Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ophangingsstukken herspuiten, met welk spul?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ophangingsstukken herspuiten, met welk spul?

Voor ik mijn ophangingsstukken terug monteer wil ik deze uiteraard herspuiten in het zwart. Doorheen de vele projectthreads zie je veel mooie resultaten.

Maar ik had graag geweten van diegene die dit al gedaan hebben:
    - wat ze gebruikt hebben
    - en hoe de de stukken er vandaag uitzien na vele kilometers.

Poederlakken is uiteraard de beste oplossing maar ik wel het zelf doen.

Moet natuurlijk wel goed bestand zijn tegen al het misbruik...

beginnen met epoxyprimer op bloot staal. Dan hebt ge een zeer goede basis om van te vertrekken.
    www.peugeotforum.be

Comment

Heb ik liggen, maar heb ze wel eerst behandeld met een roestomvormer.

Comment

da's al een eerste fout dat ge maakt. Epoxyprimer pakt enkel op bloot metaal het beste. Opvullen en dergelijke doet ge NA dat ge de primer hebt aangebracht.
        Eerste werk is dus de roest verwijderen en NIET omzetten. Er bestaan ook chemische roestverwijderaars die hun werk veel beter doen dan de omvormers. Roestomvormers houden de roest maar een bepaalde periode tegen, terwijl een verwijderaar het in zijn geheel weghaald.
        www.peugeotforum.be

Comment

Vroeger noemden we dat chassislak,·k denk is idem als hierboven beschreven http://www.nonpaintstore.nl/nl/verf/...ner-30-kg.html
          Groetjes uit Lloret
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

da's geen geld voor die prijs, maar ik denk dat die met 30kg lak een 'beetje' teveel gaat hebben
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              da's al een eerste fout dat ge maakt. Epoxyprimer pakt enkel op bloot metaal het beste. Opvullen en dergelijke doet ge NA dat ge de primer hebt aangebracht.
              Eerste werk is dus de roest verwijderen en NIET omzetten. Er bestaan ook chemische roestverwijderaars die hun werk veel beter doen dan de omvormers. Roestomvormers houden de roest maar een bepaalde periode tegen, terwijl een verwijderaar het in zijn geheel weghaald.
              roestomvormers zijn nu toch net chemische producten die van Fe2O3 (bruine roest die verder roest) naar Fe3O4 (zwarte roest die beschermd) gaat?
              dit is nog steeds bloot metaal waar u epoxyprimer gewoon moet op pakken. waar vele in de fout gaan, is om roestomvormer op een hoop roest te smeren. eerst moet je alle roest verwijderen met staalborstel/schuurschijven en daarna kan je roestomvormer gebruiken moest er nog een paar spikkeltjes bruine roest in het plaatwerk zijn achter gebleven (niet zichtbaar door oog). roestomvormer zal de ijzerplaat zelf ook omzetten naar een matte ijzerplaat.

ik heb ooit het plaatwerk van de 2 koffersloten vervangen bij een porsche 924 en had geen tijd om af te lakken. heb ingewreven met HG roestoplosser en pas na 6 maand kon ik er aan verder doen. auto stond gewoon buiten op de oprit met een plastiek over (=alles behalve goed voor blank metaal). plaatwerk zag nog steeds grijs

Comment

ge zegt het zelf: eerst roestomvormer en daarna roestoplosser. Twee verschillende dingen met twee verschillende resultaten. Schuim maar eens de oldtimer forums af en zie welke wordt aangeraden. Voor de lange termijn is dat NIET roestomvormer.
                www.peugeotforum.be

Comment

Van beide type producten las ik gemengde reacties toen ik productervaringen zocht. Heb vandaag synthetische verf ontvangen, iemand heeft dit een paar jaar geleden gedaan en ervaart nog geen problemen. Het zit hem natuurlijk vooral in de voorbereiding

Comment

Working...
                  X