Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    compressie van 10:1.

    98 Of 95?
    Liefst 98.
    = of >10:1 is 98
    <10:1 is 95 maar dan ook goede merk.

    Comment


    • #62
      @kikie: wat staat er in uw instructies?

      Als daar niet in staat dat je 98 nodig hebt, dan moet je dat ook niet tanken, het verschil zal amper te merken zijn.
      En om de verwarring compleet te maken: de compressieverhouding is zeker niet het enige criterium. Het maakt verschil uit tussen een carbu en een directe injectie, en ook de vorm van de verbrandingskamer kan een grote rol spelen.
      Verder is de aanwezigheid van een turbo ook een belangrijke factor.

      Daarom: kijk in je instructieboekje.

      Comment


      • #63
        Ik heb daarstraks de handleiding al eens doornomen.

        Motortype staat niet in de handleiding. De zwaarste blok die er in staat is de 2.5 V6. Er is geen sprake van een 3.0 V6 in de handleiding. Voor zo ver ik weet, is de 3.0 gebaseerd op de 2.5 en daarover zegt de handleiding: vereiste brandstofsoort; 95.

        98 kan getankt worden zonder nadelige gevolgen maar biedt geen grote voordelen.


        Elektronische geregelde brandstofinspuiting.

        Consessiehouder zegt dat ik heb beste 98 tank.

        Welke merken geven daadwerkelijk 98?

        Comment


        • #64
          Ik zou rustig op 95 rijden. Het verschil zal kleiner zijn dan 1-2% vermogen, en dat voel je amper op een 3.0

          Als er 98 op de pomp staat, dan krijg je 98. Dat wordt behoorlijk goed gecontroleerd.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten

            Wat ik zei om tuuteke niet te beledigen was maar een grap. Ook al vind ik mijne Mondeo een plezier om met te rijden, ik zal waarschijnlijk (zeg nooit, nooit) geen Ford meer kopen.
            Mag ik vragen waarom?

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              Ik heb daarstraks de handleiding al eens doornomen.

              Motortype staat niet in de handleiding. De zwaarste blok die er in staat is de 2.5 V6. Er is geen sprake van een 3.0 V6 in de handleiding. Voor zo ver ik weet, is de 3.0 gebaseerd op de 2.5 en daarover zegt de handleiding: vereiste brandstofsoort; 95.

              98 kan getankt worden zonder nadelige gevolgen maar biedt geen grote voordelen.



              Elektronische geregelde brandstofinspuiting.

              Consessiehouder zegt dat ik heb beste 98 tank.

              Welke merken geven daadwerkelijk 98?

              2.5 V6 heeft een compressieverhouding van 9.8:1. De 3.0 V6 heeft 10:1
              Als consessiehouder dat zegt, moet je dat doen. Maar dat hangt van u af natuurlijk.

              Total excellium heeft daadwerkelijk 98 octaan.
              Bp ultimate ook

              Comment


              • #67
                edit.
                Last edited by ; 05/09/2013, 11:07.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Naturlijk. Ford zijn goei auto's maar de modellen spreken me in de eerste plaats niet aan. Ten tweede heb ik teveel kleine prullen gehad, die natuurlijk geld kosten om te laten maken. Moet meestal lukken dat die dingen na de garantieperiode gebeuren.

                  Leder van de Recaro zetel moest al na minder dan twee jaar vervangen worden (is van Recaro, ik weet het en niet van Ford). Dit was gelukkig nog onder garantie. Hoogteverstelling van bestuurderszetel, tandwiel van motor is vrij snel stuk gegaan. Schakelaar van de achteruitrijlichten ging stuk. Gasklep ging plots, toen ik op een gegeven moment hier thuis uit de garage reed, stuk. Roest onderaan de deuren (3 van de 4 zijn al bijgewerkt. De twee dorpels zijn ook al opnieuw bij gespoten (roest). Roest wegwerken was gelukkig onder de lange garantie van Ford op de lakken voorzien.
                  Vorig jaar, juist iets over de 80.000km ging de startmotor en het dubbelmassa vliegwiel stuk. 14 dagen nadat dit vervangen was, ging de motor volledig stuk; zie http://www.autoforum.be/showthread.p...zen&highlight=
                  Blijkt dus een zwakheid van de duratec motoren te zijn.

