos met dezelfde motor die ook gelijkaardig klinken als ze naast elkaar staan.
                  de ene tank dan eens van die ultimate/V-power en de andere blijft normaal doortanken zoals hij deed.
                  na een week ofzo die 2 naast elkaar en een paar vrijwilligers er naar laten luisteren ZONDER te zeggen welke veranderd is van brandstof.
                  ben benieuwd of die onwetenden het verschil horen van koude start en ralenti draaien.

                  ik houd mijn verbruik nu niet echt meer bij nu. als je dan kijk op pagina 2 hier

                  dan zie je dat mijn verbruik daar allemaal mooi bij elkaar ligt. de afwijking is daar maar een 0.6L/100km verschil tussen de tankbeurten.
                  als je dan terug op pagina 1 kijkt (vooral die grafiek bezien), dan zie je dat er serieus verschil zit in verbruik (scheelt makkelijk 1liter/100km nu). terwijl ik nog altijd normaal rijd, alleen niet meer elke 100km op mijn brandstof meter aan het gapen ben om te zien of die meer zakt of niet.
                  als ik dus morgen ultimate tank omdat ik wil weten of het zuiniger is, dan ga ik die teller weer in het oog houden en automatisch 'economischer' rondrijden.
                  wedden dat ik zelf op frituurolie zuiniger zou worden .

                  op 30/10 tankte ik zelf in luxemburg (die 8km gereden is naar een ander tankstation, de eerste zijn banccontact was kapot en stond ver droog). eerste was shell, 2de weet ik niet meer. en bij het terugkomen (veel bergaf dan) is mijn verbruik gestegen naar 4.8liter. ik rijd nog altijd niet harder dan 100km/h

                  Comment


                  • Na een hele tijd en veeeeele kilometers moet ik toegeven dat 98 betere prestaties geeft en een minder verbruik dan 95.

                    Binnenkort toch eens met Nulon experimenteren.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Wat is het verschil tss BP ultimate en V power? Mijn diesel klinkt nog steeds als een diesel zelfs met V Power... Hoewel het idd rustiger loopt, is het wel nog altijd geen benzine...
                      Verschil tussen V-power diesel en Ultimate diesel is het cetaangehalte. In Belgie hebben wij vanaf 51 cetaan (minimum) tot een maximum van 53. Voor motoren die bestemd zijn voor zuinig te rijden bevoorbeeld 1.6 econetic Tdci in een fiestake is 51 cetaan prima! Ultimate heeft zelfs 55-57.5 cetaan. Dat bepaald niet alleen de KWALITEIT van de diesel maar immers ook hoe de motor loopt en zich ''gedraagt''. Aral heeft zelfs 61.5 cetaan! Waarom allemaal? Omdat in Duitsland de autobahn bestaat. Daar kunnen mensen hunne diesel eens testen in de hoge toeren. Hoe hoger het cetaangehalte hoe beter de verbranding bij hogere toeren. Ultimate (net zoals Vpower) zijn uitstekend geschikt voor auto's met een roetfilter! Hoe beter de verbranding dus minder roet! Bmw diesels zijn diesels bij stationair maar eens je gaat rijden merk je er niets van. Ik heb zelf geen ervaringen met een bmw op ultimate maar jij woont in antwerpen en dus niet ver van Nederland, dus ik kan het je alleen maar aanraden!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Verschil tussen V-power diesel en Ultimate diesel is het cetaangehalte. In Belgie hebben wij vanaf 51 cetaan (minimum) tot een maximum van 53. Voor motoren die bestemd zijn voor zuinig te rijden bevoorbeeld 1.6 econetic Tdci in een fiestake is 51 cetaan prima! Ultimate heeft zelfs 55-57.5 cetaan. Dat bepaald niet alleen de KWALITEIT van de diesel maar immers ook hoe de motor loopt en zich ''gedraagt''. Aral heeft zelfs 61.5 cetaan! Waarom allemaal? Omdat in Duitsland de autobahn bestaat. Daar kunnen mensen hunne diesel eens testen in de hoge toeren. Hoe hoger het cetaangehalte hoe beter de verbranding bij hogere toeren. Ultimate (net zoals Vpower) zijn uitstekend geschikt voor auto's met een roetfilter! Hoe beter de verbranding dus minder roet! Bmw diesels zijn diesels bij stationair maar eens je gaat rijden merk je er niets van. Ik heb zelf geen ervaringen met een bmw op ultimate maar jij woont in antwerpen en dus niet ver van Nederland, dus ik kan het je alleen maar aanraden!
                        Ik tank sowieso altijd V Power diesel. Nederland lijkt me wat ver om eens te gaan tanken.... Zal eens zien als ik er nog eens kom. Ben wel benieuwd naar die BP.

