Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitengewoon CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Moet die grote plakker daar nog altijd op?
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #82
      sinds kort weer terug verplicht, zeldzaam kenmerk van vooruitgang

      Comment


      • #83
        Die lelijke groene sticker stoort inderdaad enorm. Ik denk dat ik die ga 'vergeten' en de letterkes TGI er af ga halen. Ik plak hem er dan wel terug op wanneer ik in 2018 naar de technische controle moet gaan. Bij mijn weten verkopen ze in Belgie bijna uitsluitend laag calorisch CNG. In Limburg , Brussel en Wallonië H-cng ? Daar zijn nauwelijks of geen CNG stations , laat staan hoogcalorische....

        Comment


        • #84
          Tja die sticker inderdaad... ik heb hem ook "vergeten" te plakken.


          Het gaat wel de goede kant uit met het aantal tankstations, vooral DATS is aardig bezig met de uitbreiding.
          Zelf heb ik onlangs een CNG-wagen gekocht en het verbruik is zeer aardig, netjes onder 4 Kg/100km voor een stationwagen en zeer kort bij het normverbruik van de boekjes van de constructeur
          Ik doe korte afstanden naar het werk +/- 15 km enkele rit met veel 30-50-70.


          Momenteel 34 tankstations in Belgie en 130 in Nederland, Duitsland heeft er 950 en Italie 1000.
          Bron Europa: http://www.aardgasrijder.be/cng-tank...ations-europa/
          Bron België: http://www.aardgasrijder.be/cng-tank...ations-belgie/


          Korting op wagen CNG blijkbaar in 2016: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151014_01918875

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
            Die lelijke groene sticker stoort inderdaad enorm. Ik denk dat ik die ga 'vergeten' en de letterkes TGI er af ga halen. Ik plak hem er dan wel terug op wanneer ik in 2018 naar de technische controle moet gaan. Bij mijn weten verkopen ze in Belgie bijna uitsluitend laag calorisch CNG. In Limburg , Brussel en Wallonië H-cng ? Daar zijn nauwelijks of geen CNG stations , laat staan hoogcalorische....
            ik zou net supertrots zijn op de plakker, kwestie van te showen dat je probeert goekoper te rijden

            dhl doet het ook

            Comment


            • #86
              Ik heb een minder lompe Duitse sticker op de achterruit zonder dat witte vlak er rond. Hopelijk is die ook wettelijk ok in Belgie.Met H-gas kom je inderdaad vrij eenvoudig aan een verbruik onder 4 kg/100 km , met L gas kan je rekenen op een kg extra per 100 km.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door funnyplace Bekijk Berichten
                Zelf heb ik onlangs een CNG-wagen gekocht en het verbruik is zeer aardig, netjes onder 4 Kg/100km voor een stationwagen en zeer kort bij het normverbruik van de boekjes van de constructeur
                Ik doe korte afstanden naar het werk +/- 15 km enkele rit met veel 30-50-70.
                Welk merk en type als ik vragen mag?

                Comment


                • #88
                  Kijk zijn Mijn Auto Topic : Een VW 7 TGI
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                  Comment


                  • #89
                    Is dat gas nog steeds kurkdroog ook al is het via injectors. Vroeger zat er een extra druppelaar op om olie bij het mengsel te voegen.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Kijk zijn Mijn Auto Topic : Een VW 7 TGI
                      funnyplace heeft maar één post, en dat is in dit topic. Volgens mij heeft hij zijn auto nog niet voorgesteld. Tenzij het een dubbelaccount is, natuurlijk.



                      spitsmuis heeft een Golf 7 TGI.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door robindemey Bekijk Berichten
                        Welk merk en type als ik vragen mag?
                        Een Skoda Octavia Combi (G-tec)
                        Een plezier om mee rond te rijden.

                        Comment


                        • #92
                          Proficiat met uw keuze ! Weinig tankstations in Limburg spijtig genoeg maar jullie hebben daar gelukkig wel H- Gas. De Golf TGI rijdt ook heel plezierig. Totaal niet te vergelijken met de lawaaierige Golf 6 2.0 tdi waar ik nog af en toe mee rijd.

                          Comment


                          • #93
                            toen ik op zoek was naar meer info over thuisvullen, kwam ik (en ik denk jij ook) een discussie tegen waarin de eigenaar van een doblo cng zich de haren uit het hoofd trok omdat er niemand aan de specifieke cng-install kon/mocht/wou werken

                            nu is"t goe mogelijk dat vw veel betrouwbaarder is...en zolang er nix aan mankeert nix aan het handje, maar heb jij al nagevraagd of er in cz of be bij de vw dealer aan de install mag gewerkt worden ?

