Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo D5 ervaring met Ultimate diesel:

I've been using BP Ultimate Diesel in my tuned Volvo D5 for the past 10,000 miles and thought I'd post some comments on it.

Firstly - the cost. Most people are taken aback that I will pay an average of 4-5p a litre over the top of regular diesel. But on an average fill up of 55-60 litres, this only works out as less than £3.00 per tank! Hardly a lot, is it?

The engine runs a LOT smoother at idle, much less diesel clatter. On acceleration, the engine produces a much more linear feel to the acceleration. I wouldn't say it has any performance benefits, but it just makes the car a bit more enjoyable coming from ultra-smooth petrol models previously.

It seems to have given me slightly better fuel economy. Only slightly, though. On average, I was getting about 44-45mpg running regular diesel. Now I'm getting an average of 47-48mpg (calculated - not trip readout) for the same type of driving. This gives me an extra few miles per tank but probably not enough in itself to make up the difference in price.

BP Ultimate contains a variety of additional additives that are supposed to clean the engine and do a variety of other magical things. Can't say for sure that these are working (?) but the engine doesn't produce any black smoke, even at full throttle - and thats with the car tuned too.

I was forced to put in a small amount of Shell Diesel Extra a couple of thousand miles ago, and the car ran really roughly and produced quite a noticable cloud of black smoke upon start up. In addition, the fuel consumption was back to around 42-44mpg. Once I switched back to Ultimate order was restored and the mpg went back to 47-48mpg average.

I'd definately say it was worth it, and I won't run anything else in my car now unless I'm absolutely forced to!

Comment

• Allemaal gevoel, en indrukken.

En een verbruik deftig en objectief vergelijken doe je op een testbaan aan constante snelheid.

Soms rij ik een bak aan 8.5, en soms is het 6.7... Hangt allemaal van temperatuur, trajecten en chauffeur af.
      Een verschil van 2-3% heb je al afhankelijk van hoe vol je de bak doet.

Allé, ik wacht nog altijd op deftig bewijs.

Comment

• Ik dacht ook dat het niet kon en toch voel ik duidelijk een verschil in koppel in de lagere toeren tussen 95 en 98. Als het niet zoveel kostte zou ik twee testbank proeven doen. Enkele bakken leeg rijden met 95 en dan testen en daarna enkele bakken met 98 rijden en weer testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Allemaal gevoel, en indrukken.

En een verbruik deftig en objectief vergelijken doe je op een testbaan aan constante snelheid.

Soms rij ik een bak aan 8.5, en soms is het 6.7... Hangt allemaal van temperatuur, trajecten en chauffeur af.
          Een verschil van 2-3% heb je al afhankelijk van hoe vol je de bak doet.

Allé, ik wacht nog altijd op deftig bewijs.
          Die deftige bewijzen vraag ik hier al 28 pagina's. Helaas...

Comment

• Als jullie al zolang op een bewijs wachten, waarom niet zelf naar een tuningsbedrijf gaan en doe de test zelf met uw eigen auto.

Ik zeg het nog eens, als het geen €50 per test kost, zou ik de test voor mezelf wel willen doen. Dat zou dan neerkomen op €100 en dat is me teveel voor iets waar ik bijna zeker van ben dat echt is en niet tussen mijn twee oren.

Maar toch twijfel ik of het niet tussen mijn oren zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              Als jullie al zolang op een bewijs wachten, waarom niet zelf naar een tuningsbedrijf gaan en doe de test zelf met uw eigen auto.

Ik zeg het nog eens, als het geen €50 per test kost, zou ik de test voor mezelf wel willen doen. Dat zou dan neerkomen op €100 en dat is me teveel voor iets waar ik bijna zeker van ben dat echt is en niet tussen mijn twee oren.

Maar toch twijfel ik of het niet tussen mijn oren zit.
              Het gaat niet over het verschil tussen 95 en 98, wel over het verschil van een 98 van de makro tegenover een 98 van een premium brandstofmerk met één of andere flashy benaming.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Het gaat niet over het verschil tussen 95 en 98, wel over het verschil van een 98 van de makro tegenover een 98 van een premium brandstofmerk met één of andere flashy benaming.
                Mij leek het eerder alsof je betwistte dat 98 een voordeel zou opleveren tav 95 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Mij leek het eerder alsof je betwistte dat 98 een voordeel zou opleveren tav 95 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ah, ok. Foutje van mij.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Dacht ik ook. Blijkbaar was ik fout.

In ieder geval voel ik geen verschil tussen 98 van Lukoil of Gulf. Das toch al iets, he.

Comment

• Jongens, ik reageerde op tommie1 (zie quote) die op zijn beurt op die offtopic zever van foerdpower reageerde... .

Comment

• Pfff, chance want ik dacht dat ik voor niks met 98 aan 't rijden was.

Comment

• Kga dan snel nog wat rode mazout uit een bijna lege tank gaan halen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Kga dan snel nog wat rode mazout uit een bijna lege tank gaan halen!
                            Verkopen ze die ook in de witte stations?

Comment

• Das mazout in 't zwart kopen.

Comment

• Rode mazout, bijna lege tank = bezinksel.

Grapje.

Comment

Das mazout in 't zwart kopen.
                                  Had ik ook wel door hoor. Ik begrijp gewoon niet wat het ene met het andere te maken heeft... .

Comment

• Rode mazout, witte stations, in 't zwart kopen.

Das alles.

Comment

Rode mazout, witte stations, in 't zwart kopen.

Das alles.
                                      Krijg je dan een blauwe rookpluin achter uw gele wagen? En wat zeggen die groene jongens daar dan van? T'zal wel weer een grijze zone zijn die ons veel te ver zal afleiden van de eigenlijke vraag....
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Krijg je dan een blauwe rookpluin achter uw gele wagen? En wat zeggen die groene jongens daar dan van? T'zal wel weer een grijze zone zijn die ons veel te ver zal afleiden van de eigenlijke vraag....

Comment

• Een tijdje geleden begon mijn auto soms te schokken op de snelweg. Niet erg, zo even inhouden en het was over. Toeval wou dat ik 3 keer na elkaar Total tankte. Ben met mijn auto naar de garage geweest, alles uitgelezen, reprog gedaan, enz... maar niets te vinden. Ben daarna elders gaan tanken en na een halve tank was het probleem over. Nu, enkele tankbeurten later, heb ik er nog steeds geen last van. Zou de brandstof dan toch een rol kunnen spelen?

Comment

Working...
                                          X