Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat is het, daar draait het allemaal om. En zolang de consument daar in blijft trappen, blijft de molen draaien.

    Hopen pagina's staan hier al vol geluld over die kwaliteitsverschillen. Maar niemand die hier ook maar met één afdoend bewijs of onafhankelijk testresultaat afkomt dat er werkelijk kwaliteitsverschillen bestaan. Niemand weet iets over de hoeveelheid additieven die gebruikt worden, wat die additieven eigenlijk zijn, wat de effectieve verschillen zouden zijn in samenstelling tussen die verschillende merken, enz... .

    Er zijn al verscheidene testen geweest door consumentenprogramma's en onafhankelijke onderzoeksinstellingen en elke keer weer is het resultaat hetzelfde. Er zijn geen verschillen in prestaties, verbruik, vervuiling,... enzomeer tussen de verschillende merken.

    Met andere woorden, topic mag dicht. Of er moest na al die pagina's geleuter plots iemand met hét bewijs afkomen.
    Klopt. Laatste keer is nog maar maand terug op één waar het labo moest toegeven dat de aditieven slechts 0.1 of 0.01% bedroegen. Te weinig om verschil te maken. Je merkte dat ze wouden zeggen dat het allemaal zever in pakskes was, maar ze hebben het wat mooier verwoord om geen problemen te krijgen.
    Is idd ook niet de eerste keer dat ze dat aantonen.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • om mijn vijver algenvrij te krijgen heb ik chemisch rotzooi a 0.02 %

      dat werkt
      maar ik gebruik het niet

      Comment


      • alle naft en diesel komt van de zelfde leverancier voor alle merken in ons land.
        het zijn de tankwagens die of wel niet proper gemaakt worden en daardoor mss slechter kwaliteit getankt zou worden.

        er word tenslote in elke tank wagen vanalles ingetankt diesel naft pertroleum noem maar op als ze het niet zuiver maken dan zijn er veel resten in de tankwagen waardoor het lijkt dat sommige brandstoffen van bepaalde tankstation beter of slechter rijden

        Comment


        • Kan toch zijn dat sommige merken 98 verkopen terwijl het niet volledig 98 is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jetta2011 Bekijk Berichten
            alle naft en diesel komt van de zelfde leverancier voor alle merken in ons land.
            het zijn de tankwagens die of wel niet proper gemaakt worden en daardoor mss slechter kwaliteit getankt zou worden.

            er word tenslote in elke tank wagen vanalles ingetankt diesel naft pertroleum noem maar op als ze het niet zuiver maken dan zijn er veel resten in de tankwagen waardoor het lijkt dat sommige brandstoffen van bepaalde tankstation beter of slechter rijden
            er zijn nochtans 3 raffinaderijen in Antwerpse haven

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
              Kan toch zijn dat sommige merken 98 verkopen terwijl het niet volledig 98 is.
              Nee, in België zijn ze daar heel streng op. Iets wat als 98 verkocht wordt, mag in de meeste Europese landen "rond de 98" liggen. Dit wil zeggen 97-100. Terwijl 98 in België, ook minstens 98 moet zijn. De raffinaderijen leveren bijgevolg eerder 99 dan 98 om bij steekproeven altijd in orde te zijn.
              V-Power (98 ) is in Nederland bijvoorbeeld maar 97, in België 99, in Duitsland 100 dacht ik.

              Comment









              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten

                  Het gaat niet zo zeer om de prestatie van de auto maar eerder om de kwaliteit van de benzine/diesel en de levensduur van de motor.

                  Als de levensduur van de motor niet verkort wordt door "zogezegd witte producten benzine/diesel" te tanken ipv een duur merk, dan kan ik beter in het vervolg het goedkoopste tankstation in de buurt zoeken ipv altijd naar lukoil te rijden.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten






                  Het topic gaat over de levensduur en of witte nafte slechter is dan dure nafte voor de motor. Hij is helemaal niet opzoek naar het meeste vermogen, zoals hij zelf zegt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Het topic gaat over de levensduur en of witte nafte slechter is dan dure nafte voor de motor. Hij is helemaal niet opzoek naar het meeste vermogen, zoals hij zelf zegt.


