Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Bijna allemaal diesel reacties. Is niet relevant gezien ik met naft rijd. (Nie slecht bedoeld. Keep on posting please).
    Zoals ik al zei. Audi a6 c7 3.0TFSI (3 liter BENZINE) 0-200 met 95 octaan in 23 sec. 98 octaan 0-200 in 19.5. 102 octaan 0-200 in 17.5 sec.
    Duidelijk een verschil in prestatie's.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      Welke porsche is dat dan die op 3.8 op 100 zit ?
      Nieuwe C2S met pdk, launch control, banden met enorm veel grip.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
        Ja, vind ik ook! In't begin was dat echt een zuiper!
        Nu gechipt daalt het verbruik ook een beetje. Maar tijdens de winter stijgt het verbruik naar 6.9-7.0. Vroeger was da echt 7.6 in de winter en 7.3 in de zomer
        Ik vind het nu nog veel voor zo ne moderne hi-tech motor. Ik zit op een gemiddeld verbruik van 5,7 volgens spritmonitor, en 5,3 volgens de boordcomputer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Zoals ik al zei. Audi a6 c7 3.0TFSI (3 liter BENZINE) 0-200 met 95 octaan in 23 sec. 98 octaan 0-200 in 19.5. 102 octaan 0-200 in 17.5 sec.
          Duidelijk een verschil in prestatie's.
          Das 95-98-102.

          Das geen verschil in merk van benzine/diesel
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Ik vind het nu nog veel voor zo ne moderne hi-tech motor. Ik zit op een gemiddeld verbruik van 5,7 volgens spritmonitor, en 5,3 volgens de boordcomputer.
            Weet ik. Maar ik rij ook redelijk sportief. Als ik gewoontjes doe is 6,3 haalbaar. (Auto weegt ook 1.69ton)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Das 95-98-102.

              Das geen verschil in merk van benzine/diesel
              Dat heeft 'm na al die tijd en al die posts nog steeds niet door.

              Comment


              • kefkie, ik zal eens moeten langskomen want gij rijdt met mijne lievelings auto.


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Dat heeft 'm na al die tijd en al die posts nog steeds niet door.

                  Zal ik het anders zeggen: Hoe meer Octaan/Cetaan hoe hoger de kwaliteit, Hoe hoger de prestaties.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Trouwens, kheb video's vergeleken van een Audi a6 c7 3.0TFSI. Stock doet em 0-200 in 23sec. Met Euro 98 19.5sec en met 102 Octaan van Aral 17.5 sec. Duidelijk verschil.
                    5,5 seconden verschil puur met andere benzine... Da's euh, straf.
                    Ben benieuwd welke diesel dat voor mijn eend zou kunnen flikken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Zal ik het anders zeggen: Hoe meer Octaan/Cetaan hoe hoger de kwaliteit, Hoe hoger de prestaties.
                      Onderwerp: Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

                      Comment


                      • Wat ik persoonlijk merk is;
                        Shell gewone diesel versus V-power, in laatste geval minder frequent dat de roetfilter zich reinigt.

                        Comment


                        • Voor diesel tank ik gewoon Esso bij mijn werk, verbruik 4.1-5.5 afhankelijk van waar, wanneer en hoe ik rij. (C220 cdi)
                          Voor naft pak ik bijna altijd Shell V-power, verbruik van de 2.3-16 ligt rond de 12 a 14, dat van WRX tussen 18 en 37.

                          Esso is dus zuiniger dan Shell he meneer Ford-Power. Beter dat tanken tussen uw Aral in.
                          Wat ik die irritante kwal wel moet toegeven is dat BP diesel wel degelijk superieur is. Als ik dat tank op reis, is er effectief een merkbaar verschil. Heel jammer dat dit niet in de buurt te vinden is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Voor diesel tank ik gewoon Esso bij mijn werk, verbruik 4.1-5.5 afhankelijk van waar, wanneer en hoe ik rij. (C220 cdi)
                            Voor naft pak ik bijna altijd Shell V-power, verbruik van de 2.3-16 ligt rond de 12 a 14, dat van WRX tussen 18 en 37.

                            Esso is dus zuiniger dan Shell he meneer Ford-Power. Beter dat tanken tussen uw Aral in.
                            Wat ik die irritante kwal wel moet toegeven is dat BP diesel wel degelijk superieur is. Als ik dat tank op reis, is er effectief een merkbaar verschil. Heel jammer dat dit niet in de buurt te vinden is.

                            Dat is voor uw auto denk ik beetje anders dan de mijne meneer |) ][ |V| ][
                            Esso heeft een goede reputatie voor zijn kwaliteit, maar voor mij stopt het daar. Ik heb ooit een Esso diesel supreme getankt in Diepenbeek/Genk. Auto draaide er goed mee maar eens je het gaspedaal ver induwt dan was em echt lui. Trok niet zo agressief en goed zoals Ultimate diesel. Tank was ook heel snel leeg. Merci voor mijn verhaal te bevestigen over Bp diesel. Er is inderdaad een verschil merkbaar. Welke auto was dat waar je op Bp reed? Die c220cdi?

