Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Heeft den esso ook geen site in de haven?
    BMW X5 45e

    Comment


    • #42
      Ik blijf bij alle tevredenheid super 98 q8 tanken in mijn 1,4 atmosferisch motortje
      bevalt me prima.
      Witte pompen als maes,dats24,lukoil ben ik geen fan van maar dat is persoonlijk


      Sent from my iPad 3 using Tapatalk

      Comment


      • #43
        Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

        Maar maes is dezelfde als het A-merk Esso, dus tank je ook liever niet bij een A-merk?

        Moeilijk om dan nog naft te vinden
        BMW X5 45e

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
          Ik blijf bij alle tevredenheid super 98 q8 tanken in mijn 1,4 atmosferisch motortje
          bevalt me prima.
          Witte pompen als maes,dats24,lukoil ben ik geen fan van maar dat is persoonlijk


          Sent from my iPad 3 using Tapatalk
          Zoals ik al zei, dats IS Q8, dus u stelling slaat nergens op.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Witte pompen als maes,dats24,lukoil ben ik geen fan van
            Lukoil is geen witte pomp, was vroeger Jet en daarvoor Seca
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Fords zijn goed, focus rijdt best ok.

              Maar het niet het beste merk ter wereld zoals jij overal beweert. Imo

              Ja nee tuurlijk niet!
              Ik vindt Ford ook niet de beste merk maar wel de beste in zijn klasse FWD!

              Comment


              • #47
                Het beste vind ik niet imo, net zoals de journalisten waar jij op verder gaat

                Het beste rijden, dat wel. De focus (vorig model dan toch) rijdt echt speels en niet zo saai als een A3/golf, die afstandelijk aanvoelen.
                Heeft zowat een speels karakter net zoals mijn leon dat ook heeft en kan vlot met het vermogen op de baan.

                De astra, tja das weer een opel, megane is te zacht afgeveerd,...
                BMW X5 45e

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Het beste vind ik niet imo, net zoals de journalisten waar jij op verder gaat

                  Het beste rijden, dat wel. De focus (vorig model dan toch) rijdt echt speels en niet zo saai als een A3/golf, die afstandelijk aanvoelen.
                  Heeft zowat een speels karakter net zoals mijn leon dat ook heeft en kan vlot met het vermogen op de baan.

                  De astra, tja das weer een opel, megane is te zacht afgeveerd,...
                  Harde vraag nu: Wat is dé beste FWD merk?
                  Wat ook echt alle auto's rijden een plezier maakt, wat betrouwbaar is en wat snel kan gaan.

                  Comment


                  • #49
                    Zoiets als "de beste" bestaat gewoonweg niet.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #50
                      Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

                      Geen idee, ford niet want die hebben de galaxy en de kuga en das genne vette.

                      Seat ook nie me de exeo dat gwn een oude A4 is.

                      Vw/audi ook niet door hun saaiheid en afstandelijkheid..

                      Automodellen specifiek zou ik zeggen de leon, rijdt zuinig, betrouwbaar, en is best ok qua snelheid. Kan namaz wel bevestigen.

                      Ford focus ook. Zit wat op dezelfde hoogte als de leon maar met een knapper interieur.
                      Moest ik een model naar mijn goesting hebben gevonden reed ik er nu mss mee rond.

                      Mss de A-klasse, maar ik vond die te zacht afgeveert naar mijn goesting.

                      Voor mijn manier van rijden nu, kies ik de leon. Sportieve afstelling, vlot, stijf chassis.blijkbaar kan ie met 1 wiel in de lucht van rijvak veranderen ook

                      Mss als ik wat ouder word en mijn "wilde haren" verlies kies ik mss voor een A
                      Last edited by kefkie; 25/08/2013, 23:14.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Geen idee, ford niet want die hebben de galaxy en de kuga en das genne vette.

                        Seat ook nie me de exeo dat gwn een oude A4 is.

                        Vw/audi ook niet door hun saaiheid en afstandelijkheid..

                        Automodellen specifiek zou ik zeggen de leon, rijdt zuinig, betrouwbaar, en is best ok qua snelheid. Kan namaz wel bevestigen.

                        Ford focus ook. Zit wat op dezelfde hoogte als de leon maar met een knapper interieur.
                        Moest ik een model naar mijn goesting hebben gevonden reed ik er nu mss mee rond.

                        Mss de A-klasse, maar ik vond die te zacht afgeveert naar mijn goesting.

