Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Ge hebt hem toch gestopt en gewaarschuwd dat het enorm slecht is om daar te tanken?!
    Ik herinner mij nog een kleine 2j geleden dat er een tankstationhouder van één van "de betere" merken naar buiten gespurt kwam tijdens een tankbeurt met mijn daily drive. "How meneer, meneer, meneer!!!! Ge zijt verkeerd aan t tanken!". Ikke "hoe, ge kunt da pistool toch maar op 1 manier in den auto steken."
    "Jama, da bedoel ik nie. Ge moet naft - van die dure - tanken!!". Ikke "ZOT, hier staat DIESEL in mijn tankklep geschreven." Da gezicht... Miljoenen waard.

Comment

• Geen idee.

Er is een total pomp vlak bij mij thuis. Morgen waarschijnlijk eens naar de prijs per liter gaan zien.

Comment

Da's hetgene waar ik ook op uitkwam toen ik me er zelf wat in "verdiepte". Hoewel ik op de duur niet meer weet wat te geloven, en gewoon ga tanken waar ik me best bij voel. En da's momenteel Shell. Die staat zelfs goedkoper dan de DATS24 paar km verderop.
        Same here. En dan bij Shell nog de goedkope variant van diesel. Die V-Power dinges heb ik effe geprobeerd, juist als die Total excellium, maar echt verder geraakte ik nie met een volle tank. 1000km, dan is t leeg. (behalve als er circuitdagen en (ardennen-)toertochten tussen zitten) Zolder bv krijg ik het verbruik nie onder de 16l/100km )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
          Same here. En dan bij Shell nog de goedkope variant van diesel. Die V-Power dinges heb ik effe geprobeerd, juist als die Total excellium, maar echt verder geraakte ik nie met een volle tank. 1000km, dan is t leeg. (behalve als er circuitdagen en (ardennen-)toertochten tussen zitten) Zolder bv krijg ik het verbruik nie onder de 16l/100km )
          V-Power heb ik uit curiositeit ook eens 10 tankbeurten geprobeerd, echt geen fluit verschil. Had zelfs het gevoel dat m'n wagen meer verbruikte met die diesel, maar zal wel tussen m'n oren gezeten hebben.
          Heb toen ik om m'n eend ging, ook eens gevraagd aan de garage wat zij aanraadden van merk / type diesel. Enige wat ze zeiden is dat gewone diesel tanken goed genoeg is, maar wel liefst niet van een witte pomp (en daarmee bedoel ik écht witte pompen). Zelf zien ze geen meerwaarde in die V-Power voor m'n wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Total zit daar geen bepaalde percentage bio in. Er was een tijd dat sommige wagens injector problemen kregen hierdoor.
            Dan mag ik alleszins niet bij Total tanken, aangezien er op de dop van m'n tank staat dat er geen biodiesel in mag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              Geen idee.

Er is een total pomp vlak bij mij thuis. Morgen waarschijnlijk eens naar de prijs per liter gaan zien.
              Indien je die nog niet kende: http://brandstofprijzen.vroom.be/

Comment

Indien je die nog niet kende: http://brandstofprijzen.vroom.be/
                Sinds die site onder vroom.be zit is die geene zak meer waard.
                Het enige wat je nog voor waarheid kan aannemen is de officiële prijs, al de rest trekt op geen kloten!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is lukoil een wit merk?

Brandstofprijzen kun je beter aan de pomp zelf gaan nakijken. Sommige pomphouders geven een korting.

Comment

• Lukoil is Russisch, dat tank ik principieel niet.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oeps, ik was altijd van gedacht dat Jet, nu lukoil, Duits was?

Comment

• Jet was Amerikaans
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Sinds die site onder vroom.be zit is die geene zak meer waard.
                          Het enige wat je nog voor waarheid kan aannemen is de officiële prijs, al de rest trekt op geen kloten!
                          Prijzen kloppen alleszins toch altijd voor mijn regio, maar kan natuurlijk zijn dat het in jouw regio slechter is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Jet was Amerikaans
                            Ja lap, dan heb ik me indertijd weer iets laten wijs maken.

Comment

Dan mag ik alleszins niet bij Total tanken, aangezien er op de dop van m'n tank staat dat er geen biodiesel in mag.
                              Hahaha dan mag je eigenlijk niks tanken.Want bij elke pomp is 5% biodiesel standaard. Soms zelfs 7%.

Comment

• Ik tank normaal altijd 98 bij DATS24/Avia.
                                Vandaag is bij Shell V-Power 98 gaan tanken (voor 1.73/liter..) en ik voel wel verschil qua gasrespons.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk Berichten
                                  Ik tank normaal altijd 98 bij DATS24/Avia.
                                  Vandaag is bij Shell V-Power 98 gaan tanken (voor 1.73/liter..) en ik voel wel verschil qua gasrespons.
                                  BOEM. Take that infidels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                    BOEM. Take that infidels.
                                    De meerderheid voelt niets van verschil, 1 iemand is eenmalig bij Shell voor de V-Power gaan tanken, voelt een verschil qua gasrepons, en dat betekent dan dat het bewezen beter is? (No offense naar Hyy toe)

Comment

• Kennis van me heeft een grote brandstoffen handel.
                                      Die haalt gewoon tanks op bij Shell in Pernis (NL) en levert die dan aan allerlei "witte" pompen in gans de provincie Antwerpen.
                                      So much for quality difference.

Comment

• Zegt op zich niks. Wie zegt dat ze hem 100% dezelfde brandstof meegeven dan degene ze in hun eigen tankwagens kappen?
                                        2.0 JTDm

Comment

De meerderheid voelt niets van verschil, 1 iemand is eenmalig bij Shell voor de V-Power gaan tanken, voelt een verschil qua gasrepons, en dat betekent dan dat het bewezen beter is? (No offense naar Hyy toe)
                                          +1
                                          Meestal zit zo iets tussen de oren.
                                          Je kan maar iets met zekerheid zeggen als je dat gaat meten, en dan nog moet het verschil groter zijn dan de tolerantie op de meetapparatuur.

Test 5 auto's, en je vindt zo al verschillen van 2-3% op het vermogen.
                                          En zeker de testversies die ze meegeven aan Autobild en Autogids etc zijn héél nauwkeurig voorbereid, en vrijwel zeker bijgetuned.

De meeste VW's leveren trouwens makkelijk 10-15pk meer dan in de papieren staat. (uitspraak van een operator bij een Touring rollentestbank).
                                          Waarmee ik geen uitspraak doe over andere merken, en zeker niet wil beweren dat VW beter is dan de rest. Niks is makkelijker dan een turbomotor een paar PK meer geven.

Comment

Working...
                                          X