                        Waarom hebben die geen stations in België?

                        Comment


                        • En toch is er geen enkele wetenschappelijk onderbouwde studie die bevestigt dat je sneller rijdt of zuiniger rijdt, of minder lawaai maakt met duurdere brandstof.
                          Al de rest zit tussen de oren.
                          In België wordt er geen slechte brandstof verkocht, daar is te veel controle op.

                          Alle metingen die tot hiertoe uitgevoerd werden geven verschillen die liggen binnen de tolerantie van de meetbank.

                          Maar als je je beter voelt door 10ct meer te betalen per liter, ga rustig uw gang.

                          Comment


                          • Mss akkoord maar tss Ron gehalte scheelt het wel iets op vb een gti/rs...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              En toch is er geen enkele wetenschappelijk onderbouwde studie die bevestigt dat je sneller rijdt of zuiniger rijdt, of minder lawaai maakt met duurdere brandstof.
                              Al de rest zit tussen de oren.
                              In België wordt er geen slechte brandstof verkocht, daar is te veel controle op.

                              Alle metingen die tot hiertoe uitgevoerd werden geven verschillen die liggen binnen de tolerantie van de meetbank.

                              Maar als je je beter voelt door 10ct meer te betalen per liter, ga rustig uw gang.
                              Dat is 26 pagina's terug al gezegd. Maar ze blijken hier nogal traag van begrip te zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Mss akkoord maar tss Ron gehalte scheelt het wel iets op vb een gti/rs...
                                Als je auto 98 ROn vraagt moet je dat tanken. Tegenwoordig verdragen de meeste auto's wel 95, maar dan heb je inderdaad vermogensverlies en mogelijk verbruiksverhoging.

                                En anders maakt het geen zak uit.

                                Comment


                                • Ga je dan beweren dat je in een performance motor maar best 95 giet?

                                  In een Clio 1.2 benzine zal het idd geen ruk uitmaken, in een Golf R bv. wél.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Als je auto 98 ROn vraagt moet je dat tanken. Tegenwoordig verdragen de meeste auto's wel 95, maar dan heb je inderdaad vermogensverlies en mogelijk verbruiksverhoging.

                                    En anders maakt het geen zak uit.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Ga je dan beweren dat je in een performance motor maar best 95 giet?

                                    In een Clio 1.2 benzine zal het idd geen ruk uitmaken, in een Golf R bv. wél.

                                    ik heb 1x uit noodzaak 95 moeten tanken in een performance kar.

                                    Spel ging nog altijd even snel vooruit en verstookte nog altijd even weinig -of evenveel-.


                                    Ik heb nu een paar keer de duurste shell diesel getankt in beide daily's. Buiten een hogere rekening heb ik geen verschil gemerkt imo.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Tussen merken en zijn is er een verschil.
                                      Mijn rs haalt vb 198 pk op 95 en 208pk op 98 (voorbeeld!)
                                      Merk ik een verschil? Neen is er 1? Ja!
                                      Op sportieve performance wagens wil je gewoon toch het beste?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                        Tussen merken en zijn is er een verschil.
                                        Mijn rs haalt vb 198 pk op 95 en 208pk op 98 (voorbeeld!)
                                        Merk ik een verschil? Neen is er 1? Ja!
                                        Op sportieve performance wagens wil je gewoon toch het beste?
                                        Correct! Die 10pk ga je in het dagdagelijks verkeer niet merken, maar als je ziet dat mensen luchtfilters plaatsen voor net die paar pk's meer...

                                        Als je kiest voor een krachtige motor met pk's dan wil je toch niet minder pk's door euro95 te tanken? Beetje contradictoir...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Correct! Die 10pk ga je in het dagdagelijks verkeer niet merken, maar als je ziet dat mensen luchtfilters plaatsen voor net die paar pk's meer...

                                          Als je kiest voor een krachtige motor met pk's dan wil je toch niet minder pk's door euro95 te tanken? Beetje contradictoir...

                                          das waar.

                                          maar destijds kon het niet anders, zat in een boerengat in NL en de 98 werkte niet.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X