                  Auto nieuw gekocht in 2002 en ongeveer 4 jaar later begon de centrale vergrendeling tegen te doen. Daar zit ik nog altijd mee na zovele jaren. Ze kunnen de fout niet vinden. Ik had de auto ongeveer enkele maanden en de boordcomputer begon tegen te doen.
                  Xenon aan de chauffeur kant heeft lang niet altijd gebrand. Meestal ging ze wel aan maar net als ik naar de keuring moest en lichten werden gecontroleerd, ging de xenon niet aan. Gevolg, opmerking en ik kon terug (gelukkig net telkens want enkele malen de lichtschakelaar op en af zetten en de lamp ging wel terug branden). Het grappige van al, telkens ik de keuring buiten reed, thuis kwam en de lichten probeerde, ging de lamp wel aan.

                  Ik ben niet merkgebonden. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Tenzij je Porsche, en dan enkel de 911 en daar dan ook maar bepaalde modellen van, een voorkeur noemt.

                  Ford zal met iets deftig moeten afkomen eer ik nog een Ford koop. Tenzij de Focus 1.0 ecoboost maar dit zou enkel voor 't financiële (verbruik, verkeersbelasting, verzekering) zijn.

                  Tiens, je verhalen komen me bekend voor.
                  hier net hetzelfde, de eerste 2 jaar - 100.000km vrijwel alles OK, en dan beginnen de probs. En dat ging ook niet om prullen (2-massavliegwiel, uitlaat, turbo, lagers), zeker niet als ik hoorde wat de reparaties gekost hebben.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                    Naturlijk. Ford zijn goei auto's maar de modellen spreken me in de eerste plaats niet aan. Ten tweede heb ik teveel kleine prullen gehad, die natuurlijk geld kosten om te laten maken. Moet meestal lukken dat die dingen na de garantieperiode gebeuren.

                    Leder van de Recaro zetel moest al na minder dan twee jaar vervangen worden (is van Recaro, ik weet het en niet van Ford). Dit was gelukkig nog onder garantie. Hoogteverstelling van bestuurderszetel, tandwiel van motor is vrij snel stuk gegaan. Schakelaar van de achteruitrijlichten ging stuk. Gasklep ging plots, toen ik op een gegeven moment hier thuis uit de garage reed, stuk. Roest onderaan de deuren (3 van de 4 zijn al bijgewerkt. De twee dorpels zijn ook al opnieuw bij gespoten (roest). Roest wegwerken was gelukkig onder de lange garantie van Ford op de lakken voorzien.
                    Vorig jaar, juist iets over de 80.000km ging de startmotor en het dubbelmassa vliegwiel stuk. 14 dagen nadat dit vervangen was, ging de motor volledig stuk; zie http://www.autoforum.be/showthread.p...zen&highlight=
                    Blijkt dus een zwakheid van de duratec motoren te zijn.

                    Auto nieuw gekocht in 2002 en ongeveer 4 jaar later begon de centrale vergrendeling tegen te doen. Daar zit ik nog altijd mee na zovele jaren. Ze kunnen de fout niet vinden. Ik had de auto ongeveer enkele maanden en de boordcomputer begon tegen te doen.
                    Xenon aan de chauffeur kant heeft lang niet altijd gebrand. Meestal ging ze wel aan maar net als ik naar de keuring moest en lichten werden gecontroleerd, ging de xenon niet aan. Gevolg, opmerking en ik kon terug (gelukkig net telkens want enkele malen de lichtschakelaar op en af zetten en de lamp ging wel terug branden). Het grappige van al, telkens ik de keuring buiten reed, thuis kwam en de lichten probeerde, ging de lamp wel aan.