                        Bij deze dus

                        B klasse is ook best wel tof

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Bij deze dus

                          B klasse is ook best wel tof
                          Zelfs op 3 wielen
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Zelfs op 3 wielen

                            ook ja...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Ja nee tuurlijk niet!
                              Ik vindt Ford ook niet de beste merk maar wel de beste in zijn klasse FWD!
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Harde vraag nu: Wat is dé beste FWD merk?
                              Wat ook echt alle auto's rijden een plezier maakt, wat betrouwbaar is en wat snel kan gaan.
                              Harde vraag nu: ben jij een Turk?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                Voor ik begin moet ik zeggen dat ik deftig gezocht heb achter een onderwerp die deze vragen aanpakt. Kan zijn dat mijn "deftig" zoeken niet deftig genoeg was en er toch al zo'n onderwerp bestaat.

                                Enkele jaren geleden ging iemand zijn audi A4 laten chiptunen vlakbij het klaverblad in Lummen. Deze chiptuner en tuner van racewagens had tegen deze gast gezegd dat er maar enkele goede naften/diesel merken zijn die wel degelijk de prestaties van de auto verbeteren.
                                Deze zijn, Jet (nu Lukoil), Shell en Texaco. Ik ken er niks van en vraag me dit al jaren af.

                                Zijn er specialisten die objectieve uitleg kunnen geven of het nu waar is of niet dat men beter bij een goed merk tankt ipv bij een tankstation met goedkopere benzine/diesel van onbekende merken?

                                Het gaat niet zo zeer om de prestatie van de auto maar eerder om de kwaliteit van de benzine/diesel en de levensduur van de motor.

                                Als de levensduur van de motor niet verkort wordt door "zogezegd witte producten benzine/diesel" te tanken ipv een duur merk, dan kan ik beter in het vervolg het goedkoopste tankstation in de buurt zoeken ipv altijd naar lukoil te rijden.
                                Als het niet over prestaties maar over levensduur gaat, zou ik zeggen: trek het u niet aan. Zorg er gewoon voor dat je blok goed kan opwarmen voordat je er de zweep oplegt (van turbo tot olie in de versnellingsbak). Dat zal meer invloed hebben op de levensduur dan het brandstofmerk.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  vraag jullie allemaal eventjes af waar buiten total de eerst volgende raffinaderij staat.
                                  en kijk dan eens of het nog nuttig is om van ginderachter een vrachtwagen naar de tankstations hier te laten rijden.....
                                  In de antwerpse haven heb je 3 raffinaderijen. Total Esso en Ibr (vroeger BRC).
                                  Wij nemen voor onze bedrijfstanks af van Lukoil en dat is gewoon esso brandstof. Staat zelfs op de vrachtwagens. Nooit problemen met onze auto's.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                    .... *snip*

                                    Enkele jaren geleden ging iemand zijn audi A4 laten chiptunen vlakbij het klaverblad in Lummen. Deze chiptuner en tuner van racewagens had tegen deze gast gezegd dat er maar enkele goede naften/diesel merken zijn die wel degelijk de prestaties van de auto verbeteren.
                                    Deze zijn, Jet (nu Lukoil), Shell en Texaco. Ik ken er niks van en vraag me dit al jaren af.

                                    ... *snip*

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                    Ik passeer voor mijn werk regelmatig bij de raffinaderij van Total en zag daar vorige week nog een wagen van Shell buiten rijden.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    teninste ene die het door heeft.
                                    alemaal 1 pot nat, tkan goed zijn dat de wagen de bij shell stopt gewoon doorrijd naar het volgende tankstation om het door kwijt te raken.
                                    ik ken zo een ex q8 uitbater die wist te zeggen dat de persoon die bij dats24 loste de rest bij q8 afzette...
                                    Daar kan ik nog iets op zeggen.

                                    De autotuner, dus niet enkel een chiptuner maar ook een raceauto tuner, had tegen de persoon ook gezegd dat Shell enkel goed is als de benzine daadwerkelijk door Shell geleverd wordt. Je moet dus tankwagens van Shell benzine zien lossen bij een Shell station.
                                    Dit kan alleen maar betekenen dat één tankwagen bij verschillende merken gaat lossen.

                                    Deze tuner had zelfs de media ingeschakeld om zijn faciliteiten "te lenen" aan autowetenschappers die dit zouden willen testen. Volgens hem had niemand de "goesting" om dit te bewijzen.

