Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Een tijdje geleden begon mijn auto soms te schokken op de snelweg. Niet erg, zo even inhouden en het was over. Toeval wou dat ik 3 keer na elkaar Total tankte. Ben met mijn auto naar de garage geweest, alles uitgelezen, reprog gedaan, enz... maar niets te vinden. Ben daarna elders gaan tanken en na een halve tank was het probleem over. Nu, enkele tankbeurten later, heb ik er nog steeds geen last van. Zou de brandstof dan toch een rol kunnen spelen?
    Tzou me echt verbazen! Ben je toen op onderhoud geweest? Volgens mij hebben ze ook uw dieselfilter vervangen.

    Comment


    • Nee, niks veranderd enkel brandstof..

      Comment


      • Ik zou dat eerder op de filter steken dan op de branstof.

        Vroeg laat komt er toch eens een beetje vuil me, en de filter moet dat tegen houden.

        Bij jou is dat vuiltje tot aan de pomp of de injector geraakt, en na een poosje er door gevlogen.

        Mijn collega is ooit met zijn Mercedes E220 CDI in panne gevallen in Duitsland (tankt altijd Shell, Total, Esso).
        Tijdens het rijden aan 160, ineens vermogen weg. Uitbollen, en motor viel uit.

        De ADAC heeft toen de luchtfilter open gemaakt, en heeft daar remolie (schijnt zeer brandbaar te zijn) in gegoten. De motor startte, draaide even naar 2000 t/min en zakte zodra hij stopte met gieten.

        Daarna bleef de motor normaal draaien. Die man beweerde dat er vuil zat, en dat dit hierdoor weggebrand wordt...

        Comment


        • Onlangs ook gehad met de mercedes c220.
          Na het tanken bij Gabriëls, begon de wagen te schokken op de autosnelweg.
          Niet schokken dat de wagen beeft ofzo, maar toch hoorbaar aan het draaien vd motor.
          Steeds bij lichte hernemingen rond de 2000n/min.

          Na dit toch maar weer bij de Lukoil/Shell gaan tanken en voorval niet meer voorgehad.

          Resultaat is dat ik toch maar bij de merknamen blijf tanken.
          Kostprijs van vervuilde diesel weegt niet op tegen de prijs vd duurdere merken.

          Comment


          • Volgens mij is die vuile diesel eerder pompafhankelijk dan merkafhankelijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Volgens mij is die vuile diesel eerder pompafhankelijk dan merkafhankelijk.
              Tankstation wordt nochtans gebruikt door de openbare diensten?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Tankstation wordt nochtans gebruikt door de openbare diensten?
                En die schokken dan met z'n allen?

                Comment


                • Daarstraks is me nog afgeraden om met Nulon octaan booster te beginnen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                    Daarstraks is me nog afgeraden om met Nulon octaan booster te beginnen.
                    Je hebt zeker met de Ford-garage gesproken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                      Niet schokken dat de wagen beeft ofzo, maar toch hoorbaar aan het draaien vd motor.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      En die schokken dan met z'n allen?
                      Geen idee, ik post enkel mijn ervaring bij de Gabriëls.
                      Op benzine merk ik geen verschil, waar ik ook tank. Of dat nu bij Gabriëls of bij de Shell is.
                      Maar op diesel blijkbaar wel. Misschien worden er daar meer additieven bijgekapt ofzo?