                    Ik ben niet merkgebonden. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Tenzij je Porsche, en dan enkel de 911 en daar dan ook maar bepaalde modellen van, een voorkeur noemt.

                    Ford zal met iets deftig moeten afkomen eer ik nog een Ford koop. Tenzij de Focus 1.0 ecoboost maar dit zou enkel voor 't financiële (verbruik, verkeersbelasting, verzekering) zijn.

                    Ford's zijn nu zo duur dat mensen voor dat geld een Bmw kopen.
                    Maarja tzijn nu ook heel erg goede auto's zonder problemen. Jij praat over een auto die al redelijk oud is en die zullen altijd technisch minder zijn als die van nu.
                    Tot nu toe heb ik alleen een stotterende motor gehad. Denk je dat het erg is geweest? Neen, gewoon een verstopte brandstoffilter. Rij maar eens een nieuwe Mondeo 2.0 Ecoboost titanium S. Je zal op de slag verliefd worden.

                    Comment


                    • #70
                      Verliefd worden onder het motto "het is de binnenkant die telt" dan toch. Mooi vind ik die Mondeo alleszinds niet.

                      On topic: ik heb geen vast merk waar ik ga tanken maar wissel af. Ik heb eigenlijk meer schrik van slecht onderhouden installaties dan van de kwaliteit van de brandstof.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Ford's zijn nu zo duur dat mensen voor dat geld een Bmw kopen.
                        Maarja tzijn nu ook heel erg goede auto's zonder problemen. Jij praat over een auto die al redelijk oud is en die zullen altijd technisch minder zijn als die van nu.
                        Tot nu toe heb ik alleen een stotterende motor gehad. Denk je dat het erg is geweest? Neen, gewoon een verstopte brandstoffilter. Rij maar eens een nieuwe Mondeo 2.0 Ecoboost titanium S. Je zal op de slag verliefd worden.

                        Mijn ford was een Galaxy van 2008.... en die gaf problemen net na afloop van de garantie.
                        Ik moet geen Ford meer hebben. Ik heb al met die Mondeo gereden, en je mag hem hebben. Veel knoppen en toeters en bellen, maar het interieur ziet er uit als een mannekesblad, en de kwaliteit is en blijft ondermaats.



                        Man, man man toch. Wanneer ga jij in een topic nu eens gewoon on topic blijven, en niet IEDERE keer het laatste woord willen hebben.
                        We weten ondertussen al dat Ford het beste is, en dat je met 98 moet rijden.
                        Zijn er zo nog weetjes die we absoluut moeten kennen?

                        Comment


                        • #72
                          [QUOTE=Ford-Power;5164165]Ford's zijn nu zo duur dat mensen voor dat geld een Bmw kopen.
                          [QUOTE]

                          Voor de prijs van een Mondeo heb je GEEN BMW 3.
                          Je moet natuurlijk offerteprijzen vergelijken hé. De catalogusprijzen van vandaag betekenen niks meer.
                          Bij Ford gaat daar tot 30% af, bij BMW 10-15%, en als je de prijzen van de packs volgens catalogus uitrekent, kom je nog hoger uit.

                          Comment


                          • #73
                            [QUOTE=Tommie1;5164185][QUOTE=Ford-Power;5164165]Ford's zijn nu zo duur dat mensen voor dat geld een Bmw kopen.

                            Voor de prijs van een Mondeo heb je GEEN BMW 3.
                            Je moet natuurlijk offerteprijzen vergelijken hé. De catalogusprijzen van vandaag betekenen niks meer.
                            Bij Ford gaat daar tot 30% af, bij BMW 10-15%, en als je de prijzen van de packs volgens catalogus uitrekent, kom je nog hoger uit.
                            Tis in algemeen eh. Mensen die bv in Nederland een full option S-max kopen met dikste motor en dikste uitrusting etc... Zijn 78 000 Euro kwijt. Alsof je daar geen Bmw 535d voor hebt?
                            Voor mij valt dat nog heel goed mee, kheb Ford korting. Dus ik rij een hele dure auto voor jullie die voor mij een koopje is

                            Comment


                            • #74
                              [QUOTE=Ford-Power;5164192][QUOTE=Tommie1;5164185]
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Ford's zijn nu zo duur dat mensen voor dat geld een Bmw kopen.


