Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitengewoon CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
    Dan heb ik je die vermoedelijk verkocht toen in nog in Aalst werkte.
    Just bij VD haegen , via opel-garage hier in de buurt (Denderwindeke) bij Eric Bergmans .
    Ik heb hem in Aalst besteld en voor de rest alles geregeld met Eric .Ik ben zowat zijn proefkonijn.

    Comment


    • #62
      Ik heb interesse in het trio Golf Variant TGI/Skoda Octavia G-Tec/Seat Leon TGI ST als vervanger voor mijn Golf TDI.Ik heb eind deze week een afspraak voor een uitgebreide proefrit met de Seat bij de lokale dealer en ben benieuwd naar de rijervaring met CNG.

      Comment


      • #63
        Heb je nu nog steeds niet die Golf in Duitsland besteld?

        Comment


        • #64
          Nee maar uitstel is geen afstel. Als die proefrit met de TGI meevalt dan zoek ik het goedkoopste adres om hem te bestellen en dat zal waarschijnlijk Duitsland zijn.

          Comment


          • #65
            Dus je gaat eerst de lokale dealer zijn tijd wat verdoen en zijn brandstof wat oprijden om dan elders te bestellen? Moest ik die dealer zijn, zou ik je nadien voor je onderhoud en eventuele garantiegevallen ook op een ander sturen.

            Comment


            • #66
              Als die dealer me de laagste prijs biedt dan koop ik hem natuurlijk met alle plezier bij hem.Indien het enkele duizenden euros scheelt dan zie ik zoals iedereen naar mijn portemonnee en koop ik hem uiteraard elders. Garantiegevallen kosten hem niets want worden verhaald op de fabriek. Fabrieksgarantie is over heel Europa geldig en als ze daar moeilijk over doen dan spreek ik mijn rechtsbijstand wel aan. Op onderhoud verdienen dealers in verhouding veel meer dan op verkoop van nieuwe wagens dus ik denk niet hij zal (of kan) weigeren om dat te doen.
              Last edited by ; 16/04/2014, 06:12.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                Als die dealer me de laagste prijs biedt dan koop ik hem natuurlijk met alle plezier bij hem.Indien het enkele duizenden euros scheelt dan zie ik zoals iedereen naar mijn portemonnee en koop ik hem uiteraard elders. Garantiegevallen kosten hem niets want worden verhaald op de fabriek. Fabrieksgarantie is over heel Europa geldig en als ze daar moeilijk over doen dan spreek ik mijn rechtsbijstand wel aan. Op onderhoud verdienen dealers in verhouding veel meer dan op verkoop van nieuwe wagens dus ik denk niet hij zal (of kan) weigeren om dat te doen.
                Vergeet niet, dat het ook maar mensen zijn die om hun brood werken zoals jij en ik.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                  Als die dealer me de laagste prijs biedt dan koop ik hem natuurlijk met alle plezier bij hem.Indien het enkele duizenden euros scheelt dan zie ik zoals iedereen naar mijn portemonnee en koop ik hem uiteraard elders. Garantiegevallen kosten hem niets want worden verhaald op de fabriek. Fabrieksgarantie is over heel Europa geldig en als ze daar moeilijk over doen dan spreek ik mijn rechtsbijstand wel aan. Op onderhoud verdienen dealers in verhouding veel meer dan op verkoop van nieuwe wagens dus ik denk niet hij zal (of kan) weigeren om dat te doen.
                  Is het zo dat de dealer mbt garantie helemaal niets bijpast? Ben je zeker dat hij zijn uren ook kan verhalen?

                  Ik zoek ook naar de goedkoopste en ga ook met prijzen spelen. Maar wanneer een dealer je een goede prijs geeft en moeite heeft in gestoken, dan bestel ik dat daar. Op internet ga je altijd wel een of andere pol klak vinden die het je goedkoper bezorgd, maar waar zijn we mee bezig?

                  Comment


                  • #69
                    ik doe het niet, internetshoppen

                    ...maar AL mijn jongere collega's wel

                    doe het niet omdat ik idd nog de middenstand hun geld gun, op voorwaarde ik zeker weet dat ze - niet te veel - in 't zwart werken
                    moest ik wel internetshoppen zou ik niet twijfelen en ook buitenlands durven bestellen, ik ga ervan en das wat men toch zegt dat een dealer niet gek veel meer verdient aan de verkoop

                    ik ben wel geen proefrijder, ik bestel gewoon dus naftgeld valt weg

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                      Ik was thuis al aan tprutsen om zelf waterstof te maken (HHO)en dat lukte redelijk .
                      HHO daar kan ik wel aan raken Maar zelf waterstof maken? Hoe doet ge dat? Electrolyse heeft een rendement van 10%. En het is een linke boel.
                      30 jaar Mr Yuge!

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                        Ik heb interesse in het trio Golf Variant TGI/Skoda Octavia G-Tec/Seat Leon TGI ST als vervanger voor mijn Golf TDI.Ik heb eind deze week een afspraak voor een uitgebreide proefrit met de Seat bij de lokale dealer en ben benieuwd naar de rijervaring met CNG.
                        Ik ben zeer benieuwd naar uw ervaringen met de Leon TGI. Ik heb eind februari een Golf Variant TGI in Duitsland besteld voor 23.300 euro all in met 4 j fabrieksgarantie . Aangezien ik absoluut een Highline met ergo activ zetels wou die niet leverbaar is in Belgie werd ik wel gedwongen om elders te gaan shoppen. Het te verwaarlozen prijsverschil , 5.050 euro (alle kortingen verrekend en Ausstattungsbereinigt zoals ze zo mooi in het Duits zeggen) , is mooi meegenomen maar al bij al eerder bijkomstig :-) . Ter compensatie heb ik deze week wel al een tubeke lak (Limestone Grey) gekocht bij de plaatselijke dealer zodat die man er ook iets aan heeft. Ik heb overigens enkel in een 1.6 tdi 105 pk en een 1.2 tsi 105 pk gereden en ik neem aan dat de TGI qua prestaties vergelijkbaar is. Ruim voldoende dus voor dagelijks woon/werkverkeer.
                        Last edited by ; 16/04/2014, 20:27.

