Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Zegt op zich niks. Wie zegt dat ze hem 100% dezelfde brandstof meegeven dan degene ze in hun eigen tankwagens kappen?
    Hijzelf, want met diezelfde tank auto bevoorrraadt hij ook de shell stations ;-)

    Comment


    • Er zal enkel verschil zijn als je motor verschil kan maken

      Renault clio met 81 BHP.


      Vw golf GTI

      Subaru impreza

      impreza koppel(nm) vs benzine



      Die 5 extra bij de golf ga je ook niet voelen, bij de subaru heel lichtjes misshien.
      Normal fuel compared to BP Ultimate & Shell Optimax
      Last edited by verbatim2; 27/08/2013, 16:23.
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • Tot 26pk verschil. Alsof dat niet veel is.....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Tot 26pk verschil. Alsof dat niet veel is.....
          Alleen bij auto's met een Turbo en een hoge compressieverhouding.

          Doe hetzelfde met een 5.7 Amerikaanse bak met 180pk en er is geen verschil.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Tot 26pk verschil. Alsof dat niet veel is.....
            Je ziet enkel wat je zelf wil zien hé ik zie max 14pk verschil.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Hijzelf, want met diezelfde tank auto bevoorrraadt hij ook de shell stations ;-)
              Typisch voor witte pompen is dat het altijd een andere leverancier is. Kan best zijn dat het een keer Shell was dus maar ik neem aan dat uw kennis niet altijd dezelfde witte pompen bevoorraadt met Shell (indien wel laat me asap weten waar dat is aub)
              2.0 JTDm

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Typisch voor witte pompen is dat het altijd een andere leverancier is. Kan best zijn dat het een keer Shell was dus maar ik neem aan dat uw kennis niet altijd dezelfde witte pompen bevoorraadt met Shell (indien wel laat me asap weten waar dat is aub)
                Dat zal best zo zijn ja. Zij kopen onafhankelijk natuurlijk.

                Maar beroepshalve heb ik ook vrij veel met de petrochemische sector te maken en er zijn niet zoveel echte petroleum raffinaderijen in Europa. De meesten maken dezelfde grades.
                Bij mijn weten heb je Exxon, Total en Shell die zo'n beetje heel west Europa bevoorraden.In de UK heb je BP. In het zuiden komt daar nog Repsol in Spanje en ENI in Italië bij, waarbij ENI de crude gatsh van Exxon-Mobil verwerkt, alsook nog basis materiaal in Rusland koopt.. Lukoil bv laat zijn tankstations in het westen heus niet vanuit Novograd in Rusland bevoorraden, maar daar zit zeker een deal in waarbij zij bv Total nemen voor een bepaalde periode en dan weer eens Shell.
                Kwaliteitsmatig is het zo, dat bv firma's als Exxon absoluut geen out of spec materiaal mogen in de markt brengen, vanuit hun company policy. Dus ga er maar rustig van uit, dat de meeste witte pompen, gewoon reguliere goede brandstof in hun tanks hebben. Niet telkens van dezelfde bron, maar wel een constante kwaliteit.
                Merken als V-Power en Excellium zullen dan weer wel speciale grades zijn, die enkel merk gebonden zijn. Maar vraag aan eender wie wat nauwer in de petrochemie betrokken is, of er een wezenlijk verschil is, en ze moeten het antwoord schuldig blijven.
                Maar marketing is een sterke tool natuurlijk.
                Last edited by Bud Wijzer; 27/08/2013, 17:00.

                Comment


                • Met shell v-power voelde ik geen verschil qua vermogen. Verbruik zakte van 7.6 naar 7.1 ongeveer. Heb dit een vijftal keren geprobeerd. Als je de rekening maakt is het wel nog steeds duurder. Of het beter is voor je auto dan andere brandstoffen van gekende merken weet ik niet.

                  Comment


                  • ON-TOPIC aub.

                    Voor diegene die het nog niet wisten: Onderwerp: Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!


                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • In de UK hebben ze nu zelfs Shell V-power Nitro+

                      Binnenkort hopelijk ook in Belgie beschikbaar.

                      Comment


                      • Voor de geïnteresseerden:

                        Shell V-Power Nitro+ our new and improved diesel formulation contains a more powerful detergent for fast, and more effective clean-up of diesel fuel injection systems. It is also formulated to help restore and maintain engine power through active engine protection. Anti-rust functionality helps prevent corrosion of precision-engineered fuel injection systems.

                        Shell V-Power Nitro+ Diesel benefits Cleaner Fuel injectors – Shell V-Power Nitro+ Diesel is specially formulated for increased cleanliness and protection of diesel fuel injection systems in the latest diesel engines**. Deposits on the diesel injectors can impair the fuel spray and reduce the fuel flow – resulting in power loss.

                        Shell V-Power Nitro+ Diesel contains a new, more powerful detergent technology for faster and more effective clean up of diesel fuel injection systems.

