Mijn 11 jaar oude Opel Astra Coupe Turbo (z20let) met 220.000km op de klok blijft blauwe rook produceren, meer dan een halve liter olie per 1000km verbruiken, en nat zijn onderaan, ondanks een nieuwe turbo.
Geen idee of het de kleppen zijn of de zuigerveren of wat er nog zoal mis kan zijn. Nu ja, 220k is sowieso al aardig wat voor een turbo-benzine, dus is de vraag eigenlijk: is het de moeite om hem grondig te laten reviseren, inclusief de versnellingsbak die wat nukkig wordt, of "do I cut my losses?" De rest van de wagen is nog in redelijke staat, maar de marktwaarde zal nooit meer dan 3500 euro zijn.
Iemand een idee in welke grootte-orde ik moet denken voor zo'n motorrevisie? 1000 euro? 5000 euro? En waar ik best terecht kan omgeving Leuven?
Geen idee of het de kleppen zijn of de zuigerveren of wat er nog zoal mis kan zijn. Nu ja, 220k is sowieso al aardig wat voor een turbo-benzine, dus is de vraag eigenlijk: is het de moeite om hem grondig te laten reviseren, inclusief de versnellingsbak die wat nukkig wordt, of "do I cut my losses?" De rest van de wagen is nog in redelijke staat, maar de marktwaarde zal nooit meer dan 3500 euro zijn.
Iemand een idee in welke grootte-orde ik moet denken voor zo'n motorrevisie? 1000 euro? 5000 euro? En waar ik best terecht kan omgeving Leuven?
Comment