Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb er toch van het begin bijgezet getunede rs ook hee. Op een gti zal het zeker verschil maken. Al die duitse imports die op 100+ gereden hebben leveren pakweg 225 pk. Vraag maar aan de tuners.

    Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Ik heb er toch van het begin bijgezet getunede rs ook hee. Op een gti zal het zeker verschil maken. Al die duitse imports die op 100+ gereden hebben leveren pakweg 225 pk. Vraag maar aan de tuners.

      Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
      Denk je dat iedere Duitser met zijn GTI steeds 102 bij Aral zal gaan tanken?
      Betwijfel het.

      Comment


      • Veel toch. Pff wat een discussie. Ik laat het erbij, elk zijn mening. Ik weet uit praktijk dat merk en type belangrijk zijn (koop zo een 20 a 25000 l brandstof en smeermiddelen per maand, verschillende machines en toepassingen)

        Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Veel toch. Pff wat een discussie. Ik laat het erbij, elk zijn mening. Ik weet uit praktijk dat merk en type belangrijk zijn (koop zo een 20 a 25000 l brandstof en smeermiddelen per maand, verschillende machines en toepassingen)

          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
          Dus jij bent er zeker van dat er verschil zit tussen de Vpower van Shell en de SuperPlus van de G&V (beide octa 98 ) ?

          Comment


          • Ik zal eens een tijdje met 95+ van Lukoil rijden. Wel effe geduld hebben want zoals je weet of niet weet maar nu wel weet, doe ik ongeveer iets van een 5 à 6000km/jaar. Dan kan het nogal wat tijd in beslag nemen eer ik twee bakken heb leeg gereden.

            Merci fcapri. Ik heb achter zo'n bericht op Engelse Ford fora gezocht en niet gevonden. Mijne tuur zou volgens de Ford garage een klopsensor hebben. Is da zoiets waar ge klop van krijgt als ge te rap rijdt?

            Comment


            • Ik smijt die van mij vol met V Power Diesel. Zou graag BP tanken, maar er zijn hier geen tankstations

              Heb geen zin om doorheen heel dit topic te bladeren, maar is er een premium diesel die beter is dan V Power?

              Thx

              Comment


              • In België helaas niet neen :-(. Wat zijn we toch achter...

                Comment


                • Gebruik sinds 2001 een tankkaart van Q8. Heb daar al in de loop der jaren met verschillende voertuigen al alles mee getankt (diesel, 95, 98, lpg) nooit problemen gehad. Q8 Easy is dan meestal nog erg competitief in prijs ook, zelfs tegenover de 'discounters'
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • Nee ik zeg niet dat merk x met 95 beter is dan merk y met 95. Wel dat er verschil zit tss 95 98 102.

                    Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Nee ik zeg niet dat merk x met 95 beter is dan merk y met 95. Wel dat er verschil zit tss 95 98 102.

                      Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                      Volledig mee akkoord. M'n tenen krullen als ik mensen met een Gti of iets dergelijks euro95 zie tanken. Dat je in je Polo 1.2 euro95 kapt, tot daar aan toe.

                      Bij performance motoren hebben premium brandstoffen zeker en vast een voordeel.

                      Heb het in een soortgelijk topic al eens aangehaald: er is op YouTube een test van 5th Gear daarover. De Clio had geen voordeel maar de impreza had een extra 17pk (dacht ik). Enkel door V Power type brandstof.

                      Diesels met een DPF hebben dan weer het voordeel dat de diesel beter verbrandt.

                      Wat scheelt het op een tank... 10 euro?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Volledig mee akkoord. M'n tenen krullen als ik mensen met een Gti of iets dergelijks euro95 zie tanken. Dat je in je Polo 1.2 euro95 kapt, tot daar aan toe.

                        Bij performance motoren hebben premium brandstoffen zeker en vast een voordeel.

                        Heb het in een soortgelijk topic al eens aangehaald: er is op YouTube een test van 5th Gear daarover. De Clio had geen voordeel maar de impreza had een extra 17pk (dacht ik). Enkel door V Power type brandstof.

                        Diesels met een DPF hebben dan weer het voordeel dat de diesel beter verbrandt.

                        Wat scheelt het op een tank... 10 euro?
                        ja want een gti ga echt kapot bij 95, en gaat inneens zoveel pk verliezen dat je het voelt .

                        ik heb in de porsche ook al is 95 gedaan omdat het niet anders kon, guess what. Dat ding rijdt nog altijd rond en ging even hard als met 98.