                        Ben benieuwd hoeveel dat goedje gaat kosten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Voor de geïnteresseerden:

                          Shell V-Power Nitro+ our new and improved diesel formulation contains a more powerful detergent for fast, and more effective clean-up of diesel fuel injection systems. It is also formulated to help restore and maintain engine power through active engine protection. Anti-rust functionality helps prevent corrosion of precision-engineered fuel injection systems.

                          Shell V-Power Nitro+ Diesel benefits Cleaner Fuel injectors – Shell V-Power Nitro+ Diesel is specially formulated for increased cleanliness and protection of diesel fuel injection systems in the latest diesel engines**. Deposits on the diesel injectors can impair the fuel spray and reduce the fuel flow – resulting in power loss.

                          Shell V-Power Nitro+ Diesel contains a new, more powerful detergent technology for faster and more effective clean up of diesel fuel injection systems.

                          Ben benieuwd hoeveel dat goedje gaat kosten.
                          Zoals ik em lees is dat het alleen voor een ''poetbeurt'' is, in de motor.
                          Staat niks over meer prestatie's en dergelijke.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                            Voor de geïnteresseerden:

                            Shell V-Power Nitro+ our new and improved diesel formulation contains a more powerful detergent for fast, and more effective clean-up of diesel fuel injection systems. It is also formulated to help restore and maintain engine power through active engine protection. Anti-rust functionality helps prevent corrosion of precision-engineered fuel injection systems.

                            Shell V-Power Nitro+ Diesel benefits Cleaner Fuel injectors – Shell V-Power Nitro+ Diesel is specially formulated for increased cleanliness and protection of diesel fuel injection systems in the latest diesel engines**. Deposits on the diesel injectors can impair the fuel spray and reduce the fuel flow – resulting in power loss.

                            Shell V-Power Nitro+ Diesel contains a new, more powerful detergent technology for faster and more effective clean up of diesel fuel injection systems.

                            Ben benieuwd hoeveel dat goedje gaat kosten.
                            Mooie marketing stunt.
                            Ze noemen het Nitro+ terwijl het niks met Nitro te maken heeft. Waarschijnlijk kappen ze in iedere tankwagen een volle bus dreft (detergent..), en verkopen ze het zo.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Mooie marketing stunt.
                              Ze noemen het Nitro+ terwijl het niks met Nitro te maken heeft. Waarschijnlijk kappen ze in iedere tankwagen een volle bus dreft (detergent..), en verkopen ze het zo.

                              Kheb al veel ervaringen gelezen dat er geen verschil is tussen die Nitro+ en gewone V-power. Echt wel marketing!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Dat zal best zo zijn ja. Zij kopen onafhankelijk natuurlijk.

                                Maar beroepshalve heb ik ook vrij veel met de petrochemische sector te maken en er zijn niet zoveel echte petroleum raffinaderijen in Europa. De meesten maken dezelfde grades.
                                Bij mijn weten heb je Exxon, Total en Shell die zo'n beetje heel west Europa bevoorraden.In de UK heb je BP. In het zuiden komt daar nog Repsol in Spanje en ENI in Italië bij, waarbij ENI de crude gatsh van Exxon-Mobil verwerkt, alsook nog basis materiaal in Rusland koopt.. Lukoil bv laat zijn tankstations in het westen heus niet vanuit Novograd in Rusland bevoorraden, maar daar zit zeker een deal in waarbij zij bv Total nemen voor een bepaalde periode en dan weer eens Shell.
                                Kwaliteitsmatig is het zo, dat bv firma's als Exxon absoluut geen out of spec materiaal mogen in de markt brengen, vanuit hun company policy. Dus ga er maar rustig van uit, dat de meeste witte pompen, gewoon reguliere goede brandstof in hun tanks hebben. Niet telkens van dezelfde bron, maar wel een constante kwaliteit.
                                Merken als V-Power en Excellium zullen dan weer wel speciale grades zijn, die enkel merk gebonden zijn. Maar vraag aan eender wie wat nauwer in de petrochemie betrokken is, of er een wezenlijk verschil is, en ze moeten het antwoord schuldig blijven.
                                Maar marketing is een sterke tool natuurlijk.
                                zit zelf in plastic, maar hele familie raff

                                moet altijd eens goed lachen met deze discussies, de meesten die op raff werken gaan ondanks hun korting op hun eigen fabrikaat ook nog steeds naar de goedkoopste pomp (wat ook hun fabrikaat is)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Mooie marketing stunt.
                                  Dat is het, daar draait het allemaal om. En zolang de consument daar in blijft trappen, blijft de molen draaien.

                                  Hopen pagina's staan hier al vol geluld over die kwaliteitsverschillen. Maar niemand die hier ook maar met één afdoend bewijs of onafhankelijk testresultaat afkomt dat er werkelijk kwaliteitsverschillen bestaan. Niemand weet iets over de hoeveelheid additieven die gebruikt worden, wat die additieven eigenlijk zijn, wat de effectieve verschillen zouden zijn in samenstelling tussen die verschillende merken, enz... .