                            Comment


                            • Dus mogen we eigenlijk vaststellen dat de juiste brandstof kiezen afhangt van de auto waarmee je rijd, en dat het dus niet voor iedereen dezelfde is.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Dus mogen we eigenlijk vaststellen dat de juiste brandstof kiezen afhangt van de auto waarmee je rijd, en dat het dus niet voor iedereen dezelfde is.
                                Jip topic closed.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Dat is voor uw auto denk ik beetje anders dan de mijne meneer |) ][ |V| ][
                                  Esso heeft een goede reputatie voor zijn kwaliteit, maar voor mij stopt het daar. Ik heb ooit een Esso diesel supreme getankt in Diepenbeek/Genk. Auto draaide er goed mee maar eens je het gaspedaal ver induwt dan was em echt lui. Trok niet zo agressief en goed zoals Ultimate diesel. Tank was ook heel snel leeg. Merci voor mijn verhaal te bevestigen over Bp diesel. Er is inderdaad een verschil merkbaar. Welke auto was dat waar je op Bp reed? Die c220cdi?
                                  Ja. Ik trek altijd op dezelfde manier op, want op reis is zuinig rijden voor mij van belang, de verplaatsingskosten drukken en dat half uurtje dat je langer onderweg bent maakt me niet uit, maar het verschil was wel duidelijk te merken eenmaal in de bergen, de motor werd totaal niet lui of moe na een tijdje, wat ik met andere brandstoffen wel ondervond.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Ja. Ik trek altijd op dezelfde manier op, want op reis is zuinig rijden voor mij van belang, de verplaatsingskosten drukken en dat half uurtje dat je langer onderweg bent maakt me niet uit, maar het verschil was wel duidelijk te merken eenmaal in de bergen, de motor werd totaal niet lui of moe na een tijdje, wat ik met andere brandstoffen wel ondervond.
                                    Hahaha, ik ben soms 2 uurtjes eerder op m'n bestemming. Voor mij maakt het eigenlijk niet veel uit hoeveel m'n auto verbruikt. Als het maar goed vooruit gaat zonder op de pechstrook komen te staan (wat tot nu toe nog nooit is gebeurt.)
                                    Maar ik rij nooit m'n topsnelheid constant. Want dan verbruikt m'n wagen 18 liter per 100 km (BC).. wat dus echt al overdreven is voor een 2 literke diesel. Maar zo 160-180 is wel een fijne 'cruise' snelheid in Duitsland.
                                    Betere diesel maakt ook veel verschil uit in lawaai bij zo snelheden. 120kmh val ik bijna in slaap omdat m'n motor amper hoorbaar is.

                                    Comment


                                    • Naar aanleiding van deze topic eens zot gedaan. Er zijn twee BP's op 30km van waar ik woon, ene in de haven van Duinkerke en ene in 't Frans platteland. Eens naar dat plattelandsstation gereden (ik doe sowieso toch elk weekend een ontspanningsrit) en daar toegekomen met nog 1/8ste tank over. Gevuld met BP Ultimate SP98 en letterlijk knallend mijn weg vervolgd. Er moet dan toch wel echt iets anders zijn dan onze naft. Met Shell heb ik om de 20x schakelen een knal en vuurwerk, nu dus effectief elke keer. Leuk, dat wel. Ik voel wel geen verschil in prestaties. Benieuwd wat het gaat geven van verbruik!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Naar aanleiding van deze topic eens zot gedaan. Er zijn twee BP's op 30km van waar ik woon, ene in de haven van Duinkerke en ene in 't Frans platteland. Eens naar dat plattelandsstation gereden (ik doe sowieso toch elk weekend een ontspanningsrit) en daar toegekomen met nog 1/8ste tank over. Gevuld met BP Ultimate SP98 en letterlijk knallend mijn weg vervolgd. Er moet dan toch wel echt iets anders zijn dan onze naft. Met Shell heb ik om de 20x schakelen een knalvuurwerk, nu dus effectief elke keer. Leuk, dat wel. Ik voel wel geen verschil in prestaties. Benieuwd wat het gaat geven van verbruik!
                                        Das wel leuk inderdaad. Misschien moet de ECU zich daar nog op aanpassen? Als het maar 30 km is en om je doet om de week een ontspanningsrit is het volgens mij wel de moeite waard om daar altijd te gaan. Maar anderzijds is dat goed spul wel redelijk duur. Prestaties met zo'n wagen hebben volgens testen uitgewezen dat em normaal 14 pk meer heeft en 35 Nm meer.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Ik heb het al eerder gezegd, maar deze keer met cijfers.

                                          Lange tijd Shell V-Power getankt: Gemiddeld verbruik 5,75 liter; beste verbruik 5,53 liter
                                          Effe Shell gewone diesel getankt: Gemiddeld verbruik 6,30 liter
                                          Nu reeds enkele tanks Esso diesel: Gemiddeld verbruik 5,41; beste verbruik 5,30 liter
                                          Nog even iets toevoegen, sinds de laatste weken moet ik om naar men werk te gaan een omleiding volgen.
                                          Op deze weg moet ik veel meer vertragen en optrekken, en toch is men verbruik nu met de Esso diesel een heel stukje lager. Terwijl dit gebruik juist voor een hoger verbruik zou moeten zorgen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X