                        zelfde als Makro 98 en shell 98. Allemaal al geprobeerd. No difference, itt wat sommige hier blijven volhouden
                        Last edited by kefkie; 12/09/2013, 08:30.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Ok ik stel het volgende voor: een tuner stapt mee in deze discussie vb geert dvx en ik ga 3x 95 tanken in de rs en laat em meten dan 3 x volle tank 98 en hermeten?

                          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

                            Wat scheelt het op een tank... 10 euro?
                            vroeger bij mijn opel ascona was het verschil 20fr op een hele tank tussen 95 en 98
                            ik heb nu een random tankstation in het antwerpse genomen voor u, de total R10
                            euro95=1,673
                            euro98=1,729
                            we gaan eens 60liter tanken, in 95 kost dat 100,38€, in 98 kost het 103,74€

                            of ge 95 of 98tank maakt dus gewoon uit wat type auto ge hebt. sommige mensen gaan NIKS winnen met 98 en smijten dus 3,5€ weg op een tankbeurt van 100€, andere mensen gaan een klein beetje winnen in top vermogen, hetgeen ge dan toch niet gebruikt in de belgische files.

                            t is dus niet dat ge nen TV minder gaat kopen op een maand door duurder te gaan tanken, je kan al evenveel besparen door de goedkoopste 98 in je streek te gaan zoeken

                            en zo begon het topic eigenlijk, of er verschil was tussen 98 van de ene pomp tov 98 de andere pomp

                            Comment


                            • Da het een verschil ga geven tot daar aan toe, maar het gaat niet merkbaar in de praktijk zoals andere hier aangeven dat ze inneens een compleet nieuwe auto hebben qua vermogen
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Dat geef ik ook toe als ik pakweg 6 pk win op de rs zal ik dat in realiteit mss niet voelen en de wagen zal ook geen andere sound of trillingen geven

                                Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                  Ok ik stel het volgende voor: een tuner stapt mee in deze discussie vb geert dvx en ik ga 3x 95 tanken in de rs en laat em meten dan 3 x volle tank 98 en hermeten?

                                  Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                  Bij de 5th Gear test hebben ze 3 auto's op de rollenbank getest met euro95 en dan met V Power.

                                  Natuurlijk ga je de 10-15 pk extra in de file niet voelen, maar als je spreekt over de beste brandstof, dan is het duidelijk de beste brandstof.

                                  Bij de dieselvariant is er duidelijk een snellere en betere ontbranding. Dus dat is de beste brandstof.

                                  Voor de gewone eco leasebak is dat grotendeels weggegooid geld, maar niet bij performance voertuigen.

                                  Net hetzelfde met merken van autobanden voor de ene onnozelheid, voor de andere heilig.

                                  Comment


                                  • De reden dat ik dit onderwerp startte was om te weten te komen of de levensduur van de auto langer wordt met altijd 98 te tanken dan met 95. Het gaat er bij mij eigenlijk niet zo zeer om de prestaties (allé, eigenlijk wel een beetje maar dat was niet de vraag van dit onderwerp).

                                    In geval van Lukoil is het verschil tussen 95 en 98 op 57 liter, €8,83. Ik tank eens om de maand en zou €105,96 op jaar basis uitsparen. Dit zou nog meer zijn als ik terug de 10.000 km zou doen per jaar. Toch wel een deftige som als je 't mij vraagt.
                                    Als ik deze auto elke dag zou nodig hebben om, laat ons zeggen, 50km per dag te doen, dan zal de rekening in mijn geval (Lukoil, andere pompen hebben nog een groter verschil tussen 95 en 98 deftig) oplopen.
                                    Niet vergeten dat het gemiddeld verbruik bij redelijke temperaturen tussen de 10 en 11 liter ligt. In de winter is dat rond de 12 liter.

                                    Ik denk dat ik gezien mijn zeer beperkt maandelijks inkomen recht van spreken heb als ik denk dat 95 voor mij financieel veel beter uitkomt.

                                    Ugh, ik heb gesproken!
                                    Last edited by ; 12/09/2013, 09:51. Reden: Perigd zdont tevdich fol vouden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      .....