                      Comment


                      • Niet persé, maar een (moderne) diesel is zovelen meer gevoeliger dan een benzine. Het kleinste vuiltje kan bij een diesel al problemen zorgen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Tankstation wordt nochtans gebruikt door de openbare diensten?
                          En die schokken dan met z'n allen?
                          veel hangt ook af van de gebruikte motor. je hebt motoren die zo op frituurolie rijden en andere waar biodiesel B5 (5% bijmenging van olie) nog niet eens in mag omdat de injectoren verstoppen. denk niet dat de openbare diensten met de laatste generatie diesels rondrijden maar eerder de oude basic mechanische diesel inspuitmotoren (op ons werk allesinds toch nog)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            veel hangt ook af van de gebruikte motor. je hebt motoren die zo op frituurolie rijden en andere waar biodiesel B5 (5% bijmenging van olie) nog niet eens in mag omdat de injectoren verstoppen. denk niet dat de openbare diensten met de laatste generatie diesels rondrijden maar eerder de oude basic mechanische diesel inspuitmotoren (op ons werk allesinds toch nog)
                            Ik rij op 't werk nochtans met een 2013 twee liter direct ingespoten common-rail diesel met variabele turbo. En ik werk bij hetzelfde 'bedrijf' als u.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Je hebt zeker met de Ford-garage gesproken?
                              Neen wat daar zeiden ze me dat het geen kwaad kan. Het was een technieker van Oké auto Geel die me zei dat ik dat niet mocht doen. Gewoon voor de reden dat zoveelste hoger het octaangehalte zoveelste krachtiger de ontploffing en zoveelste meer kracht op de pistons en daardoor meer kans op motorschade. Ik ken er niks van kan me nogal rap iets laten wijsmaken. Gezien ik al één motor heb kapot gereden wil ik deze nieuwe motor sparen. En daardoor, luisterend naar deze gast, heb ik afgezien van Nulon te gebruiken. Tenzij er tegenindicaties zijn die kunnen bewijzen dat deze gast fout zit.

                              Comment


                              • zoveel meer vermogen ga je er niet mee halen hoor.
                                een motor en zeker het onderblok kan VEEL meer vermogen aan dan hetgeen die nu presteerd. het zijn trouwens de lagers die er meer van afzien en niet de zuigers. de zuigers gaan wel snel kapot bij arm lopen (smelt) of pingelen (breken stukken af).

                                als je trouwens in duitsland eens 100oktaan zou tanken zou de motor kunnen stuklopen??? gaan de duitsers graag horen :-).
                                hoger octaan is gewoon klopvaster ( niet zo snel pingelen, onder hoge druk) en de verbranding loopt trager

                                Comment


                                • Probleem waarom de vorige motor stuk ging is omdat er speling komt op de lagerschalen. Typische voor de Duratec 3.0 motor. De mijne is niet de enige die is vastgelopen door dat probleem. Daarom dat dieje gast het afraadde om een octaanbooster te gebruiken.

                                  Comment


                                  • Ok Kikkie, als je dat niet wilt gebruiken, gebruik dan gewoon een cleaner ipv octaanbooster. Op 98 octaan bij een goed merk zal je sowieso maximale prestaties halen en heeft een octaanbooster geen nut. Met zo ne cleaner restored ge zelfs uw pk's en dus meer nut heeft.

                                    Comment


                                    • Merci!

                                      Cleaner is nog wat te rap. Blok heeft nog geen 10.000 km gedaan. Tank de laatste tijd Gulf 98 ipv Lukoil 98. Gulf is goedkoper en 10 km dichterbij. Dus 2 km rijden ipv 12 km rijden om te tanken. Telkens enkel, moet dan nog terug rijden ook nog. Met Gulf presteert 'em goed. Het koppel gevoel is groter dan bij het vorige blok.
                                      Last edited by ; 28/11/2013, 01:12.

                                      Comment


                                      • Voor het eerst eens gewone diesel getankt. Stationair en bij lagere toeren een verschil te horen. Het voelt minder "Smooth" aan allemaal. Misschien ingebeeld, misschien niet. Volgende keer toch weer V Power.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Voor het eerst eens gewone diesel getankt. Stationair en bij lagere toeren een verschil te horen. Het voelt minder "Smooth" aan allemaal. Misschien ingebeeld, misschien niet. Volgende keer toch weer V Power.
                                          Dus... Vorige keer met gewone diesel gereden en nu sinds vandaag opnieuw volgetankt met V Power diesel. Wat me echt opvalt is dat de motor smoother is. Smeuïger als het ware, klinkt minder als een diesel. Dit zowel stationair als in lage en hoge toeren.

                                          Misschien valt dit verschil bij een 4 cilinder niet op, maar wel bij mijn 330d. Of je meer performance haalt of een beter verbruik, kan ik niet echt opmaken, maar het verschil in geluid en gevoel is me de meerprijs wel waard.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X