                                    Wat ik zei om tuuteke niet te beledigen was maar een grap.
                                    Last edited by ; 05/09/2013, 11:09.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Als het niet over prestaties maar over levensduur gaat, zou ik zeggen: trek het u niet aan. Zorg er gewoon voor dat je blok goed kan opwarmen voordat je er de zweep oplegt (van turbo tot olie in de versnellingsbak). Dat zal meer invloed hebben op de levensduur dan het brandstofmerk.
                                      Merci!

                                      Een antwoord waar ik op zat te wachten. Ik ken er niks van, dus geloof ik u.
                                      Ik verzorg de motor altijd goed. Dat het vorige blok vastliep op de autobahn kan ik niks aandoen wat dat is was een inherent probleem (speling op de lagerschalen) van de 3.0 duratec blokken.
                                      Last edited by ; 26/08/2013, 08:50.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Sommige ECU's zijn afgesteld voor minstens 98 ron en dat moet je dan ook tanken wil je geen prestatieverlies (staat dan ook altijd in de tankklep)
                                        Maar bijv. op een 1.2 benzine 98 tanken is imho weggegooid geld.
                                        heeft niks met cilinderinhoud te maken, maar met verbranding en compressie in het blok.

                                        een 5.0 met een compressie van 8:1 kan evengoed rijden op 85oktaan als 102 oktaan.
                                        een 2.0 met een compressie van 9,5:1 KAN op 95 rijden als deze een pingelsensor heeft en de ontsteking genoeg kan bijregelen, anders is 98oktaan of meer verreist
                                        ene 1.2 met een compressie van 11:1 om toch maar aan zijn 100pk te geraken MOET al meer dan 100oktaan hebben. die zijn ontsteking 'ECU' is heel zeker uitgerust met dergelijke electronica om pingelen te voorkomen.

                                        veel hangt dus af van de compressie en de manier dat alles verbrand (traag/snel, laagtoerig/hoogtoerig).
                                        als je een hoogcompressie of turboblok heb, zou ik er 98in gieten, ga je zeker merken hoe vlot de motor draait en in het verbruikt.
                                        heb je een laagcompressie blok, dan mag je het laagste erin gieten. hoger oktaan is dure brandstof weggooien.
                                        op lage toeren zal 98 goed rijden omdat die brandstof traag verbrand. op hoge toeren zal de ontsteking veel teveel moeten vervroegen en zal 95 beter presteren (als de compressie het toelaat).

                                        vooral opletten bij sommige merken, sommige merken verkopen 98 die GEEN 98 is maar 95 met een hoop addetieven waardoor die vergelijkend met 97 presteerd (merk is hierboven al vermeld heb er ooit bijgewerkt en van intern ook bevestigd gekregen).
                                        dit is DODELIJK als je een oldtimer hoogcompressiemotor hebt ZONDER pingelsensor die minstens 98oktaan nodig heeft.

                                        en nog een tip: als je motor niet lekker loopt met 98, giet er 95 in. naar mijn ervaring is 95oktaan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan 98. 98 is klopvaster op hogere druk, maar ontbrand ook veeeel trager. heb je een oldtimer die met een oude platines zwakke ontsteking rondrijd, dan zal die veeel beter draaien op 95. 95 verdampt en ontsteekt ook veel sneller.

                                        destijds had ik een opel ascona 1.6SV met een 10.5:1 compressie. onder de kap die ik een sleuteltje die ik moest omzetten als ik op 95 of 98 reed. die sleutel op 98laten staan en 95 tanken had als gevolg dat de auto halfgas gewoonweg niet goed reed. stationair perfect en volgas was ook goed. halfgas was stotteren.
                                        sleutel op 95 zetten en 98tanken gaf geen verschil.
                                        daarentegen als ik bij de jet vroeger 99oktaan tankte (dat was nog de 98 met loodvervanger in), dan pas reed die auto lekker.

                                        mijn capri 2.0 pinto (scorpio motor) rijd het beste op 95
                                        mijn escort 1.3 kent rijd ook het beste met 95

                                        tegenwoordig zit er in 1 liter 'naft' nog bitter weinig echt benzine maar veel addetieven

                                        bij mijn diesel heb ik op allerhande tankstations gaan tanken en merk GEEN verschil. minimum verbruik bleef 3.4L waar ik ook tankte, auto blijft overal even tam
                                        Last edited by ; 26/08/2013, 10:03.

                                        Comment


                                        • #60
                                          compressie van 10:1.

                                          98 Of 95?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X