Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine/diesel kwaliteit van verschillende merken. Vraag, advies!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Petroleummaatschappijen en constructeurs spenderen miljarden om het verbruik omlaag te krijgen. Een lage CO2 geeft meer verkoopssucces, zeker op de bedrijfswagenmarkt.

Als dit additief echt 5% zou geven, dan zouden ze rap een tankje voorzien dat dit automatisch zal bijmengen, en bij het onderhoud moet bijgevuld worden (zoals AdBlue).
    Ik heb toch gezegd in een vorig bericht dat ik dat niet geloof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Petroleummaatschappijen en constructeurs spenderen miljarden om het verbruik omlaag te krijgen. Een lage CO2 geeft meer verkoopssucces, zeker op de bedrijfswagenmarkt.

Als dit additief echt 5% zou geven, dan zouden ze rap een tankje voorzien dat dit automatisch zal bijmengen, en bij het onderhoud moet bijgevuld worden (zoals AdBlue).
      Als een wagen nog nieuw is gaat deze ook niet minder verbruiken met additief. Een wagen begint meer te verbruiken naarmate dat nest intern vervuild begint te raken en niet meer 100procent zuiver bolt . Die producten kosten ook niet niks. Een fatsoenlijke injectie reiniger kost +20euro dus dat moet de 5procent meerverbruik ook compenseren.
      20euro op 5000km dat is 4euro op 1000km en met 4 euro koop je 3liter diesel waar je 50km mee kunt doen .
      Een wagen dat 5procent meer verbruikt op 1000km dat is 50km minder dus het loont niet .
      Last edited by ; 11/10/2013, 19:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Van die cleaning additieven durf ik toch niet goed in de Impreza kappen. Moest ik zeker zijn dat ze goed werken zou ik het wel eens doen, maar ben daar toch schuw voor. Terwijl ik in mijn CDI om de drie tanks eens wat bij doe en daar nooit problemen mee heb, integendeel.
        Ik heb het in m'n V8 hok gegoten op aanraden van m'n garagist ,om naar de keuring te gaan ,zou de co uitstoot verminderen...op fifth gear hadden ze zelfs minimale pk winst...

Comment

• Duur of niet, de moeite of niet, ik denk dat ik het toch eens ga proberen.

Of misschien een water injectie systeem plaatsen.

Comment

• Is Gulf een witte pomp of is dat een merk? Goeie naft misschien?

Comment

• Gulf is een van de grote merken (zag je vroeger meer dan nu ).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Gulf is een van de grote merken (zag je vroeger meer dan nu ).
                Awel, dikke merci om dat zo vlug mogelijk te laten weten.

Waart ge een knap maske dan kreeg ge nu nen dikke kus. Ne goeie pot is ook al goed in dit geval.

Vlak bij mij thuis is er een Gulf station met een 98 prijs lager dan die van Lukoil waar ik altijd ga en 10km "enkel" moest voor rijden.

Comment

• Geen dank en waart ge gij een knap maske geweest dan had ik die kus zeker aanvaard maar laat het ons inderdaad maar op ne goeie pot houden

Met Gulf kunt ge volgens mij weinig verkeerd doen en het lijkt mij een strakker plan om 98 te tanken dan 95 waar je dan zo'n busje moet bijkappen.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Nederlanders met dikke auto's hebben meer geluk bij GULF. Daar hebben ze Gulf Challenger 100. 100 octaan, veel positieve reactie's gelezen.

Comment

• Awel Ford-Power, gij maakt dat nieuws ivm Gulf nog beter.

Comment

• Gulf 98 en een potteke van Nulon of Marly.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Awel Ford-Power, gij maakt dat nieuws ivm Gulf nog beter.
                          Hahaha, bedankt! Wat ook een héél erg goede merk is van additieven is: Bardahl!

Comment

• Ik mag daar blijkbaar van drinken want het zijn "producten van hoge kwaliteit, gezond voor mens".

Allemaal verschillende flesjes. Ik vraag me af of je verschillende flesjes mag leegkappen in één tank? Bv: de octaan booster en minder verbruik. Tot 12%? Amai das veel. Spijtig genoeg geloof ik daar niet zo veel van. Kan waarschijnlijk geen kwaad om dat eens te gebruiken want het heeft al effect vanaf de eerste tank.

Comment

• Op de tankdop van m'n auto staat nochtans in koeien van letters dat je geen additieven mag gebruiken...

Comment

• Bij de mijne niet. Plus in de Ford garage zei men dat het niet slecht is, zelfs goed voor deze motor om Nulon te gebruiken. Niet vergeten, ik rijd met 11 jaar oude techniek. Wel een nieuwe motor maar techniek is en blijft 11 jaar oud.

Comment

• Ik ben nog altijd super tevreden met Esso, gisteren weer gaan tanken en mijn verbruik over de laatste tank is weer gezakt.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Op de tankdop van m'n auto staat nochtans in koeien van letters dat je geen additieven mag gebruiken...
                                    Inderdaad, stond ook op m'n vorige 320d. Je mag additieven gebruiken, maar die moeten goedgekeurd zijn door Bmw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik ben nog altijd super tevreden met Esso, gisteren weer gaan tanken en mijn verbruik over de laatste tank is weer gezakt.
                                      Ik ga er nooit meer, heb het nu ook 2 tankbeurten geprobeerd en das nie alleen duurder dan Shell, ik geraak er ook minder ver mee.

En om effe op Ford-Power zijn 100 en meer octaan terug te komen. Er zijn zelfs auto's die da nie mogen slikken. Alleen 98 bv. Dus t is nie altijd beter.

Comment

• Bij mij is het net goedkoper dan Shell, en ik geraak d'r verder mee!

En we hebben beide een PSA diesel.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                          Ik ga er nooit meer, heb het nu ook 2 tankbeurten geprobeerd en das nie alleen duurder dan Shell, ik geraak er ook minder ver mee.

En om effe op Ford-Power zijn 100 en meer octaan terug te komen. Er zijn zelfs auto's die da nie mogen slikken. Alleen 98 bv. Dus t is nie altijd beter.

We hebben exact dezelfde motor en inderdaad merk ik ook dat ik er minder ver mee rij! Effe geleden zei ik dat Esso erdoor ging als water uit de kraan (figuurlijk bedoeld).

Elke auto mag 100 octaan slikken. Tis bij sommige ''normale'' auto's dat ge er niks van gaat merken. Alleen bij benzinemotoren waarbij de compressieverhouding hoger of gelijk is aan 10:1.

Comment

Working...
                                          X