                              Tis in algemeen eh. Mensen die bv in Nederland een full option S-max kopen met dikste motor en dikste uitrusting etc... Zijn 78 000 Euro kwijt. Alsof je daar geen Bmw 535d voor hebt?
                              Voor mij valt dat nog heel goed mee, kheb Ford korting. Dus ik rij een hele dure auto voor jullie die voor mij een koopje is
                              In NL heb je voor 78.000€ geen BMW 535d, en je betaalt ook die 78.000€ niet voor een S-max!
                              Op een Ford krijgt iedereen korting.

                              Kijk maar eens naar de aanbiedingen. Als ze daar al 12% aankondigen, dan krijg je in de garage 20-25%.
                              Reken er dan nog eens de 'packs' bij en je zit nog hoger.
                              Zo uitzonderlijk is die personeelskorting niet.

                              Dacht je nu echt dat een leasemaatschappij of een fleetklant minder korting zou krijgen dan een personeelslid?

                              Comment


                              • #75
                                [QUOTE=Tommie1;5164197][QUOTE=Ford-Power;5164192]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                In NL heb je voor 78.000€ geen BMW 535d, en je betaalt ook die 78.000€ niet voor een S-max!
                                Op een Ford krijgt iedereen korting.

                                Kijk maar eens naar de aanbiedingen. Als ze daar al 12% aankondigen, dan krijg je in de garage 20-25%.
                                Reken er dan nog eens de 'packs' bij en je zit nog hoger.
                                Zo uitzonderlijk is die personeelskorting niet.

                                Dacht je nu echt dat een leasemaatschappij of een fleetklant minder korting zou krijgen dan een bandarbeider?

                                Ah, neen?


                                Comment


                                • #76
                                  Catalogusprijs....
                                  Zoals ik al zei.
                                  Daar gaat nog een dikke korting van af.

                                  De 535d kost al 75.000 in NL ZONDER enige optie.
                                  Als je dat een beetje wil aankleden komt er makkelijk 20k bij....


                                  Maar dan mis je in de Ford nog altijd 100pk.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Catalogusprijs....
                                    Zoals ik al zei.
                                    Daar gaat nog een dikke korting van af.

                                    De 535d kost al 75.000 in NL ZONDER enige optie.
                                    Als je dat een beetje wil aankleden komt er makkelijk 20k bij....


                                    Maar dan mis je in de Ford nog altijd 100pk.
                                    Ok, maar dan een 5 serie met ongeveer dezelfde opties en motor. Kom je toch een pak goedkoper uit eh!

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Gewone motoren tank je het best 95 (maar dan wel kwaliteit eh, gene oeral.)
                                      Mijne Frod loopt thans het beste op goeiekope merken gelijk Oeral en Dats.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Nee!
                                        In NL zit er overal een dikke extra taks op. Dus procentueel zal die BMW daar even veel duurder zijn als hier....
                                        En ten tweede, ook in NL koopt er geen kat die duurste versies.

                                        Ik zal je een tip geven: vergelijk de prijs van een Audi of BMW tussen de VS en Denemarken.
                                        In de VS heb je voor 56000$ een 535d. Dat is 42.000€. (zonder één optie).
                                        In Denemarken kost dezelfde auto 954.000 Dk oftewel zo'n 127.000€. (ook zonder één optie).
                                        Uwen 200pk S-Max zit rond de 750.000 DK of 100.000€ , inclusief alle opties!

                                        Maar geloof me, geen kat koopt voor dat bedrag nog een S-Max!

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Mijne Frod loopt thans het beste op goeiekope merken gelijk Oeral en Dats.
                                          Uw Frod is nog van voor de oorlog. Die lopen zelfs op water.......

                                          Comment

                                          Working...
                                          X