Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!
Wou het ook juist zeggen op den duur zegt hij zoveel onzin dat hem het zelf niet meer weet wat hij zegt.
Om on-topic te blijven, ik tank enkel shell vpower, heb eens andere naft getankt en kon er minder ver mee rijden.. halve naftbak shell naar zee vertrokken, en 3/4 bak terug naar huis (weet niet meer welk merk)
Denk dat voor je OPC de V-Power wel iets van toegevoegde waarde zal hebben, dus da's nog begrijpelijk waarom jij dat tankt
Wou het ook juist zeggen op den duur zegt hij zoveel onzin dat hem het zelf niet meer weet wat hij zegt.
Om on-topic te blijven, ik tank enkel shell vpower, heb eens andere naft getankt en kon er minder ver mee rijden.. halve naftbak shell naar zee vertrokken, en 3/4 bak terug naar huis (weet niet meer welk merk)
wind mee VS wind tegen? sochtends frisse lucht (intercooler effect), savonds bloedheet?
niks tegen u maar het kan allemaal een invloed hebben. om correct te meten zou je een 10tal tanken moeten rijden. mogelijk heb je een hoogcompressie of turbomotor en heb je 95 getankt. de motor heeft dan vanalles bijgeregeld om niet te pingelen.
het kan heel goed zijn dat u motor een bepaald minimum verreist van de brandstof en hier dan positief op rijd. alles eronder resulteerd dan ook in slechte prestaties/autonomie ;-)
daarom dat deze ervaringen voor iedereen anders kan zijn. hangt volledig van u auto en rijstijl af. en als iedereen maar happy is met wat hij tankt hé
Wou het ook juist zeggen op den duur zegt hij zoveel onzin dat hem het zelf niet meer weet wat hij zegt.
Om on-topic te blijven, ik tank enkel shell vpower, heb eens andere naft getankt en kon er minder ver mee rijden.. halve naftbak shell naar zee vertrokken, en 3/4 bak terug naar huis (weet niet meer welk merk)
Als ik richting binnenland rij, verbruik ik ook altijd iets meer dan wanneer ik terug naar huis kom.
wind mee VS wind tegen? sochtends frisse lucht (intercooler effect), savonds bloedheet?
niks tegen u maar het kan allemaal een invloed hebben. om correct te meten zou je een 10tal tanken moeten rijden. mogelijk heb je een hoogcompressie of turbomotor en heb je 95 getankt. de motor heeft dan vanalles bijgeregeld om niet te pingelen.
het kan heel goed zijn dat u motor een bepaald minimum verreist van de brandstof en hier dan positief op rijd. alles eronder resulteerd dan ook in slechte prestaties/autonomie ;-)
daarom dat deze ervaringen voor iedereen anders kan zijn. hangt volledig van u auto en rijstijl af. en als iedereen maar happy is met wat hij tankt hé
Kan idd zijn.. Vriend van mij tankte ook 95 en toen hij een keer 98 tankte merkte hij dat hij zachter draaide.. Op zich zal het allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn, zolang iedereen zich goed voelt bij wat hij/zij zelf tankt..
Vandaag shell diesel gaan tanken. Aral ultimate diesel in m'n tank was helaas bijna op
In't begin niet echt een verschil maar eens je stationair draait aan een stoplicht (20km verder) merk ik wel dat em wat meer begint te trillen. Niet echt zoveel maar toch merkbaar.
Al bij al goede diesel die van shell maar m'n wagen lust Aral/Bp toch liever.
Wel ik heb vandaag dankzij dit topic 49l diesel bij Gabriëls getankt. Normaal Esso of total. Ik wil ook wel dat verschil voelen. Ik ga de komende km's letten op alles
Prijzen kloppen alleszins toch altijd voor mijn regio, maar kan natuurlijk zijn dat het in jouw regio slechter is
Ja, hier valt dat toch nogal tegen.
De prijzen van de Esso Bruno stations werden door mensen van Esso Bruno zelf aangepast, maar de prijzen die ze op de site plaatsten waren altijd een aanzienlijk stukje lager dan de echte prijs bij hen zelf.
Maar dat is niet het enige probleem.
In Sint-Truiden staat op hun site een tankstation van Texaco met shop, dat is al meer dan één jaar een Shell tankstation en de shop is gesloten.
Ander Shell tankstation heeft al een hele tijd geen shop meer.
Dat zijn slechts twee voorbeelden, maar er zijn er veel meer. En ik heb die zaken meermaals doorgegeven, maar ze vertikken het gewoon om de fouten aan te passen.
De vorige eigenaars die pasten het kleinste foutje altijd direct aan, maar de mensen van vroom doen niks de lamzakken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Niet alleen ijzer roest. Trouwens, zelfs aluminium KAN roesten in sommige omstandigheden.
aluminium oxideert. roest (Fe2O3) is enkel bij ijzer, het is een ongewenste verbinding van ijzer (Fe) en zuurstof (O).
je hebt ook zwarte roest (Fe3O4), en deze beschermd metaal. je kan van bruine roest naar zwarte roest door chemische stoffen bv fosforzuur (cola heeft gelijkaardige eigenschappen)
daarom dat ik het direct afstempel als marketing. ze hebben de terminology al verkeerd. had het echt zo een wetenschappelijk wonder geweest, hadden ze dit wel direct goed beschreven
Gij draait ook met de wind mee.
Eerst hoopt ge dat ze het in België invoeren (waarmee ik dus veronderstel dat ge het positief spul vind), en nu opeens is het pure marketing...
Heb je nu pas door dat ie niks anders doet dan uit z'n nek kletsen?
Leuk dat je dat wil doen, maar ik denk dat de afstanden te klein zijn om echt verschillen te kunnen merken?
Het zal niet voor direct zijn ik ga niet voor mijn plezier eens overenweer rijden.
Maar afstand te klein, het is een ideaal parcours van hier tot in wavre 100km op 95 van wavre naar hier ook op 95.
Wavre bastogne 98 en omgekeerd ook. (dat zou hoger moeten liggen gezien de "bergjes" in Wallonië)
Op cruise control wel te verstaan.
Nee nee, had ik al langer door hoor, maar nu viel het echt op dat het op een half uur, en na 2 posts al volledig gekeerd was
Daar bedoel ik dus mee dat ze het gerust in Belgie mogen uitbrengen, maar waarom dat er geen verschil is tussen die V-power van nu en die V-power nitro+ blijkt toch gewoon marketing te zijn.
Dus ik zal het ooit wel eens tanken, maar ik moet geen ''wonderen'' verwachten met V-power nitro+ in vergelijking met de V-power van nu.
Daar bedoel ik dus mee dat ze het gerust in Belgie mogen uitbrengen, maar waarom dat er geen verschil is tussen die V-power van nu en die V-power nitro+ blijkt toch gewoon marketing te zijn.
Dus ik zal het ooit wel eens tanken, maar ik moet geen ''wonderen'' verwachten met V-power nitro+ in vergelijking met de V-power van nu.
Comment