                                  Er zijn al verscheidene testen geweest door consumentenprogramma's en onafhankelijke onderzoeksinstellingen en elke keer weer is het resultaat hetzelfde. Er zijn geen verschillen in prestaties, verbruik, vervuiling,... enzomeer tussen de verschillende merken.

                                  Met andere woorden, topic mag dicht. Of er moest na al die pagina's geleuter plots iemand met hét bewijs afkomen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Kennis van me heeft een grote brandstoffen handel.
                                    Die haalt gewoon tanks op bij Shell in Pernis (NL) en levert die dan aan allerlei "witte" pompen in gans de provincie Antwerpen.
                                    So much for quality difference.
                                    Dus de Shell in Pernis gaat hem exact dezelfde additieven meegeven, tegen lagere prijs (anders kan hij niet leveren bij witte pompen zonder dat zij een lagere prijs kunnen aanbieden) en die witte pompen zijn ook sowieso allemaal even zuiver en even goed onderhouden als een Shellpomp?
                                    Velen die hier beweren dat een vrachtwagen die verschillende pompen gaat bevoorraden, vergeten blijkbaar dat zo'n tankwagen uit compartimenten bestaat. En daar is een reden voor ...
                                    Goed om te weten!
                                    Last edited by |) ][ |V| ][; 27/08/2013, 18:33.

                                    Comment


                                    • .... Anti-rust functionality helps prevent corrosion of precision-engineered fuel injection systems.
                                      ...
                                      DAS EEN GOEI

                                      anti roest is dus bij ijzer. voor zover ik weet heeft bijna elke merk al kunststof brandstoftanken, kunststof brandstofleidingen, alu motoren, ...

                                      denk niet dat de brandstof nog veel 'ijzer' tegenkomt in het systeem dat zou kunnen gaan roesten. buiten de brandstoftank had geenenkele auto vanaf de jaren 70-80 nog ijzer in het brandstofsysteem steken hoor.

                                      weer marketing hé. ipv die losse busjes injectorreiniger van 50ml die je elke 5 tanken in de auto moet gieten, doen ze nu 10ml bij de brandstof rechtstreeks als jij gaat tanken ;-)
                                      en de mensen betalen weer ff meer voor een litertje.

                                      op mijn vorige job deed ik makkelijk 3000-3500km/week. ik heb ik al die jaren bij texaco-esso-shell getankt (tankkaarten) en daar ook zowel gewone als V-power getankt (V-power mocht eerst niet van het bedrijf wegens te duur).
                                      sommige selfservice tankstations hadden ENKEL V-power en daar teste ik dus mee.
                                      mijn auto deed een 1200-1300km/tank en had ALTIJD een gemiddelde van 4,2-4,3liter. heb 11autos versleten op 8jaar tijd en heb NOOOOOIT iets gemerkt van die speciale brandstoffen.
                                      had zowel opels, renault, peugeot, citroen, vw,...
                                      mijn laatste 3 waren een lege kangoo 1.5TDCI van 69pk, een lege clio 1.5TDCi van 85pk en een zwaar geladen megane break 1.5TDCI van 85pk. dus zowel camionettes met weinig pk, compacte autos met genoeg pk en grote zware autos met genoeg pk.

                                      t zit ook veel tussen de oren. als ik hele tijd normaal rijd, en deze week tank ik eens V-power om te kijken of ik zuiniger rijd, ga je automatisch ook op je rijstijl letten en daardoor vanzelf zuiniger rijden. ook moet je testen over meerdere tanks. na 1keer tanken ga je niet immens veel verschil merken. sommige weken is het weer beetje verschillend waardoor je afwijkende resultaten krijgt (regen, zijwind of kopwind, hete lucht, veel smog...)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        In de UK hebben ze nu zelfs Shell V-power Nitro+

                                        Binnenkort hopelijk ook in Belgie beschikbaar.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        Kheb al veel ervaringen gelezen dat er geen verschil is tussen die Nitro+ en gewone V-power. Echt wel marketing!
                                        Gij draait ook met de wind mee.
                                        Eerst hoopt ge dat ze het in België invoeren (waarmee ik dus veronderstel dat ge het positief spul vind), en nu opeens is het pure marketing...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          Gij draait ook met de wind mee.
                                          Eerst hoopt ge dat ze het in België invoeren (waarmee ik dus veronderstel dat ge het positief spul vind), en nu opeens is het pure marketing...
                                          Wou het ook juist zeggen op den duur zegt hij zoveel onzin dat hem het zelf niet meer weet wat hij zegt.

                                          Om on-topic te blijven, ik tank enkel shell vpower, heb eens andere naft getankt en kon er minder ver mee rijden.. halve naftbak shell naar zee vertrokken, en 3/4 bak terug naar huis (weet niet meer welk merk)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X