                    Awel, een motor die 6% minder uitstoot is toch een gezondere auto. Dus het verlengt de levensduur van de motor. Meer prestatie's is altijd fijn meegenomen.

                    Comment


                    • Awel, een motor die 6% minder uitstoot is toch een gezondere auto. Dus het verlengt de levensduur van de motor. Meer prestatie's is altijd fijn meegenomen.
                      Hoe minder ze uitstootten hoe meer technologie hoe meer er kan kapot gaan hoe meer geld het u kost
                      En ten 2de een auto die minder uitstoot is minder eten voor de bomen.

                      Das mijn gedacht van CO2.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Hoe minder ze uitstootten hoe meer technologie hoe meer er kan kapot gaan hoe meer geld het u kost
                        En ten 2de een auto die minder uitstoot is minder eten voor de bomen.

                        Das mijn gedacht van CO2.
                        Tjah, als gy er zo van denkt...
                        Kunt geen nieuwe oude auto nimeer kopen eh.

                        Comment


                        • Daarnet 95 getankt van lukoil in de mini. Hopelijk blijft ie heel!
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Tuurlijk! Moeten we helemaal geen zorgen over maken..... :-|

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              daarnet 95 getankt van lukoil in de mini. Hopelijk blijft ie heel!
                              :d:d:d:d:d:d:d

                              Comment


                              • Oei joei, zoveelste meer ik lees, zoveelste meer ik van gedachte verander en niet meer naar lukoil ga. Ik dacht al die jaren dat dat één van de beste merken was.
                                Zoals ik al zei in het begin, ik ken er (blijkbaar) niks van.

                                Als, zoals eerder al eens gezegd geweest is, de naft/diesel dezelfde is voor alle merken, wit of niet, maar dat enkel de additieven per merk verschillen, het niet mogelijk is dat je meer betaald bij grote merken omdat er voor de naam ook moet betaald worden?

                                Comment


                                • gewoon blijven tanken wat je ervoor deed. maakt dus allemaal niet uit.

                                  in uitzonderlijke gevallen, als je een performante motor hebt met intelligent regelsysteem erbij, zal je motor zien dat hij met een bepaalde brandstof de ontsteking veel verder kan doorregelen zonder pingelen en daarbij iets meer vermogen ontwikkeld.

                                  een 1.0.....(zet hier maar het hele alfabet neer GT, TCe, TFSI, Vtec, ... ) motor die 180pk haalt uit zijn kleine cilinderinhoud zal rap hinder ondervinden. hoe meer prul errond hangt, hoe meer kosten en miserie ermee.
                                  een dikke 3.0V6 met 200pk zal het evengoed doen op alle brandstoffen

                                  een gewone auto dat gebouwd is voor 95/98oktaan zal ook gewoon presteren met die brandstof (95, 98, 100oktaan maakt die niet uit aangezien die toch niet het uiterste uit de kan haalt). een vervuilde luchtfilter vervangen zal meer effect hebben dan speciale brandstof tanken
                                  Last edited by ; 30/08/2013, 11:10.

                                  Comment


                                  • ik tank bij bouts in hasselt langs het albertkanaal. rechtreeks van de meters hogen groten tone beter en "verser" kunt ge het niet hebben en nog wel de goedkoopste in limburg
                                    Last edited by ; 30/08/2013, 11:19.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      een dikke 3.0V6 met 200pk zal het evengoed doen op alle brandstoffen
                                      Niet akkoord ,ik voelde wel degelijk verschil,motor draaide anders op 95...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Niet akkoord ,ik voelde wel degelijk verschil,motor draaide anders op 95...
                                        Zeker en vast!

                                        Comment


                                        • Spijtig dat het prijsverschil tussen 95 en 98 tegenwoordig groot is, anders zou ik altijd zo wie zo 98 tanken zonder nadenken.
                                          Ik vind het straf dat er geen informatie te vinden is in de handleiding ivm de 3.0 en wel ivm de 2.5.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X