                                      Net hetzelfde met merken van autobanden voor de ene onnozelheid, voor de andere heilig.
                                      Bah der is toch een groot verschil tussen premium/niet premium 95/98 brandstof en banden hoor voor mij. Banden zijn het enige stuk van mijn wagen die contact moeten en mogen maken met de weg (als andere stukken van de wagen contact maken met de weg ben ik niet goed bezig ) en banden behoren voor mij tot de veiligheidsonderdelen van mijn wagen daarop besparen vind ik niet verantwoord, brandstof anderzijds zit het verschil vooral tussen mijn twee oren, en daar ben ik mij zeer van bewust, ik tank normaal altijd één en hetzelfde merk, laatst waren ze echter het tankstation aan het herbouwen en heb ik een ander merk getankt en neen ik heb niets gemerkt maar toch ga ik nu terug naar mijn vertrouwde merk...
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                        De reden dat ik dit onderwerp startte was om te weten te komen of de levensduur van de auto langer wordt met altijd 98 te tanken dan met 95. Het gaat er bij mij eigenlijk niet zo zeer om de prestaties (allé, eigenlijk wel een beetje maar dat was niet de vraag van dit onderwerp).

                                        In geval van Lukoil is het verschil tussen 95 en 98 op 57 liter, €8,83. Ik tank eens om de maand en zou €105,96 op jaar basis. Dit zou nog meer zijn als ik terug de 10.000 km zou doen per jaar. Toch wel een deftige soms als je 't mij vraagt.
                                        Als ik deze auto elke dag zou nodig hebben om, laat ons zeggen, 50km per dag te doen, dan zal de rekening in mijn geval (Lukoil, andere pompen hebben nog een groter verschil tussen 95 en 9 deftig oplopen.
                                        Niet vergeten dat het gemiddeld verbruik bij redelijke temperaturen tussen de 10 en 11 liter ligt. In de winter is dat rond de 12 liter.

                                        Ik denk dat ik gezien mijn zeer beperkt maandelijks inkomen recht van spreken heb als ik denk dat 95 voor mij financieel veel beter uitkomt.

                                        Ugh, ik heb gesproken!
                                        Dit was uw openingspost in dit topic:
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                        Voor ik begin moet ik zeggen dat ik deftig gezocht heb achter een onderwerp die deze vragen aanpakt. Kan zijn dat mijn "deftig" zoeken niet deftig genoeg was en er toch al zo'n onderwerp bestaat.

                                        Enkele jaren geleden ging iemand zijn audi A4 laten chiptunen vlakbij het klaverblad in Lummen. Deze chiptuner en tuner van racewagens had tegen deze gast gezegd dat er maar enkele goede naften/diesel merken zijn die wel degelijk de prestaties van de auto verbeteren.
                                        Deze zijn, Jet (nu Lukoil), Shell en Texaco. Ik ken er niks van en vraag me dit al jaren af.

                                        Zijn er specialisten die objectieve uitleg kunnen geven of het nu waar is of niet dat men beter bij een goed merk tankt ipv bij een tankstation met goedkopere benzine/diesel van onbekende merken?

                                        Het gaat niet zo zeer om de prestatie van de auto maar eerder om de kwaliteit van de benzine/diesel en de levensduur van de motor.

                                        Als de levensduur van de motor niet verkort wordt door "zogezegd witte producten benzine/diesel" te tanken ipv een duur merk, dan kan ik beter in het vervolg het goedkoopste tankstation in de buurt zoeken ipv altijd naar lukoil te rijden.
                                        En het antwoord daarop is: je kan overal met een gerust hart gaan tanken. Witte pomp of een merkpomp met een brandstof met een coole benaming. Ze voldoen allemaal aan de normen en worden frequent gecontroleerd. Natuurlijk zijn er ooit stalen die niet deugen (heel klein percentage), maar er is nergens sprake van dat die slechte stalen meer voorkomen bij witte dan wel bij merkstations. Ik tank al meer dan 20 jaar waar het het goedkoopst is. Zowel met de moto als met de auto. Ik heb nog nooit een brandstof gerelateerd probleem gehad. De keren dat ik ooit bij merkstations tank(te) merk(te) ik geen bal verschil in verbruik, motorgeluid, vermogen,... .
                                        Al die verhaaltjes die circuleren over dat witte pompen niet zouden deugen worden de wereld ingestuurd door de merkpompen. Niet leuk natuurlijk als één of andere supermarktketen plots een tankstation neerpoot op 1 km van uw merkstation met z'n super-V-boost-power-excellent-plus brandstofbenamingen op de affiche. 20 eurocent de liter meer voor eigenlijk net hetzelfde, tsja... .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                          Nee ik zeg niet dat merk x met 95 beter is dan merk y met 95. Wel dat er verschil zit tss 95 98 102.

                                          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                          Er is toch niemand die dat ontkent?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X