                        Comment


                        • #72
                          Gisteren een proefrit gedaan met een Seat Leon TGI Style. Al bij al goed meegevallen. Zeer stille motor en voldoende vinnig voor de Belgische wegen. Mijn 2.0 tdi 110 pk diesel voelde wel sterker aan in de lage toeren. Enkel de kleine kofferruimte viel wat tegen. Een reden te meer om de mooiere Leon ST te verkiezen die maar 700 euro duurder is. In tegenstelling tot de Golf kan je de Leon TGI wel met alle mogelijke opties krijgen die bovendien nog een stuk goedkoper zijn dan bij VW. Het dashboard van de Golf ziet er wel minder plastiekerig uit dan dat van de Leon. Enkel het verbruik , 6 kg/100 km , over een kort ritje van 15 km viel me wel wat tegen. De overbodige 17 duims velgen op de testwagen zullen hier ook wel voor iets mee tussen zitten. Cataloguspriijs met enkele opties was +/- 28.000 euro .Zelfs als je rekening houdt met de 2.000 euro tijdelijk afgeschafte aardgaspremie toch nog een behoorlijk verschil met de 23.000 euro die hierboven vermeld wordt. De verkoper vertelde me dat hij reeds 4 CNG Leon's verkocht had. De CNG meerprijs van de Leon tegenover een even zware benzine/dieselversie is wel een stuk lager +/- 1000 euro , dan bij VW.Al bij al zie ik geen reden meer om niet voor CNG te gaan. Enkel jammer dat ze de benzinetank niet gehalveerd hebben ten voordele van grotere CNG tanks. 300 km actieradius is toch wel beperkt als je de 1000 km van een diesel gewend bent.

                          Comment


                          • #73
                            start een cng op gas of op benzine ?

                            Comment


                            • #74
                              Deze morgen , 7° , startte hij op CNG. Bij minustemperaturen op benzine. Jammer dat ze in Belgie bijna uitsluitend L-gas verkopen. Dat scheelt toch 20% qua verbruik en reikwijdte. Volgens de boordcomputer was de kwaliteit van het gas 80% tov 100% voor H-gas.

                              Comment


                              • #75
                                28.000 ? In Duitsland vanaf +/- 17.000 en met enkele opties een dikke 20.000 http://juetten-koolen.de/CM/DE/fahrz...ls?autoid=2150

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Pak eens 450km met volle tank dan. Kost rond een euro per kg zeker? Dus neem 25 euro voor 450km. Is 5.5 euro per 100km aan brandstof. Ik haal met mijn diesel nu iets van 6.5 euro per 100km. Is het ongemak van bijna nergens te kunnen tanken die euro wel waard?
                                  Ik ben vandaag naar tongeren geweest van uit Ninove , waar ik kon heb ik 130km/u aangehouden , bij de terugkeer had ik één uur file op de ring , stoppen-rijden-stoppen................en toch kwam ik op 5Kgr of 5,25€//100km .
                                  Niet slecht vind ik zelf voor een 150pk.
                                  Ik heb nu wel een tankstation op 5km en met de actie-radius ik heb , ondervind ik geen nadeel van te weinig tankstations.

                                  Bob

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                    Deze morgen , 7° , startte hij op CNG. Bij minustemperaturen op benzine. Jammer dat ze in Belgie bijna uitsluitend L-gas verkopen. Dat scheelt toch 20% qua verbruik en reikwijdte. Volgens de boordcomputer was de kwaliteit van het gas 80% tov 100% voor H-gas.
                                    Euch Antwerpen is niet heel België hé,
                                    Het hoogcalorisch net (H-net)Het hoogcalorisch aardgas dat in België wordt gebruikt, is afkomstig uit de LNG-producerende landen en uit velden in de Noordzee en Rusland. Het H-net bestrijkt de provincies West- en Oost-Vlaanderen, het grootste gedeelte van de provincies Henegouwen, Namen en Luik, en een groot deel van Limburg.

                                    Het laagcalorisch aardgas dat in België wordt gebruikt, is afkomstig uit het Nederlandse Slochteren-veld in Groningen (vandaar ook de naam 'Slochteren-gas'). Het L-net bestrijkt een gedeelte van de regio's Antwerpen en Brabant, evenals een gedeelte van Limburg en Henegouwen.
                                    Het H gedeelte is een stuk groter dan het L gedeelte hoor kun je hier zien, alleen heb je daar natuurlijk weinig aan als je zelf in een gedeelte woont van het L-net
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Euch Antwerpen is niet heel België hé, Het H gedeelte is een stuk groter dan het L gedeelte hoor kun je hier zien, alleen heb je daar natuurlijk weinig aan als je zelf in een gedeelte woont van het L-net
                                      Zijn er al firma's die ombouwen naar cng ? Brengen ze ook alles wettelijk in orde ? Zijn er al mensen met gebruikservaringen met deze firma's ? Ik heb er een paar gevonden op Google..

                                      Comment


                                      • #79


                                        cng iveco daily

                                        Comment


                                        • #80


                                          ik zie alleen bestellers op cng, geen luxvoituren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X