Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!
Collapse
X
-
Ik zou dat eerder op de filter steken dan op de branstof.
Vroeg laat komt er toch eens een beetje vuil me, en de filter moet dat tegen houden.
Bij jou is dat vuiltje tot aan de pomp of de injector geraakt, en na een poosje er door gevlogen.
Mijn collega is ooit met zijn Mercedes E220 CDI in panne gevallen in Duitsland (tankt altijd Shell, Total, Esso).
Tijdens het rijden aan 160, ineens vermogen weg. Uitbollen, en motor viel uit.
De ADAC heeft toen de luchtfilter open gemaakt, en heeft daar remolie (schijnt zeer brandbaar te zijn) in gegoten. De motor startte, draaide even naar 2000 t/min en zakte zodra hij stopte met gieten.
Daarna bleef de motor normaal draaien. Die man beweerde dat er vuil zat, en dat dit hierdoor weggebrand wordt...
Comment
-
Onlangs ook gehad met de mercedes c220.
Na het tanken bij Gabriëls, begon de wagen te schokken op de autosnelweg.
Niet schokken dat de wagen beeft ofzo, maar toch hoorbaar aan het draaien vd motor.
Steeds bij lichte hernemingen rond de 2000n/min.
Na dit toch maar weer bij de Lukoil/Shell gaan tanken en voorval niet meer voorgehad.
Resultaat is dat ik toch maar bij de merknamen blijf tanken.
Kostprijs van vervuilde diesel weegt niet op tegen de prijs vd duurdere merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVolgens mij is die vuile diesel eerder pompafhankelijk dan merkafhankelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenTankstation wordt nochtans gebruikt door de openbare diensten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenDaarstraks is me nog afgeraden om met Nulon octaan booster te beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenNiet schokken dat de wagen beeft ofzo, maar toch hoorbaar aan het draaien vd motor.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn die schokken dan met z'n allen?
Op benzine merk ik geen verschil, waar ik ook tank. Of dat nu bij Gabriëls of bij de Shell is.
Maar op diesel blijkbaar wel. Misschien worden er daar meer additieven bijgekapt ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenTankstation wordt nochtans gebruikt door de openbare diensten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenveel hangt ook af van de gebruikte motor. je hebt motoren die zo op frituurolie rijden en andere waar biodiesel B5 (5% bijmenging van olie) nog niet eens in mag omdat de injectoren verstoppen. denk niet dat de openbare diensten met de laatste generatie diesels rondrijden maar eerder de oude basic mechanische diesel inspuitmotoren (op ons werk allesinds toch nog)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenJe hebt zeker met de Ford-garage gesproken?
Comment
-
zoveel meer vermogen ga je er niet mee halen hoor.
een motor en zeker het onderblok kan VEEL meer vermogen aan dan hetgeen die nu presteerd. het zijn trouwens de lagers die er meer van afzien en niet de zuigers. de zuigers gaan wel snel kapot bij arm lopen (smelt) of pingelen (breken stukken af).
als je trouwens in duitsland eens 100oktaan zou tanken zou de motor kunnen stuklopen??? gaan de duitsers graag horen :-).
hoger octaan is gewoon klopvaster ( niet zo snel pingelen, onder hoge druk) en de verbranding loopt trager
Comment
-
Merci!
Cleaner is nog wat te rap. Blok heeft nog geen 10.000 km gedaan. Tank de laatste tijd Gulf 98 ipv Lukoil 98. Gulf is goedkoper en 10 km dichterbij. Dus 2 km rijden ipv 12 km rijden om te tanken. Telkens enkel, moet dan nog terug rijden ook nog. Met Gulf presteert 'em goed. Het koppel gevoel is groter dan bij het vorige blok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVoor het eerst eens gewone diesel getankt. Stationair en bij lagere toeren een verschil te horen. Het voelt minder "Smooth" aan allemaal. Misschien ingebeeld, misschien niet. Volgende keer toch weer V Power.
Misschien valt dit verschil bij een 4 cilinder niet op, maar wel bij mijn 330d. Of je meer performance haalt of een beter verbruik, kan ik niet echt opmaken, maar het verschil in geluid en gevoel is me de meerprijs wel waard.
Comment
Comment