                            cng leek mij in dat opzicht een pak intressanter als lpg, waar eigenaars het kastje muur verhaal wel kennen, maar ik wou er toch meer over weten

                            Comment


                            • #94
                              Dat verhaal van de Fiat heb ik ook gelezen, maar de garage waar ik heb gekocht, daar mocht er aan de wagen gewerkt worden.
                              Ik was wel pas de 2de aankoper van een CNG-wagen in die garage, maar er kwamen de laatste tijd meer mensen over de vloer met interesse in deze wagens.

                              Verder even melden dat Limburg stilaan meer aardgastankstations aan het krijgen is.
                              Momenteel: Bree, Hasselt, Genk, Heusden-Zolder in december Maasmechelen en nog eentje extra in Winterslag in december.
                              Bilzen staat ook nog op de planning.

                              Comment


                              • #95
                                Ik heb een paar jaar geleden ook een tweedehands op CNG gekocht (een tijdje moeten gaan tanken in Sittard (dichtsbijzijnde toen voor mij), Eindhoven of Diest. Inderdaad gelukkig steeds meer en meer cng-stations in Limburg.

                                Maar ik zit met een ander probleem nu.

                                Op de laatste keuring heb ik een groene kaart gekregen, maar die is geen volledig jaar meer geldig.
                                Reden : Mijn CNG-installatie moet eerst gekeurd worden, en die goedkeuring moet ik volgende keer meenemen als ik opnieuw naar de keuring moet.

                                Een merkgarage heeft mij doorverwezen naar een andere garage (in het Antwerpse). Deze mensen heb ik gecontacteerd, maar ik krijg geen enkel antwoord .

                                Weet iemand waar ik mijn installatie kan laten keuren?
                                Forumleden?
                                Autowerld?
                                Iemand?
                                ...

                                Alvast bedankt...

                                Comment


                                • #96
                                  Informeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
                                  Last edited by ; 04/11/2015, 21:57.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                    Informeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
                                    De reportage was helaas niet up-to-date ivm de nieuwe fiscaliteit, een gemiste kans vind ik persoonlijk.
                                    Enkele bedenken werden dan ook al geuit op Facebook door kijkers:

                                    *************************************
                                    CNG is zeer goed doenbaar in België. Zeker met de nieuwe regels rond de wegentaks. Er zijn verschillende websites met veel info zoals www.aardgasrijder.be en www.ngva.be , kijk je verder dan België om te tanken dan heeft aardgasrijder.be alle landen en een globaal overzicht van alle tankstations van Europa online staan.
                                    http://www.aardgasrijder.be/tankstations-cng-europa/ (overzicht per land)
                                    http://www.aardgasrijder.be/cng.../cng-tankstations-europa/ (meer dan 3000 tankstations)
                                    Zelf rij ik ook CNG en ben zeer tevreden over verbuik, kosten en rijcomfort.
                                    --------
                                    Als je twijfelt over CNG is deze site qua informatie erg volledig: http://www.ngva.be . Alle huidige beschikbare modellen, de verschillende tankstations, etc.

                                    Ik rijd nu anderhalf jaar op CNG en ben er nog steeds behoorlijk tevreden mee. Van de +/- 3
                                    5000 km die ik afgelegd heb, heb ik het grootste gedeelte ook effectief op CNG afgelegd, waardoor ik de conclusie van Thomas niet zo goed snapte. CNG is in België goed doenbaar, maar het is een kwestie van een keertje meer zoeken naar waar je kan tanken. Voor de besparing die je doet, lijkt me dat een kleine inspanning.

                                    Wil je internationaal rijden is er dan weer een heel handige routeplanner (http://www.cngnet.nl/tanklocaties/europese-routeplanner.aspx). Deze geeft je redelijk vlot alle mogelijke tanklocaties langs je route.

                                    -------------------------------

                                    Last edited by ; 04/11/2015, 23:54.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                      Informeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
                                      Ik dacht dat dat elke 5 jaar moest ... wat dus meer is dan een LPG-installatie...

                                      Comment


                                      • #99
                                        logisch ook, 200 bar is niet nix en evenveel als een waterstoftrailer

                                        Comment


                                        • Ik heb op die van mij de ontspanners moeten/laten vervangen omdat de orignele niet volgens opel-normen waren,dit werd bij drivesystems gedaan op afspraak,vriendelijke mensen,koffietje,koekje en voortreffelijk afgewerkt.het heeft me enkel de tijd gekost.De thuisvullers worden ondertussen al goedkoper,ik spreek dan over 200/300bar voor mindeer dan 3000€,Ik heb 3 komposiet tanks onder de wagen hangen en volgens mij kunnen die 300bar aan,Ik weet wel niet wat de keuring hierover zegt,bij de laatste keuring vroeg men aan mij waar ze moesten beginnen want er was niemand op de hoogte hoe wat moest,ik heb dan ook een keuring met de vermelding bovenaan TECHNISCHE KEURING en eronder:"dit is geen geldige keuring omdat dit onmogelijk was" .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X