Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenEfkes terug met Lukoil 98 aan 't rijden maar de Gulf 98 naft zorgt precies ietske meer koppel. Kan da?
Ga eens op een testbank, en meet het, dan pas kan je zeker zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDe invloed van het koud weer is waarschijnljk groter.
Ga eens op een testbank, en meet het, dan pas kan je zeker zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDus... Vorige keer met gewone diesel gereden en nu sinds vandaag opnieuw volgetankt met V Power diesel. Wat me echt opvalt is dat de motor smoother is. Smeuïger als het ware, klinkt minder als een diesel. Dit zowel stationair als in lage en hoge toeren.
Misschien valt dit verschil bij een 4 cilinder niet op, maar wel bij mijn 330d. Of je meer performance haalt of een beter verbruik, kan ik niet echt opmaken, maar het verschil in geluid en gevoel is me de meerprijs wel waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNa een jaar enkel Esso te tanken ook eens een volle tank V-power in gedaan. Zal nu sowieso weer altijd aan de Shell tanken (nieuw werk, passeer niet meer aan de Esso), dus eens geprobeerd. Scheelt echt wel enorm in motorgeluid, auto is stukken stiller nu, en dat zit zeker niet tussen de oren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNa een jaar enkel Esso te tanken ook eens een volle tank V-power in gedaan. Zal nu sowieso weer altijd aan de Shell tanken (nieuw werk, passeer niet meer aan de Esso), dus eens geprobeerd. Scheelt echt wel enorm in motorgeluid, auto is stukken stiller nu, en dat zit zeker niet tussen de oren.
En bij mij draait de motor veel beter / stiller op de Esso diesel.
Hij is ook nog eens zuiniger en goedkoper aan de pomp.
Enkel voordelen voor mij dus.
Maar zo zie je maar dat een brandstofmerk dat bij het ene automerk beter is dat daarom niet is bij een ander automerk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij mij is het net andersom gegaan, van Shell V-Power over gegaan naar Esso.
En bij mij draait de motor veel beter / stiller op de Esso diesel.
Hij is ook nog eens zuiniger en goedkoper aan de pomp.
Enkel voordelen voor mij dus.
Maar zo zie je maar dat een brandstofmerk dat bij het ene automerk beter is dat daarom niet is bij een ander automerk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij mij is het net andersom gegaan, van Shell V-Power over gegaan naar Esso.
En bij mij draait de motor veel beter / stiller op de Esso diesel.
Hij is ook nog eens zuiniger en goedkoper aan de pomp.
Enkel voordelen voor mij dus.
Maar zo zie je maar dat een brandstofmerk dat bij het ene automerk beter is dat daarom niet is bij een ander automerk.
Comment
-
ik heb ook eens die Vpower of andere premium rommel gekocht. 7,5€ verschil op een tankbeurt (1,48€/l ipv 1,31). het is het mij allemaal niet waard.
verschil in power: echt niet
stillere motor: k denk et niet, als de motor stiller geworden is, dan heb ik er nu een gat in de uilaat bij
vlotter starten bij koud weer: precies wel, de vorige tank had het moeilijker, t vriest nu ook wel niet meer deze week, zal het nog verder testen.
verder rijden met 1 tank: echt niet. normaal haal ik 300km als ik op het 3/4de streepje kom, nu had ik er een 260 toen ik dat haalde (ook dit kan verklaard worden aan de hellingsgraad van de beton aan het tankstation dat er 300ml minder getankt werd.
tot nu toe heb ik dus geen voordeel met mijn hi-performance oude diesel van 55pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik heb ook eens die Vpower of andere premium rommel gekocht. 7,5€ verschil op een tankbeurt (1,48€/l ipv 1,31). het is het mij allemaal niet waard.
verschil in power: echt niet
stillere motor: k denk et niet, als de motor stiller geworden is, dan heb ik er nu een gat in de uilaat bij
vlotter starten bij koud weer: precies wel, de vorige tank had het moeilijker, t vriest nu ook wel niet meer deze week, zal het nog verder testen.
verder rijden met 1 tank: echt niet. normaal haal ik 300km als ik op het 3/4de streepje kom, nu had ik er een 260 toen ik dat haalde (ook dit kan verklaard worden aan de hellingsgraad van de beton aan het tankstation dat er 300ml minder getankt werd.
tot nu toe heb ik dus geen voordeel met mijn hi-performance oude diesel van 55pk
Het verschil in geluid en vlotheid van de motor is echt merkbaar in die van mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichtenje mag er zelfs sla-olie in kappen da spel gaat nog blijven bollen
t verschil met vorige week is wel enorm, vriesweer en dikke olie = tamme slak
nu Vpower en geen vriesweer, gaat die eindelijk weer wat normaal
Comment
-
mijn ervaring op V-power
heb nu weer gewoon getankt (zonder sla olie of dergelijke) en heb het volgende te zeggen erover
-7€ op een tankbeurt duurder dan gewone diesel
-geen opmerkelijk verschil in geluid of starten
-ik vond de auto toch iets of wat sneller dan normaal, dit merk ik nu doordat ik weer gewone tank en toch iets acceleratie mis in hoger toeren (lees, t is nog altijd meer dan 15sec op de 0-100). door op gewone diesel de roetstop iets te veranderen, kreeg ik dezelfde prestaties als de Vpower nu (en da kost geen 7€ extra per tankbeurt)
-nieuw record in verbruik: op de laatste 43 000km heeft mijn auto tussen 3,43L (1400km/tank) en 5,26liter (950km/tank) verbruikt. met de Vpower tank ben ik op het laatste WREED zuinig gaan moeten rijden om de 800km met een tank te halen!!! gemiddeld verbruik van die tank 5.87L/100km !!!
sinds ik die auto heb, ben ik NOG NOOIT boven de 5,5liter geraakt. zit er nu los boven en ben nog zuinig gaan rijden op t einde. toen ik Vpower tankte, zei ik: t is toch de laatste keer dit jaar. heb 28december nog eens mogen gaan tanken terwijl ik anders nu ongeveer in het reserve had gestaan.
op 250km ofzo zat ik al op het 1/4de streepje. ik dacht zelf dat ik een lek had en ben smorgens onder de auto gaan zien voor diesellekken.
mijn besluit, ik tank het niet meer, tenzij ik sportief op het circuit wil gaan bollen
Comment
-
Ik tank het ook niet meer, sinds deze zomer overgeschakeld op Esso en alleen maar voordelen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenmijn ervaring op V-power
heb nu weer gewoon getankt (zonder sla olie of dergelijke) en heb het volgende te zeggen erover
-7€ op een tankbeurt duurder dan gewone diesel
-geen opmerkelijk verschil in geluid of starten
-ik vond de auto toch iets of wat sneller dan normaal, dit merk ik nu doordat ik weer gewone tank en toch iets acceleratie mis in hoger toeren (lees, t is nog altijd meer dan 15sec op de 0-100). door op gewone diesel de roetstop iets te veranderen, kreeg ik dezelfde prestaties als de Vpower nu (en da kost geen 7€ extra per tankbeurt)
-nieuw record in verbruik: op de laatste 43 000km heeft mijn auto tussen 3,43L (1400km/tank) en 5,26liter (950km/tank) verbruikt. met de Vpower tank ben ik op het laatste WREED zuinig gaan moeten rijden om de 800km met een tank te halen!!! gemiddeld verbruik van die tank 5.87L/100km !!!
sinds ik die auto heb, ben ik NOG NOOIT boven de 5,5liter geraakt. zit er nu los boven en ben nog zuinig gaan rijden op t einde. toen ik Vpower tankte, zei ik: t is toch de laatste keer dit jaar. heb 28december nog eens mogen gaan tanken terwijl ik anders nu ongeveer in het reserve had gestaan.
op 250km ofzo zat ik al op het 1/4de streepje. ik dacht zelf dat ik een lek had en ben smorgens onder de auto gaan zien voor diesellekken.
mijn besluit, ik tank het niet meer, tenzij ik sportief op het circuit wil gaan bollen
V-Power heeft enkel nut in getunede s-Maxkes... Als de rest is gewoon te traag om het verschil te voelen.
Effe eerlijk. Tot het tegendeel bewezen is op een statistisch verantwoorde manier geloof ik niet in een merkbaar verschil.
Een dure fles wijn smaakt ook pas beter vanaf het moment dat je de prijs kent.
Comment
-
Ik kan enkel zeggen dat bij mij de Shell V-Power het beter deed dan de gewone Shell.
Maar sinds ik overgestapt ben op Esso moet ik geen V-Power meer hebben.
Wat die wijn betreft, voor een echte kenner maakt dat echt wel een verschil. Voor de gemiddelde leek natuurlijk niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik heb bij wijze van test ook eens v-power benzine in mijn 1.4 TSI gedaan.. en hoewel niet 100% objectief stelde ik qua prestaties geen verandering vast. Dat interesseert mij ook niet echt. Het verbruik dan weer wel... dat is onder gelijke rijstijl en omstandigheden zellfs heel lichtjes gestegen... en dat had ik toch niet verwacht. Zeker daar een volle tank mij denk 12eur meer gekost heeft dan de gewone shell eurosuper...
Sent from my LG-D802 using TapatalkSeat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenUwe golf is dan ook niet gechipt hé. Het is een oerdegelijke platte diesel.
als je een nieuwere hoog vermogen diesel hebt, die is gebouwd om te presteren. en verschil in brandstof gaat bij die de prestaties verminderen (ge wint niet meer door V-power, ge verliesd minder).
de ene auto is de andere niet. ook hangt veel af van de rijstijl. als ge daar met nen 2,5Turbodiesel bolt met 200pk en ge rijd normaal op de weg zonder veel vermogen van u motor te vragen, gaat ge daar ook geen winst mee boeken.
de rijstijl, het type motor, de weersomstandigheden, de weg die ge rijd (korte ritten of autosnelweg)... dit zal mee bepalen of die Vpower u voordelen geeft of niet. t gaf mijn iets meer vermogen denk ik, en wil dit nog wel eens testen door hem volledig leeg te rijden, paar stoplichtsprintjes doen met de GPS aan (heeft een 0-100km/ en de 400meter meeting). daarna 5-10liter Vpower erin en dan op diezelfde weg onder dezelfde omstandigheden direct opnieuw testen
Comment
Comment